Kokeilisitko kannabista jos saisit laillisesti ja mahd. turvallisesti testata?
Tai vaihtoehtoisesti laittomasti , sillain että et voisi jäädä kiinni ja kukaan ei saisi koskaan tietää.
Itse koittaisin varmaankin mielenkiinnosta...olisi hauska tietää millainen olo tulisi
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:07"]
Olen lukenut ihan riittävästi aiheesta ihan jo koulutuksen kautta, kiitos vain. Edelleenkin, kaksi lasillista viiniä on terveellisempää kuin kannabiksen polttelu. Eikä osu arkaan paikkaan, olenpahan vain huumeiden laillistamista vastaan. Puhun kannabista vastaan aina ja kaikkialla. Taitaa itselläsi olla ollut ongelmia päihteiden kanssa, kun ihan absolutisti pitää olla? Voin muuten linkittää tutkimuksen jonka mukaan alkoholin kohtuukäyttö on terveellisempää kuin absolutismi.
[/quote]
Todella ala-arvoinen veto, lähes säälittävä. Isäni oli juoppohullu, samoin moni sukulaiseni on kuollut alkoholismin vuoksi. Veljeni ei ole selvää päivää nähnyt neljään vuoteen. Eksäni oli myös alkoholisti ja väkivaltainen, ajoi autollakin humalassa ja pieksi minulta naaman uuteen uskoon. Onko tässä sinulle tarpeeksi syitä absolutismiini? Halveksin sinua, pthyi.
Kannabiksessa on jännää se, että runsas ja jokapäiväinen lääkekäyttö on pääsääntöisesti ongelmatonta, mutta satunnainen ja määrällisesti vähäinen käyttö aiheuttaa milloin mitäkin ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:01"]"Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin."
Siinäpä pieni ote tuosta maikkarin uutisesta. Jollakin taitaa taas vituttaa, kun tutkimukset eivät tue omia harhaluuloja:)
[/quote] Tuossa hienossa artikkelissasi ei mitenkään eritelty esim. määriä. Kyllä se kannabiksen satunnainen polttelu on varmasti terveellisempää kuin runsas humalahakuinen juominen. Jopa runsas kannabiksen käyttö voi olla vähemmän haitallista kuin runsas juominen. Mutta alkoholin kohtuukäyttö on kannabiksen käyttöä taatusti terveellisempää juurikin siksi että kannabiksen polttelu lisää esim keuhkosyövän riskiä. Pieni määrä punaviiniä sen sijaan suojaa useitakin sairauksilta. Miltä sairaudelta kannabiksen polttelu suojaa?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:01"]"Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin."
Siinäpä pieni ote tuosta maikkarin uutisesta. Jollakin taitaa taas vituttaa, kun tutkimukset eivät tue omia harhaluuloja:)
[/quote] Tuossa hienossa artikkelissasi ei mitenkään eritelty esim. määriä. Kyllä se kannabiksen satunnainen polttelu on varmasti terveellisempää kuin runsas humalahakuinen juominen. Jopa runsas kannabiksen käyttö voi olla vähemmän haitallista kuin runsas juominen. Mutta alkoholin kohtuukäyttö on kannabiksen käyttöä taatusti terveellisempää juurikin siksi että kannabiksen polttelu lisää esim keuhkosyövän riskiä. Pieni määrä punaviiniä sen sijaan suojaa useitakin sairauksilta. Miltä sairaudelta kannabiksen polttelu suojaa?
[/quote]
Ensinnäkin, lue se tutkimus. Tuo oli vain teaser, sillä tutkimus on todella kattava ja sitä on vaikea tiivistää. Toisekseen, kannabiksella on runsaasti myös terveyshyötyjä. Linkitän tähän vain yhden esimerkin, loput löytänet itse:
http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=4974413
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:07"]
Olen lukenut ihan riittävästi aiheesta ihan jo koulutuksen kautta, kiitos vain. Edelleenkin, kaksi lasillista viiniä on terveellisempää kuin kannabiksen polttelu. Eikä osu arkaan paikkaan, olenpahan vain huumeiden laillistamista vastaan. Puhun kannabista vastaan aina ja kaikkialla. Taitaa itselläsi olla ollut ongelmia päihteiden kanssa, kun ihan absolutisti pitää olla? Voin muuten linkittää tutkimuksen jonka mukaan alkoholin kohtuukäyttö on terveellisempää kuin absolutismi.
[/quote]
Todella ala-arvoinen veto, lähes säälittävä. Isäni oli juoppohullu, samoin moni sukulaiseni on kuollut alkoholismin vuoksi. Veljeni ei ole selvää päivää nähnyt neljään vuoteen. Eksäni oli myös alkoholisti ja väkivaltainen, ajoi autollakin humalassa ja pieksi minulta naaman uuteen uskoon. Onko tässä sinulle tarpeeksi syitä absolutismiini? Halveksin sinua, pthyi.
[/quote] No niin eli sieltä se syy alkoholivihaan tuli. Olen pahoillani puolestasi, mutta turha sinun on omien huonojen kokemustesi vuoksi leimata kaikki alkoholia käyttävät, ja mainostaa kannabista muka jotenkin parempana vaihtoehtona. Ja sinä itse muuten menit henkilökohtaisuuksiin ensin, sitä saa mitä tilaa...
Ai niin, ja kannabista voi nauttia muutenkin, kuin polttelemalla. Tätä tietämättömyyden määrää...
En. Ei ole tarvetta saada päätä sekaisin keinolla millä hyvänsä. Elämä maistuu muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]Ai niin, ja kannabista voi nauttia muutenkin, kuin polttelemalla. Tätä tietämättömyyden määrää...
[/quote] Jos minuun punaviiniä käyttävään viittaat, niin tiedän kyllä.... Useimmiten sitä silti poltellaan. Ja kertyy se THC niistä kekseistäkin elimistöön...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote] No niin eli sieltä se syy alkoholivihaan tuli. Olen pahoillani puolestasi, mutta turha sinun on omien huonojen kokemustesi vuoksi leimata kaikki alkoholia käyttävät, ja mainostaa kannabista muka jotenkin parempana vaihtoehtona. Ja sinä itse muuten menit henkilökohtaisuuksiin ensin, sitä saa mitä tilaa...
[/quote]
Öö, minä menin henkilökohtaisuuksiin, kun sinä ensin haukuit hörhöksi? Uskomatonta sokeutta, säälin sinua. Ja totta helvetissä minulla on henkilökohtaisia patoumia alkoholin suhteen -kenellä tahansa saman kokeneella olisi! Mutta tässä on vielä sellainen juttu, että TIETEELLISET TUTKIMUKSET tukevat näkemystäni siitä, kumpi näistä päihteistä on vaarallisempi. Turha sinun on siihen mutu-tuntemuksinesi tulla pätemään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:22"]En kokeilisi. En pelaa myöskään venäläistä rulettia. Mä toivon, että kaikki näkisivät kannabispsykoosista loppuelämänsä kärsivän ihmisen ja miettisivät sitten, että ottavatko riskin kokeillen mietoa huumetta, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. [/quote] Ja minä toivon, että kaikki näkisivät juoppohullun, psykoosiin vaipuneen ihmisen ja miettisivät sitten, ottaisiko riskin kokeilla ko. laillista hermomyrkkyä, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. Kannabiksen riskit ovat huomattavasti pienemmät, kuin alkoholin -jokaikinen tutkimus on vahvistanut tämän asian. 7
[/quote]
Alkoholin aiheuttama juoppohulluus ei tule yhdestä, kahdesta, kolmesta käyttökerrasta eikä mahdollisesti pitkän ajan kuluttua käytön lopettamisesta. Toisin kuin kannabispsykoosi.
[/quote]
Lähde sille että kannabis voi aiheuttaa psykoosin pitkän ajan kuluttua käytön lopettamisesta, kiitos.
[/quote]
Joka päivä Suomessa joku kännissä oleva tappaa tai pahoinpitelee jonkun. Yleensä tietysti useampi tapaus on päivässä. Missäs tilassa he ovat? Alkoholipsykoosissa varmaan, sillä tervejärkinen ei kaveriaan tai täysin ventovierasta tapa.
Suomalaiset eivät osaa ottaa mitään kohtuudella, joten en tosiaankaan kannata kannabiksen laillistamista. Alkoholista on jo tarpeeksi haittaa tälle kansalle ja sen aiheuttamat haitat tulevat todella kalliiksi yhteiskunnalle. Erään perhetukikeskuksen johtajan mukaan kannabiksen käyttö on kasvava ongelma nuorten keskuudessa ja se vahingoittaa nuorten aivoja.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:22"]En kokeilisi. En pelaa myöskään venäläistä rulettia. Mä toivon, että kaikki näkisivät kannabispsykoosista loppuelämänsä kärsivän ihmisen ja miettisivät sitten, että ottavatko riskin kokeillen mietoa huumetta, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. [/quote] Ja minä toivon, että kaikki näkisivät juoppohullun, psykoosiin vaipuneen ihmisen ja miettisivät sitten, ottaisiko riskin kokeilla ko. laillista hermomyrkkyä, joka voi laukaista tällaisen ihanuuden. Kannabiksen riskit ovat huomattavasti pienemmät, kuin alkoholin -jokaikinen tutkimus on vahvistanut tämän asian. 7
[/quote]
Alkoholin aiheuttama juoppohulluus ei tule yhdestä, kahdesta, kolmesta käyttökerrasta eikä mahdollisesti pitkän ajan kuluttua käytön lopettamisesta. Toisin kuin kannabispsykoosi.
[/quote]
Lähde sille että kannabis voi aiheuttaa psykoosin pitkän ajan kuluttua käytön lopettamisesta, kiitos.
[/quote]
http://www.bmj.com/content/342/bmj.d738.abstract
http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=211301
Jos aloitat vaikka noista.
Mä en oikein ymmärrä kannabiksen ja alkoholin vastakkainasettelua. Että jos tiedoistaan kannabiksen riskit niin ei ymmärrä (tai kieltää) alkoholin riskit? Ei. Jokaisella kulttuurilla on huumeensa, meillä se on ollut alkoholi ja paljon pahaa sekin aiheuttaa. On kummallista, että alkaa hirveä puolustautuminen, jos joku ei halua kannabista käyttää ja tuo esille sen haittoja - joista veronmaksajana maksan samoin kuin alkoholin haitoista.
[/quote]
Kumpikaan noista linkeistäsi ei tue väitettäsi siitä, että kannabis voi aiheuttaa kannabispsykoosin pitkäan lopettamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:29"]
Suomalaiset eivät osaa ottaa mitään kohtuudella, joten en tosiaankaan kannata kannabiksen laillistamista. Alkoholista on jo tarpeeksi haittaa tälle kansalle ja sen aiheuttamat haitat tulevat todella kalliiksi yhteiskunnalle. Erään perhetukikeskuksen johtajan mukaan kannabiksen käyttö on kasvava ongelma nuorten keskuudessa ja se vahingoittaa nuorten aivoja.
[/quote]
Kannabis enenevämmässä määrin päihteenä kovan alkoholihuumeen tilalle, niin kokonaispäihdeongelmat vähenevät. Tästä syystä monet valtiot ovat laillistamassa kannabista, ja monet ovat jo laillistaneet.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote]
Öö, minä menin henkilökohtaisuuksiin, kun sinä ensin haukuit hörhöksi? Uskomatonta sokeutta, säälin sinua. Ja totta helvetissä minulla on henkilökohtaisia patoumia alkoholin suhteen -kenellä tahansa saman kokeneella olisi! Mutta tässä on vielä sellainen juttu, että TIETEELLISET TUTKIMUKSET tukevat näkemystäni siitä, kumpi näistä päihteistä on vaarallisempi. Turha sinun on siihen mutu-tuntemuksinesi tulla pätemään.
[/quote] Kaikki kannabista fanaattisesti puolustelevat ovat minulle kannabishörhöjä. Siinä ei ollut sen kummempaa henkilökohtaisuutta. Laske vaikka kymmeneen ja hengitä, tuollainen kiihtyminen ei tee hyvää verenpaineelle. Tutkimuksista keuhkotessasi voisit ottaa huomioon, että tutkimukset ovat harvoin kiistattomia. Päihdetutkimukset kaikkein vähiten... Kannabiksen haitoista on myös tehty useita tutkimuksia. Kannattaa myös aina miettiä mikä taho tutkimukset on tehnyt tai teettänyt, se vaikuttaa kummasti tuloksiin...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:33"] [/quote] Kaikki kannabista fanaattisesti puolustelevat ovat minulle kannabishörhöjä. Siinä ei ollut sen kummempaa henkilökohtaisuutta. Laske vaikka kymmeneen ja hengitä, tuollainen kiihtyminen ei tee hyvää verenpaineelle. Tutkimuksista keuhkotessasi voisit ottaa huomioon, että tutkimukset ovat harvoin kiistattomia. Päihdetutkimukset kaikkein vähiten... Kannabiksen haitoista on myös tehty useita tutkimuksia. Kannattaa myös aina miettiä mikä taho tutkimukset on tehnyt tai teettänyt, se vaikuttaa kummasti tuloksiin...
[/quote]
Täysin kiistatonta on myös se, että kannabis on erittäin vähähaittainen päihde. Useiden grammojen päivittäiskäyttökään ei pääsääntöisesti aiheuta ongelmia.
Kannabiksen haittoja:
Pitkään runsaasti kannabista käyttäneillä esiintyy muisti- ja keskittymisvaikeuksia, joiden vakavuus on suhteessa käytön kestoon ja määrään. Kannabiksen suurkäyttäjillä on MRI-tutkimuksessa todettu amygdalan ja hippokampuksen kudoskatoa. Kannabiksen käytön lopettaminen edistää kognitiivisten kykyjen palautumista, mutta palautumisen asteesta pitkänkään ajan kuluttua ei ole tietoa.
Kannabiksen käytöstä johtuvien oireiden erottaminen muista psykiatrisista oireista on usein vaikeaa. Kannabiksesta riippumattomat oireet ovat yleensä esiintyneet jo ennen käytön aloittamista, ja niiden tulisi jatkua myös lopettamisen jälkeen. Kannabiksen jatkuvan käytön ja kroonisen myrkytystilan oireet (vetämättömyys, unen ja ruokahalun häiriöt, sosiaalinen eristyminen, kognition häiriöt, ongelmat työpaikalla ja kotona) voidaan erheellisesti tulkita depressioksi. Oireiden helpottuminen ja varsinkin loppuminen kannabiksesta pidättäytymisen aikana vahvistaa epäilyä niiden johtumisesta kannabiksesta. Niinpä 2–4 viikon tauko kannabiksen käytössä tarkentaa diagnostiikkaa tarkkuutta ja auttaa välttämään tarpeetonta lääkehoitoa. Myös potilaan oma kokemus oireiden lieventymisestä ja voinnin korjaantumisesta auttaa ja motivoi lopettamiseen.
Kannabiksen poltolla on hengityselinten sairauksiin samanlainen annos-vaikutussuhde kuin tupakanpoltolla. On osoitettu, että nuorilla suurkuluttajilla kannabis aiheuttaa hengityselinten kroonista tulehdusta ja keuhkoputkitulehduksen oireita 14. Yhdistämällä funktionaalisten keuhkotutkimusten ja tietokonetomografian tuloksia on osoitettu, että hengitystien ilmavirtaukseen yksi "jointti" vastaa 2.5–5 savukkeen vaikutusta 15. Yli 40-vuotiailla käyttäjillä todettiin kannabiksen ja tupakan synergisiä haittoja hengityselimiin. Toisaalta pelkkä kannabiksen poltto ei näytä aiheuttavan keuhkoahtaumatautia 16. Isossa uusiseelantilaisessa tutkimuksessa 17 osoitettiin, että suurkuluttajilla kannabis toimii riippumattomana keuhkosyövän riskitekijänä (riskisuhde 5.7, kun ikä, tupakointi ja suvun keuhkosyöpäanamneesi vakioitiin).
Kannabiksen käyttö voi lisätä myös iskeemisten sydänoireiden riskiä erityisesti sepelvaltimopotilailla 18.
Kannabiksen satunaiskäyttökin voi aiheuttaa ongelmia, mutta haitat suurenevat annosten ja käytön keston myötä. Joillekin kannabiksen polttajille hengitysteiden haitat, kuten bronkiitti, yskä ja hengitysvaikeudet saattavat olla käytön selkein kliininen seuraamus."
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote]
Huhhuh, mitä sokeutta:D Eihän tällaisen kanssa voi edes keskustella, kun toinen silmät kirkkaana kiistää nenän eteen läväytetyt faktat. Luitko edes niitä tutkimuksia? Satuitko vilkaisemaan, mikä taho ne oli teettänyt ja kuinka laaja otanta oli? Etpä tainnut, kun jaksat vielä epätoivoisesti vänkyttää vastaan, vaikka tunnustettu tiedekään ei ole kanssasi samaa mieltä. Kumpi meistä se uskomuksiin luottava fanaatikko on ja kumpi luottaa tutkimuksiin? Jos ad hominem -argumentointiin mennään, niin minähän tässä se uskottavampi olen, kun en käytä MITÄÄN päihteitä;) En edes sitä kannabista, vaikka sen laillistamista edellä mainitsemistani syistä kannatankin.
[/quote] Kaikki kannabista fanaattisesti puolustelevat ovat minulle kannabishörhöjä. Siinä ei ollut sen kummempaa henkilökohtaisuutta. Laske vaikka kymmeneen ja hengitä, tuollainen kiihtyminen ei tee hyvää verenpaineelle. Tutkimuksista keuhkotessasi voisit ottaa huomioon, että tutkimukset ovat harvoin kiistattomia. Päihdetutkimukset kaikkein vähiten... Kannabiksen haitoista on myös tehty useita tutkimuksia. Kannattaa myös aina miettiä mikä taho tutkimukset on tehnyt tai teettänyt, se vaikuttaa kummasti tuloksiin...
[/quote]
https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amerikkalaismies-polttanut-jo-115-000-kannabissavuketta/
Ei kovinkaan vaaralliselta vaikuta.