Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö miniläppäri yliopisto-opiskeluun?

Vierailija
03.03.2015 |

Ainoaksi tietokoneeksi vai tarvitseeko siellä tehokkaamman koneen? 

Menen opiskelemaan kieliä ja juuri tuon koon puolesta haluaisin pienen koneen, että sitä olisi näppärä kantaa mukana.  Lisäksi hinnan täytyy olla pieni koska olen köyhä...

Tuollaista olen miettinyt, mutta riittääköhän tehot esseiden ym. kirjoittamiseen?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26693/fkggq/HP-Stream-Notebook-11-d000no-11-6-kannettava-Win-8-1-sininen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:17"]

Tämä kiinnostaisi kovasti, mutta onko tabletti oikeasti tehokas? Voiko sillä kirjoittaa word-dokumentteja yms. niinkuin oikeallakin tietokoneella?

ap

[/quote]

Tekstinkäsittelyä tehtiin 30 vuotta sitten jo koneilla jotka eivät pärjää edes nykyisille jääkaapeille laskentateholtaan, eli se ei tule olemaan ongelma. Ongelma on jälleen kerran työergonomia. Miniläppärillä tai tabletilla on yhtä tuskaa kirjoittaa mitään vähänkään pidempää. Muistiinpanot ja sähköpostit niillä vielä raapii, mutta kaikessa muussa on riskinä vitutuksen sijaan myös ihan oikeasti itsensä rikkominen surkean työergonomian johdosta.

Toki jos kaikki varsinainen kirjoittelu tapahtuu pääsääntöisesti kotona, voi tabletin kaveriksi hankkia ihan täysmittaisen näppiksen ja kunnon näytön. Silloinkin ottaisin tabletin miniläppärin sijaan, tabletti on sata kertaa mukavampi lukulaitteena ja kynällä varustettuna se on mitä mainion muistiinpanoväline.

Tableteista suosittelisin joko Microsoftin Surfacea tai Samsungin Note-sarjaa, mutta en tiedä mikä budjettisi on. Kuitenkin melkein mikä tahansa tabletti on parempi vaihtoehto kuin miniläppäri.

Vierailija
22/23 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:59"]

Eikö teidän yliopistossa ole luentomateriaalit netissä jaossa? :-o missä opiskelet? Itse en tehnyt riviäkään muistiinpanoja luennoilla.

[/quote]

Meillä ei ole, ainakaan joka kurssilla. Ja jotain siinäkin jo oppii, kun kirjoittaa muistiinpanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:59"]

Eikö teidän yliopistossa ole luentomateriaalit netissä jaossa? :-o missä opiskelet? Itse en tehnyt riviäkään muistiinpanoja luennoilla.

[/quote]

Meillä ei ole, ainakaan joka kurssilla. Ja jotain siinäkin jo oppii, kun kirjoittaa muistiinpanoja.

[/quote]

Niin ja sen vielä lisään, että ei se kaikki tieto niissä dioissakaan ole. Luennoitsija kertoo paljon niiden ulkopuolelta ja sitä olisi ihan järkevä kirjoittaa ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi