Pyöräily kovalla pakkasella
Kommentit (11)
Mulla tuppaa jossain -15c nurkilla varpaat ja naama jäätymään vaikka pukisi mitä päälle. Ja rillit menee huuruun aina kun hiljentää vauhtia vaikla ylämäkeen tai risteykseen.
Olen pyöräillyt liki -30 pakkasella 6 km työmatkaa. Sinä talvena oli vuoden viimeiset 2-3 vk tosi kylmiä. Syke oli ihan huipussaan ja hiki virtasi. Kannattaa laittaa valmiiksi pyörään sopiva vaihde päälle, illalla, ennen kuin seuraavan päivän kova pakkanen iskee. Minun pyörässä vaihteet jäätyi niin että suurimmalla sai polkea ylämäet ja alamäet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuppaa jossain -15c nurkilla varpaat ja naama jäätymään vaikka pukisi mitä päälle. Ja rillit menee huuruun aina kun hiljentää vauhtia vaikla ylämäkeen tai risteykseen.
Minä luotan villaan. Alpakkakaulahuivi nenän yli ja naama selviää, oikein kun viima käy, laskettelulasit päähän. Merinovillasukat ja Panama Jackin talvikengät, varpaat kiittää. Uudet rukkaset tarvitsin kyllä.
Toki, kaikilla meillä erilainen ääreisverenkierto, uskon kyllä ettei kaikilla toimi samat välineet.
Pane ny ees toppahousut siihen kalsarien päälle, johan tuossa munat tai munasarjat on kohmeessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyöräillyt liki -30 pakkasella 6 km työmatkaa. Sinä talvena oli vuoden viimeiset 2-3 vk tosi kylmiä. Syke oli ihan huipussaan ja hiki virtasi. Kannattaa laittaa valmiiksi pyörään sopiva vaihde päälle, illalla, ennen kuin seuraavan päivän kova pakkanen iskee. Minun pyörässä vaihteet jäätyi niin että suurimmalla sai polkea ylämäet ja alamäet.
Nostan pyörän aina sisään, työpaikalla myös mahdollista. Se kyllä helpottaa, kun ei tarvitse kankealla pelillä kulkea.
Ketjut hajoaa jos jaksaa ylipäätään polkea ja ainakin etureidet jäätyy sekä sormet.
Vaihteettomalla pyörällä ja kunnon vaatetuksella hyvin sujuu pyöräily kovassakin pakkasessa.
Juuri iltavuorosta tulin pyörällä, pakkaslukema -30. Ei palellut.
Lapissa asun ja pyöräilen työmatkat kesät talvet. Matkaa tosin vain n. 3 km suuntaansa.
Pidemmillä retkillä varpaat tuppaa paleltumaan. Mutta tuollaiset lyhyemmät, 5-15km pätkät nyt menee tosta vain jos vaan on kunnon takki ja pitkät kalsarit jalassa.
-15 ja kylmemmällä varastolämmin pyörä kulkee kesäsen kevyesti n. 10-15 minuuttia sen jälkeen saa tahkota tosissaan. jähmettyy joka paikka. lämmin kyllä tulee paitti sormille jotka meinaa jäätyä
🚴 3-v. perusvaihtari
On. Sen kun polokee vaan.
Tänään -20, tuntuu kuin -30, Oulun ihanan tuulisessa rantakylässä. Ei muuta ko untsikkaa niskaan ja kalsaria jalakaan, hyvin tarkeni.