Anna Erikssonin elokuva Sanna Marinista sai 300 katsojaa
Kommentit (88)
Elokuvat eio ole selkeästi nyt Annan juttu.
Edellinen leffa tais olla yhtä hyvä.
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Turha tehdä jos ketään ei kiinnosta, sanoisin. Kylläpä menikin paljon rahaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Turha tehdä jos ketään ei kiinnosta, sanoisin. Kylläpä menikin paljon rahaa hukkaan.
Mutta ymmärräthän sen, että tuolla rahalla työllistyi varsin moni elokuva-alan ammattilainen? Ei se Eriksson yksin kameran heilunut, itseään kuvaten.
Että siinä valossa tuo hukkaanmenemispointti on kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Saa tehdä, mutta ei verovaroin.
Voihan vittulan väki. Meni hyvät harakoinnit harakoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Saa tehdä, mutta ei verovaroin.
Eli verovaroin pitäisi mielestäsi tehdä ainoastaan suosittua taidetta?
Vedetäänkö raja Jope Ruonansuun suosioon vai olisiko jopa Pottukoira parempi? Vai mennäänkö suoraan Marvel-tasolle ja jätetään leffat ja maalaukset suosiolla tekemättä?
On toi Koneen säätiökin kumma kun levittää rahaansa Elokapinoille ja feministisille taideteoksille hullunlailla.
Nostaisivat duunareiden palkkaa mielummin.
Miten mies kehtaa olla sen kanssa. Mies kuvaa. Ja lapsi taputtaa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
On toi Koneen säätiökin kumma kun levittää rahaansa Elokapinoille ja feministisille taideteoksille hullunlailla.
Nostaisivat duunareiden palkkaa mielummin.
Siitä vaan kato oma firma ja säätiö pystyyn.
EIhän Suomessa tehdä kuin aniharvoja elokuvia yleisölle. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että niitä tehdään, jotta apurahalautakunnalta saataisiin projektiin rahaan (josta suurin osa omaan käyttöön). Elokuvantekijä kehittelee mahdollisisimman apurahalautakuntia koskisekelvan hakemuksen. Ennen vanhaan taisi olla elokuva kulttuurihenkilöstä yleensä suurmiehestä. Nyt trendi on feministinen wokettava elokuva. Maah an muuttoteema puree myös.
Kun apurahahakemus on mennyt läpi, on pakko tehdä se elokuva :(. se on huono puoli apurahan saamisessa. Mutta iloinen puoli on se, että sai rahaa :). Ja mikä parasta, kukaan ei valvo laatua. :) :). Seuraavana vuonna taas lottolappu vetämään, ehkä seuraavaksi tosiaan maa ah anmuuttoteemaa, kun nyt oli toi feministiteema.
Näin nämä menee. Ja tässä kuviossa sillä, mitä yleisö haluaa nähdä, ei ihan oikeasti ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
EIhän Suomessa tehdä kuin aniharvoja elokuvia yleisölle. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että niitä tehdään, jotta apurahalautakunnalta saataisiin projektiin rahaan (josta suurin osa omaan käyttöön). Elokuvantekijä kehittelee mahdollisisimman apurahalautakuntia koskisekelvan hakemuksen. Ennen vanhaan taisi olla elokuva kulttuurihenkilöstä yleensä suurmiehestä. Nyt trendi on feministinen wokettava elokuva. Maah an muuttoteema puree myös.
Kun apurahahakemus on mennyt läpi, on pakko tehdä se elokuva :(. se on huono puoli apurahan saamisessa. Mutta iloinen puoli on se, että sai rahaa :). Ja mikä parasta, kukaan ei valvo laatua. :) :). Seuraavana vuonna taas lottolappu vetämään, ehkä seuraavaksi tosiaan maa ah anmuuttoteemaa, kun nyt oli toi feministiteema.
Näin nämä menee. Ja tässä kuviossa sillä, mitä yleisö haluaa nähdä, ei ihan oikeasti ole mitään väliä.
Kyllä sä taidat nyt puhua Halla-ahon sanakirjaproggiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Turha tehdä jos ketään ei kiinnosta, sanoisin. Kylläpä menikin paljon rahaa hukkaan.
Mutta ymmärräthän sen, että tuolla rahalla työllistyi varsin moni elokuva-alan ammattilainen? Ei se Eriksson yksin kameran heilunut, itseään kuvaten.
Että siinä valossa tuo hukkaanmenemispointti on kummallinen.
Vaikea ymmärtää yhteiskuntaa, jolla on varaa maksaa ihmisille palkkaa siitä, että he tekevät jotain kivaa ja hassua keskenään. Jos tähän on siis saatu veronmaksajien kustantamia tukia - vai kuka heille oikein maksoi, mistä raha saadaan tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli ei saa tehdä taidetta jos katsojia ei kiinnosta?
Voi toki tehdä "taidetta" vaikkei ketään kiinnosta. Siihen ei tosin pitäisi myöntää veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä taidat nyt puhua Halla-ahon sanakirjaproggiksesta.
Ei oikein auennut tämä. Puhun ihan siitä, millainen on apurahamaailma. Eivät kaikki, jotka systeemiä kritisoivat, ole persuja... Ihan sisäpiiriläinen ole siinä mielessä, että itsekin olen apurahalla.
Veikkaan, että Annan seuraavan mestariteoksen nimi on Ö.
..se alapään kuva viiskymppisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä taidat nyt puhua Halla-ahon sanakirjaproggiksesta.
Ei oikein auennut tämä. Puhun ihan siitä, millainen on apurahamaailma. Eivät kaikki, jotka systeemiä kritisoivat, ole persuja... Ihan sisäpiiriläinen ole siinä mielessä, että itsekin olen apurahalla.
Ei ketjua ilman persupsykoosia. Siitä aiheesta pitäisi tehdä elokuva. Nimeksi voisi tulla Elämättömät tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
On toi Koneen säätiökin kumma kun levittää rahaansa Elokapinoille ja feministisille taideteoksille hullunlailla.
Nostaisivat duunareiden palkkaa mielummin.
Koneen Säätiö on suomalainen säätiö, joka tukee tieteellistä tutkimustyötä, kulttuuria ja taidetta apurahoin.
Duunarien palkat eivät liity säätiöön mitenkään. Ne ovat ammattiliittojen asia.
E:n ensi-iltaviikonlopun tulos oli kuitenkin hieman parempi kuin Erikssonin edellisellä elokuvalla W. Trilogian keskimmäinen osa sai ensi-iltansa 23. syyskuuta 2022 ja keräsi 167 katsojaa 11 valkokankaalla. Trilogian ensimmäinen osa, vuonna 2018 valmistunut M, ei päässyt lainkaan kaupalliseen teatterilevitykseen Suomessa.
Suomen elokuvasäätiö myönsi E:lle kehittämis- ja tuotantotukea yhteensä 153 000 euroa. Elokuva sai myös Koneen Säätiöltä 54 000 euroa.