Kokeilisitko kannabista jos saisit laillisesti ja mahd. turvallisesti testata?
Tai vaihtoehtoisesti laittomasti , sillain että et voisi jäädä kiinni ja kukaan ei saisi koskaan tietää.
Itse koittaisin varmaankin mielenkiinnosta...olisi hauska tietää millainen olo tulisi
Kommentit (163)
Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä.
Koko ajatus tuntuu älyttömältä pohjois Korealta. Toisaalta Pohjois-Koreassa on kannabis laillista.
Jopa sielä ymmärretään että ei ihmistä voi vahtia. Ihminen syö paskaakin salaa pimeässä jos niin tahtoo.
Miksi muita edes liikuttaa mitä ihminen on päättänyt itselleen tehdä?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä.
Koko ajatus tuntuu älyttömältä pohjois Korealta. Toisaalta Pohjois-Koreassa on kannabis laillista.
Jopa sielä ymmärretään että ei ihmistä voi vahtia. Ihminen syö paskaakin salaa pimeässä jos niin tahtoo.
[/quote] Ei minua liikutakaan mitä sinä itseesi vedät, mutta en halua että lapseni käyttää kannabista.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä.
[/quote] Tuolla perusteella laillistettu osiin myös kokaiini, morfiini, heroiini... Kaikki ehtoja luonnontuotteita...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:43"]Kommenttini meni nyt ihan väärään kohtaan, joten uudestaan sinulle, 58:
Huhhuh, mitä sokeutta:D Eihän tällaisen kanssa voi edes keskustella, kun toinen silmät kirkkaana kiistää nenän eteen läväytetyt faktat. Luitko edes niitä tutkimuksia? Satuitko vilkaisemaan, mikä taho ne oli teettänyt ja kuinka laaja otanta oli? Etpä tainnut, kun jaksat vielä epätoivoisesti vänkyttää vastaan, vaikka tunnustettu tiedekään ei ole kanssasi samaa mieltä. Kumpi meistä se uskomuksiin luottava fanaatikko on ja kumpi luottaa tutkimuksiin? Jos ad hominem -argumentointiin mennään, niin minähän tässä se uskottavampi olen, kun en käytä MITÄÄN päihteitä;) En edes sitä kannabista, vaikka sen laillistamista edellä mainitsemistani syistä kannatankin.
[/quote] En ole mitenkään epätoivoinen. Miten päihteettömyytesi tekee sinusta uskottavan? Jos absolutismisi johtuu saamistasi traumoista, miten voit väittää olevasi jotenkin uskottavampi päihdeasioissa, varsinkin kun selvästi asia on hirveän arka. Et ole siis lainkaan objektiivinen. Osaat vain vastakkainasettelun paha paha alkoholi, hyvä hyvä kannabis, koska isä joi ja exä löi (kännissä). Miten maailma muuttuu paremmaksi jos alkoholin lisäksi laillistetaan kannabis? On täysi utopia, että Suomesta katoaisivat sillä alkoholin haitat. Juopot vain alkaisivat juomisen lisäksi pössytellä...
[/quote]
Onko ironia sinulle tuntematon käsite? Mitähän tuo silmäniskuhymiö tuossa voisi tarkoittaa? Olet ihan uskomattoman, käsittämättömän tunteeton ja julma ihminen. Käytät sitten noita kertomiani asioita lyömäaseena? En voi ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä. Ja jos TODELLA olisit sisäistänyt viestini, olisit huomannut, että minä kannatan kannabiksen laillistamista alkoholin SIJAAN -ei niin, että molemmat olisivat laillisia. Lähipiirissäni on käytetty runsaasti molempia päihteitä, ja vain toinen niistä on aiheuttanut epäinhimillisiä tragedioita. Arvaatko jo, kumpi?
[/quote] Niin mutta luuletko että niin tulee koskaan tapahtumaan? Jos kannabis laillistetaan, se tulee alkoholin rinnalle, ei tilalle, muu on utopiaa. Toisekseen en käytä mitään lyömäaseena, jokainen valitsee ihan itse mitä itsestään paljastaa netissä. Jos asia on noin arka, pitääkö siitä puhua tällaisessa ketjussa? Voin itsekin paljastaa, että minulle hyvin rakas ihminen on ampunut itsensä humalassa ( hänellä oli paha alkoholiongelma, mutta käytti myös lääkkeitä JA kannabista, suurin ongelma oli silti alkoholi). Silti en ole absolutisti enkä halua laillistaa yhtään enempää päihteitä. Mielestäni alkoholin kohtuukäyttö on turvallisin tapa käyttää päihteitä. Joka ei pysy kohtuudessa, olkoon ilman päihteitä kokonaan, ne eivät sovi kaikille. Minulla on kaksi teini- ikäistä lasta, joten olen hyvin huolissani siitä että sinä ja monet muut kirjoittelette netin täyteen kannabista ja sen terveellisyyttä hehkuttavia mielipiteitä. Näitä kun pääsevät lukemaan ne 12- vuotiaatkin, jotka sitten uskovat että kannabis on terveellistä kun täti netissä sanoi niin...
[/quote]
Onko sinulla oikeasti luetunymmärtämisen vaikeuksia? Siinä tapauksessa ymmärtäisin nämä aivopierusi. Olenko väittänyt, että kannabis on terveellistä tai haitatonta? EN OLE, joten lakkaa laittamasta sanoja suuhuni! Olen perustellusti sanonut, että se on vähemmän vaarallista kuin alkoholi -se ei tarkoita samaa, kuin vaaraton. Ajatukseni on ehkä utopiaa, mutta kirjoitinkin jo ensimmäiseen viestiini, että JOS minä saisin päättää, jne. Meidän kahden ero on se, että minä en käytä noita kertomiasi henkilökohtaisia tietoja argumentoidessani sinua vastaan, vaikka se todella helppoa tässä kohtaa olisikin. Tunnen oikeasti surua ja vähän myötätuntoakin puolestasi, kun sokeudessasi aiheutat vain hallaa, vaikka ehkä tarkoitatkin lopulta hyvää.
Olen kokeillut ja käyttänyt päivittäin, lopetin raskaaksi tultuani, tuskin mitään haittaa olisi vauvallekkaan, mut ei voi olla liian varma. En ole ikinä jäänyt kiinni, vaikka yksi katkera ämmä kerran soittikin poliisille, että mulla on kymppipussi savuja, no ne poliisit tuli sit sinne vessaan, missä oltiin kyykkäämässä älystä ja savu vaan leijaili. Eipä ne mitään kysyneet tai sanoneet, veivät vain yhden henkilön pois jolla oli haku päällä ja sanoivat tälle (tuttuja) että mukavampi sut on pilvessä nähdä, kun kännissä, pilvessä et aiheuta häiriötä. :) Ihan mukavia poliiseja.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä.
[/quote] Tuolla perusteella laillistettu osiin myös kokaiini, morfiini, heroiini... Kaikki ehtoja luonnontuotteita...
[/quote] Laillistettaisiin..
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:07"]En uskaltaisi... Siihenhän voi vaikka kuolla!? Ei sitä suotta huumausaineeksi luokitella.
[/quote]
Hah! Ei siihen voi kuolla! Kahvikin on epäterveellisempää.
Kokeilin, kerran. Ja lopetin vähän sen jälkeen alkoholinkin, aloin absolutistiksi enkä oo katunut. Elämä on jne.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:43"]Kommenttini meni nyt ihan väärään kohtaan, joten uudestaan sinulle, 58:
Huhhuh, mitä sokeutta:D Eihän tällaisen kanssa voi edes keskustella, kun toinen silmät kirkkaana kiistää nenän eteen läväytetyt faktat. Luitko edes niitä tutkimuksia? Satuitko vilkaisemaan, mikä taho ne oli teettänyt ja kuinka laaja otanta oli? Etpä tainnut, kun jaksat vielä epätoivoisesti vänkyttää vastaan, vaikka tunnustettu tiedekään ei ole kanssasi samaa mieltä. Kumpi meistä se uskomuksiin luottava fanaatikko on ja kumpi luottaa tutkimuksiin? Jos ad hominem -argumentointiin mennään, niin minähän tässä se uskottavampi olen, kun en käytä MITÄÄN päihteitä;) En edes sitä kannabista, vaikka sen laillistamista edellä mainitsemistani syistä kannatankin.
[/quote] En ole mitenkään epätoivoinen. Miten päihteettömyytesi tekee sinusta uskottavan? Jos absolutismisi johtuu saamistasi traumoista, miten voit väittää olevasi jotenkin uskottavampi päihdeasioissa, varsinkin kun selvästi asia on hirveän arka. Et ole siis lainkaan objektiivinen. Osaat vain vastakkainasettelun paha paha alkoholi, hyvä hyvä kannabis, koska isä joi ja exä löi (kännissä). Miten maailma muuttuu paremmaksi jos alkoholin lisäksi laillistetaan kannabis? On täysi utopia, että Suomesta katoaisivat sillä alkoholin haitat. Juopot vain alkaisivat juomisen lisäksi pössytellä...
[/quote]
Onko ironia sinulle tuntematon käsite? Mitähän tuo silmäniskuhymiö tuossa voisi tarkoittaa? Olet ihan uskomattoman, käsittämättömän tunteeton ja julma ihminen. Käytät sitten noita kertomiani asioita lyömäaseena? En voi ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä. Ja jos TODELLA olisit sisäistänyt viestini, olisit huomannut, että minä kannatan kannabiksen laillistamista alkoholin SIJAAN -ei niin, että molemmat olisivat laillisia. Lähipiirissäni on käytetty runsaasti molempia päihteitä, ja vain toinen niistä on aiheuttanut epäinhimillisiä tragedioita. Arvaatko jo, kumpi?
[/quote] Niin mutta luuletko että niin tulee koskaan tapahtumaan? Jos kannabis laillistetaan, se tulee alkoholin rinnalle, ei tilalle, muu on utopiaa. Toisekseen en käytä mitään lyömäaseena, jokainen valitsee ihan itse mitä itsestään paljastaa netissä. Jos asia on noin arka, pitääkö siitä puhua tällaisessa ketjussa? Voin itsekin paljastaa, että minulle hyvin rakas ihminen on ampunut itsensä humalassa ( hänellä oli paha alkoholiongelma, mutta käytti myös lääkkeitä JA kannabista, suurin ongelma oli silti alkoholi). Silti en ole absolutisti enkä halua laillistaa yhtään enempää päihteitä. Mielestäni alkoholin kohtuukäyttö on turvallisin tapa käyttää päihteitä. Joka ei pysy kohtuudessa, olkoon ilman päihteitä kokonaan, ne eivät sovi kaikille. Minulla on kaksi teini- ikäistä lasta, joten olen hyvin huolissani siitä että sinä ja monet muut kirjoittelette netin täyteen kannabista ja sen terveellisyyttä hehkuttavia mielipiteitä. Näitä kun pääsevät lukemaan ne 12- vuotiaatkin, jotka sitten uskovat että kannabis on terveellistä kun täti netissä sanoi niin...
[/quote]
Onko sinulla oikeasti luetunymmärtämisen vaikeuksia? Siinä tapauksessa ymmärtäisin nämä aivopierusi. Olenko väittänyt, että kannabis on terveellistä tai haitatonta? EN OLE, joten lakkaa laittamasta sanoja suuhuni! Olen perustellusti sanonut, että se on vähemmän vaarallista kuin alkoholi -se ei tarkoita samaa, kuin vaaraton. Ajatukseni on ehkä utopiaa, mutta kirjoitinkin jo ensimmäiseen viestiini, että JOS minä saisin päättää, jne. Meidän kahden ero on se, että minä en käytä noita kertomiasi henkilökohtaisia tietoja argumentoidessani sinua vastaan, vaikka se todella helppoa tässä kohtaa olisikin. Tunnen oikeasti surua ja vähän myötätuntoakin puolestasi, kun sokeudessasi aiheutat vain hallaa, vaikka ehkä tarkoitatkin lopulta hyvää.
[/quote] Voit käyttää kertomaani miten haluat, ei minua nettikeskustelija pysty loukkaamaan :-). En tarvitse myöskään sen kummempaa myötätuntoa. Voi olla että olen tulkinnut joitain asioita sinun sanomiksesi ja se onkin ollut joku muu, mutta ymmärrät varmaan että se on vaarana anonyymilla foorumilla? Olemme tästä asiasta eri mieltä ja se ei miksikään muutu, kiitos keskustelusta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:28"]Olen kokeillut ja käyttänyt päivittäin, lopetin raskaaksi tultuani, tuskin mitään haittaa olisi vauvallekkaan, mut ei voi olla liian varma. En ole ikinä jäänyt kiinni, vaikka yksi katkera ämmä kerran soittikin poliisille, että mulla on kymppipussi savuja, no ne poliisit tuli sit sinne vessaan, missä oltiin kyykkäämässä älystä ja savu vaan leijaili. Eipä ne mitään kysyneet tai sanoneet, veivät vain yhden henkilön pois jolla oli haku päällä ja sanoivat tälle (tuttuja) että mukavampi sut on pilvessä nähdä, kun kännissä, pilvessä et aiheuta häiriötä. :) Ihan mukavia poliiseja.
[/quote] Piirisi kuulostavat ihastuttavilta. Toivottavasti lapsi on otettu huostaan...
Kokeilin Amsterdamissa mielenkiinnosta. Ei napannut. Muutenkin päihteet ei aiheuta mitään sen suurempaa iloa elämääni, laskuvarjohyppyihin verrattuna aivan mitätöntä. Olen aina miettinyt, että päihteet ovat tylsämielisen ihmisen tapa paeta elämää.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä. Koko ajatus tuntuu älyttömältä pohjois Korealta. Toisaalta Pohjois-Koreassa on kannabis laillista. Jopa sielä ymmärretään että ei ihmistä voi vahtia. Ihminen syö paskaakin salaa pimeässä jos niin tahtoo. Miksi muita edes liikuttaa mitä ihminen on päättänyt itselleen tehdä? [/quote] Ei minua liikutakaan mitä sinä itseesi vedät, mutta en halua että lapseni käyttää kannabista.
[/quote]
hanki oma elämä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]Ongelmana on että keskustelu on siirtynyt haittoihin ja terveyteen. Alkuperäinen asetelmahan on ettei ole normaalia kieltää ihmistä käyttämästä luonnossa kasvavia kasveja itseensä vaikka ne olisivat myrkyllisiä. Koko ajatus tuntuu älyttömältä pohjois Korealta. Toisaalta Pohjois-Koreassa on kannabis laillista. Jopa sielä ymmärretään että ei ihmistä voi vahtia. Ihminen syö paskaakin salaa pimeässä jos niin tahtoo. Miksi muita edes liikuttaa mitä ihminen on päättänyt itselleen tehdä? [/quote] Ei minua liikutakaan mitä sinä itseesi vedät, mutta en halua että lapseni käyttää kannabista.
[/quote]
hanki oma elämä.
[/quote]
Minä elän täysiä lapsieni kautta. HE elävät elämän jonka minä halusin. Siitä ei pääse mihinkään. En halua lapsistani minkään aineen käyttäjää. En myöskään hyväksy lapsieni kääntyvän islmaniin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]
[/quote]
hanki oma elämä.
[/quote]
Minukaan ei kiinnosta mitä toiset tekevät, mutta on turha tulla sitten yhteiskunnalta vinkumaan hoitoja ja rahaa. Juopot ja narkit harvemmin kantavat vastuun elämästään, vaan se jää yhteiskunnan harteille. Läskit tekee sentään yleensä töitä ja maksaa veroja.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:22"]En kokeilisi. En pelaa myöskään venäläistä rulettia. Mä toivon, että kaikki näkisivät kannabispsykoosista loppuelämänsä kärsivän ihmisen ja miettisivät sitten, että ottavatko riskin kokeillen mietoa huumetta, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden.
[/quote]
Jep. Seurannut sivusta kun yks vaan "kokeili" kannabista. Ei jäänyt kokeiluksi. Skitsofrenia syntyi kaiken seurauksena, vaikka on kiistelty aihe.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:48"]
Juopot ja narkit harvemmin kantavat vastuun elämästään, vaan se jää yhteiskunnan harteille. Läskit tekee sentään yleensä töitä ja maksaa veroja.
[/quote]
Läskit ja röökin polttajat ne tässä yhteiskunnassa hoitaa kaiken. Ja kuppi kahvia kiitos. En edes ymmärrä miten joillain riittää aika huumeille kun tekee töitä ja viettää leppoisaa kotielämää. Ei siinä edes käy mielessä kanabiset tai hassikset. Yksi olut virkistää perjantaisin.
Minusta narkkareiden ja juoppojen kannattaisi mennä töihin virkistäytymään todelliseen elämään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:22"]En kokeilisi. En pelaa myöskään venäläistä rulettia. Mä toivon, että kaikki näkisivät kannabispsykoosista loppuelämänsä kärsivän ihmisen ja miettisivät sitten, että ottavatko riskin kokeillen mietoa huumetta, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. [/quote] Jep. Seurannut sivusta kun yks vaan "kokeili" kannabista. Ei jäänyt kokeiluksi. Skitsofrenia syntyi kaiken seurauksena, vaikka on kiistelty aihe.
[/quote]
Mua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä se että ei käyttävät näkevät jatkuvasti näitä skitsahtaneita ja käyttäjät eivät juuri koskaan.
Tarjottiin yksityisasunnossa, mutta ei kiinnosta.
Usein päihteet ja rikollisuus sekä leväperäinen elämäntyyli käyvät käsikädessä työttömyyden kanssa.
Työttömyyden varjopuolet tulevat esille ylimääräisen ajan ja häpeäntunteen kanssa. Moni pistää huumepiikkinsä suoneen kadottaakseen häpeän työttömyyden johdosta. Hallituksen tulisi hävetä ettei ole kyennyt suojelemaan kansalaisiaan huumeiden vaaroilta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:43"]Kommenttini meni nyt ihan väärään kohtaan, joten uudestaan sinulle, 58:
[/quote]
[/quote] Ironia on taitolaji...