Aamulehti: Työelämän suunta on sellainen, että viisikymppisillä voi olla pian 70-vuotiaan aivot
https://www.aamulehti.fi/tyoelama/art-2000010205194.html
Että semmosta. Työpaikoilla painaa kiire, yhden ihmisen oletetaan hoitavan viiden ihmisen työt. Aivot siinä kärsii tietenkin. Hälyttävä kehityssuunta.
Kommentit (14)
Hyvä, että viisikymppiset tekevät työt.
Nuorilla on vielä enemmän aikaa olla mt-saitsuilla tai juoppuden vuoksi pois.
Uskon täysin. Olen itse johtavassa asemassa it-alalla ja koko ajan joku kysyy jotain, pitää istua aamusta iltaan palavereissa linjaamassa, selvittämässä, sopimassa asioita. Ja samaan aikaan pitäisi olla aikaa niille omille asiantuntijoille. Olen alkanut haaveilla jostain duunista, jonka saisi tehdä yksin ja kun kello on neljä, voisi lyödä koneen kiinni ja niitä työjuttuja ei tulis vatvottua enää öisin
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että viisikymppiset tekevät työt.
Nuorilla on vielä enemmän aikaa olla mt-saitsuilla tai juoppuden vuoksi pois.
Hyvä, että sinä voit huudella tuolla tavalla puskista. Saat edes jossain äänesi kuuluviin. Tsemppiä 💜
Tuon takia jäinkin viisikymppisenä ansaitulle eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin. Olen itse johtavassa asemassa it-alalla ja koko ajan joku kysyy jotain, pitää istua aamusta iltaan palavereissa linjaamassa, selvittämässä, sopimassa asioita. Ja samaan aikaan pitäisi olla aikaa niille omille asiantuntijoille. Olen alkanut haaveilla jostain duunista, jonka saisi tehdä yksin ja kun kello on neljä, voisi lyödä koneen kiinni ja niitä työjuttuja ei tulis vatvottua enää öisin
Palkka laskee ja paljon mutta on se sen arvoista, suosittelen!
Uskon kokemuksellani myös näin.
Jouduin irtisanoutumaan jatkuvasti lisääntyvien töiden vuoksi. Ja niitä lisättiin, koska olin ottanut esille ytimen, eli tein jo kolmen ihmisen työt (organisaatiomuutoksia hallinnossa jatkuvasti). Työterveydessä annettiin yksi päivä vapaata. Olin lähtiessäni 57-vuotias. Nyt 64 ja muistisairaus kolkuttelee... eli en poishypännyt yhtään liian aikaisin.
Mää lähin kans meneen kun en kestäny työpaikkakiusaamista, ilkeitä päälliköitä ja vielä ilkeämpiä asiakkaita. Onneksi sain säästettyä asunnon ja eläkkeelle vähän käyttörahaa. Nyt onnellisesti työtön.;)
Tämähän ei työnantajia haittaa, kun 5-kymppiset voi heivata yyteissä kilometritehtaalle ja ottaa nuoret freesiaivoiset tilalle.
Kannattaa olla työtön tai osa-aikainen.
No ilmankos itselläkin alkaa jo välillä lyödä tyhjää, vaikka olen vasta 53-vuotias.
No ei mutta meidänhän pitää tehostaa ja tehdä enemmän työtunteja, että talouskasvu kasvaa kohisten ja isot herrat saa lisää rahaa. Terv Anttonen St1 ja hallituksen neropatiy
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos itselläkin alkaa jo välillä lyödä tyhjää, vaikka olen vasta 53-vuotias.
Mulla lyö tyhjää jo nyt nelikymppisenä. Pari burnouttiakin on jo takana. Nyt työtön ja tietysti patistellaan kokoaikatyöhön. Luulen että pimahtaisin lopullisesti parissa viikossa... Yritän päästä jonnekin lääkäriin... Mut eipähän se mitään auta sekään.
Kiitos ahneet työnantajat.