Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on rastat. Kysy jotain. Esitä stereotypiasi.

Vierailija
03.12.2021 |

Ihan mitä vain.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös intialaisilla saddhuilla on dreadlocksit. Sen on universaali mystinen traditio. Sinä halvennat näitä traditioita.

Se riippunee siitä mikä on ideologiani näiden hiusten takana ji?

Saddhujen tukan takana ei ole mikään "ideologia". Ideologiat ovat hauraita älyllisiä rakennelmia. Heidän elämäntapansa ei ole älyllinen, vaan se on omistautumista meditaatiolle. Älyllisen ajattelun yläpuolella on vielä korkeampia mielen toiminnan tasoja, mitä länsimainen ihminen ei useinkaan tajua.

Mitähän huumeita pitää vetää, että mieli lentää noin korkealla?

Sinulla on outo käsitys, että hengellinen maailmankuva edellyttäisi huumeiden käyttöä. Tutustu maailmaan vähän laajemmin, niin huomaat, että on esim valtava määrä buddhalaista kirjallisuutta, jooga-kirjallisuutta, intialaista veda-kirjallisuutta ja muuta hengellistä tutkimusta ja  materiaalia, joka käsittelee ihmisen tietoisuutta ja sen eri ulottuvuuksia eri tavalla kuin länsimainen psykologinen tutkimus.

Sinä olet ilmeisesti omaksunut länsimaisen tieteellisen maailmankuvan, varmaan sitä kertaakaan edes kyseenalaistamatta,  ja ajattelet, että se on ainoa oikea. Älä silti loukkaa puolta maailmaa tuollaisilla otaksumilla, että erilainen maailmankuva kuin omasi edellyttäisi huumeiden vetämistä.

Minä olen kyseenalaistanut länsimaisen tieteellisen maailmankuvan täydellisesti. Se on yksi ihmiskunnan historian suurimmista kusetuksista.

Vierailija
102/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastat ei ole omaan makuun, mutta jokainen saa mielestäni näyttää miltä haluaa. Tuntemani rastapäiset henkilöt ovat

-naimisissa oleva kahden lapsen äiti, ahkera työssään media-alalla, omistusasunto, siivousneurootikko

-insinöörimies kauluspaidassa, nörtti, parisuhteessa

-yliopiston käynyt mies, tiedealalla, urheilullinen sinkku

-oman yrityksen omistava nainen, luonteeltaan reipas ja aikaansaava, en tiedä tämänhetkistä parisuhdestatusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaks noi päässä mennä uimahalliin

Itsesuojeluvaistoni sanoo ettei nää päässä kannata mennä uimahalliin :)

Päinvastoin. Luulevat mustekalaksi ja pääsee kattilaan uimaan.

Vierailija
104/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös intialaisilla saddhuilla on dreadlocksit. Sen on universaali mystinen traditio. Sinä halvennat näitä traditioita.

krhm, ihan sivuhuomatuksena, jokaisen hius rastoittuu enemmän tai vähemmän kun jättää kampaamisen ja huoltamisen pois;) Ensin yksi takku, sitten toinen..vähän ajan päästä takkupehko alkaa muotoutumaan pötkylöiksi. Kukaan ei voi omia "takkutukan"naturellia kulkua, itseasiassa nämä huuhaa pössyguru mystikot omivat luontaista hius anatomiaa jos mitä;)

Vierailija
105/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat ei muuta teekkään kuin omii valkoisten kulttuuria, yhtälailla voidaan kieltää vaikka puhelimet afríkkálaisilta kulttuurin omimisen takia

Kyse ei ole afrikkalaisen kulttuurin omimisesta, vaan  hengellisen käytännön omimisesta.  Kuten aiemmin sanoin, myös Aasiassa on elinvoimainen hengellinen kulttuuri, saddhujen, jotka eivät kampaa eivätkä leikkaa hiuksiaan. Se on muinaista tietoisuutta ja käytäntöä. Vasta jos tällainen ihminen luopuu omistautumisestaan Luojalle, hän voi leikata tukkansa ja ruveta kampaamaan sitä, ei siis siksi, että hiustyyli muodissa muuttuu tai itse kyllästyy lockseihin.

Hengellisiä dreadlockseja voivat pitää kaikenväriset. Itse asiassa Raamtustakin löytyy kohta, jossa puhutaan siitä, että Luojalle omistautuneet ihmiset eivät leikkaa hiuksiaan eivätkä miehet partansa reunaa.

Monissa uskonnoissa on otettu kantaa hiuksiin ja miesten partaan. Voimissaan ja tunnettua on esim. sikhien leikkaamattomat hiukset. Myöskään ihokarvoja ei tulisi poistaa. Mutta eihän toki kaikki sikhit tuota ohjetta noin tarkkaan noudata. Mutta sikhit pitävät kyllä huolta hygieniasta ja kampaavat hiuksensa eli rastoja heillä ei juuri näe. Mutta ajatuksena, että leikkaamattomat hiukset ovat Jumalan luoman kunnioittamista on jo vanha.

Vierailija
106/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saddhujen tukan takana ei ole mikään "ideologia". Ideologiat ovat hauraita älyllisiä rakennelmia. Heidän elämäntapansa ei ole älyllinen, vaan se on omistautumista meditaatiolle. Älyllisen ajattelun yläpuolella on vielä korkeampia mielen toiminnan tasoja, mitä länsimainen ihminen ei useinkaan tajua.

Sinulla on outo käsitys, että hengellinen maailmankuva edellyttäisi huumeiden käyttöä. Tutustu maailmaan vähän laajemmin, niin huomaat, että on esim valtava määrä buddhalaista kirjallisuutta, jooga-kirjallisuutta, intialaista veda-kirjallisuutta ja muuta hengellistä tutkimusta ja  materiaalia, joka käsittelee ihmisen tietoisuutta ja sen eri ulottuvuuksia eri tavalla kuin länsimainen psykologinen tutkimus.

Sinä olet ilmeisesti omaksunut länsimaisen tieteellisen maailmankuvan, varmaan sitä kertaakaan edes kyseenalaistamatta,  ja ajattelet, että se on ainoa oikea. Älä silti loukkaa puolta maailmaa tuollaisilla otaksumilla, että erilainen maailmankuva kuin omasi edellyttäisi huumeiden vetämistä.

Minä olen kyseenalaistanut länsimaisen tieteellisen maailmankuvan täydellisesti. Se on yksi ihmiskunnan historian suurimmista kusetuksista.

Niin, oikea tieto ja valaistuminen löytyykin kansasta jotka palvovat lehmää ja pistävät naiset menkkamajoihin iphonen kanssa ^^, Loppujen lopuksi kaikki nämä eksoottiset mystiset uskonnot ja valaistumiset ovat vain samanlaista packaa kirjaviin kääreisiin kiedottuna. Näissä maissa itse kansa on niin takaperoista ja sovinistista jne ettei niistä mitään valaistumisia löydä. Jos on älliä tajuaa kyllä tämän..Itseään ja sielukkuuttaan voi kehittää ilman mitään eksoottisia uskomuksia. 

Vierailija
107/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

krhm, ihan sivuhuomatuksena, jokaisen hius rastoittuu enemmän tai vähemmän kun jättää kampaamisen ja huoltamisen pois;) Ensin yksi takku, sitten toinen..vähän ajan päästä takkupehko alkaa muotoutumaan pötkylöiksi. Kukaan ei voi omia "takkutukan"naturellia kulkua, itseasiassa nämä huuhaa pössyguru mystikot omivat luontaista hius anatomiaa jos mitä;)

Kyse on juuri tästä: paluusta alkuperäiseen olemiseen, ja välittömään yhtyteen äiti Luonnon kanssa, kun tukan touvit ovat tallella. Sivilisaatio esitteli kamman, kampaaminen yleistyi,  siitä tuli ajan oloon sosiaalinen pakko ja ihminen menetti väylän korkempaan kommunikaatioon Luonnon kanssa -  ja alkoi tuhota Luomista.

Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus heittää kampa pois ja pyrkiä palaamaan alkuperäiseen tietoisuuteen. Kuten tästä ketjusta huomaa, se ei kuitenkaan onnistu pelkästään antamalla tukan mennä pötköiksi. Muutakin tarvitaan.

Vierailija
108/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh, monta lasta, vihreä, ei koskaan missään kunnon töissä.

Hihi, aika osuvat stereotypiat! Tosielämässä olen naimisissa, yksi lapsi, akateemikko, työhistoriani on katkeamaton viimeiseltä 15 vuodelta.

vai oikein akateemikko, aika kova! Kerrotko vielä, minä vuonna tasavallan presidentti sinulle tämän arvonimen on myöntänyt ja millä ansioilla?

Tietänet itsekin ettei akateemikko ole arvonimi vaan kuvaus henkilön koulutustaustasta ja kiinnostuksen kohteista.

Vierailija
109/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, oikea tieto ja valaistuminen löytyykin kansasta jotka palvovat lehmää ja pistävät naiset menkkamajoihin iphonen kanssa ^^, Loppujen lopuksi kaikki nämä eksoottiset mystiset uskonnot ja valaistumiset ovat vain samanlaista packaa kirjaviin kääreisiin kiedottuna. Näissä maissa itse kansa on niin takaperoista ja sovinistista jne ettei niistä mitään valaistumisia löydä. Jos on älliä tajuaa kyllä tämän..Itseään ja sielukkuuttaan voi kehittää ilman mitään eksoottisia uskomuksia. 

Olen samaa mieltä. Kaikki nuo ovat eksytystä samaan tapaan kuin länsimaalainen tiedeuskovaisuus.

Vierailija
110/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihi, aika osuvat stereotypiat! Tosielämässä olen naimisissa, yksi lapsi, akateemikko, työhistoriani on katkeamaton viimeiseltä 15 vuodelta.

vai oikein akateemikko, aika kova! Kerrotko vielä, minä vuonna tasavallan presidentti sinulle tämän arvonimen on myöntänyt ja millä ansioilla?

Tietänet itsekin ettei akateemikko ole arvonimi vaan kuvaus henkilön koulutustaustasta ja kiinnostuksen kohteista.

Akateemikko (ruots. akademiker) on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille. Vuosina 1947–1969 niin sanotussa vanhassa Suomen Akatemiassa oli kaksitoista akateemikon virkaa (neljä luonnontieteellistä, kolme hengentieteellistä, kolme taiteellista, kaksi vaihtuvaa), joiden haltijat velvoitettiin harjoittamaan ja edistämään omaa tieteellistä tai taiteellista alaansa. Vaikka Suomen Akatemia vanhassa muodossaan lakkautettiin vuoden 1970 alussa, saivat silloiset akateemikot pitää virkansa ja palkkaetunsa vanhan lain mukaiseen 70 vuoden eroamisikään saakka.[1] Vuodesta 1972 akateemikko on ollut valtiollinen arvonimi.

Kun puhutaan henkilöstä, joka on kouluttautunut yliopistossa, niin silloin käytetään termiä akateeminen.

Vierailija
111/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPP on nastaa olla rasta 🇯🇲

Hyvä biisi

Vierailija
112/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko hiustesi kuivuminen kestää?

Föönillä täytyy kuivata, muuten menisi pari päivää.

Vierailija
113/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

takku kirjoitti:

Yksi takkupää lisää täällä.

Ovatko kaikki sun takut omaa hiusta, vai oletko käyttänyt kuitua tmv lisänä? Ovatko takut takuttuneet "luonnostaan" huovutuskamman ja -neulan, koukun tmv avulla vai oletko rikkonut hiusta kemikaaleilla? Oletko itse takuttanut vai kävitkö kampaajalla?

Mulla itselläni on siis ennakkoluulona ns. ideologisia valtavirtatakkuja kohtaan se, että ne käydään tekemässä kampaajalla, koska halutaan kiva ja erikoinen hiustyyli, pidetään muutama kuukausi tai korkeinatan joku vuosi, ja puretaan pois. Itselläni takut olleet 16 vuotta, ja varsinkin alku oli kirjaimellisesti takkuinen, ja vasta ehkä noin neljännen vuoden kohdalla alkoivat näyttää siistiltä ja kivalta, ja ovat nyt aivan eri näköiset kuin alussa.

Omaa hiusta ovat eikä kemikaaleja ole. Ja samaa mieltä olen että noin kolmannen/neljännen vuoden kohdalla alkoivat vasta asettautua.

Mulle hiukseni ovat vahvasti sisimmässäni nousevan ajattelumaailman näkymistä ulospäin. Hiukset elävät omaa elämäänsä, niitä voi hallita vain rajallisesti. Näyttävät ne miltä vain, ne pitää kantaa, muodostuvat omaksi kruunuksi, ehkä myös ristiksi.

Vierailija
114/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi larppaat?

Vierailija
115/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kulkea ympäriinsö röllipeikon näköisenä?

Vierailija
116/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen aloittajasta, että hänen kantamansa feikki-locksit ovat ilmaus siitä, mitä hän haluaisi olla.

Kiitos mutta omat rastani ovat aidot sanan kaikissa merkityksissä.

Ap

Vierailija
117/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa jaa ja sit halusit keski-ikäisenä rastat. Ok, mikäs siinä. Teiniai on sinusta ylpeä varmasti.

Rasta olen ollut vuosikausia. Lastani kiehtovat kovasti asiaan liittyvät ajatukset ja arvot.

Vierailija
118/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice nice. Ootko töitä kattellu?

Vierailija
119/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi larppaat?

Tätä ei ole tullut koskaan kokeiltua, roolipelaaminen ei ole koskaan kolahtanut vaikka monet ystävät ovat siihen hurahtaneet.

Vierailija
120/142 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen aloittajasta, että hänen kantamansa feikki-locksit ovat ilmaus siitä, mitä hän haluaisi olla.

Kiitos mutta omat rastani ovat aidot sanan kaikissa merkityksissä.

Ap

Oletko jamaikalainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan