Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1261/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat seinät, niin että joka seinä on maalattu tummaksi.

Sellaisessa mörönluolassa en haluaisi elää.

Vierailija
1262/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy kaikissa sisustuskuvissa paljon sellaisia maljakoita joita vuosien päästä ihmetellään että hyi kuinka kauheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat IKEAn keittiöt, Valkoiset kodit, keittiö olohuoneessa "seinänä" 

Mielestäni Ikean keittiöt on ihan samannäköisiä kuin muutkin? Vetimillä ja tasoilla ja kaakeleilla saa persoonallisempaa tunnelmaa jos haluaa. Mutta kaapistot ovat periaatteessa samat kuin kellä vaan valmistajalla.

Vierailija
1264/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö on myös mun inhokki. Ja ne valkeat asunnot. Etenkin kun on vain sitä valkeaa, kiiltävää pintaa ja paljon metallia keittiössä, se tuo mieleen jonkin ruumishuoneen tai laboratorion.

Aika kammottavia ovat myös vanhat puiset mökit, jotka "uudistetaan" eli malaataan kaunis lämmin puu kokonaan valkealla.

Harmaata ja beigeä on myös liikaa huonekaluissa ja tekstiileissä. Yritin tuossa Sokoksen 3+1 päiviltä katsella kylppäriini uusia kauniinvärisiä raikkaita pyyhkeitä. Kaikki tarjolla olevat pyyhkeet olivat harmaita, ruskeita ja beigejä -- näyttivät siltä kuin olisi likaisia käytettyjä pyyhkeitä. Yäk.

Vierailija
1265/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehystetyillä julisteilla kootut tekotaiteelliset galleriaseinät.

Vierailija
1266/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehystetyillä julisteilla kootut tekotaiteelliset galleriaseinät.

Niin, ja sitten ne ovat ihan oudosti aseteltu seinälle. Jotenkin puistattaa sellaisten tyhjänpäiväisten ja "kunkaikillamuillakinon" -kuvien paneminen seinälle.

Vierailija
1267/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei haluta telkkaria olkkariin ja siellä sitten toljotetaan kännykkää kaiken aikaa. 

Niinpä. Jos yksin asuisin, en haluaisi telkkaria ollenkaan.

Itse en haluaisi olla ja elää ilman televisiota, ja mitä isompi, niin sen parempi. Luulen, että kohta meille tulee entistäkin isompi telkkari 🤩. Tykkään katso elokuvia, sarjoja, uutisia, keskusteluohjelmia, remontti- ja sisustusohjelmia. Nykyään parasta on, kun voi katsoa ohjelmia itselle parhaiten sopivaan aikaan, eikä ole mitenkään aikatauluihin sidottu.

Vierailija
1268/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyy kaikissa sisustuskuvissa paljon sellaisia maljakoita joita vuosien päästä ihmetellään että hyi kuinka kauheita.

Luulen että aika moni ihmettelee jo nyt... Kaikki ne irralliset ruumiinosat ja epämääräiset pökäleen näköiset turahdukset.

Vierailija
1269/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei haluta telkkaria olkkariin ja siellä sitten toljotetaan kännykkää kaiken aikaa. 

Itse en haluaisi olla ja elää ilman televisiota, ja mitä isompi, niin sen parempi. Luulen, että kohta meille tulee entistäkin isompi telkkari 🤩. Tykkään katso elokuvia, sarjoja, uutisia, keskusteluohjelmia, remontti- ja sisustusohjelmia. Nykyään parasta on, kun voi katsoa ohjelmia itselle parhaiten sopivaan aikaan, eikä ole mitenkään aikatauluihin sidottu.

Meillä on jättitelkkari. Vanhoja leffoja on ihana katsella. Ei tosin ole makkarissa vaan vierashuoneessa. Kun se ei ole päällä niin eihän se nyt kyllä kaunis sisustuselementti ole :)

Vierailija
1270/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jättitelkkari. Vanhoja leffoja on ihana katsella. Ei tosin ole makkarissa vaan vierashuoneessa. Kun se ei ole päällä niin eihän se nyt kyllä kaunis sisustuselementti ole :)

Ei se olekaan sisustuselementti. Se on televisio, eikä enää kovin uusi keksintö, mutta hyvin tärkeä keksintö.

Vierailija
1271/1433 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sisustuksessa pitäisi olla edes jokin yhteys siihen asukkaan omaan tyyliin.

Jos nyt otetaan esimerkiksi se paljon parjattu boho-sisustus: unohdetaan hetkeksi sen olevan kyllästymiseen asti kopioitu trendisisustus ja katsotaan miltä se oikeasti näyttää. Pelkästään estetiikan perusteella voisin kuvitella siellä asuvan jonku makramee-toppiin pukeutuva, folk-bändin laulajalta näyttävä hippimäinen tamburiininsoittaja ja jos näin on, niin mikäs siinä. Asukkaansa näköinen kämppä. Kuitenkin siellä todennäköisemmin asuu joku fitness missin tyyppinen, joka on vain kopioinut tyylinsä muualta. 

Mulla on myös yksi kaveri, joka pukeutuu aina mustaan ja ei ole ylläri, että myös kämppä on aika mustaa täynnä. Hänen talossaan näin ekaa kertaa esim. mustan saunan, mikä ei ole ihan oma juttuni mutta hänelle ilman muuta tosi asukkaansa näköinen, eikä häntä varmaan kauheasti hetkauta, että jossain vaiheessa sellainen tuli ns. muotiin. Samaten lötyy musta keittiö, joka hänellä on nyt ja varmaan tulee olemaan myöhemminkin. Ei tosin ole sellainen "vaatekaappikeittiö" vaan vähän rustiikkisempi, ikäänkuin vastakohta sille hailakan valkoiselle maalaisromantiikalle, joka oli jossain vaiheessa muotia. Hänen keittiössään ei olla siis missään ranskan maaseudulla pellavamekossa, vaan pikemminkin jossain noidan mökissä. 

Mun mielestä ratkaiseva tekijä ei siis ole se itse tyylii, vaan kuinka kopioitu ja päälleliimattu se oikeasti on. Joku boheemi hippi saa puolesta bohoilla siellä kämpässään miten haluaa, mutta se massasisustaminen on vähän huvittavaa. Kukin tyylillään.

Hyvä kirjoitus!

Minäkin tykkään kaikesta sisaruksesta, joka kuvastaa sitä kuka asunnossa asuu. Mitä ikinä se onkin! Aitous, rohkeus olla itsensä trendeistä huolimatta.

Vinyylit levyfriikin seinällä. Perinnetyypin koti täynnä ryijyjä, valtaisat kirjahyllyt lukijoilla, beige koti aidosti juuri siitä nauttivalla. Tätä kaikkea toivoisin näkeväni!

Näin juuri kynttiläentustiaatikon kodin. Ja, kynttilöitä oli ihan kreisisti! Mahtavaa, vaikkei se edusta omaa kotiani.

Vierailija
1272/1433 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset kiiltävät kalusteet, paljaat pinnat. Näitä korostaa suuret ikkunat. Häikäisee silmiä ja tuntuu kuin olisi jäälinnassa tai kliinisessä leikkaussalissa.

Paitsi että kun elämää hallitsee ADHD, selkeys on ihanaa ja ryhtiä ja samalla rauhaa. Sellaiselle se voi olla juuri hyvä koti.

Aitous ja juuri itselle, kuten joku kirjoitti.

Vierailija
1273/1433 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta keittiö on myös mun inhokki. Ja ne valkeat asunnot. Etenkin kun on vain sitä valkeaa, kiiltävää pintaa ja paljon metallia keittiössä, se tuo mieleen jonkin ruumishuoneen tai laboratorion.

Aika kammottavia ovat myös vanhat puiset mökit, jotka "uudistetaan" eli malaataan kaunis lämmin puu kokonaan valkealla.

Harmaata ja beigeä on myös liikaa huonekaluissa ja tekstiileissä. Yritin tuossa Sokoksen 3+1 päiviltä katsella kylppäriini uusia kauniinvärisiä raikkaita pyyhkeitä. Kaikki tarjolla olevat pyyhkeet olivat harmaita, ruskeita ja beigejä -- näyttivät siltä kuin olisi likaisia käytettyjä pyyhkeitä. Yäk.

Beiget pyyhkeet, ellei ole pellavaa.

Vierailija
1274/1433 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koti on kuin toisen keho. Anna olla, kunnioita, älä pohdi. Jos toisella on hyvä olla, niin hienoa!

Ihmiset miettii hurjasti mitä vieraat sanoisi ja taasen arvostelevat kriitttisesti muita. Koti on minusta arvostelusta vapaa. Henkinen reviiri.

Näistä syistä geneerinen, trendikkäältä vaikuttava koti on minusta tylsä. Kuten pukeutuminen. Aitous ja persoonallisuus kiinnostaa, ei kyky toistaa trendejä taitavasti.

Vierailija
1275/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betonilattia on nykytrendeistä mulle ainut vastenmielinen. Siitä ei saa hienoa ei millään eikä missään olosuhteissa.

Nyktrendeistä pähkinäpuu ja liila väri eivät tunnu omilta, mutta eivät ne nyt kamalia ole.

Vierailija
1276/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mustia taloja, näyttävät ruumishuoneilta. En myöskään valkoista sisustusta tai avokeittiö-olohuoneyhdistelmiä, jossa kaikki käryt leviävät olohuoneeseen, riippumatta siitä millainen liesituuletin-imuri-systeemi on.

Isot lasiset seinät, vieriviereen rakennetut kaupunkitalot ja niiden avoimet terassit ovat myös kummallisia. Kuka haluaa elää tarjottimella kaikkien ohikulkijoiden katseltavissa. Tai kaupunkitalon naapurien tuijottaessa makkaristaan pihaanne.

Suomen oloissa joskus niin muodikkaat tasakatot ovat myös hirvityksiä talvisine lumikuormineen.

Onneksi kuitenkin jokaiselle löytyy se mieluisa asumismuoto väreineen ja tyyleineen.

Vierailija
1277/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holvikaaret, jotka on sijoitettu epäloogisesti, eli siis ei luonnollisille kulkuväylille vaan esimerkiksi keittiön ja olohuoneen muodostamaan nurkkaukseen.

Vierailija
1278/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koti on kuin toisen keho. Anna olla, kunnioita, älä pohdi. Jos toisella on hyvä olla, niin hienoa!

Ihmiset miettii hurjasti mitä vieraat sanoisi ja taasen arvostelevat kriitttisesti muita. Koti on minusta arvostelusta vapaa. Henkinen reviiri.

Näistä syistä geneerinen, trendikkäältä vaikuttava koti on minusta tylsä. Kuten pukeutuminen. Aitous ja persoonallisuus kiinnostaa, ei kyky toistaa trendejä taitavasti.

Viimeinen kappaleesi; etkö itsekin kritisoi?

Vierailija
1279/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pienet Marimekon maljakot, jotka näyttävät enemmän kynttilänjaloilta tms. purnukoilta.  Ja siihen Nappula-kynttilänjalat.  Yksiselitteisesti vaan mitäänsanomattomia ja/tai rumia, mutta paljon noita sisustusjutuissa näkee.  Muutaman vuoden päästä voipi olla kirppareilla ylitarjontaa.

Vierailija
1280/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wirkkkala kirjoitti:

Eniten ihmetyttää ne, jotka sisustaa trendien- tulevien tai menevien mukaan- ihmeellistä...Eikö pitäisi koti laittaa itselleleen? Itselläni on onneksi rahaa laittaa sisustukseen ja haen omaa mieltymystä ja ajatonta tyyliä. Oikea tyyli kestää aikaa...Muutaman tyylin ylitse. Halvat trendin mukaiset kalusteet Ikeasta saa mulle oksennus reaktion aikaan. Puusepän tekemät, tai edes kunnolliset kalusteet luovat tyyliä halvan näennäisen muodin sijaan.

Mie oon meiltä ja muut on meijän grannista = naapurista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi