Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
601/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tietty olemassa yksi toinenkin vaihtoehto: Kantaan merkintä että henkilö on rokotekielteinen. Merkintä tarkoittakoon kaikessa laajuudessaan sitten sitä, että hebkilölle ei anneta yhtäkään rokotetta, ei malaria suojaa ulkomaan matkoille, ei kurkkumätä-jäykkäjouristusta, ei poliota jne. ei yhden yhtäkään mitään, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten immuniteetti ja vastustuskyky kasvaa, tai sitten ei. Rokotusvastainen vibkyminen loppuu jokatapausessa ja luonto hoitaa loput.

Myös lihavien kohdalle tulisi merkitä että henkilö on terveyskielteinen. Mitään lääkityksiä tai toimenpiteitä ei pidä tehdä, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten ollaan kun terveys pysyy hyvänä ilmankin! Sama pätee niihin jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia. Kaikki hoito tulee kieltää koska eivät he usko mihinkään terveysohjeistuksiin muutenkaan.

Eiku?

Niin...monet lääkkeet ja sairaudet aiheuttavat yksistään ylipainoa.

ohis

Hahhaah, sama vanha selitys. Pätenee suunnilleen yhtä monen kohdalla kun se että rokotuksen ottamisen estää lääketieteellinen syy.

Oletpa sivistymätön. Ei päde, oikeita lääketieteellisiä syitä olla ottamatta rokotetta ei ole paljon. Suurin osa tätä tekosyytä käyttävistä valehtelee.

Minulla ei ole lääketieteellistä estettä mrna-injektion otolle, mutta en sitä roskaa  aio siltikään koskaan antaa injektioida itseeni. Tämäkös sinua suututtaa pikku fasisti. Itke pikkuinen itke, kun aivan varmasti harmittaa että kaikki eivät ole alistuvia koiria kuten sinä.

Mikä ihmeen fasisti? Minua ei kiinnosta, otatko sinä rokotteen vai et. Minua kiinnostaa, että saan rokotetut hoitajat ja lääkärit eikä se ole mikään ongelma.

Siis sullehan ei kuulu hoitajien tai lääkärien rokotukset eikä muutkaan terveystiedot, joten siinähän vaadit...

On se kumma, kun pitäis jollekin randomeille antaa omia henkilökohtaisia tietoja!!

Ei siinä tarvitse mitään henkilökohtaisia tietoja antaa. Rokottamattomat eivät vain koske potilaaseen, jos potilas ei niin halua. Kuka muu potilaan parhaasta huolehtii kuin hän itse?

Vierailija
602/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen sh, joka 2 piikkiä saanut mutta uusia töitä katselen. Ei ole minun paikkani työpaikka, jossa PAKOTETAAN ottamaan lääkettä potilaitten turvaksi. Työpaikallani ei ole yhtään tapausta, että hoitaja olisi tartuttanut potilaaseen koronan, mutta vakavia hoitovirheitä kyllä kun on kiireessä ja hoitajapulassa paiskittu töitä.

Minulle kelpaa lähes ihan mikä tahansa työ jossa vain ansaitsee rahaa lainansa eteen. ehtona se että saa pitää itsemääräämisoikeutensa kehonsa suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset ei maksa veroja kirjoitti:

Edelleen voidaan kysyä . Ennen oli erikseen keuhko taudeille omat sairaalat missä ne nyt on .

Tollo olet.

Nykyään sairaudet on ROKOTUSTEN avulla saatu niin vähäksi ettei erillisiä sairaaloita tarvita.

Tollo olet!

Tollo olet..

Vierailija
604/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nykyään on ihan liikaa ilkeitä, epäammattimaisia ja epäeettisiä hoitajia. Potilaan paras ja potilaan oikeudet ovat täysin vieraita käsitteitä.

Eivät toki ole vieraita käsitteitä, mutta tulevat tietenkin jokaisen oman parhaan jälkeen. On turha väittää että yksikään ihminen tässä maailmassa jotenkin laittaisi vieraiden ihmisten parhaan omansa edelle. Eikä ole syytäkään.

Minä potilaana huolehdin omasta parhaastani. En ota vastaan hoitoa rokottamattomalta. Tämä koskee kaikkia rokotuksia.

Vierailija
605/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nykyään on ihan liikaa ilkeitä, epäammattimaisia ja epäeettisiä hoitajia. Potilaan paras ja potilaan oikeudet ovat täysin vieraita käsitteitä.

Eivät toki ole vieraita käsitteitä, mutta tulevat tietenkin jokaisen oman parhaan jälkeen. On turha väittää että yksikään ihminen tässä maailmassa jotenkin laittaisi vieraiden ihmisten parhaan omansa edelle. Eikä ole syytäkään.

Minä potilaana huolehdin omasta parhaastani. En ota vastaan hoitoa rokottamattomalta. Tämä koskee kaikkia rokotuksia.

Hyvä! Lisää tätä vaan niin purkautuu ne hoitojonot kuin itsestään :D

Vierailija
606/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat täysin vieraita.

Vierailija
607/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tietty olemassa yksi toinenkin vaihtoehto: Kantaan merkintä että henkilö on rokotekielteinen. Merkintä tarkoittakoon kaikessa laajuudessaan sitten sitä, että hebkilölle ei anneta yhtäkään rokotetta, ei malaria suojaa ulkomaan matkoille, ei kurkkumätä-jäykkäjouristusta, ei poliota jne. ei yhden yhtäkään mitään, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten immuniteetti ja vastustuskyky kasvaa, tai sitten ei. Rokotusvastainen vibkyminen loppuu jokatapausessa ja luonto hoitaa loput.

Myös lihavien kohdalle tulisi merkitä että henkilö on terveyskielteinen. Mitään lääkityksiä tai toimenpiteitä ei pidä tehdä, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten ollaan kun terveys pysyy hyvänä ilmankin! Sama pätee niihin jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia. Kaikki hoito tulee kieltää koska eivät he usko mihinkään terveysohjeistuksiin muutenkaan.

Eiku?

Ja kun ei ole enää oikeutta yhteiskunnan palveluihin, niin saa vapautuksen veronmaksusta.

Kyllä multa saa kieltää kaikkien tautien hoidon minkä mun lihavuus on aiheuttanut, JOS nämä rokotekielteiset ja kulkutautimyönteiset saadaan sillä pois minua hoitamasta.

Mussuta sä rauhassa vaan suklaata siel sohvalla, kyllä sieltä aina joku "lammas" löytyy sua käänteleen.

Toivottavasti yhdenkään omista ihmisoikeuksistaan huolehtivan hoitajan ei tarvitse koskea sinun kaltaisiisi.

Tarkoititko lampaasta kirjoittaessasi rokotettua hoitajaa?

Esitän nyt skenaarion siitä että saisit tavallisen keuhkokuumeen tai vaikka aivokalvontulehduksen ja joutuisit sairaalahoitoon. Olisit varmaan mielissäsi, kun papereistasi tietenkin näkee, ettet ole ottanut rokotteita, että sinulle ilmoitettaisiin sinua hoitavan rokottamattomat hoitajat. Ethän toki pelkäisi koronaa saavasi, kun olisit jo muutenkin riskissä menehtyä.

Tällä laillahan voidaan hyödyntää rokottamattomia hoitajia. Tosin tarvitsisivat omat sosiaaliset tilat ja eri ovet kulkua varten, etteivät olisi riskinä työkavereille. Voi hitsi.. ei se taidakaan onnistua.

Vierailija
608/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettuja hoitajia on paljonkin, joten mikä on ongelma.

eri

Vierailija
609/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, mistä sitten tiedät onko hoitaja rokotettu? En ole vuosiin ottanut esimerkiksi influenssarokotettakaan eikä sitä kukaan ole erikoissairaanhoidossakaan kysellyt... Olen hoitanut sinä aikana aika paljon potilaita.

Vierailija
610/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan alalle hakeutuessaan jo jonkinlainen käsitys kuinka terveyttä pidetään yllä. Jos ei rokotetta ota on hieman ajatukset vinksallaan. Nyt on hoitajapula ja koulutuslaitokset 70% ajasta tyhjillään. Eikö tosiaankaan niitä voisi pyörittää iltaopiskeluna ja viikonloppuisin jolloin hoitajia olisi jo 2v päästä paljon. Kyse on halusta ja omatoimisesta opiskelusta.

Vierailija
611/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ei ongelmaa, vaan nimenomaan ongelmat ratkaistu :D tarpeetonta enää painostaa hoitoalaa pakkorokotuksilla kun ratkaisuhan on ilmiselvä, annetaan hoitajien päättää kehostaan ja potilaan hoitajastaan, mutta lopetetaan tällainen asiasta läyhääminen joka kuormittaa pelkästään niitä painostettuja hoitajia.

Vierailija
612/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalalla mutta voin kuvitella että moni lähtee.

On muuten marginaalinen ryhmä, tervemenoa vain!

Vierailija
613/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi siis hoitoala. En ota kokeellista, ehdollisella myyntiluvalla olevaa geeniperimää muuttavaa rokotetta x 3. Eikä se jää edes tähän kolmeen. Keväällä leivotaan taas uusi piikkisatsi hyväuskoisille. Kiitti mutta nyt riitti.

Vierailija
614/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin revitään sivutolkulla ja uutislähetyksestä ja päivästä toiseen juttuja siitä kuin tuplarokotettu pääministeri saattoi edesvastuuttomasti levittää koronaa ravintolassa altistuttuaan tuplarokotetun Haaviston saamasta tartunnasta, ja sitten kirjoitetaan juttuja siitä kuinka rokottamattomat hoitajat ovat vaaraksi hoidettaville (toisin kuin rokotetut hoitajat).

Ilmeisesti aika moni mediassakin on sammuttanut valot vintiltään.

Vierailija
615/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan palkkaat itsellesi oman yksityisen rokotetun hoitajan kotiisi. Ei varmaan muuta vaihtoehtoa jää.

Vierailija
616/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, mistä sitten tiedät onko hoitaja rokotettu? En ole vuosiin ottanut esimerkiksi influenssarokotettakaan eikä sitä kukaan ole erikoissairaanhoidossakaan kysellyt... Olen hoitanut sinä aikana aika paljon potilaita.

No JOO... influenssarokote on pakollinen hoitoalalla, ollut jo vuosia. Mikä on noin leväperäinen työnantaja, joka ei valvo asiaa? Tietenkään et sitä kerro, mutta mä en ilkeäisi olla missään kehumassa, että olen töissä hoitamassa ja suojelemassa teidän muiden läheisiä! Onko sulla edes koulutusta vai oletko peräti valehoitaja?

Vierailija
617/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.

Täysin samaa mieltä. Tähänkin saakka on influenssarokotus vaadittu hoitajilta. Kummasti näyttää näillä rokotevastaisilla mieli muuttuvan tämän influenssavertauksen kanssa. Ensin korona ei ollu flunssaa kummempi, mutta heti kun rokotuksista alettiin puhua samalla verrtauskuvalla, niin kelkka kummasti kääntyikin. Jos korona ei ole flunssaa kummempi, niin miksi voitte sitten ottaa influenssarokotteen, mutta ette koronarokotetta? Ei se influpiikin suojakaan kestä, kun sen yhden kauden. Joinain vuosina ei sitäkään. Silti se otetaan. Virukset muuntautuvat, tämä tiedetään. Siksi joka vuoso influenssaankin on uusi rokote uusille varianteille.

Vierailija
618/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidettavana olisin kyllä ihan yhtä harmistunut, jos saisin koronan rokotetulta hoitajalta.

Hyvä sekin, ettei hoitajapula ole mikään hoidettavien terveyttä uhkaava ja haittaava tekijä.

Vierailija
619/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ei ongelmaa, vaan nimenomaan ongelmat ratkaistu :D tarpeetonta enää painostaa hoitoalaa pakkorokotuksilla kun ratkaisuhan on ilmiselvä, annetaan hoitajien päättää kehostaan ja potilaan hoitajastaan, mutta lopetetaan tällainen asiasta läyhääminen joka kuormittaa pelkästään niitä painostettuja hoitajia.

Miksi se on tässä keskustelussa sitten hoitajille ongelma? "Minä olen ammattitaitoinen hoitaja, minä saan hoitaa ketä vaan, mitä väliä, vaikka t a p * ai sin potilaan, jolla on olematon vastustuskyky, yhteiskunta kiittää, kun rahaa säästyy..."t. ohis

Vierailija
620/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rokotteen ottanut hoitaja, mutta ymmärrän rokotteen aiheuttamat epäilyt. Ihmisellä on oltava oikeus omaan kehoonsa. Ala jolla on jo muutenkin huutava pula tekijöistä, saadaan näillä määräyksillä tilanne entistä huonommaksi. Yksiköitä joudutaan jo nyt sulkemaan, kun ei ole työntekijöitä.. Te jotka syyllistätte hoitajia, että ovat väärällä alalla, niin on turha märistä, kun itse tai omaisenne ei tule saamaan hoitoa, koska ei ole hoitajia teitä hoitamaan. Itse harkitsen alalta poistumista alhaisen arvostuksen, jatkuvan syyllistämisen ja suuren vastuun, sekä vuosi vuodelta lisääntyvän työmäärän vuoksi. Oman terveyden menettäminen ei ole tämän arvoista.