Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
521/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komposiittiallas ei ole kovin pitkäikäinen. Meillä on 2015 laitettu musta komposiittiallas ja vuosien aikana sinne alkaa pikkuhiljaa pinttyä jotain vaaleita läiskiä. On komposiittialtaan ominaisuus. Sinänsä tuo nyt on ihan ok näköinen, mutta nyt laittaisin teräksisen. Meillä on täysin musta keittiö ja tuo musta allas ehkä sopii sinne paremmin, mutta teräs olisi varmaan käytännöllisempi. Nyt jos tekisin uuden keittiön, niin se olisi valkoinen.

Meillä on hiilenharmaa komposiittiallas ollu 20 vuotta, on hyvin kestänyt. Sen sijaan toinen "ruostumattomasta teräksestä" tehty allas on alkanut ruostumaan...

Kannattaa käyttää kunnon materiaaleja eikä mitään halpis"rosteria". Meillä on 50-luvun tiskiallas eikä ruostu.

Vierailija
522/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki - kunnon asuinympäristö ja lapsille hyvät koulut. :D

Mitä jos laajentaisit vähän maailmaasi hieman isommaksi?

Mä en tiedä oliko se kirjoitettu tosissaan.

Meidän esikoinen syntyy helmikuussa ja meille on ollut alusta asti selvää, että Helsingissä ei lapsi aloita koulua. Mielelläni laittaisin jo päiväkotiin pois Helsingistä. Onneksi mulla on mahdollisuus olla 3v kotona, joten on aikaa miettiä.

Mieluiten haluaisin kasvattaa lapseni jossain maaseudulla lähellä kaupunkia, mutta toisaalta meidän työt ovat tällä hetkellä Helsingissä.

Taidat olla aika nuori ja et ole kotoisin Helsingistä? Itse asumme alueella, missä asuu hyvin toimeentulevia ihmisiä ja koulutkin ovat sitten sen mukaisia. Pitää osata valita oikea asuinalue.

No mun mies on opettaja ja hän on ollut opettaja myös ns maineikkailla alueilla. Mies on mua 18v vanhempi ja ollut siis jo 20v opetusalalla ja siitä 16v Helsingissä. Mä olen paljasjalkainen helsinkiläinen. Mun isoisä on ollut myös opettaja Helsingissä ja nyt eläkkeellä 2v. Mä itse olen sosiaalityöntekijä. Eli meillä on liuta syitä, miksi lapsi ei todellakaan aloita kouluaan täällä.

Asumme Ruoholahdessa. Asuin lapsuuteni Töölössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251

Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.

Tuossa talossa ei ole muuta hyvää kuin se, että takapiha avautuu metsään. En todellakaan ostaisi.

Minä kyllä voisin ostaa, jos Kuopioon muuttaisin. Jäisi aika paljon rahaakin sisustamiseen, kun Hki asunnon myisi. Miten voi olla hinnat noin eri Hki versus muu maa? On tämä niin väärin. Ja älkää sanoko, että ei siellä Hki ole pakko asua. On pakko, jos haluaa kunnon asuinympäristön ja lapsille parhaat koulut.

Kunnon asuinympäristö ja parhaat koulut löytyy nimenomaan muualta.

Niin varmaan 😂😂😂 Me pystymme koulushoppaamaan, Kuopiossa sitä ei pysty tekemään.

Harva asia kuulostaa vastenmielisemmältä kuin koulushoppaus.

Vierailija
524/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kyyneleitä vuodatan kun näen hienoja vanhoja puu- tai kivitaloja, jotka on kokonaan pilattu "modernisoimalla" tai sitten asukkaat itse ovat sortuneet paiskaamaan sinne sekaisin kaikenlaista, mikä pilaa perinteisen käsityön ja rakentamisen hienoudet. Klassikko on kun 70-80 -luvuilla vedettiin upean puulattian päälle vanhassa talossa linoleumit tai kokolattiamatot.

Tämänpäivän sisustusrikos numero 1. on "päivittää" vanhaa puurakentamista tai kivitalorakentamista vetämällä kaikki valkeaksi, esim. hirsiseinät valkeaiksi tai maalaamalla keittiönkaapit mustaksi, ja liittämällä huonekalut, jotka ovat metallia ja kiiltävää pintaa.

Meillä 55- valmistuneen puulattian päälle veti toinen asukas muovimaton ysärin alussa, ja kolmannet asukkaat sitten sen muovimaton päälle laminaatin.  Me ollaan neljännet asukkaat, ja elellään nyt sen laminaatin kanssa, koska noiden poistaminen on niin iso, ja luultavasti myös asbestityö.

Vierailija
525/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylevät ja positiiviset sanat seinillä eivät toimi. Eikä myöskään irtokirjaimilla kirjahyllyn päälle taiteillut sanat.

Vierailija
526/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko koulut nykyään sisustustrendi vai mitä tää keuliminen on?

Vierailija
527/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän esikoinen syntyy helmikuussa ja meille on ollut alusta asti selvää, että Helsingissä ei lapsi aloita koulua. Mielelläni laittaisin jo päiväkotiin pois Helsingistä. Onneksi mulla on mahdollisuus olla 3v kotona, joten on aikaa miettiä.

Mieluiten haluaisin kasvattaa lapseni jossain maaseudulla lähellä kaupunkia, mutta toisaalta meidän työt ovat tällä hetkellä Helsingissä.

Taidat olla aika nuori ja et ole kotoisin Helsingistä? Itse asumme alueella, missä asuu hyvin toimeentulevia ihmisiä ja koulutkin ovat sitten sen mukaisia. Pitää osata valita oikea asuinalue.

No mun mies on opettaja ja hän on ollut opettaja myös ns maineikkailla alueilla. Mies on mua 18v vanhempi ja ollut siis jo 20v opetusalalla ja siitä 16v Helsingissä. Mä olen paljasjalkainen helsinkiläinen. Mun isoisä on ollut myös opettaja Helsingissä ja nyt eläkkeellä 2v. Mä itse olen sosiaalityöntekijä. Eli meillä on liuta syitä, miksi lapsi ei todellakaan aloita kouluaan täällä.

En saanut selvää mitkä ne syyt ovat. Minusta se, että isoisäsi on ollut opettaja tai miehesi on nyt opettaja ei selitä sitä miksi haluat muuttaa pois Helsingistä.

Vierailija
528/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko koulut nykyään sisustustrendi vai mitä tää keuliminen on?

Joillakin näyttää olevan tarve esittää olevansa muka parempaa väkeä. Siihen kuuluu jatkuva mäkätys omistusasunnoista, niiden sisustuksesta ja muusta, sekä muut muka paremmuutta signaloivat jutut, kuten tiettyjen asuinalueiden leimaaminen "ghetoiksi" ja koulushoppailu.

Joten joo, keulimisesta ja kenties piiloräsismistä kyse.

Vierailija
529/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut selvää mitkä ne syyt ovat. Minusta se, että isoisäsi on ollut opettaja tai miehesi on nyt opettaja ei selitä sitä miksi haluat muuttaa pois Helsingistä.

Oletko yksinkertainen?

Minä olen myös kasvatusalalla töissä Helsingissä ja jokainen, jolla on yhtään minkäänlainen ammatillinen kosketus koulumaailmaan Helsingissä tietää kyllä, ettei omia lapsiaan täällä halua kouluun laittaa. Jos oma mies on opena, niin hänellä lienee aika paljon negatiivista kokemusta Helsingin kouluista ja tietää faktana, että ei kiitos. Yksittäisiä luokkia voi olla aivan mahtavia, mutta se on tuuria. Kokemuksesta voin sanoa, ettei nämä muka parempien ihmisten koulut ole yhtään sen parempia.

Vierailija
530/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sanottu jo parikin kertaa mutta en tosiaan ymmärrä niitä kulhomallisia lavuaareja. Tiedän jo että saisin sen heti halki, ja että lika keräytyisi sinne ulkopuolen liitokseen, ja että laskutaso siinä vieressä olisi outo ja kaikki korviksen lukot vierisivät sinne johonkin taakse. En tykkää niistä yhtään.

Vierailija
531/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.

Tuossa talossa ei ole muuta hyvää kuin se, että takapiha avautuu metsään. En todellakaan ostaisi.

Minä kyllä voisin ostaa, jos Kuopioon muuttaisin. Jäisi aika paljon rahaakin sisustamiseen, kun Hki asunnon myisi. Miten voi olla hinnat noin eri Hki versus muu maa? On tämä niin väärin. Ja älkää sanoko, että ei siellä Hki ole pakko asua. On pakko, jos haluaa kunnon asuinympäristön ja lapsille parhaat koulut.

Niin varmaan 😂😂😂 Me pystymme koulushoppaamaan, Kuopiossa sitä ei pysty tekemään.

Kuopiossa ei tarvitse. Yksikään koulu ei ole niin surkea, ettei sinne voisi lapsiaan laittaa. Yleisen keskustelun perusteella Helsingissä suurin osa kouluista taas on...

Tuo ei taida pitää kuitenkaan paikkaansa ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
532/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keittiötä. Ei eteistä. Aamupalakaappi, saareke, boho, tähtikuviot tyynyissä ja muissa tekstiileissä, kirjaimet ja sanat tyyliin my home.

Vierailija
533/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen?

Minä olen myös kasvatusalalla töissä Helsingissä ja jokainen, jolla on yhtään minkäänlainen ammatillinen kosketus koulumaailmaan Helsingissä tietää kyllä, ettei omia lapsiaan täällä halua kouluun laittaa. Jos oma mies on opena, niin hänellä lienee aika paljon negatiivista kokemusta Helsingin kouluista ja tietää faktana, että ei kiitos. Yksittäisiä luokkia voi olla aivan mahtavia, mutta se on tuuria. Kokemuksesta voin sanoa, ettei nämä muka parempien ihmisten koulut ole yhtään sen parempia.

Niin varmaan. Sinulla ei ole mitään hajuakaan Helsingin kouluista. Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
534/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen?

Olet itse selvästi yksinkertainen ja vielä huonokäytöksinenkin, kun tulet haukkumaan tuntematonta ihmistä netissä, koska tämä ei ymmärrä epämääräisiä vihjailujasi.

FYI minä ja monet muut täällä keskustelevat emme ole opetusalalla tai sosiaalialalla, eikä meillä kaikilla ole kouluikäisiä lapsiakaan, toisilla ei lapsia lainkaan.

Joten EI, en todellakaan tiedä mistä puhut, kun et osaa sitä itsekään sanoa.

Vierailija
535/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva asia kuulostaa vastenmielisemmältä kuin koulushoppaus.

Se onkin. Se ei ole lopulta hyväksi kellekään, vaikka shoppaajat varsinkin näin haluavat uskoa. Hyvin lyhytnäköistä. Valitettavasti tästä on Suomessakin tulossa juttu ja sillä jopa ylpeillään että sumplittiin lapset "parempiin piireihin".

Vierailija
536/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keittiötä. Ei eteistä. Aamupalakaappi, saareke, boho, tähtikuviot tyynyissä ja muissa tekstiileissä, kirjaimet ja sanat tyyliin my home.

Mikä saarekkeessa on vikana?

Vierailija
537/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat keittiöt, makrame-jutut, kaislat/heinät maljakossa.

Sama.

Vierailija
538/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampaheinää.

Vierailija
539/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ostatte asuntoja vieraita varten? Harva kai todellisuudessa on mikään superkestittäjä. En siis todellakaan ajattele kotia ostaessani, että minne laitan vieraat, missä vieraat istuvat tai mitä he näkevät. Kyllähän sitä opiskeluaikanakin saatiin onnistuneesti vietettyä illanistujaisia isolla porukalla jossain soluhuoneessa. Meillä on toki isohko omakotitalo, mutta en kyllä mieti pätkän vertaa vieraita sisustaessani. Siis pitäisi laittaa kauhea määrä tuhatlappusia kodin suunnitteluun, että vierailla on hyvä olla? Kyllä nyt normaalissa perheasunnossa on yleensä tuoleja sen verran, että istumapaikka löytyy.

Meillä käy vieraita lasten synttäreillä ja jouluna. Eli 3 x vuodessa ja tuohon päälle parit grillailut pihalla kesäisin. Mun ystäviä käy joskus kahvilla, mutta istutaan yleensä keittiössä.

Vierailija
540/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viti valkoinen streriili sairaala asunto on kamalin ja en sellaisessa viihtyisi. Tulisin sairaaksi sellaisessa kodissa. Ihan kamalaa olisi sellaista sisustaakkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi