Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
561/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on vähän huvittava kuvitelma että alalta lähtisi vain ne jotka ovat rokottamattomia. Rokotus itse ei ole tässä se ongelma, ei minulle ainakaan. Minulle ongelma on juurikin se että en kannata pakkoa, enkä aio esitellä koronapassiani työnantajalle koska se on oma asiani, ja tämä suunta mihin mennään pakkojen kanssa on väärä. Tällä palkalla en ole valmis avaamaan yksityisiä asioitani työnantajalle. Valmistaudun poistumaan alalta. Enkä ole lh vaan erikoissairaanhoitaja.

Vierailija
562/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon kaikille rokottamattomille ja heidän läheisilleen kivuliasta kuolemaa! 🙏🏻

👆👆tuota tarkoitin....

Tässäpä mukava, empaattinen ja muita ajatteleva pikkunatsi :)

Ei tosta kuolemankauppiaasta kannate välittää hän on mielisairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ratkaisu. Et levitä tautia potilaisiin ja työkavereihin. Lisäksi rokottamuus lisää todennäköisyyttä siihen, että luonnonvalinta poistaa sinut pakasta kokonaan, mikä onkin kaikkien etu.

Juu, todennäköisyys kuolla koronaan on lähinnä samaa luokkaa kuin loton pääpotin voittaminen, huikeat on todennäköisyydet.

Esim. minun kohdallani todennäköisyys kuolla kokonaan on huomattavasti suurempi. Miksi minun pitäisi olla siis varomaton ja antaa rokottomattoman henkilön hoitaa minua? En halua kuolla vaan pysyä hengissä.

Harva kuollookaan osittain ;) no leikki sikseen, mutta katsos kun rokote ei ole niin hyvä että se edes suojaisi hoitajaa tartuttamasta sinua. Hoitaja voi myös olla niin terve ym että hänelle pikapikaa kehitetty rokotesarja vaikuttaa suuremmalta riskiltä kuin korona. Hänen näkökulmastaan voi olla kyseenalaista että työskentely menee itsemäärämisoikeuden edelle.

Et sitten tajunnut, että puhelin "korjasi" kyseisen sanan päin mäntyä...täällä ei voi editoida viestejä. Minua ei kiinnosta sinun leikkimisesi. Tämä ei ole kohdallani mikään kuviteltu skenaario. Minun näkökulmastani sekä hoitajalla että potilaalla on oikeus itsemääräämisoikeuteen. Miksi hoitajalla olisi sellainen ja potilaalla ei? Huonolla hoidolla ei kukaan tee mitään.

Vierailija
564/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tietty olemassa yksi toinenkin vaihtoehto: Kantaan merkintä että henkilö on rokotekielteinen. Merkintä tarkoittakoon kaikessa laajuudessaan sitten sitä, että hebkilölle ei anneta yhtäkään rokotetta, ei malaria suojaa ulkomaan matkoille, ei kurkkumätä-jäykkäjouristusta, ei poliota jne. ei yhden yhtäkään mitään, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten immuniteetti ja vastustuskyky kasvaa, tai sitten ei. Rokotusvastainen vibkyminen loppuu jokatapausessa ja luonto hoitaa loput.

Myös lihavien kohdalle tulisi merkitä että henkilö on terveyskielteinen. Mitään lääkityksiä tai toimenpiteitä ei pidä tehdä, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten ollaan kun terveys pysyy hyvänä ilmankin! Sama pätee niihin jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia. Kaikki hoito tulee kieltää koska eivät he usko mihinkään terveysohjeistuksiin muutenkaan.

Eiku?

Niin...monet lääkkeet ja sairaudet aiheuttavat yksistään ylipainoa.

ohis

Vierailija
565/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän lääkärit ottavat rokotukset, mitta hoitajissa on näitä kieltäytyjiä? Luulisi ekan porukan olevan enemmän kartalla lääketieteen faktoista.

Tämä kertoo siitä sivistyksen ja ymmärryksen puutteesta, joka tällä muulla hoitohenkilökunnalla on suhteessa lääkäreihin. En ymmärrä, miten osa on aivan pihalla koko koronasta ja vielä hoitohenkilöistä. Ainoat rokotevastaiset lääkärit toimivat joko yksisarvishoidoissa (ts. lisäravinnebisneksessä) ja erään puolueen kannattajina.

* ja siis tällä tarkoitan pääasiassa lähihoitajia. Sinne tuntuu pääsevän kuka vain ja näkyy kyllä kuullun ja luetun ymmärtämisessä.

Äläpä mollaa meitä lähihoitajia. Minä kirjoitin tuon sinua seuraavan kommentin ja olen taatusti rokotetumpi kuin sinä. Älä siis yleistä.

Aloittaja kertoo olevansa sairaanhoitaja, sen asian ympärillä tässä pyöritään.

Vierailija
566/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tietty olemassa yksi toinenkin vaihtoehto: Kantaan merkintä että henkilö on rokotekielteinen. Merkintä tarkoittakoon kaikessa laajuudessaan sitten sitä, että hebkilölle ei anneta yhtäkään rokotetta, ei malaria suojaa ulkomaan matkoille, ei kurkkumätä-jäykkäjouristusta, ei poliota jne. ei yhden yhtäkään mitään, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten immuniteetti ja vastustuskyky kasvaa, tai sitten ei. Rokotusvastainen vibkyminen loppuu jokatapausessa ja luonto hoitaa loput.

Myös lihavien kohdalle tulisi merkitä että henkilö on terveyskielteinen. Mitään lääkityksiä tai toimenpiteitä ei pidä tehdä, ei edes maksua vastaan. Siinähän sitä sitten ollaan kun terveys pysyy hyvänä ilmankin! Sama pätee niihin jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia. Kaikki hoito tulee kieltää koska eivät he usko mihinkään terveysohjeistuksiin muutenkaan.

Eiku?

ohis

Hahhaah, sama vanha selitys. Pätenee suunnilleen yhtä monen kohdalla kun se että rokotuksen ottamisen estää lääketieteellinen syy.

Vierailija
567/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku?

ohis

Suurinosa hoitsuista ylipainoisia.

Vierailija
568/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotekielteinen ihminen ei noita muutenkaan halua. Johan sen sanoo tuo termikin "rokotekielteinen".

Se on kyllä totta. No mutta sittenhän meillä on asiaan ratkaisu. Lisätään Kantaan vaan lause ja täppä kohtaan " en suostu ottamaan vastaan mitään rokotevalmusteita". Ihan helppoa.

Vierailija
569/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun se koronapassi tulee ehdolliseksi 9kk koronapassiksi niin miten toimitaan boosterin kanssa? Jos otan boosterin juuri 9kk kohdalla niin olenko viikon ajan työttömänä, kun minut lasketaan vain 2 rokotetta saaneeksi?

Entä jos vaatimuksiin lisätään jonkin toisen koronavariantin rokote niin meneekö kaikilla koronapassi pois voimasta vaikka olisi kuinka monta rokotetta pohjalla? Milloin koronapassi muuttuu rokotepassiksi, eli määritellään joku skaala rokotteita joita pitää ottaa toistuvasti? Entä jos työssä vaaditaan yht'äkkiä rokote ja sen rokotteen "aktivoituminen" kestää kaksi viikkoa niin mitä tehdään tuon kahden viikon ajan?

Kuka jatkossa määrittelee mitä kaikkea ulotetaan passin piiriin, että saa käydä töissä?

Vierailija
570/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ratkaisu. Et levitä tautia potilaisiin ja työkavereihin. Lisäksi rokottamuus lisää todennäköisyyttä siihen, että luonnonvalinta poistaa sinut pakasta kokonaan, mikä onkin kaikkien etu.

Juu, todennäköisyys kuolla koronaan on lähinnä samaa luokkaa kuin loton pääpotin voittaminen, huikeat on todennäköisyydet.

Esim. minun kohdallani todennäköisyys kuolla kokonaan on huomattavasti suurempi. Miksi minun pitäisi olla siis varomaton ja antaa rokottomattoman henkilön hoitaa minua? En halua kuolla vaan pysyä hengissä.

Harva kuollookaan osittain ;) no leikki sikseen, mutta katsos kun rokote ei ole niin hyvä että se edes suojaisi hoitajaa tartuttamasta sinua. Hoitaja voi myös olla niin terve ym että hänelle pikapikaa kehitetty rokotesarja vaikuttaa suuremmalta riskiltä kuin korona. Hänen näkökulmastaan voi olla kyseenalaista että työskentely menee itsemäärämisoikeuden edelle.

Et sitten tajunnut, että puhelin "korjasi" kyseisen sanan päin mäntyä...täällä ei voi editoida viestejä. Minua ei kiinnosta sinun leikkimisesi. Tämä ei ole kohdallani mikään kuviteltu skenaario. Minun näkökulmastani sekä hoitajalla että potilaalla on oikeus itsemääräämisoikeuteen. Miksi hoitajalla olisi sellainen ja potilaalla ei? Huonolla hoidolla ei kukaan tee mitään.

Tiukkis, tietenkin tajusin. Sarkasmitutka päälle nyt hei :D noniin myönsit itsekin siis että hoitajallekin kuuluu itsemääräämisoikeus, mikään ei estä sinua vaatimasta rokotettua hoitajaa. Eri asia sitten miten siinä isommalti käy jos aletaan oikein henkilökuntaa valikoimaan.

Vierailija
571/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei usko rokotteisiin, miten voi toimia terveydenhoitoalalla? Eikö oikeampi osoite olisi sitten vaikka yksisarviskouluttajana?

Hyvä porkkana työnantajapuolelta olisi se, että rokottamattomien hoitajien palkka jäädytetään nykyiselle tasolle, ei tipu enää minkäänlaisia indeksikorotuksia eikä mahdollisuutta palkankorotuksiin muussakaan yhteydessä ennen kuin rokote on otettu. Usein se raha on motivaation paras mittari.

Kyseessä ei ole rokote, vaan pfizerin lääkkeentapainen kokeellinen injektio. Jokainen piikin ottanut on osallistunut ihmiskokeeseen. On hirveä rikos ihmiskuntaa kohtaan, että edes sitä ei ihmisille ennen pistosta kerrottu, että he osallistuvat ihmiskokeeseen.

2023 kesällä valmistuvat pfizerin kliiniset kokeet. Eli odottavalla kannalla tässä vielä ollaan tulosten suhteen.

Vierailija
572/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa vaan. Tällä alalla tarvitaan sellaisia jotka luottavat lääketieteeseen, tutkimukseen eikä mihinkään huuhaahan. 

Vierailija
573/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostin kytkintä jo siinä vaiheessa, kun työnantaja alkoi nostella kulmakarvojaan influenssarokotusten osalta.

-- ja olen aina vain tyytyväisempi valintaani, vaikka varsinaisesta työstäni sairaanhoitajana pidinkin.

Vierailija
574/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on vähän huvittava kuvitelma että alalta lähtisi vain ne jotka ovat rokottamattomia. Rokotus itse ei ole tässä se ongelma, ei minulle ainakaan. Minulle ongelma on juurikin se että en kannata pakkoa, enkä aio esitellä koronapassiani työnantajalle koska se on oma asiani, ja tämä suunta mihin mennään pakkojen kanssa on väärä. Tällä palkalla en ole valmis avaamaan yksityisiä asioitani työnantajalle. Valmistaudun poistumaan alalta. Enkä ole lh vaan erikoissairaanhoitaja.

👍👍

Vierailija
575/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei usko rokotteisiin, miten voi toimia terveydenhoitoalalla? Eikö oikeampi osoite olisi sitten vaikka yksisarviskouluttajana?

Hyvä porkkana työnantajapuolelta olisi se, että rokottamattomien hoitajien palkka jäädytetään nykyiselle tasolle, ei tipu enää minkäänlaisia indeksikorotuksia eikä mahdollisuutta palkankorotuksiin muussakaan yhteydessä ennen kuin rokote on otettu. Usein se raha on motivaation paras mittari.

Aina saa nauraa niille hölmöille, jotka luulevat, että vasta 2 vuotta ihmiskäytössä (+ 30 vuotta paperilla ja eläinkokeissa) ollut mRNA teknologiaan pohjautuva injektio olisi sama asia kuin vaikkapa poliorokote tai jäykkäkouristusrokote :D 

Kyllä, rokotteet otan mieluusti, 3kk tehon säilyttäviä floppi-injektioita en. Eihän ne edes ole rokotteita.

Vierailija
576/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa luettavaa rokotettujen tekstit,tätäkö se ihmisyys nykyaikana on? En tunne kaikkia maailman ihmisiä mutta se että niputtaa kriittiset ja vastustavat sillain että kaikki ajettelisimme samalla tavalla on väärin! Toikin joka toivoo kuolemaa rokottamattomille on mieleltään sairas,,tää ajojahti on muutenkin henkisesti raskasta mutta suoranainen viha ja pahuus kukoistaa useimmissa ihmisissä vieläpä ihan työpaikoilla ja muutenkin on jotakin aivan käsittämätöntä.

Mistä lähtien on ollut ok kysellä ja vieläpä suotavaa toisten henkilökohtaisia asioita ja jos ei halua kertoa tai vastaus miellytä ruvetaan vainoamaan ja ajetaan nurkkaan?

Vierailija
577/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nostin kytkintä jo siinä vaiheessa, kun työnantaja alkoi nostella kulmakarvojaan influenssarokotusten osalta.

-- ja olen aina vain tyytyväisempi valintaani, vaikka varsinaisesta työstäni sairaanhoitajana pidinkin.

Itse laitoin silloin hakupaperit toiselle alalle mutta jätin kuitenkin sitten menemättä pääsykokeisiin, tällä kertaa laitan paperit ja menen myös pääsykokeisiin asti... Nyt riittää.

Influenssarokotetta en muuten ole ottanut joka vuosi, eikä ole kukaan kysellyt niinä vuosina kun sitä ei ole ollut...

Sh olen.

Vierailija
578/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut, että palaisin takaisin hoitoalalle ihan vittuuksillani. Rokotteet on.

Johan tuolta jostain syystä jo läksit 😀

Niin läksin, 20 vuotta sitten. Nyt vois palata takaisin kun jaellaan niitä bonuksiakin meilläpäin uusille hoitajille.

Vierailija
579/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotekielteinen ihminen ei noita muutenkaan halua. Johan sen sanoo tuo termikin "rokotekielteinen".

Onko täällä vähän vajavaista tietoa? Mrna-injektio ei ole rokote.

Vierailija
580/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä kun jopa lähärin koulutuksella tiedetään nää rokotusfaktat paremmin kuin lääkärit...

"Lähäri".... miten hemmetissä ihmiset ovat ottaneet näin ammattia halventavan nimityksen yleiseen käyttöön. Laitapa sinä vaikka nyt huulillesi sana "lähihoitaja" ja makustele sitä.... sulje silmäsi ja ajattele mitä sana pitää sisällään. Eikö tunnukin jo erilaiselta.

Sama kuin jos käytät poliisista nimeä "pollari" ( kylläpä kuulostaa ja näyttää vanhanaikaiselta! - kenties olet jo nykyajassa ja käytät sanaa "kyttä"), nokikolarista "sutari" ja mitä näitä on... "suhari", "rööri-roope", "konna"...

Suosittelen käymään lähihoitajan oppimäärän. Osaat sitten sinäkin lievittää ja hoitaa ihmisten sairauksia ja auttaa heitä asioissa ja toimissa, jotka eivät heiltä itseltään enää tai vielä suju.. lähihoitajathan auttavat myös lapsianne kasvamaan.