Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
541/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä musta keittiö on ihan hieno. Mä en tykkää beige/greige/ruskea sävyistä keittiössä. Avokeittiö on ihan ehdoton mulle. Ehdottomasti mieluummin rosterinen allas. Aamiaiskaappi on ihan kiva mun mielestä. Ei nyt silti mikään niin mahtava, mitä aluksi odotin.

Vierailija
542/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkäät kodit ovat kamalia. Siis värejä saa tottakai olla, mutta mieluiten vaaleita sävyjä ja harmoniaa.

Haluaisin avokeittiön, korotetun sisäkaton ja ison puutarhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige, ruskea, rottinki, boho.

Vierailija
544/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mieti yhtään sitä, mitä vieraat meillä näkevät tai mikä ratkaisu olisi käytännöllisin vieraita ajatellen. Silloin harvoin kun vieraita tulee, niin ikinä ei kukaan jää ilman mukavaa istumapaikkaa ja tilaa syödä/juoda.

Vierailija
545/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka haukkui nykyasuntojen minikokoiset roskiskaapit. Kiinnostaisi kuulla ketjussa kommentoineen keittiösuunnittelijan ajatuksia asiasta...? Tänä päivänä täytyy tehokkaan lajittelun vuoksi olla monta lajitteluastiaakin, mutta jos pikkuruinen vetolaatikkomallimen roskiskaappi on suunniteltu max. 2:lle, niin onko järkevää, että niitä keräyskasseja ja -lootia eri on työnnetty sinne sun tänne pitkin asuntoa. Ei varmasti ainakaan kannusta ketään lajittelemaan.

Meillä on 60-luvun talo, jossa on apukeittiö. Saa ihanasti kaiken epämääräisen, kuten lasin ja metallinkeräysastiat, samoin harvemmin käytetyt keittiökoneet ja -välineet sinne piiloon ja viemästä tilaa itse keittiöstä. Niin luksusta!

Jokainen saa totta kai sisustaa oman kotinsa niin kuin haluaa, varmasti kaikki eivät tykkää esim. oman kotini värien käytöstä. Kuitenkin boho-tyyliin sopiva kattovalaisin, josta riippui jotain ihmeen heiniä, on ehkä hirveintä mitä olen nähnyt ja sain allergiakohtauksen jo pelkästä valokuvasta.

Nykyään suhtaudun suurella varauksella kaikkeen mikä on supertrendikästä, koska se näyttää niin äkkiä vanhanaikaiselta. Tuttavapiirissä on pari tällaista tyyppiä, jotka maalaavat/tapetoivat/remppaavat koko ajan jotain, vaikka kaikki pinnat ovat hyväkuntoisia, mutta kun ei ole enää trendikästä!

Vierailija
546/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että talo pitää sisustaa sen arkkitehtuuria/ikää/tyyliä ja plaaplaaplaa kunnioittaen, niin miten sitten uusi tai uudehko talo "pitää" sisustaa? Antakaas esimerkkejä:

1. Vuonna 2021 valmistunut moderni musta puutalo valtavilla ikkunoilla

2. 2021 valmistunut perinnetalo kauniilla ristikkoikkunoilla

Vierailija
547/1433 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komposiittiallas ei ole kovin pitkäikäinen. Meillä on 2015 laitettu musta komposiittiallas ja vuosien aikana sinne alkaa pikkuhiljaa pinttyä jotain vaaleita läiskiä. On komposiittialtaan ominaisuus. Sinänsä tuo nyt on ihan ok näköinen, mutta nyt laittaisin teräksisen. Meillä on täysin musta keittiö ja tuo musta allas ehkä sopii sinne paremmin, mutta teräs olisi varmaan käytännöllisempi. Nyt jos tekisin uuden keittiön, niin se olisi valkoinen.

Meillä on hiilenharmaa komposiittiallas ollu 20 vuotta, on hyvin kestänyt. Sen sijaan toinen "ruostumattomasta teräksestä" tehty allas on alkanut ruostumaan...

Kannattaa käyttää kunnon materiaaleja eikä mitään halpis"rosteria". Meillä on 50-luvun tiskiallas eikä ruostu.

Nykyisessä asunnossani oli valmiina tuollainen kunnollinen tiskiallas. Tuli putkiremppaa ja moni siinä yhteydessä "päivitti" (sijoitus)asuntonsa keittiön Ikean halpoihin kalusteisiin. Omassa keittiössäni hana ja putket vaihtuivat, mutta 1960-luvun tuotantoa oleva 2-altainen Hackman & Co jatkaa yhä käytössä.

Vierailija
548/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komposiitti on täyteaineita ja liimaa. Se menee huonon näköiseksi käytössä, halkeilee jos siihen tippuu väärässä kulmassa jotain, ja on muutenkin surkea. Mikäli materiaali olisi hyvä, niin sitä käytettäisiin ammattikeittiöissä. 

Vierailija
549/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että talo pitää sisustaa sen arkkitehtuuria/ikää/tyyliä ja plaaplaaplaa kunnioittaen, niin miten sitten uusi tai uudehko talo "pitää" sisustaa? Antakaas esimerkkejä:

Jos rakennuttaja on se joka siellä tulee asumaan, niin monesti talon tyyli heijastaa sisustusmakuakin.

Vierailija
550/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan sisustus on beigeä ja tummanvihreää boho härpäkkeineen. Vihreä on ainoa, mistä pidän. Sekin on kyllä menettänyt makuaan, kun jokaisella on se tummanvihreä seinä ja sohva jossakin päin kämppää.

Vierailija
551/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige.

Vierailija
552/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä avokeittiö on toimiva ja kaunis.

Nykyään omakotitaloissa on todella pienet makuuhuoneet. Ymmärrän, että aikuisten makkarissa ei paljon muuta tarvita kuin sänky, mutta lapsille pitää olla tilaa.

Meidän lasten huoneet ovat 11m2 kaikki ja aivan liian pieniä. Lukiolaisen työpöytä on niin, että yksi vaatekaapin ovi ei mahdu kunnolla auki. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Pienimmän huoneessa mahtuu keskellä huonetta leikkimään just ja just kaksi lasta. Nykytaloissa sen sijaan näyttää olevan aivan normaalia, että lastenhuone on 8-10m2.

Vierailija
553/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliskanttinen tiskiallas, oli edellisessä, se  lika jää niihin nurkkiin ja aina.

Jos saisin täysin valita, ottaisin teräksisen keittiön,kaappeja myöten.  Rumahan se ois, mutta takuulla kestävä  ja helppo siivota. Paljon kokkaavana tuo tärkeempää.

Vierailija
554/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikista ihan ok, että laitetaan linkki jonkun kotiin ja arvostellaan sitä täällä?

Monessa vastauksessa tulee esille sellainen ylimielinen asenne, että oma maku on jotenkin parempi ja jalostuneempi, ja muiden ratkaisuille naureskellaan ja vähätellään. Oikein kirosanojen avulla pitää ilmaista kuinka oksettavia joidenkin ratkaisut ovat. Taitaa joillakin kateuskin piileä siellä takana. Tekisi mieli saada jotain mitä kaverilla tai naapurilla on, mutta ei ole varaa. Omaa tuskaa helpottaa,  kun teilaa sen s****an rumaksi.

Itse pidän monenlaisista ratkaisuista. Väreistä erityisesti ja käytännöllisistä ratkaisuista. Jotkut onnistuvat ja osaavat luoda kaunista ja harmonista. Hyvin erilaiset ratkaisut voivat olla onnistuneita kokonaisuuksina. Itselläni ei taida olla sellaista visuaalista silmää tai toisaalta en ole koskaan oikein sisutellutkaan. Toiveeessa olisi muuttaa kerrostaloon lähitulevaisuudessa. Silloin ehkä ensimmäistä kertaa sisustan isomminkin. 

Vierailija
555/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho 🤢

Vierailija
556/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Suosisin 50-60 lukujen designklassikoita, teak senkkejä, taidetta, leikkisyyttä, värejä, yllätyksellisyyttä.

2. Tänne puolestaan sopisi konservatiivisempi sisustus, klassista peruskalustetta, enemmän krumeluuria ja koristetta.

Vierailija
557/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi on turha. Ne ovet on oltava aina auki, koska niitä tavaroita siellä käytetään niin usein. Aamiaiskaappi pitää olla ns siisti ja sisustettu, eli mitään epämäärisiä muropaketti röykkiöitä siellä ei voi pitää. Olisin halunnut enemmän aivan tavallista kaappitilaa. Mä haluan keittiöön laskutilaa enemmän.

Nykyajan persaukiset rakentajat jättää takan pois, koska takka on liian kallis. Sitten sitä perustellaan "no q ei me käytetä".

Me tarvittiin takkaa varalämpönä ihan oikeasti vuosi sitten. Olis talo jäätynyt ilman takkaa. Onneksi vika korjaantui päivässä. Kyseessä Pirkkalassa 2018 rakennettu talo.

Mä en käytä takkaa.

Jos tulee pitempi sähkökatko, laitan aggregaatin päälle ja syötän sillä sähköä taloon.

Tartte turhaan laittaa kymppitonnia johonkin takkaan, mitä en koskaan käytä, mutta nuohoojan joudut joka vuosi maksamaan..

Ihannhirveä kustannus. Meillä on talossa 3 savuhormia ja niiden nuohous maksaa n 60 e pääkaupunkiseudulla.😅

Vierailija
558/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen rakennuksen sisustuksineen kokonaisuutena, taiteellisena installaationa.

Jos ulkoasu ja sisätila riitelevät keskenään, lopputulos on harvoin toimiva. Siksi ainakin mulle on tärkeää että rakennuksen arkkitehtuuria kunnioitetaan.

Tämä on iso kompastuskivi monelle kun sisustetaan sitä kotia. Tiedän että moni ei suhtaudu yhtä intohimoisesti muotoiluun ja arkkitehtuuriin kuin minä ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos tässä nimenomaan kysytään henkilökohtaista mielipidettä niin ehkä tuo on se asia, johtaneen ymmärrä monen kodin sisustuksessa.

Varsinaisista sisustustrendeistä tuo boho olisi saanut jäädä syntymättä. Mummokalsarit oli hyvä viittaus.

Vierailija
559/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ostatte asuntoja vieraita varten? Harva kai todellisuudessa on mikään superkestittäjä. En siis todellakaan ajattele kotia ostaessani, että minne laitan vieraat, missä vieraat istuvat tai mitä he näkevät. Kyllähän sitä opiskeluaikanakin saatiin onnistuneesti vietettyä illanistujaisia isolla porukalla jossain soluhuoneessa. Meillä on toki isohko omakotitalo, mutta en kyllä mieti pätkän vertaa vieraita sisustaessani. Siis pitäisi laittaa kauhea määrä tuhatlappusia kodin suunnitteluun, että vierailla on hyvä olla? Kyllä nyt normaalissa perheasunnossa on yleensä tuoleja sen verran, että istumapaikka löytyy.

Meillä käy vieraita lasten synttäreillä ja jouluna. Eli 3 x vuodessa ja tuohon päälle parit grillailut pihalla kesäisin. Mun ystäviä käy joskus kahvilla, mutta istutaan yleensä keittiössä.

Meillä on iso perhe. Kun lasten perheet lähes viikoittain käy syömässä tilaa tarvitaa 20 hengelle. Ystävät syömässä kerran 1-2 kuukaudessa. Joka päivä tehdään ruokaa.

Iso keittiö, saareke ja tila 3,5m ruokapöydälle oli pakolliset vaatimukset taloa suunnitellessa. Itselle ja omaa elämäntapaa varten suunniteltu. Meillä siihen kuuluu myös em lauma joten pakko huomioida sisustuksessa:)

Vierailija
560/1433 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalakaapissa on mun ompelukone ja ompelutarvikkeet. Sinne on todella helppo ja nopea nostaa kone ja ompelukrääsät piiloon. Aivan taivaallinen ratkaisu siihen käyttöön.

Itse kodinkoneet on otettu takaisin tasoille. Kolme vuotta ne siellä kaapissa oli ja se höyry tosiaan alkoi haurastuttaa sitä kaappia. Kaappien ovet piti olla aina auki, kun tuli vieraita ja sieltä iloisesti paistoi kaikki krääsä. Mutta siis en kadu kaappia. Se siis on aivan mahtava ratkaisu paljon ompelevalle.

njaa, mulla on ompeluhuone ihan erikseen.

No katsopas vaan rouva Rikasta.

Mitä rikasta siinä on että lapsi on muuttanut pois kotoa ja hänen huoneestaan on tehty ompeluhuone?

Rikkaat eivät välttämättä ompele. Olen köyhä ja mulla on ompeluhuoneja ompelen paljon, koska köyhän ei kannatta nykyisiä riepuja ostaa. Ne on tarkoitettu niille, jotka voivat ostaa koko ajan uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä