Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.Tuossa talossa ei ole muuta hyvää kuin se, että takapiha avautuu metsään. En todellakaan ostaisi.
Minä kyllä voisin ostaa, jos Kuopioon muuttaisin. Jäisi aika paljon rahaakin sisustamiseen, kun Hki asunnon myisi. Miten voi olla hinnat noin eri Hki versus muu maa? On tämä niin väärin. Ja älkää sanoko, että ei siellä Hki ole pakko asua. On pakko, jos haluaa kunnon asuinympäristön ja lapsille parhaat koulut.
Kunnon asuinympäristö ja parhaat koulut löytyy nimenomaan muualta.
Niin varmaan 😂😂😂 Me pystymme koulushoppaamaan, Kuopiossa sitä ei pysty tekemään.
Harva asia kuulostaa vastenmielisemmältä kuin koulushoppaus.
Se onkin. Se ei ole lopulta hyväksi kellekään, vaikka shoppaajat varsinkin näin haluavat uskoa. Hyvin lyhytnäköistä. Valitettavasti tästä on Suomessakin tulossa juttu ja sillä jopa ylpeillään että sumplittiin lapset "parempiin piireihin".
Teillä ei ole kyllä mitään tietoa mitä tuo koulushoppaaminen käytännössä tarkoittaa. Se ei ole mitään ”lapsi parempiin piireihin” vaan ihan jotain muuta. Eikä siinä ole mitään lyhytnäköistä, että haluaa lapselleen hyvän oppimisympäristön.
Mutta tämä ketju ei koskenut koulua vaan sisustusta ja jos jotakin kiinnostaa, niin voi aloittaa oman ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä nykyistä trendiä tehdä valtavia lattiasta kattoon olevia ikkunoita. Nämä muuttaa asunnon akvaarioksi.
Toinen on rumat 70-luvun värit. Pskaan sävytetty ruskea, vihreä sekä oranssi ja keltainen.
Ai onko nuo näyteikkunat nyt jotenkin trendikkäät? Tosin ne ovat n. 50 cm korkeudella lattiasta, ja n. 45 cm päässä katosta. Eli ei ole trendikkäät ne. Ja kyse on siis ihan oikeista näyteikkunoista, tosin eivät ole juuri nyt siinä käyttötarkoituksessa.
Teilläpäin ei sitten vielä ole tällaisia lattiaan asti ulottuvia ikkunoita missään? https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16366886
Tällaiselle korkeanpaikankammoiselle hirvitys! En uskaltaisi asua tuollaisessa, koko ajan pyörryttäisi ja pelkäisin putoavani. (Putoan sängystäkin, jollei se ole tuplaleveä.)
Sama. Tuulisella kelillä kuulostaa varmaan sille että ikkunat irtoaa. Ja pelkäisin kompastuvani ikkunasta läpi tms. xD
Meillä ainakin rakenusvalvonta vaati ikkunoihin turvalasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo "meille ei tullut takkaa, koska ei haluttu" selittelijät ovat muuten yleensä dekotalojen tai designtalojen rakentajia, eli persaukisia.
Me rakennetaan Kannustalo ja ei laiteta heti takkaa. Ryhdyttiin rakentamaan aika vauhdikkaasti ja takka olikin sellainen juttu, että paitsi että ne on kalliita, me ei myöskään päästy yhteisymmärrykseen siitä millainen olisi paras.
Niinpä rakennetaan talo valmiiksi, asutaan siinä rauhassa ja makustellaan takka-asian parissa.
En koe tästä minkäänlaista häpeää 😅 On ihanaa saada tehdä oman näköinen, uusi koti.
Pönttöuunihullu suosittelee pönttöä.
Lapsen kannustalossa on kakluuni joka on pönttöuunin mallinen. Kaunis ja hyvä lämmittämään. Oli kyllä sikakallis. Peltinen pönttis n3000 e.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Pakko näin keittiösuunnittelijana vastata. Yleensä valkoinen keittiö vaan on se, joka kestää aikaa. Sinänsä nuo pomppuovet ovat hyvä vaihtoehto, koska niihin voi laittaa myöhemmin vetimet, jos kaipaa ilmeen muutosta.
Valkoinen keittiö on kyllä selvästi pitkäikäisin, eli ihmiset jaksavat katsella valkoista keittiötään kauan. Sileä oviomalli on kyllä ajaton, koska se ei sido itseään niin vahvasti mihinkään aikakauteen ja moni haluaa sen sileän ovin juuri siksi, että on helppo puhdistaa.Yleensä värillisiä keittiöitä remontoidaan aikaisemmin. Eli ne keittiöt, jotka ovat 5-20v vanhoja ja kaivataan jo remonttia ovat usein värillisiä ja ne halutaan vaihtaa valkoisiin.
Nyt on itseasiassa ensimmäinen remonttia kaipaava mustan keittiön omistaja tullut vastaan
Olet aivan oikeassa, meillä on v79 asennettu silloisen Serlan valkoiset sileät ovet ja ovat edelleen kuin uudet.
Samaan aikaan rakentaneet ovat jo tehneet 2-3 keittiöremppaa.
Harvoin käyvät vieraat luulevat, että kaapit on uusittu🙄
Vetimiä ja tasoja on vaihdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikista ihan ok, että laitetaan linkki jonkun kotiin ja arvostellaan sitä täällä?
Monessa vastauksessa tulee esille sellainen ylimielinen asenne, että oma maku on jotenkin parempi ja jalostuneempi, ja muiden ratkaisuille naureskellaan ja vähätellään. Oikein kirosanojen avulla pitää ilmaista kuinka oksettavia joidenkin ratkaisut ovat. Taitaa joillakin kateuskin piileä siellä takana. Tekisi mieli saada jotain mitä kaverilla tai naapurilla on, mutta ei ole varaa. Omaa tuskaa helpottaa, kun teilaa sen s****an rumaksi.
Itse pidän monenlaisista ratkaisuista. Väreistä erityisesti ja käytännöllisistä ratkaisuista. Jotkut onnistuvat ja osaavat luoda kaunista ja harmonista. Hyvin erilaiset ratkaisut voivat olla onnistuneita kokonaisuuksina. Itselläni ei taida olla sellaista visuaalista silmää tai toisaalta en ole koskaan oikein sisutellutkaan. Toiveeessa olisi muuttaa kerrostaloon lähitulevaisuudessa. Silloin ehkä ensimmäistä kertaa sisustan isomminkin.
Muuten ihan kiva mielipide, mutta sitten kuitenkin iskit yhdessä kohtaa kirveesi kiveen, kun vedit esiin kateuskortin. Kun minä sanon, että inhoan avokeittiöitä enkä ikinä muuttaisi taloon, jossa sellainen on, niin minä tarkoitan sitä mitä sanon. Ei, en todellakaan ole kateellinen niille, joilla sellainen on, minä siis ihan oikeasti inhoan avokeittiöitä. Että tuliko tämä nyt selväksi?
Pidän kateuskortin esiin vetäjiä noin yleisestikin ottaen yksinkertaisina ja arrogantteina. Luulevat itsestään ja omista mieltymyksistä aivan liian paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo "meille ei tullut takkaa, koska ei haluttu" selittelijät ovat muuten yleensä dekotalojen tai designtalojen rakentajia, eli persaukisia.
Me rakennetaan Kannustalo ja ei laiteta heti takkaa. Ryhdyttiin rakentamaan aika vauhdikkaasti ja takka olikin sellainen juttu, että paitsi että ne on kalliita, me ei myöskään päästy yhteisymmärrykseen siitä millainen olisi paras.
Niinpä rakennetaan talo valmiiksi, asutaan siinä rauhassa ja makustellaan takka-asian parissa.
En koe tästä minkäänlaista häpeää 😅 On ihanaa saada tehdä oman näköinen, uusi koti.
Pönttöuunihullu suosittelee pönttöä.
Lapsen kannustalossa on kakluuni joka on pönttöuunin mallinen. Kaunis ja hyvä lämmittämään. Oli kyllä sikakallis. Peltinen pönttis n3000 e.
On varmaan hyvä, mutta pönttöuuneissa ei taida olla lasiluukkuja. Minulle takassa tärkeää on lämmön saannin lisäksi tulen esteettinen puoli tunnelman luojana.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.Tuossa talossa ei ole muuta hyvää kuin se, että takapiha avautuu metsään. En todellakaan ostaisi.
Minä kyllä voisin ostaa, jos Kuopioon muuttaisin. Jäisi aika paljon rahaakin sisustamiseen, kun Hki asunnon myisi. Miten voi olla hinnat noin eri Hki versus muu maa? On tämä niin väärin. Ja älkää sanoko, että ei siellä Hki ole pakko asua. On pakko, jos haluaa kunnon asuinympäristön ja lapsille parhaat koulut.
Kunnon asuinympäristö ja parhaat koulut löytyy nimenomaan muualta.
Niin varmaan 😂😂😂 Me pystymme koulushoppaamaan, Kuopiossa sitä ei pysty tekemään.
Harva asia kuulostaa vastenmielisemmältä kuin koulushoppaus.
Se onkin. Se ei ole lopulta hyväksi kellekään, vaikka shoppaajat varsinkin näin haluavat uskoa. Hyvin lyhytnäköistä. Valitettavasti tästä on Suomessakin tulossa juttu ja sillä jopa ylpeillään että sumplittiin lapset "parempiin piireihin".
Teillä ei ole kyllä mitään tietoa mitä tuo koulushoppaaminen käytännössä tarkoittaa. Se ei ole mitään ”lapsi parempiin piireihin” vaan ihan jotain muuta. Eikä siinä ole mitään lyhytnäköistä, että haluaa lapselleen hyvän oppimisympäristön.
Mutta tämä ketju ei koskenut koulua vaan sisustusta ja jos jotakin kiinnostaa, niin voi aloittaa oman ketjun.
Ja siksipä meillä onkin kouluissa ongelmia, kun shoppaajat shoppaavat eivätkä vie muksujansa enää sinne lähimpään kouluun niin kuin ennen muinoin. Koulut eriytyvät ja slummiutuminen onkin valmista.
Tämä on kyllä ihan vanhempien oma vika, mutta ihan hyvä, että sitten joutuvat asumaan ahtaasti ja kalliisti. Poetic justice.
Ja NYT voidaan palata siihen sisustamiseen.
Yksiö 35m2, keittiö on : jääkaappi astianpesukone hella lavuaari roskiskaappi, aterinkaappi astioiden kuivauskaappi jauhokaappi.
Missä pidetään kattilat uunivuoka paistinpannu blenderi, kahviastiasto kulhot mukit yms?
Varaava takka maksoi meillä kymppitonnin. Rakennettu talo vuonna 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että talo pitää sisustaa sen arkkitehtuuria/ikää/tyyliä ja plaaplaaplaa kunnioittaen, niin miten sitten uusi tai uudehko talo "pitää" sisustaa? Antakaas esimerkkejä:
1. Vuonna 2021 valmistunut moderni musta puutalo valtavilla ikkunoilla
2. 2021 valmistunut perinnetalo kauniilla ristikkoikkunoilla
1. Suosisin 50-60 lukujen designklassikoita, teak senkkejä, taidetta, leikkisyyttä, värejä, yllätyksellisyyttä.
2. Tänne puolestaan sopisi konservatiivisempi sisustus, klassista peruskalustetta, enemmän krumeluuria ja koristetta.
Taidat olla ammattilainen
Noita teak senkkejä nyt hehkuttaa kaikki ja niitä vilisee jokaisen instasisustajan tilillä. Veikkaan, että vuosi tai max kolme vuotta, niin teak senkit ovat "hyi ällööö en ikinä laittais" listalla.
Mua on alkanut tympimään jo nuo teak senkit. Meillä on niitä kaksi ja molemmat ovat mun mummin vanhoja. Ne on ollut meillä jo vuosia, mutta nyt kun niitä on joka toisella, niin ne ei vaan näytä enää yhtä mielenkiintoisilta. Eivät nyt siis toki mikään sisustusmoka ole. Joidenkin esineiden yleisyys vaan joskus saa sen tavaran huonoon valoon. Sama on nuo Artekin seinähyllyt. Niitä on vähän kaikilla nykyään niin ei ne näytä enää yhtä mielenkiintoisilta.
Rosterinen allas ei kyllä ruostu. Meidän mökillä on ulkona sijaitsevassa kesäkeittiössä mun vanhempien vanha rosterinen keittiöallas ja se allas on about 50v vanha ja nyt ollut ulkokäytössäkin jo vuosia. Ei ruostetta. Eihän tuo rosteri siis edes materiaalina pysty ruostumaan ilman valmistusvirhettä.
Mä en tykkää keittiöistä, joissa on keskellä syvennys ja siinä matalammat kaapit, jotka ovat eri sävyä muiden ovien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten kyyneleitä vuodatan kun näen hienoja vanhoja puu- tai kivitaloja, jotka on kokonaan pilattu "modernisoimalla" tai sitten asukkaat itse ovat sortuneet paiskaamaan sinne sekaisin kaikenlaista, mikä pilaa perinteisen käsityön ja rakentamisen hienoudet. Klassikko on kun 70-80 -luvuilla vedettiin upean puulattian päälle vanhassa talossa linoleumit tai kokolattiamatot.
Tämänpäivän sisustusrikos numero 1. on "päivittää" vanhaa puurakentamista tai kivitalorakentamista vetämällä kaikki valkeaksi, esim. hirsiseinät valkeaiksi tai maalaamalla keittiönkaapit mustaksi, ja liittämällä huonekalut, jotka ovat metallia ja kiiltävää pintaa.
Eipä se "oikeaoppinen" kunnostaminenkaan ole aina niin alkuperäistä kunnioittavaa Suomessa. Nykyään on esimerkiksi muotia kaivaa hirsiseinä esiin rakennuksissa, joissa sitä ei olisi ikinä omana aikanaan jätetty paljaalle hirsipinnalle, 100 vuotta sitten paljas hirsi oli ruma köyhyyden merkki, kuten nykyään muovimatot lattioissa. Samoin näkee sitä, että revitään alkuperäinen, kuten epämuodikas linoleum pois, koska se rinnastetaan muovimattoon ja paljastetaan lattian aluslaudat, joiden ei kuulu olla lattiapinta. Ja sitten juhlitaan sitä lautalattian "pelastamisena"...
Vierailija kirjoitti:
Rosterinen allas ei kyllä ruostu. Meidän mökillä on ulkona sijaitsevassa kesäkeittiössä mun vanhempien vanha rosterinen keittiöallas ja se allas on about 50v vanha ja nyt ollut ulkokäytössäkin jo vuosia. Ei ruostetta. Eihän tuo rosteri siis edes materiaalina pysty ruostumaan ilman valmistusvirhettä.
Sellaista kuin "ruostumaton teräs" ei ole olemassa. Se on enemmänkin "hitaasti ruostuva" eli käytännön käytössä ei yleensä ruostu, mutta sopivissa oloissa ruostuu kyllä. Meidän tiskipöytään jäi jälkiä esim jos unohti säilykepurkin siihen liian pitkäksi aikaa... Ja ihan laadukas Stalan taso oli.
Vierailija kirjoitti:
Noita teak senkkejä nyt hehkuttaa kaikki ja niitä vilisee jokaisen instasisustajan tilillä. Veikkaan, että vuosi tai max kolme vuotta, niin teak senkit ovat "hyi ällööö en ikinä laittais" listalla.
Teak senkit ovat olleet suosiossa 50-luvulta lähtien.
Ei hyvä muotoilu häivy trendien mukana yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mua on alkanut tympimään jo nuo teak senkit. Meillä on niitä kaksi ja molemmat ovat mun mummin vanhoja. Ne on ollut meillä jo vuosia, mutta nyt kun niitä on joka toisella, niin ne ei vaan näytä enää yhtä mielenkiintoisilta. Eivät nyt siis toki mikään sisustusmoka ole. Joidenkin esineiden yleisyys vaan joskus saa sen tavaran huonoon valoon. Sama on nuo Artekin seinähyllyt. Niitä on vähän kaikilla nykyään niin ei ne näytä enää yhtä mielenkiintoisilta.
Eli tavallaan ulkoistat oman sisustusmakusi muiden kontolle?
En ole ikinä ymmärtänyt tuota ajatusmallia että en voi tykätä enää tästä kun se on jollain muullakin. Mitä hittoa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista kuin "ruostumaton teräs" ei ole olemassa. Se on enemmänkin "hitaasti ruostuva" eli käytännön käytössä ei yleensä ruostu, mutta sopivissa oloissa ruostuu kyllä. Meidän tiskipöytään jäi jälkiä esim jos unohti säilykepurkin siihen liian pitkäksi aikaa... Ja ihan laadukas Stalan taso oli.
Se ruoste tuli purkista.
Meille kakkoskotiin tuli kunnon pönttöuuni. N 3000 e. Lämpenee nopsaan ja kestää lämpimänä kauemmin kuin rantasaunan iso vuolukivivaraava takka.