Kokeilisitko kannabista jos saisit laillisesti ja mahd. turvallisesti testata?
Tai vaihtoehtoisesti laittomasti , sillain että et voisi jäädä kiinni ja kukaan ei saisi koskaan tietää.
Itse koittaisin varmaankin mielenkiinnosta...olisi hauska tietää millainen olo tulisi
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:05"]
Melkein jokainen suomalainen on lähipiirissään tai henkilökohtaisesti kokenut viinan kirot. Ja kannabis on se suuri Saatana. Jokainen poltettu jointti on poissa viinankulutuksesta.
[/quote]
Kannabiksen laillistamista vastustaa alkoholin tuottajat, lääkeyhtiöt, rikolliset ja politikot. Mielenkiintoista suorastaan.
Eihän sitä tarvitse kuin mennä Amsterdamiin, että voi tehdä tuon.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:01"]"Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin."
Siinäpä pieni ote tuosta maikkarin uutisesta. Jollakin taitaa taas vituttaa, kun tutkimukset eivät tue omia harhaluuloja:)
[/quote] Tuossa hienossa artikkelissasi ei mitenkään eritelty esim. määriä. Kyllä se kannabiksen satunnainen polttelu on varmasti terveellisempää kuin runsas humalahakuinen juominen. Jopa runsas kannabiksen käyttö voi olla vähemmän haitallista kuin runsas juominen. Mutta alkoholin kohtuukäyttö on kannabiksen käyttöä taatusti terveellisempää juurikin siksi että kannabiksen polttelu lisää esim keuhkosyövän riskiä. Pieni määrä punaviiniä sen sijaan suojaa useitakin sairauksilta. Miltä sairaudelta kannabiksen polttelu suojaa?
[/quote]
Mene ja googleta. mm.syöppäsoluja tuhoaa, parasi minut alkoholismista ja tiedän ihmisen joka parantui syömishäiriöstä, paniikkikohtauksiin on auttanut mulla(joita mulla on ollut ala-asteesta lähtien elli ei liity kannabikseen), miehellä auttaa selkäkipuun mihin ei subulaastarit ja muut opiaatit ja vahvat reseptikipulääkkeet auta, masennusta on mulla estänyt joka ollut myös kauan ennen kannabista mulla. Alkoholin takia oon pilannu välekä ihmisiin päinvastoin kun kannabiksella oon sosiaalistunur, alkoholi on meinannut tappaa mut, saanut mut riippuvaiseksi kannabis paransi, eikä sen runsaan säännöllistä käyttöä ollut mitään ongelmia lopettaa seinään, kun raskauduin, ainiin mieheni joka oli tupakoinut 18v pääsi kannabiksen avulla eroon tupakasta. Paljon on sairauksia mihin kannabis auttaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:29"]Suomalaiset eivät osaa ottaa mitään kohtuudella, joten en tosiaankaan kannata kannabiksen laillistamista. Alkoholista on jo tarpeeksi haittaa tälle kansalle ja sen aiheuttamat haitat tulevat todella kalliiksi yhteiskunnalle. Erään perhetukikeskuksen johtajan mukaan kannabiksen käyttö on kasvava ongelma nuorten keskuudessa ja se vahingoittaa nuorten aivoja.
[/quote]
En usko, että vahingoittaa. Tiesitkö, että kannabiksesta ei voi vetää yliannosta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:41"]Kannabiksen haittoja:
Pitkään runsaasti kannabista käyttäneillä esiintyy muisti- ja keskittymisvaikeuksia, joiden vakavuus on suhteessa käytön kestoon ja määrään. Kannabiksen suurkäyttäjillä on MRI-tutkimuksessa todettu amygdalan ja hippokampuksen kudoskatoa. Kannabiksen käytön lopettaminen edistää kognitiivisten kykyjen palautumista, mutta palautumisen asteesta pitkänkään ajan kuluttua ei ole tietoa.
Kannabiksen käytöstä johtuvien oireiden erottaminen muista psykiatrisista oireista on usein vaikeaa. Kannabiksesta riippumattomat oireet ovat yleensä esiintyneet jo ennen käytön aloittamista, ja niiden tulisi jatkua myös lopettamisen jälkeen. Kannabiksen jatkuvan käytön ja kroonisen myrkytystilan oireet (vetämättömyys, unen ja ruokahalun häiriöt, sosiaalinen eristyminen, kognition häiriöt, ongelmat työpaikalla ja kotona) voidaan erheellisesti tulkita depressioksi. Oireiden helpottuminen ja varsinkin loppuminen kannabiksesta pidättäytymisen aikana vahvistaa epäilyä niiden johtumisesta kannabiksesta. Niinpä 2–4 viikon tauko kannabiksen käytössä tarkentaa diagnostiikkaa tarkkuutta ja auttaa välttämään tarpeetonta lääkehoitoa. Myös potilaan oma kokemus oireiden lieventymisestä ja voinnin korjaantumisesta auttaa ja motivoi lopettamiseen.
Kannabiksen poltolla on hengityselinten sairauksiin samanlainen annos-vaikutussuhde kuin tupakanpoltolla. On osoitettu, että nuorilla suurkuluttajilla kannabis aiheuttaa hengityselinten kroonista tulehdusta ja keuhkoputkitulehduksen oireita 14. Yhdistämällä funktionaalisten keuhkotutkimusten ja tietokonetomografian tuloksia on osoitettu, että hengitystien ilmavirtaukseen yksi "jointti" vastaa 2.5–5 savukkeen vaikutusta 15. Yli 40-vuotiailla käyttäjillä todettiin kannabiksen ja tupakan synergisiä haittoja hengityselimiin. Toisaalta pelkkä kannabiksen poltto ei näytä aiheuttavan keuhkoahtaumatautia 16. Isossa uusiseelantilaisessa tutkimuksessa 17 osoitettiin, että suurkuluttajilla kannabis toimii riippumattomana keuhkosyövän riskitekijänä (riskisuhde 5.7, kun ikä, tupakointi ja suvun keuhkosyöpäanamneesi vakioitiin).
Kannabiksen käyttö voi lisätä myös iskeemisten sydänoireiden riskiä erityisesti sepelvaltimopotilailla 18.
Kannabiksen satunaiskäyttökin voi aiheuttaa ongelmia, mutta haitat suurenevat annosten ja käytön keston myötä. Joillekin kannabiksen polttajille hengitysteiden haitat, kuten bronkiitti, yskä ja hengitysvaikeudet saattavat olla käytön selkein kliininen seuraamus."
kannabis "raakana" poltettuna ei ole niin paha keuhkoille, kun tupakan kanssa ja sitä voi myös vapottaa eli höyrystää jolloin nuita haittoja ei tule.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:47"]
Eihän sitä tarvitse kuin mennä Amsterdamiin, että voi tehdä tuon.
[/quote]
Oi että olisi mahtavaa käydä damissa. Onneksi suomessakin voi pössytellä omalla luvalla.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:28"]Olen kokeillut ja käyttänyt päivittäin, lopetin raskaaksi tultuani, tuskin mitään haittaa olisi vauvallekkaan, mut ei voi olla liian varma. En ole ikinä jäänyt kiinni, vaikka yksi katkera ämmä kerran soittikin poliisille, että mulla on kymppipussi savuja, no ne poliisit tuli sit sinne vessaan, missä oltiin kyykkäämässä älystä ja savu vaan leijaili. Eipä ne mitään kysyneet tai sanoneet, veivät vain yhden henkilön pois jolla oli haku päällä ja sanoivat tälle (tuttuja) että mukavampi sut on pilvessä nähdä, kun kännissä, pilvessä et aiheuta häiriötä. :) Ihan mukavia poliiseja.
[/quote] Piirisi kuulostavat ihastuttavilta. Toivottavasti lapsi on otettu huostaan...
[/quote]
Mulla ei ole enään kavereita, koska en ole tollasten kanssa ollu pitkiin aikoihin tekemisissä. Lapsi on vielä mahassa, eikä kenelläkään ole mitään syytä viedä häntä meiltä pois!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:37"]en voisi itse ajatella kokeilevani.Huumeharrastajan tie vie vain alaspäin.Ensin vedetään kannabista ja kun sen vaikutus loppuu sitten siirrytään kovempiin huumeisiin subuun.Ja kun subun vaikutus lopahtaa aletaan käyttää heroiinia,mikä on sitten sen verta kallista toimintaa,että rahoittaakseen sitä on pakko alkaa tekemään rikoksia että voi saada päivittäisen annoksensa.Kunnes sitten eräänä päivänä edessä on pohja ja kuolema,30 vuotiaana elämä sitten loppuu,takana on itselle aiheutetut valtavat tuhot,perhe on jättänyt,ystävät kuolleet,kukaan ei auta, kaulaasi myöten veloissa, terveytesi on mennyttä,olet jäänyt yksin.
olen sitä mieltä että huumeet ovat erittäin vaarallisia,myös ne lievät harmittomatkin.Heroinistin tie ennen kuolemaa voi johtaa myös tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=-xF1ejbShZ8 ei herkkähermoisille,kyseessä huume jonka sivuvaikutuksesta ihmiseltä sulaa lihat luiden ympäriltä.
[/quote]
Toi porttiteoria on paskaa, suurin osa ei siirry kokeilemaan muita ja tuolla huumeella ei ole mitään tekemistä kannabiksen eikä edes esim subun tai pirin kanssa.
Se on joka toisessa EU maassa laillista, että niin kuolettavan vaarallisesta paholaisen kasvista on kyse. Kohta se on laillista jokaisessa USA:n osavaltiossakin. Se niistä kannabispsykooseista.
Suosittelen kokeilemaan jos mahdollisuus tulee. Oikein käytettynä paljon tervellisempi ja miellyttävämpi tapa rentoutua kuin alkoholi ja tupakka. Jos tavoitteena on saada "pää sekaisin" niin jätä välistä ja juo mielummin viinaa. Kannabis on myös oiva lääke esim. unettomuuteen, ruokahaluttomuuteen ja lihassärkyyn. Itse olen käyttänyt satunnaisesti iltaisin jo vuosia ja olen ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, jolla on paljon kavereita ja harrastuksia. Turha pelko ja ennakkoluulot pois!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:44"]
Se on joka toisessa EU maassa laillista, että niin kuolettavan vaarallisesta paholaisen kasvista on kyse. Kohta se on laillista jokaisessa USA:n osavaltiossakin. Se niistä kannabispsykooseista.
[/quote]
Vielä kerran. Kannabispsykoosi on ihan olemassa oleva asia, kannabis myös lisää riskiä sairastua skitsofreniaan. E kukaan väitä, että näin käy kaikille, näin käy hyvin pienelle osalle kannabiksen käyttäjistä. Täytyy vain ymmärtää se riski.
Kannabis on siitä "huono" päihde, että se oikein sovi suomalaiseen protestanttiseen etiikkaan. Päihdyttää enemmän, kuin kahvi tai tupakka, mutta mitään "rangaistusta", eli krapulaa käytöstä ei tule.
En. En ole niin ressukka, jotta huumeita tarvitsisin.
Kyllä, koska saan sitä ihan laillisesti lääkärin reseptillä sairauteni oireiden hoitoo. Pirun kallista vaan näin laillista reittiä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:15"]
Kyllä, koska saan sitä ihan laillisesti lääkärin reseptillä sairauteni oireiden hoitoo. Pirun kallista vaan näin laillista reittiä.
[/quote]
Aivan helvetin typerää ettei sairauteen saa kasvatta itse vaikka on resepti. Itse kasvatettuna hinta on centtejä, ostettuna kymppejä per gramma.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:22"]En kokeilisi. En pelaa myöskään venäläistä rulettia. Mä toivon, että kaikki näkisivät kannabispsykoosista loppuelämänsä kärsivän ihmisen ja miettisivät sitten, että ottavatko riskin kokeillen mietoa huumetta, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. [/quote] Ja minä toivon, että kaikki näkisivät juoppohullun, psykoosiin vaipuneen ihmisen ja miettisivät sitten, ottaisiko riskin kokeilla ko. laillista hermomyrkkyä, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. Kannabiksen riskit ovat huomattavasti pienemmät, kuin alkoholin -jokaikinen tutkimus on vahvistanut tämän asian. 7
[/quote]
Niin, sekin on kamalaa katseltavaa, olet ihan oikeassa. Jos olisi fiksu ihminen, ei sekoittaisi elimistöön yhtään millään päihteellä. Näytä minulle tutkimus, joka yksiselitteisesti toteaa kannabiksen riskit huomattavasti pienemmiksi kuin alkoholin. Tässä puhutaan kahdesta eri asiasta. Alkoholin aiheuttama juoppohulluus ei tule yhdestä, kahdesta, kolmesta käyttökerrasta eikä mahdollisesti pitkän ajan kuluttua käytön lopettamisesta. Toisin kuin kannabispsykoosi. En ole myöskään väittänyt, että näin kävisi kaikille, ei käy. Mutta kun kukaan ei voi tietää käykö itselle, niin saan varmaankin vastata tähä kyselyyn, että en kokeilisi? Näillä perusteilla.
[/quote]
Juoppohulluuten ei itseasiassa tarvitse välttämättä, kuin kahden päivän putken. Se voi tulla nopeampaa, kuin arvaatkaan... Voihan kahvistakin saada psykoosin, niitä antibiootteja unohtamatta..
Kyllä, mutta sillä on semmoinen ikävä sivuvaikutus, että se naurattaa ihan pirusti.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:43"]
Kyllä, mutta sillä on semmoinen ikävä sivuvaikutus, että se naurattaa ihan pirusti.
[/quote]
Se onkin erityisen paha koska huonon itsetunnon omaava juntti luulee että naurat sille.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:12"]Kun on yhdestä riippuvuudesta - tupakasta - eroon päässyt, ei tulisi mieleenikään uhmata kohtaloa. Huumeet koukuttavat vieläkin nopeammin kuin tupakka. Ja siitä ei sitten olisikaan pitkä matka vahvempiin aineisiin. Uskon porttiteoriaan, kuten huomaatte. Ei ole vielä ilmaantunut niin vahvaa vasta-argumenttia, että luopuisin uskostani.
[/quote]
Tupakkaan jää n. 1000000 kertaa pahempaan koukkuun, kuin kannabikseen. Paatuneinkin kannabiksenkäyttäjä voi korkeintaan olla hieman ärtynyt, jos lopettaa ja minkäänasteisia fyysisiä vieroitusoireita ei ole.