Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?

Vierailija
21.08.2021 |

Itse olen aina muutaman minuutin ajoissa.

Kommentit (1183)

Vierailija
1/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan arvosta sinua.

Vierailija
2/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ihmisiä, jotka ei viitsi vaivautua suunnittelemaan menojaan. Ne ei välitä siitä että muut joutuu odottamaan, kunhan itse saavat säheltää miten huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata panostaa tuollaisiin ihmisiin. He tulevat aina olemaan myöhässä, koska heidän maailmassaan muilla ihmisillä ei ole väliä. Tärkeintä heille ovat vain he itse.

Vierailija
4/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan kehtaa. Ärsyttää töissäkin odotella monta kertaa viikossa työkaveria, joka hyvin tietää, että joka päivä on tehtävienjako tasan klo 9.30 (jolloin osa porukasta on ollut töissä jo 2,5 tuntia). Millään tuo yksi ei vaan ehdi ajoissa paikalle. Pomo on puhuttanut, mutta ei julkisella puolella ei tuollaisesta mitään varoituksia jaella, ja homma vaan jatkuu.

Vierailija
5/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä henkilökohtaisesti, ap. Se on luonnevika ja voi mennä jopa vuosikymmeniä muuttua.

Vierailija
6/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele heidän suhteensa aikaa siten, että lisäät sovittuun aikaan 5 min.

Vierailija
7/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi tuollainen tuttu. Olin paikalla, aika oli pari minuuttia yli sovitun  tulee viesti  tyyliin "myöhästyn vähän, pitää vielä mopata lattia".  Hän sitten tulee tunnin myöhässä. Mä en tajua, miten tämä ihminen on voinut pärjätä työelämässä niin hyvin. Muutti muualle, joten ei olla enää tekemisissä kuin satunnaisten viestien kautta. 

Vierailija
8/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöt eivät kunioita sinun aikaasi.Itseläni oli ystävä joka oli aina myöhässä meri selityksineen. jos tulossa kotiini sanoi tulee esim.päivällä tiesin tarkoitaa kello 18. Jos sanoi tulen illalla,tiesin tarkoitaa kello 20.45. Ennen kuin ala ovi menee kiinni.Raivostutti vihastutti.Mutta mahtavat meriselitykset. Noihin meriseltyksiin lopulta sukset meni ristiin,kauan sitten.Ei tarvii enää odotaa. Ihminen joka ei halitse aikaansa , ei kunioita ketään,

Vierailija
9/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tuollainen ihminen. Hänen ajantajunsa ja matka-aikaan menevän ajan arviointikykynsä on huono.

Hän tietää vikansa ja yrittää korjata asiaa päättämällä lähteä matkaan esim. 10 minuuttia aikaisemmin. Alitajuisesti hän kuitenkin käsittää, että nyt ei ole mikään kiire, ja toimii lähtöpuuhissaan rauhallista tahtia – ja myöhästyy taas.

Vierailija
10/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästähän se oikeasti aina on. Ihmiset selittelee milloin mitäkin, mm. olevansa aikaoptimisteja, hukkaavansa ajantajun jne. Totuushan on kuitenkin se, että jos itse kerran tiedät olevasi "aikaoptimisti" tms., niin toimi sitten sen mukaan. Eli jos ajattelet ehtiväsi johonkin puolessa tunnissa, varaat matkaan tunnin, koska olet optimistisesti arvioinut matkan ensin liian lyhyeksi.

Näin ei tietenkään kukaan näistä itsekeskeisistä pikkupalleroista voi tehdä, koska siinä on vaarana se, että he itse joutuvatkin odottamaan ja ai että se muuten on tylsää odotella myöhässä olevaa.

Vierailija
11/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on masennus ja siihen liittyvää ongelmaa saada mitään aikaiseksi plus aikataulut ahdistaa. Siksi viivytän lähtöä viime tippaan, kun kerta kaikkiaan en saa itseäni liikkeelle. Sekin ahdistaa ennestään ja turhauttaa, mutta minkäs sitä mielelleen voi…

Vierailija
12/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuta sano, kuin että näistä kommenteista saa hyvin mielenkiintoisen tulkinnan "aina myöhässä" olevista.

Itse en tajua miksi pitää olla varttia ennen venaamassa ja sitten väittää että toinen on myöhässä tms.

Tämä on muuten kulttuurillinen ominaisuus kanssa. Suomessa ollaan kamalan tarkkoja kellon kanssa.

Sekin on jännä, että jos saa sen leiman, että on "aina myöhässä" niin sitten olet. Vaikka et olisikaan oikeasti. Vaikka olisit ajoissa niin silti olet muka "myöhässä".

Vierailija
13/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä, miten aina sille, joka on ajoissa satelee näitä ehdotuksia, että ilmoita sille kaverillesi varttia aikaisempi aika tai jotakin muuta säätöä. Siinä kätevästi siirretään tämän myöhästyjän vastuu siitä myöhästymisestä sen ajoissaolevan niskoille.

Vierailija
14/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonisten myöhästelijöiden kanssa vaikea toimia muutenkin, ovat lähes poikkeuksetta itsekkäitä ja tyhmemmän puoleisia joiltain osin. Eivät kertakaikkiaan tajua, että heidän myöhästelynsä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Harrasteporukoissa tällaisten kanssa pitää tehdä temppuja, esim. "treenit sunnuntaina klo 14.30". Todellisuudessa muut tulee paikalle vasta klo 15, jolloin tulee myös se aina puoli tuntia myöhässä oleva myöhästelijäkin, joka "yrittää" tulla klo 14.30:een. Tai ei luultavasti edes yritää, vaan tyhmyyksissään lähtee kotoa 14.30 tai aloittaa vasta lähtöön valmistautumisen silloin kuin pitäisi jo olla paikalla.

Vierailija
15/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin, että toinen on ajoissa jos hän tulee max. 10 min. sovitun ajan jälkeen. Sen pitempään en odota. Itse olen aina turhankin ajoissa, mutta en odota, että toinen on täsmälleen sovittuna kellonlyömänä paikalla. Odottamisella ja odotuttamisella on kuitenkin rajansa.

Vierailija
16/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroonisten myöhästelijöiden kanssa vaikea toimia muutenkin, ovat lähes poikkeuksetta itsekkäitä ja tyhmemmän puoleisia joiltain osin. Eivät kertakaikkiaan tajua, että heidän myöhästelynsä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Harrasteporukoissa tällaisten kanssa pitää tehdä temppuja, esim. "treenit sunnuntaina klo 14.30". Todellisuudessa muut tulee paikalle vasta klo 15, jolloin tulee myös se aina puoli tuntia myöhässä oleva myöhästelijäkin, joka "yrittää" tulla klo 14.30:een. Tai ei luultavasti edes yritää, vaan tyhmyyksissään lähtee kotoa 14.30 tai aloittaa vasta lähtöön valmistautumisen silloin kuin pitäisi jo olla paikalla.

Miksi muiden pitäisi tehdä mitään temppuja näiden takia? Itse olen päättänyt, että ketään en odota varttia pidempään, enkä koskaan ulkona missään kadunkulmassa. Jos tapaaminen on esim. ravintolassa, tilaan ruokani ja alan syömään, oli toinen paikalla tai ei. Tai jos ei tule sovittuna aikana kyytiin, auto lähtee oli myöhästelijä kyydissä tai ei. 

Vierailija
17/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimistinen aikavääristymä. Kuvitelma, että aikaa on vielä tehdä tämä ja tuo ennen lähtöä. Itselläni auttaa se, että päätän etukäteen lähteä tiettyyn aikaan, reilusti etuaikaan. Näin pääsen lopulta lähtemään nippanappa ajoissa. Eikä kyse ole ollenkaan henkilöstä, jota olen menossa tapaamaan. Kärsin myös itse myöhästelystä.

Vierailija
18/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muuta sano, kuin että näistä kommenteista saa hyvin mielenkiintoisen tulkinnan "aina myöhässä" olevista.

Itse en tajua miksi pitää olla varttia ennen venaamassa ja sitten väittää että toinen on myöhässä tms.

Tämä on muuten kulttuurillinen ominaisuus kanssa. Suomessa ollaan kamalan tarkkoja kellon kanssa.

Sekin on jännä, että jos saa sen leiman, että on "aina myöhässä" niin sitten olet. Vaikka et olisikaan oikeasti. Vaikka olisit ajoissa niin silti olet muka "myöhässä".

Tässä taas yksi myöhästelijä seliseliselittelemässä. Mitä siinä on jännää, että sut leimataan sen mukaan, miten käyttäydyt? "Kulttuurillinen ominaisuus", no niin on ja jos et sen mukaan toimi, niin sun käytöstavat on huonot, ymmärrätkö. Jossain mañana-maassa on joitain muita kultturillisia ominaisuuksia, joiden noudattamatta jättämistä paheksutaan.

Vierailija
19/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju taas.

Kysytään miksi ovat myöhässä, mutta vain ne jotka haukkuvat saavat ylänuolia. Ja se oikea syy tai muunlaiset kokemukset eivät kelpaa.

Muuttakaa otsikoksi: haukutaan ne, jotka ovat myöhässä. 👍

Voisin omalta osaltani laittaa tähän syitä miksi itse olen aikoinani myöhästellyt, mutta antaa olla. Mutta syy ei ole se, etten arvostaisi toisten aikaa tai pitäisin muita huonompina (niinkuin täällä on väitetty).

Vierailija
20/1183 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitäisi tehdä mitään temppuja näiden takia? Itse olen päättänyt, että ketään en odota varttia pidempään, enkä koskaan ulkona missään kadunkulmassa. Jos tapaaminen on esim. ravintolassa, tilaan ruokani ja alan syömään, oli toinen paikalla tai ei. Tai jos ei tule sovittuna aikana kyytiin, auto lähtee oli myöhästelijä kyydissä tai ei. 

Mun mielestä on hienoo kun joku tulee myöhässä ja sitä saa odotella ja joku saa soittaa mattimyöhäisen kännykkään, että "Ootko tulossa?" ja sitten se myöhästyjä tulee lähtöpaikalle takki auki ja suunnilleen kassista sukkia tipahdellen ja sit kaikki huokaa helpotuksesta ja päästään lähtemään. Mieluummin olisin sellaista kokemassa, kun jonkin armeijan täsmällisyydellä toimivan täsmälähdön jossa kaikki samaan aikaan ja samalla minuutilla jonossa bussin ovella.