Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nykyään on ihan liikaa ilkeitä, epäammattimaisia ja epäeettisiä hoitajia. Potilaan paras ja potilaan oikeudet ovat täysin vieraita käsitteitä.
Eivät toki ole vieraita käsitteitä, mutta tulevat tietenkin jokaisen oman parhaan jälkeen. On turha väittää että yksikään ihminen tässä maailmassa jotenkin laittaisi vieraiden ihmisten parhaan omansa edelle. Eikä ole syytäkään.
Silloin ei pidä työskennellä hoitoalalla, jos asenne on tämä. Muita töitä riittää, jossa voi vapaasti tuijottaa pelkkää omaa napaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nykyään on ihan liikaa ilkeitä, epäammattimaisia ja epäeettisiä hoitajia. Potilaan paras ja potilaan oikeudet ovat täysin vieraita käsitteitä.
Eivät toki ole vieraita käsitteitä, mutta tulevat tietenkin jokaisen oman parhaan jälkeen. On turha väittää että yksikään ihminen tässä maailmassa jotenkin laittaisi vieraiden ihmisten parhaan omansa edelle. Eikä ole syytäkään.
Minä potilaana huolehdin omasta parhaastani. En ota vastaan hoitoa rokottamattomalta. Tämä koskee kaikkia rokotuksia.
Mahtavaa, mistä sitten tiedät onko hoitaja rokotettu? En ole vuosiin ottanut esimerkiksi influenssarokotettakaan eikä sitä kukaan ole erikoissairaanhoidossakaan kysellyt... Olen hoitanut sinä aikana aika paljon potilaita.
No JOO... influenssarokote on pakollinen hoitoalalla, ollut jo vuosia. Mikä on noin leväperäinen työnantaja, joka ei valvo asiaa? Tietenkään et sitä kerro, mutta mä en ilkeäisi olla missään kehumassa, että olen töissä hoitamassa ja suojelemassa teidän muiden läheisiä! Onko sulla edes koulutusta vai oletko peräti valehoitaja?
Koulutusta löytyy kyllä, oikein kolme eri tutkintoa hoitoalalta! Enkä toki täällä kerro työnantajista mitään. Kunhan mainitsin vaan että ei niitä ole kovin tarkasti alun jälkeen valvottu.
Korona leviää nyt etenkin rokottamattomien nuorten ja aikuisten keskuudessa –
”Ilmaantuvuus on ennennäkemättömän korkea”
9.12.2021 11:47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei pidä työskennellä hoitoalalla, jos asenne on tämä. Muita töitä riittää, jossa voi vapaasti tuijottaa pelkkää omaa napaa.
Kuule, kun tullaan siihen risteykseen niin se oma napa menee edelle ihan jokaisella ihmisellä. Sinullakin. Missä utopiassa oikein kuvittelet eläväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä potilaana huolehdin omasta parhaastani. En ota vastaan hoitoa rokottamattomalta. Tämä koskee kaikkia rokotuksia.
Mahtavaa, mistä sitten tiedät onko hoitaja rokotettu? En ole vuosiin ottanut esimerkiksi influenssarokotettakaan eikä sitä kukaan ole erikoissairaanhoidossakaan kysellyt... Olen hoitanut sinä aikana aika paljon potilaita.
No JOO... influenssarokote on pakollinen hoitoalalla, ollut jo vuosia. Mikä on noin leväperäinen työnantaja, joka ei valvo asiaa? Tietenkään et sitä kerro, mutta mä en ilkeäisi olla missään kehumassa, että olen töissä hoitamassa ja suojelemassa teidän muiden läheisiä! Onko sulla edes koulutusta vai oletko peräti valehoitaja?
...jatkan tähän vielä. Nyt esitit niin mahtavan väitteen, että otan yhteyttä Valviraan. Rokotusasiat laitetaan kyllä syyniin, todella.
Kerrot että luit vauvapalstalta että jossain ei ole tarkistettu hoitajien influenssarokotuksia? Anna mennä...
Onneksi vastuuttomat, ymmärtämättömät hoitsut poistuu alalta, kyllä sinne aina vastuullisempia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Lisää tätä vaan niin purkautuu ne hoitojonot kuin itsestään :D
Rokotettuja hoitajia on paljonkin, joten mikä on ongelma.
eriEi ongelmaa, vaan nimenomaan ongelmat ratkaistu :D tarpeetonta enää painostaa hoitoalaa pakkorokotuksilla kun ratkaisuhan on ilmiselvä, annetaan hoitajien päättää kehostaan ja potilaan hoitajastaan, mutta lopetetaan tällainen asiasta läyhääminen joka kuormittaa pelkästään niitä painostettuja hoitajia.
Miksi se on tässä keskustelussa sitten hoitajille ongelma? "Minä olen ammattitaitoinen hoitaja, minä saan hoitaa ketä vaan, mitä väliä, vaikka t a p * ai sin potilaan, jolla on olematon vastustuskyky, yhteiskunta kiittää, kun rahaa säästyy..."t. ohis
Vieläkö siihen tarvii rautalankaa… ilmiselvän hoitajien syyllistämisen, pakottamisen ja maalittamisen takia. Nämä ihmiset yrittää vaan elättää itsensä rehellisellä työllä, ei ole oikein kohdella heitä kuin rikollisia (huomaa itsekin käyttämäsi vertaus) tai kohta meillä ei ole hoitajia ollenkaan, ja sittenkö kaikilla on hyvä mieli ja tarpeeksi laadukas hoito? Rokotettukin muuten voi edelleen tartuttaa, tämä tuntuu aina helposti unohtuvan piikkiä jumaloidessa
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi siis hoitoala. En ota kokeellista, ehdollisella myyntiluvalla olevaa geeniperimää muuttavaa rokotetta x 3. Eikä se jää edes tähän kolmeen. Keväällä leivotaan taas uusi piikkisatsi hyväuskoisille. Kiitti mutta nyt riitti.[/quote
Tervemenoa! Ei ole sinun alasi, jos väität että rokote muuttaa geeniperimää. Aivan naurettava väite muka terveydenhoidon ammattilaiselta. Osoittaa vain sen, että et tiedä mitään ammatistasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Hei passiton kirjoitti:
Oletko käynyt näissä paikoissa? – Helsingissä runsaasti koronalle altistumisia ravintoloissa
Apollo Live Club (baari) Mannerheimintie 16 3.12.
Bar 10 (baari) Fleminginkatu 10 4.12.
Bar Loose (baari) Annankatu 21 4.12.
Hook (ravintola) Mannerheimintie 17 5.12.
Kalliohovi (baari) Vaasankatu 17 5.12.
Kork (ravintola) Kanavaranta 3 C 9 5.12.
Kuudes linja (baari) Hämeentie 13 B 3.12.
Lepakkomies (baari) Helsinginkatu 1 4.12.
Magu (ravintola) Korkeavuorenkatu 27 3.12.
Panema (baari) Helsinginkatu 11 5.12.
Penny (ravintola) Uudenmaankatu 13 3.12.
Riyo Cafe (ravintola) Opastinsilta 8 A 4.12.
Shelter (ravintola) Kanavaranta 7 4.12.
Tavastia (baari) Urho Kekkosen katu 4 3.12.
Thai Vegan Kitchen (ravintola) Lapinlahdenkatu 9 6.12.
BasBas Kulma (ravintola) Tehtaankatu 27–29 2.12.
Café Ekberg (ravintola) Bulevardi 9 5.12.
Café Succès (ravintola) Korkeavuorenkatu 2 4.12.
Capperi (ravintola) Siltavoudintie 9 4.12.
Gurkha (ravintola) Hiihtäjäntie 1 4.12.
Kaarle XII (baari) Kasarmikatu 40 3.12.
Kaivohuone (baari) Iso Puistotie 1 4.12.
Skidilä (ravintola) Annankatu 30 3.12.
Talin Kartano (ravintola) Talin puistotie 12 2.12.
Antell Sakkaroosi (ravintola) Mannerheimintie 15 29.11.
Ichiban, Kamppi (ravintola) Urho Kekkosen katu 1 29.11.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008461540.html[/quo
Sanokaa ykskin sisätila, jossa ei tällä hetkellä "altistu"...
Hienosti passi toimii, eikö? Eihän tällaista altistumista pitäisi tapahtua ollenkaan kun passilla pääsee vain puhtaat ja terveet ihmiset sisään.
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidettavana olisin kyllä ihan yhtä harmistunut, jos saisin koronan rokotetulta hoitajalta.
Hyvä sekin, ettei hoitajapula ole mikään hoidettavien terveyttä uhkaava ja haittaava tekijä.
On kuitenkin valtava ero siinä, voitko syyttää hoitajaa sairastumisestasi. Rokottamatonta voit jos hän osoittautuu kantajaksi. Rokotettu on yrittänyt estää taudin tarttumista. Aivan eri asiat. Minä hoitajana en antaisi itselleni anteeksi, jos rokottamattomana tartuttaisin jonkun, mutta jos olisin rokotettu, en ottaisi syytä niskoilleni. Se olisi sitten vain huonoa tuuria. Rokotteethan eivät aukotonta suojaa anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun tullaan siihen risteykseen niin se oma napa menee edelle ihan jokaisella ihmisellä. Sinullakin. Missä utopiassa oikein kuvittelet eläväsi?
Toivon sitten vilpittömästi, että jos itse sairastut tai läheisesi sairastuu vaikeasti, niin teitä hoitaa kanssa sekundahoitaja, joka ei osaa pestä edes käsiään jne. Sittenpä tiedät, miltä moinen tuntuu. Huono hoito on sama kuin ei olisi hoitoa ollenkaan. Siitä ei voi eikä pidä olla kiitollinen.
t. eri kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Korona leviää nyt etenkin rokottamattomien nuorten ja aikuisten keskuudessa –
”Ilmaantuvuus on ennennäkemättömän korkea”
9.12.2021 11:47
Jätettiin vain kertomatta missä suhteessa rokotettuja ja rokottamattomia ja minkäkin ikäisiä testataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eriEi ongelmaa, vaan nimenomaan ongelmat ratkaistu :D tarpeetonta enää painostaa hoitoalaa pakkorokotuksilla kun ratkaisuhan on ilmiselvä, annetaan hoitajien päättää kehostaan ja potilaan hoitajastaan, mutta lopetetaan tällainen asiasta läyhääminen joka kuormittaa pelkästään niitä painostettuja hoitajia.
Miksi se on tässä keskustelussa sitten hoitajille ongelma? "Minä olen ammattitaitoinen hoitaja, minä saan hoitaa ketä vaan, mitä väliä, vaikka t a p * ai sin potilaan, jolla on olematon vastustuskyky, yhteiskunta kiittää, kun rahaa säästyy..."t. ohis
Vieläkö siihen tarvii rautalankaa… ilmiselvän hoitajien syyllistämisen, pakottamisen ja maalittamisen takia. Nämä ihmiset yrittää vaan elättää itsensä rehellisellä työllä, ei ole oikein kohdella heitä kuin rikollisia (huomaa itsekin käyttämäsi vertaus) tai kohta meillä ei ole hoitajia ollenkaan, ja sittenkö kaikilla on hyvä mieli ja tarpeeksi laadukas hoito? Rokotettukin muuten voi edelleen tartuttaa, tämä tuntuu aina helposti unohtuvan piikkiä jumaloidessa
Sinä täällä syyllistää,maallitat ja pakotat potilaita. Rokotetun hoitajan haluavat eivät tee noista mitään. Rehellistä työtä ei ole tartuttaa vastustuskyvyttömään potilaaseen korona ja t **p a a tai vammauttaa hänet. Emme elä kuitenkaan N***i-Saksassa.
Olen lähihoitaja, ja olen rokottautunut. Otan jatkossakin rokotukset, kuten suositus on, se on minun henkilökohtainen asenteeni. En silti hyväksy rokotuspakkoa, ja ymmärrän heitä, jotka joutuvat lähtemään muihin töihin jos lakiin tuo pykälä tulee. Onhan kyse jo hurjasta itsemääräämisoikeuteen puuttumises., Jos pakotteita rokotuksiin aletaan jaella, tulee pakotteet koskea silloin ihan koko väestöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei passiton kirjoitti:
Oletko käynyt näissä paikoissa? – Helsingissä runsaasti koronalle altistumisia ravintoloissa
Apollo Live Club (baari) Mannerheimintie 16 3.12.
Bar 10 (baari) Fleminginkatu 10 4.12.
Bar Loose (baari) Annankatu 21 4.12.
Hook (ravintola) Mannerheimintie 17 5.12.
Kalliohovi (baari) Vaasankatu 17 5.12.
Kork (ravintola) Kanavaranta 3 C 9 5.12.
Kuudes linja (baari) Hämeentie 13 B 3.12.
Lepakkomies (baari) Helsinginkatu 1 4.12.
Magu (ravintola) Korkeavuorenkatu 27 3.12.
Panema (baari) Helsinginkatu 11 5.12.
Penny (ravintola) Uudenmaankatu 13 3.12.
Riyo Cafe (ravintola) Opastinsilta 8 A 4.12.
Shelter (ravintola) Kanavaranta 7 4.12.
Tavastia (baari) Urho Kekkosen katu 4 3.12.
Thai Vegan Kitchen (ravintola) Lapinlahdenkatu 9 6.12.
BasBas Kulma (ravintola) Tehtaankatu 27–29 2.12.
Café Ekberg (ravintola) Bulevardi 9 5.12.
Café Succès (ravintola) Korkeavuorenkatu 2 4.12.
Capperi (ravintola) Siltavoudintie 9 4.12.
Gurkha (ravintola) Hiihtäjäntie 1 4.12.
Kaarle XII (baari) Kasarmikatu 40 3.12.
Kaivohuone (baari) Iso Puistotie 1 4.12.
Skidilä (ravintola) Annankatu 30 3.12.
Talin Kartano (ravintola) Talin puistotie 12 2.12.
Antell Sakkaroosi (ravintola) Mannerheimintie 15 29.11.
Ichiban, Kamppi (ravintola) Urho Kekkosen katu 1 29.11.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008461540.html[/quo
Sanokaa ykskin sisätila, jossa ei tällä hetkellä "altistu"...
Hienosti passi toimii, eikö? Eihän tällaista altistumista pitäisi tapahtua ollenkaan kun passilla pääsee vain puhtaat ja terveet ihmiset sisään.
No olisi pitänyt olla täydessä käytössä koko aikioloajan, eikä niin, että alkuilta höngitään tilat täyteen koronaa ja puoliltaöin lähtee passittomat kotiin. Ja meneekö he kenties taksilla. Ovenkahvat avataan ja suljetaan omin pikku kätösin, tulee seuraava ja ottaa ne koronat kahvoista mukaansa.. hanskoihinsa, avaimiinsa, oman kotinsa kahvoihin. Kuka näitä jälkiä muka desinfioi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidettavana olisin kyllä ihan yhtä harmistunut, jos saisin koronan rokotetulta hoitajalta.
Hyvä sekin, ettei hoitajapula ole mikään hoidettavien terveyttä uhkaava ja haittaava tekijä.
On kuitenkin valtava ero siinä, voitko syyttää hoitajaa sairastumisestasi. Rokottamatonta voit jos hän osoittautuu kantajaksi. Rokotettu on yrittänyt estää taudin tarttumista. Aivan eri asiat. Minä hoitajana en antaisi itselleni anteeksi, jos rokottamattomana tartuttaisin jonkun, mutta jos olisin rokotettu, en ottaisi syytä niskoilleni. Se olisi sitten vain huonoa tuuria. Rokotteethan eivät aukotonta suojaa anna.
Eli kyse on teatterista kuka voi missäkin tilanteessa syytellä ketäkin. Fiksua, tauti kun voi tulla kokonaan määrittelemättömästäkin lähteestä vaikka kaikilla asianomaisilla olisi kymmenen piikkiä mutta silti huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kaikki mahdollinen potilasturvallisuuden eteen on tehty, kunhan hoitajat rokotetaan? Rokotettuja hoitajia ei voi syyttää heiltä saaduista tartunnoista? Testaaminen on mahdotonta kaikkien muiden kohdalla paitsi niiden rokottamattomien, jotka haluavat koronapassin?
Vähän vaikea päästä perille siitä onko potilasturvallisuus tärkeää vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä syyllistää,maallitat ja pakotat potilaita. Rokotetun hoitajan haluavat eivät tee noista mitään. Rehellistä työtä ei ole tartuttaa vastustuskyvyttömään potilaaseen korona ja t **p a a tai vammauttaa hänet. Emme elä kuitenkaan N***i-Saksassa.
Rokotettukin tartuttaa joten kokeellinen pakkorokotuskampanja ei ratkaisisi kuitenkaan ongelmaa vaikka miten kovaan ääneen naukuisi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi siis hoitoala. En ota kokeellista, ehdollisella myyntiluvalla olevaa geeniperimää muuttavaa rokotetta x 3. Eikä se jää edes tähän kolmeen. Keväällä leivotaan taas uusi piikkisatsi hyväuskoisille. Kiitti mutta nyt riitti.[/quote
Tervemenoa! Ei ole sinun alasi, jos väität että rokote muuttaa geeniperimää. Aivan naurettava väite muka terveydenhoidon ammattilaiselta. Osoittaa vain sen, että et tiedä mitään ammatistasi huolimatta.
Huh hah hei, salaliittoteoriat eläköön.
...jatkan tähän vielä. Nyt esitit niin mahtavan väitteen, että otan yhteyttä Valviraan. Rokotusasiat laitetaan kyllä syyniin, todella.