Mulla on rastat. Kysy jotain. Esitä stereotypiasi.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tapasin joskus vuosia sitten nuoria miehiä, jotka valittivat, että heitä kohdellaan väärin, kun he yrittävät mennä ravintolaan eikä päästetä rastahiusten takia sisälle. Siis kerta toisensa jälkeen. Sanoin, että no, jos hiukset vaivaavat, leikkaa hiukset pois. Nämähän saivat aivan kauhean kohtauksen, miten olen rasisti, fasisti jne. ties mikä.
Päättelin, että heidän kulttuurinsa perusta on ne hiukset ja tällaiset ulkoiset jutut ja suoraan sanottuna ajattelin, että ei ole kovin fiksua porukkaa, että pitivät itseään jonain vaihtoehtoesitaistelijoina, vaikka oikeasti olivat vaan ihastuneita hiusmuotiin.
Tässä ketjussa on juuri yritetty tehdä selväksi, että on ihmisryhmiä, joille dread locksit merkitsevät liittoa Luojan kanssa, tai kosmisia antenneita universumiin. Tällaisille ihmisille dread locksit ovat hyvin tärkeät käytännölliset välineet. Sitten on näitä muoti-dreadeja, jotka ovat ihan eri viivalla. He voivatkin leikata hiuksensa, kun muoti vaihtuu tai itse kyllästyy kantamaan tukan taakkaa.
Kuule, pitäisiköhän sun välillä tehdä muutakin kuin vauvapalstailla? Vaikka lukea uutisia tai jotain? Yrittää jotenkin tutustua suomalaiseen yhteiskuntaan?