Mielestäni mies ei ole varattu, jollei ole naimisissa
Monissa papereissakin on "naimaton" ja "avioliitossa". Jos ei ole naimisissa, on vapaa ja vapaita saa pokata ;)
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:21"]Mikä sua estää pokailemasta naimisissa olevia? Ei siitä tietääkseni saa sakkoja eikä joudu vankilaan
[/quote]
Periaatteet ja moraali. Siihen vedän rajan, että nämä ihmiset on sitoutuneet toisiinsa :) Ap
[/quote]
Tekstisi perusteella sulla ei ole kumpaakaan. Tarvitsee olla heikkolahjainen muikkeli jos toisen kainalossa viihtyvää tekee mieli. Useat pariskunnat seurustelee vuosia, se on sitoutuneisuuden merkki kun ei tarvetta todistaa avioliitolla suhteen vakavuutta. Valoja voi tehdä muitakin. Ne jotka lähtee niin sellaiset saa pettääkin ja kadota kaltaisiensa kanssa. Jos taustalla on hyvä suhde ja vaan pimppaa tekee mieli hetken mielijohteesta ei ole arvoista tietoakaan.
Tiesitkös muuten että nykyään moni nainen jarruttelee avioliittoon menoa vaikka mies tahtoisi naisen omaksi? Useat isät haluavat paljon lapsia eikä se olekaan ilkeä vaimoke tai vaimo joka kahlehtii perheenlisäyksellä vaan mies haluaa ison perheen. Kyse on siitä, että mies haluaa naisensa kaikin tavoin mutta mitenkäs kaltaisesi pönttö sen ymmärtäisi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:27"]Jos ihmiset oikeasti rakastavat toisiaan, he haluavat mennä naimisiin ja sitoutua julkisesti!
Jos asutaan avoliitossa, se tarkoittaa sitä, että
a) "kattellaan" ja odotellaan, että tulisi joku parempi
b) toinen on huomattavasti varakkaampi kuin toinen ja pelkää, että avioeron myötä toinen saa paljon rahaa
Avoliitossa asuvat ovat siis vapailla markkinoilla, johan se "avo"liitto jo sananakin merkitsee avointa suhdetta, johon ei sitouduta.
[/quote]
Liitto on sitoutuneisuutta ja varatun merkki. Etkö ymmärrä avoliitto sanaa? Niin ja monet ei usko sellaiseen kurainstitutioon joka paperilla määrittelee mitä on ja ei ole. On myös eronneita jotka ei helposti uudestaan halua mennä naimisiin vaikka toinen tahtoisi. Jutuistas päätellen ainoa hoito mitä sä tarttisit löytyy avopuolelta.
Mä olen hämmentynyt, että nuoret ihmiset on näin konservatiivisia. Eniten siinä ärsyttää, että asenne on se, että mies pitää saada naimisiin ja se on joku saavutus. Voin vinkkinä tällä elämänkokemuksella kertoa, että avioliiton merkitys on mennyt niin alas ja erot on tavallisia, niin lopputuloksena sitoutuminen on vain ja ainoastaan korvien välistä kiinni. Haluaako olla toisen kanssa vai ei? Ja se mieli voi muuttua, vaikka kuinka oltaisiin naimisissa.
Jos joku kokee avioliiton parempana, en arvostele häntä. Siitä vaan. Ei silti kannata luottaa sen sitovuuteen pätkän vertaa. Itse olen ollut avoliitossa (lapsia, yhteinen talo jne.) 16 vuotta. Vaikea sanoa, ettemme olisi toisimme sitoutuneita. Olen myös ollut naimisissa. Petin silloista aviomiestäni ja ero oli aika helppo, kun oli vain se avioliitto. Ei lapsia. Koen, että lapset on isompi juttu kuin se pala paperia. Samoin nykyinen avopuolisoni on ollut avioliitossa nuorempana ja en kyllä mitenkään näe hänen silloista suhdettaan vakavampana kuin tätä meidän pitkää yhteistelämää. Ehkä siksi ei naimisiin ole mentykään, kun kummallekaan sillä ei ole mitään arvoa. Meille ainoa arvo on yhteiset lapset ja halu elää yhdessä. Sitä ei voi lisätä tai vähentää millään papereilla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:41"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:27"] Jos ihmiset oikeasti rakastavat toisiaan, he haluavat mennä naimisiin ja sitoutua julkisesti! [/quote] Jos ihmiset rakastavat toisiaan, niin he haluavat olla toistensa kanssa. Naimisiin menolla ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan, mitään tekemistä rakkauden kanssa. [/quote] No miksi sitten oli kauhea ulina siitä, että homojen on pakko päästä naimisiin, koska rakkaus? [/quote] Ota Jesseltä vähän munaa perseeseen ja oo hiljaa vitun hihhuli!
[/quote]
Enhän minä sanonut mitään, miten voi kirjoittaa hiljaa? Kuuletko itse jotain ääniä? Enkä ota munia perseeseen Jesseiltä enkä Jusseilta koska olen hetero :P
Ei oo tainnu av-mammat päästä naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:24"]Ei oo tainnu av-mammat päästä naimisiin.
[/quote] Ai sinne oikein pitää päästä? :D
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:29"]Ei pääse jos kukaan ei huoli.
[/quote] Hyvä, että sinutkin on sentään joku "huolinut".
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:24"]Ei oo tainnu av-mammat päästä naimisiin.
[/quote] Ei käynyt mielessä, että harva enää haluaa edes "päästä" naimisiin?
Ei kai se ihan noin ole ap, mutta kai se varattu osaa kieltäytyä iskuyrityksistä, aikuinen kun on. Jos ei osaa, niin turha siitä on pelkästään naista syyttää.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:47"]
Aika samaa mieltä..jonkun kanssa voi ns seurustella tai asustella ja asuinkumppaneita vaihdella vaikka kuinka usein, ei ne kaikki edes ole mitään rakkaussuhteita. Siitä on helppo lähteä jos löytää paremman ja sitä moni odotteleekin.
Varattu on avioliitossa.
[/quote]
En kyllä menisi iskemään ketään, joka on suhteessa toiseen, vaikka se ei olisikaan rakkaussuhde. Antaisin sen, joka siinä suhteessa on olla aloitteellinen sitten. Sama juttu avioliitossa olevien kanssa, en mene iskemään. Jos minua iskisi aviomies niin minusta hän se vain siinä olisi käsittämättömämmin toimiva, kuin että minua iskisi vain suhteessa oleva. Toisaalta ymmärrän, ettei kaikki liitot kestä, vaikka olisi avioliittokin solmittu, eli todellakin tilannekohtaista, mikä on suhtautumiseni jos avioliitossa oleva alkaisi minua iskeä. Ymmärtäisinhän mä sen, että saattaa hakea vain helpotusta paineisiin tai tylsyyteen.
Itse olen avoliitossa enkä halua naimisiin. Asioilla ei ole minusta käytännön eroa myöskään tässä asiassa. Minusta jos toinen nainen yrittäisi viedä mieheni missä vaiheessa tahansa niin paskamainen teko.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:23"]
Mä olen hämmentynyt, että nuoret ihmiset on näin konservatiivisia. Eniten siinä ärsyttää, että asenne on se, että mies pitää saada naimisiin ja se on joku saavutus. Voin vinkkinä tällä elämänkokemuksella kertoa, että avioliiton merkitys on mennyt niin alas ja erot on tavallisia, niin lopputuloksena sitoutuminen on vain ja ainoastaan korvien välistä kiinni. Haluaako olla toisen kanssa vai ei? Ja se mieli voi muuttua, vaikka kuinka oltaisiin naimisissa.
Jos joku kokee avioliiton parempana, en arvostele häntä. Siitä vaan. Ei silti kannata luottaa sen sitovuuteen pätkän vertaa. Itse olen ollut avoliitossa (lapsia, yhteinen talo jne.) 16 vuotta. Vaikea sanoa, ettemme olisi toisimme sitoutuneita. Olen myös ollut naimisissa. Petin silloista aviomiestäni ja ero oli aika helppo, kun oli vain se avioliitto. Ei lapsia. Koen, että lapset on isompi juttu kuin se pala paperia. Samoin nykyinen avopuolisoni on ollut avioliitossa nuorempana ja en kyllä mitenkään näe hänen silloista suhdettaan vakavampana kuin tätä meidän pitkää yhteistelämää. Ehkä siksi ei naimisiin ole mentykään, kun kummallekaan sillä ei ole mitään arvoa. Meille ainoa arvo on yhteiset lapset ja halu elää yhdessä. Sitä ei voi lisätä tai vähentää millään papereilla.
[/quote]
Juuri näin. Ei liiton asteella ole mitään väliä, kohtelen kaikkia pareja samalla tavalla. Toinen 40+
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:13"]
Samaa mieltä ap:n kanssa, mutta julkiseen kihlaukseen saakka. Julkinen kihlaus on lupaus sitoutua toiseen.
Jos ei ole valmis sitoutumaan julkisesti, on käytännössä haku päällä. Minä en innostuisi jonkun kanssa seurustelevasta, mutta jos toisella ei ole aikomusta elää pysyvästi kumppaninsa kanssa, ulkopuolinen joka viettelee ei tee mitään väärin.
[/quote]
Mutta mitä se sinuun sitoutuminen oikeasti merkitsee? Ymmärrätkö, että ei mitään. Mies voi silti lähteä. Eli asiassa ei ole mitään eroa, vaikka koitatkin hädissäsi tehdä eroa, että kun olet kihlautunut, alhainen taktiikkasi saada iskeä toisen puoliso ei enää pätisi muka.
Suomessa ei ole sanktioita viedä SINUN kihlattusi. Minusta se on väärin, mutta minun mielipiteelläni ei ole väliä, kuten ei sinunkaan, jos joku sattuu niin tekemään. Paskamaisestihan se ihminen siinä tekee, mutta itkijä olet vain sinä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:21"]Mikä sua estää pokailemasta naimisissa olevia? Ei siitä tietääkseni saa sakkoja eikä joudu vankilaan [/quote] Periaatteet ja moraali. Siihen vedän rajan, että nämä ihmiset on sitoutuneet toisiinsa :) Ap
[/quote]
No eihän he ole, jos sun pokausyrityksesi onnistuu, tajuatko? Olivat vain paperilla sitoutuneet, arvostatko sä palasta paperia noin paljon, etkä katso ihmistä? Muuttuuko sinusta ne tunteet sillä paperinpalasella?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:27"]
Jaa-a. Ihminen on varattu silloin kun tuntee olevansa suhteessa toisen kanssa, on sitten naimisissa, avoliitossa tai vaikka vain seurustelee satunnaisesti. Varattuna oleminen on siis henkilökohtainen kokemus omasta parisuhdestatuksesta, ei virallisesta sivilisäädystä (esim. virallisesti naimisissa olevat ovat voineet elää toisistaan irrallista itsenäistä elämää vaikkapa 20 vuotta, jopa parisuhteessa jonkun muun kanssa). Mitä pokaamiseen tulee, niin ihminen on vapaa pokaamaan ketä vaan, jos on sitä mieltä ettei ole varattu. Pokaajan taas ei tarvitse tietää/olettaa pokattavan statusta, vaan se on ihan arpapeliä vikitteletkö vapaata vai varattua ihmistä. Vapaan ihmisen ei tarvitse kieltäytyä mistään, varatun tulisi.
Mikä tässä muka on niin vaikeaa. Perusmoraalia.
[/quote]
Periaatteessa näin, mutta en menisi kenenkään suhdetta rikkomaan silti, en ainakaan ihan rikkomisen ilosta, eli vaikkei olisi tunteita, mutta toinen vaikuttaisi kiinnostavalta niin siihen sitten sönköttämään ja tekemään itseäni tykö. Rahvaanomaista toimintaa todella minusta ja paskamaisen ihmisen, joka ansaitsee sen, ettei puoliso ole toisia kunnioittavaa sorttia. Koska se ei kunnioita toisia, joka ei omaa suhdettaan kunnioita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:39"]Ihan mielenkiinnosta: Mitä teette tai sanotte silloin, jos pokailemanne mies sanoo olevansa kumminkin varattu, vaikkei naimisissa ole? Kunnioitatteko tätä, vai alatteko siinäkin vänkäämään, että "et sinä mikään varattu ole, koska et ole naimisissa ja nyt sun pitää vaan suostua sänkyyn mun kanssa."? [/quote] Jos tahdon niin pokaan. En erikseen erittele, miksi tai miksi en :) Jos pokaamani mies menee naimisiin niin sitten katson, että peli on menetetty. Sitä ennen pokaan niin paljon kuin mieli tekee. Ap
[/quote]
Olet ihan huora! Apua... Etkä kunnioita pokaamaasi ihmistä. Hyi olkoon. Sanotteko todella miehille "sun pitää suostua sänkyyn kanssani"? !!!!!!!! Whaaat? Alatasoinen, alhaisempi, ap...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:58"]
Toivottavasti tapaat elämäsi rakkauden ja elät hänen kanssaan avoliitossa, kunnes mies jättää sinut toisen naisen vuoksi.
Onnea matkaan!
[/quote]
Niin juuri :) Ei voisi ap sanoa mitään :) Tai ehkä ap saa miehen, joka kunnioittaa häntä vain paperinpalan takia, kuten ap:kin tekee.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:47"] Muista sitten ap kun tulet mun miestä joskus vokottelemaan, että saatanpa vetäistä sua lättyyn. [/quote] Älä nyt viitsi naurattaa koko palstaa hengiltä. [/quote] Olen aivan tosissani. Yhtä mielivaltaista paskaa kuin sun lorttoilus, katsotaanko kumpi nauraa viimeksi? ;) Kohtaat vielä väärän eukon kelle alat ja se on siinä.
[/quote]
Sopii, kerro missä, koska ja millä varusteilla. Niin kauan kun kohtaa av-mamman on voitto varma. Kuka teistä umpeen kuivuneista ikinä haluaakin tarjoilla miehelleen hetken taivaassa, niin rohkeasti vaan kontaktia tähän suuntaan...
[/quote]
Niin, siihen hetkeen sä vain sitten riitätkin.
Mäen tiennyt että vihikivalalla saa varattua ketään.
'Hei onks tää mies varattu vai vapaa voiko lainata'.
Niin, ja mikähän on oikea vastaus ;);). Löytyisköhän se kuitenkin jokaiselta omien korvien välistä