Toimeentulotuen saaja! Minkä työvelvoitteen ottaisit näistä mieluiten?
Kommentit (38)
Saa muutkin äänestää. Jos joutuisit tuohon tilanteeseen, minkä valitsisit?
Tuohan on orjuuttamista. Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Onko perustuslakia muutettu niin, että orjuus on laillista?
Toimeentulotukea voi saada työssä käyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Työvelvoitteen voi tietenkin suorittaa työajan ulkopuolellakin, esim. illalla harrastuskerhoissa, palvelutaloissa yms.
Olen fyysisesti sairas, joten en pystyisi noihin mihinkään kunnolla. Asiantuntijatöitäni sen sijaan voin hyvin tehdä.
Kummallinen ajatus, että toimeentulotukea saavat ovat kaikki terveitä, jotka siten kykenevät fyysisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen fyysisesti sairas, joten en pystyisi noihin mihinkään kunnolla. Asiantuntijatöitäni sen sijaan voin hyvin tehdä.
Kummallinen ajatus, että toimeentulotukea saavat ovat kaikki terveitä, jotka siten kykenevät fyysisiin töihin.
No sinä voit esim. lukea vanhuksille tai olla rupatteluseurana, eikös?
Voisin mennä kirjastoon hyllyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on orjuuttamista. Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Onko perustuslakia muutettu niin, että orjuus on laillista?
Kun tuet poistetaan, palkkaa on mahdollista maksaa. Esim. 1000 euroa kuussa.
Vanhusten virkistämistä teen tällä hetkellä hintaan 25€/h. Sitä tekisin ja samalla tai korkeammalla hinnalla.
En edes pohdi tuollaisia, koska minulle ei tulisi mitään työvelvoitetta.
Voisin ryhtyä eduskunnan portsariksi. Jos ei naama miellytä, niin heittäisin ulos ja antaisin porttikiellon.
Ei ainakaan mitään vanhusten kanssa, kaikki muu käy. Tein tuota useamman vuoden vapaaehtoistyönä, enkä oppinut tykkäämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvelvoitteen voi tietenkin suorittaa työajan ulkopuolellakin, esim. illalla harrastuskerhoissa, palvelutaloissa yms.
Niin että viis lapsista ja kotitöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että viis lapsista ja kotitöistä?
Oletko yh? Ota lapset mukaan vanhusten luo, puuhailette yhdessä, kaikille virkistävää.
Miten tuo eroaa palkasta? Kertyykö eläke? Ketkä neuvottelevat työehdoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä voit esim. lukea vanhuksille tai olla rupatteluseurana, eikös?
Ainakin jos saa samalla näppäillä puhelinta 👍
Kierrätyskeskus jo käyttää hyväkseen työttömiä. He eivät ota sinne normaalin palkan saajia.
Noista ei mikään sovi mulle. Haluan yksin suorittaa työni. Fyysistä työtä en voi tehdä enää sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin on 8 h töissä ja vapaa-aika menee tuonne? Viddu sä oot hullu.
Entä yöllä? Ollaan hoitajien apuna?
Rasistina olemisen