Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
1461/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pakko kohta lopuu?

Henkilökohtaisilta avustajilta vaaditaan usein rokotetga.

Vierailija
1462/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri etätöissä, ei rokotusta kirjoitti:

Minä olen lääkäri enkä ole ottanut kotonarokotteita, olen etätöissä tällä hetkellä. Työnteko on aivan huippua! Työpaikalle en saa mennä tartuttamaan ketään. Kotona kello soi 7:55. Tietokone päälle, sitten keittelemään aamukaffet, palkka juoksee. Kukaan ei hengittele niskaan, kunhan vaan vastailen puhelimeen.

Kirjoitetaanko potilastietoihin, jos asiakas ei ole rokotettu?

Käytös hiitavan tahon puolelta joidenkin osalta on ollut erikoista.

Kyllähän se siellä rokotuslehdellä  näkyy, onko ottanut rokotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin turhaa kuin rokotteet .

Vierailija
1464/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri etätöissä, ei rokotusta kirjoitti:

Minä olen lääkäri enkä ole ottanut kotonarokotteita, olen etätöissä tällä hetkellä. Työnteko on aivan huippua! Työpaikalle en saa mennä tartuttamaan ketään. Kotona kello soi 7:55. Tietokone päälle, sitten keittelemään aamukaffet, palkka juoksee. Kukaan ei hengittele niskaan, kunhan vaan vastailen puhelimeen.

Kirjoitetaanko potilastietoihin, jos asiakas ei ole rokotettu?

Käytös hiitavan tahon puolelta joidenkin osalta on ollut erikoista.

Kyllähän se siellä rokotuslehdellä  näkyy, onko ottanut rokotteita.

Rokottamattomille on siellä ihan oma koodi. Muistaakseni Z.

Vierailija
1465/1468 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilua

Vierailija
1466/1468 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisilta avustajilta vaaditaan usein rokotetga.

Totta, lain mukaan niillä vaatijoilla (yksityishenkilöillä) ei tosiaankaan olisi ollut oikeutta vaatia moista! Periaatteessa vois tehdä kantelun että tuli syrjityksi työmarkkinoilla, minulle ainakin sattui niin. Kantelu on helppo tehdä ja ainoa keino vaikuttaa. Ei nämä vauva.sivut minnekään kuulu eikä näy, kun täällä valittaa.

Vierailija
1467/1468 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuuntelin itseäni ja päätin olla ottamatta koronarokotteita ja en koskaan käyttäny koronapassia. Tauti sairastettu tänä vuonna ja oli meillä vaan normaalia pitkäkestoisempi flunssa. En ottanu vaikka olen sotealalla (en hoitaja kuitenkaan) ja koko yhteiskunta (valtamedia, työyhteisö, sukulaiset ym) uhkaili ja painosti. Löysin työnantajan joka sanoi ettei aio näitä vaatia ja on jokaisen oma päätös ottaako vai ei.

Työnantajasi on onneksi omilla aivoillaan ajatteleva. Hienoa, että kestit painostuksen ja uhkailun, moni ei kestänyt. Näinhän tämän asian pitäisi olla, että päätöksen rokotteen ottamisesta tulisi olla jokaisen oma. Varsinkin rokotteilla, jonka suoja tartuntoja vastaan on hyvin kyseenalainen.

Valitettavasti Kiuru ajaa edelleen koronarokotetta pakolliseksi sotealalle. Tälle hulluudelle olisi saatava stoppi. Alalla työskentelevien olisi aika alkaa puhaltaa "yhteen hiileen" ja vastustaa tällaista pakkorokottamista ihan vain senkin takia, että mitä sitten tulevaisuudessa pakotetaan tekemään pitääkseen työpaikkansa. On myös ihan tosiasia, että alalle ei hakeudu opiskelijoita piikkipakkojen takia. Tosiasia on myös se, että alalta on lähtenyt valtavasti tietotaitoa piikkipakkojen takia irtisanoutuneiden mukana. Tämä on yksi, mutta painava syy hoitajapulaan. Näistä asioista ei vain puhuta julkisuudessa.

Vierailija
1468/1468 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut rokotuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi