Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK- finaaliketju!

Vierailija
28.02.2015 |

Ketä kannustat, ketä vihaat, kuka yllättää, kuka pettää? Mitä vain!

Kommentit (535)

441/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:08"]

Te PKN:n fanaatikot näette bändissä vain sen kehitysvammaisuuden, nostatte sen jalustalle ja pidätte sitä koko bändin tärkeinpänä osana. Onko se sitten sitä tasa-arvoa, haluaako vammaset, että heitä kohdelleen ja arvostellaan samoilla kriteereillä kuin "normaaleja" vai miten? Suurinosa PKN:n "vastustajista" arvostelee bändiä täysin samoilla kriteereillä, kuin muitakin finalisteja. Totuus on vaan, että heidän kappaleensa ei ole mistään kotoisin ja jos bändi voittaa, niin se on ainoastaan säälipisteillä.

[/quote]Minä näen PKN:ssä pirun kovan punkbändin joilla on kisan ainoa kappale joka ei ole muovinen vaan aito, näen hullun potentiaalin, itsensä ja olosuhteiden voittamisen, mahdollisuuden innoittaa suuria massoja. Sitä minä näen.
[/quote]

Jos PKN ei koostuisi kehitysvammaisista, sitä ei olisi edes hyväksytty UMK:iin.

Vierailija
442/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:08"]

Harmi ettei Jouni Aslakilla ole mahdollisuuksia. Ainoa tarttuva ja tyylikäs biisi. Mutta ei tätä tietenkään Suomessa tajuta.

[/quote]

Jouni Aslak on semifinaalien perusteella ainoa, jonka liveveto toi biisiin jotain lisää. Live nosti biisin ihan uudelle tasolle, Euroviisutasolle. Opera Skalan live oli hyvä, mutta se ei tuonut itse biisiin mitään uutta ja hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä iltana Ruotsin viisukarsinnassa tällaista: http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/2015/mans-zelmerlow/lyssna-pa-mans-zelmerlow-heroes-i-melodifestivalen-2015

Näin ne Euroviisubiisit kuuluu tehdä.

Vierailija
444/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="28.02.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"] Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] Vastustan PKN:ää vain sen takia, koska biisi on todella huono, en heidän vammaisuutensa takia. [/quote]En voi tietää sinusta. Mutta kun katsotaan kokonaiskuvaa, on PKN AINOA esitys jota vastaan on suoranainen kansalaisliike. Tässä ketjussakin jotkut eivät mieti sitä ketä kannattavat ja kenestä tykkäävät, vaan kuinka saisivat shabotoitua Pertti Kurikan Nimipäiviä. [/quote] Tämä on aivan totta, itsekin mietin miten PKN voidaan estää pääsemästä Wieniin. Tämä johtuu siitä, että kappale on kisan huonoin mutta monet kannattavat sitä. Kisassa on muitakin huonoja kappaleita, mutta niitä ei myöskään kannateta siten että ne saattaisivat voittaa.

[/quote]Miten voit olla noin itseriittoinen? Millä ihmeen oikeudella sinä voit vaikkapa minun puolestani määritellä mikä on hyvää ja mikä huonoa? Olen rock-ihminen. Ainoa rock-henkinen biisi PKN:n biisin lisäksi on sen Angelo jotain tyypin. Kun verrataan näitä kahta, Angelon biisi kuulostaa kuluneelta ja muoviselta "phantom of the opera"-plagiaatilta ja PKN voittaa aitoudellaan ja tosipunkillaan miljoona nolla. Kai tajuat, ettei mielipiteesi tai kovien euroviisufanien mielipide ole sen oikeampi kuin meidän muidenkaan?

Vierailija
445/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"]

Te PKN:n fanaatikot näette bändissä vain sen kehitysvammaisuuden, nostatte sen jalustalle ja pidätte sitä koko bändin tärkeinpänä osana. Onko se sitten sitä tasa-arvoa, haluaako vammaset, että heitä kohdelleen ja arvostellaan samoilla kriteereillä kuin "normaaleja" vai miten? Suurinosa PKN:n "vastustajista" arvostelee bändiä täysin samoilla kriteereillä, kuin muitakin finalisteja. Totuus on vaan, että heidän kappaleensa ei ole mistään kotoisin ja jos bändi voittaa, niin se on ainoastaan säälipisteillä.

[/quote]Minä näen PKN:ssä pirun kovan punkbändin joilla on kisan ainoa kappale joka ei ole muovinen vaan aito, näen hullun potentiaalin, itsensä ja olosuhteiden voittamisen, mahdollisuuden innoittaa suuria massoja. Sitä minä näen.

[/quote]

Jos PKN:ää lähdetään arvostelemaan omassa genressään eli punkmusiikin näkökulmasta, niin punkbändiksi PKN on alle keskitason. Ei tätä voi kutsua kovaksi punkbändiksi hyvällä tahdollakaan.

[/quote]Riippuu mistä punkista tykkää. Jos olet joku wannabe Green Day/ Apulanta poppispunk-tyyppi, niin joo. Ei varmaan ole hyvä. Mutta jos olet aito hardcore punkkari joka vaatii punkbiisiltään sanomaa ja aitoa 70-luvun räminäsaundia niin PKN on AINOA OIKEA PUNKBÄNDI KOKO MAAILMASSA! Ehkä jonkun Dead Kennedysin lisäksi.

Vierailija
446/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"]

[/quote]

Jos PKN:ää lähdetään arvostelemaan omassa genressään eli punkmusiikin näkökulmasta, niin punkbändiksi PKN on alle keskitason. Ei tätä voi kutsua kovaksi punkbändiksi hyvällä tahdollakaan.

[/quote]Riippuu mistä punkista tykkää. Jos olet joku wannabe Green Day/ Apulanta poppispunk-tyyppi, niin joo. Ei varmaan ole hyvä. Mutta jos olet aito hardcore punkkari joka vaatii punkbiisiltään sanomaa ja aitoa 70-luvun räminäsaundia niin PKN on AINOA OIKEA PUNKBÄNDI KOKO MAAILMASSA! Ehkä jonkun Dead Kennedysin lisäksi.

Vierailija
447/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="28.02.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:08"] Te PKN:n fanaatikot näette bändissä vain sen kehitysvammaisuuden, nostatte sen jalustalle ja pidätte sitä koko bändin tärkeinpänä osana. Onko se sitten sitä tasa-arvoa, haluaako vammaset, että heitä kohdelleen ja arvostellaan samoilla kriteereillä kuin "normaaleja" vai miten? Suurinosa PKN:n "vastustajista" arvostelee bändiä täysin samoilla kriteereillä, kuin muitakin finalisteja. Totuus on vaan, että heidän kappaleensa ei ole mistään kotoisin ja jos bändi voittaa, niin se on ainoastaan säälipisteillä. [/quote]Minä näen PKN:ssä pirun kovan punkbändin joilla on kisan ainoa kappale joka ei ole muovinen vaan aito, näen hullun potentiaalin, itsensä ja olosuhteiden voittamisen, mahdollisuuden innoittaa suuria massoja. Sitä minä näen. [/quote] Jos PKN ei koostuisi kehitysvammaisista, sitä ei olisi edes hyväksytty UMK:iin.

[/quote]Vai niin. No, jokainen on kuka on. Olisiko se viimevuoden parrakas makkaranainen voittanut jos olisi biologisesti nainen ja ilman partaa? HELL no. Jätkien erityisyys antaa nostetta. Biisi on punkiksi hyvä, mutta tuota genreä tuskin kuultaisiin ellei PKN olisi kisassa. Mutta miten voisi koskaan erotella ominaisuuksia ihmisestä, artistista tms? Kyse on aina kokonaistaideteoksesta. Siitä vaikutuksesta.

Vierailija
448/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="28.02.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] Eli jos pitää PKN:n kappaletta huonona, pitää kehitysvammaisia alempiarvoisina ihmisinä? Jos paras kappale olisi kehitysvammaisen bändin, äänestäisin silloin sitä. Nyt se ei ole, ja PKN:ää äänestetään, koska suvaitsevaisuus.

[/quote]

Jos pitää kappaletta huonona eikä siksi äänestä, kaikki ok. Mutta tuollaiset "seuraavaksi sitten varmaan sokea ja rampa tyttö laitetaan lavalle" -tyyliset kommentit paljastavat kirjoittajan asennevamman. Eli kirjoittaja ei voi sietää ajatusta siitä, että keharit edustaisivat Suomea Euroviisuissa.

Vierailija
449/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes varma, että PKN valitaan Suomen edustajaksi (jos eivät Ylellä peukaloi äänestystuloksia). Oma suosikkini on Opera Skaala. Myös Angelosta tykkään. Solju ja Satin Circus aiheuttivat lievän pettymyksen live-esityksellään.

Vierailija
450/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:50"]Satin Circus tai Opera Skaala. Meidän, jotka emme halua PKN:n voittavan, tulisi valita yksi yhteinen suosikki voittoon. Muuten käy niin, että äänet hajautuvat liikaa ja PKN:n voitto on varma.
[/quote]

Tässä on ideaa!

Vierailija
451/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:27"]

Tänä iltana Ruotsin viisukarsinnassa tällaista: http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/2015/mans-zelmerlow/lyssna-pa-mans-zelmerlow-heroes-i-melodifestivalen-2015

Näin ne Euroviisubiisit kuuluu tehdä.

[/quote]Voiko tuon turhempaa rämpytystä ollakaan? =D

Vierailija
452/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:41"]

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="28.02.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] Eli jos pitää PKN:n kappaletta huonona, pitää kehitysvammaisia alempiarvoisina ihmisinä? Jos paras kappale olisi kehitysvammaisen bändin, äänestäisin silloin sitä. Nyt se ei ole, ja PKN:ää äänestetään, koska suvaitsevaisuus.

[/quote]

Jos pitää kappaletta huonona eikä siksi äänestä, kaikki ok. Mutta tuollaiset "seuraavaksi sitten varmaan sokea ja rampa tyttö laitetaan lavalle" -tyyliset kommentit paljastavat kirjoittajan asennevamman. Eli kirjoittaja ei voi sietää ajatusta siitä, että keharit edustaisivat Suomea Euroviisuissa.

[/quote]Komppi

Vierailija
453/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet väärässä.

En äänestä kappaletta esiintyjien kehitysvammaisuuden takia, vaan siksi että kappale on hyvää ja uskottavaa punk-musiikkia ja sen tyylilaji sopii poikkeuksellisen hyvin esiintyjien persoonallisuuteen, eikä ole väkisin väännetty kuten esim. Opera Skaalan esitys (miten se nyt kirjoitetaankaan). Tuossakin laulaja on hyvä ja tuntee tyylilajinsa, mutta kokonaisuus on kamalan teennäinen ja junttimainen, mikä ei sovi ollenkaan yhteen tyylin kanssa (oopperan pitäisi päin vastoin olla ylevää ja hyvällä maulla toteutettua).

Pidän melkein minkä tyylisestä musiikista tahansa, kunhan se on toteutettu uskottavasti ja esiintyjä hallitsee ko. tyylilajin. Tällä kriteerillä arvioituna PKN on yksinkertaisesti ehdokkaista paras. Toinen hyvä on se Elton John -fani, jonka nimeä en nyt muista tähän hätään.

Vierailija
454/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] Onhan ne alempiarvoisia.

[/quote]Nyt koski. Miksi me ollaan alempiarvoisia?

Vierailija
455/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]

Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.

[/quote]

Kommentoin nyt ensimmäistä kertaa heitä. Miksi minun pitäisi hävetä heidän vammaisuuttaan? Äänestäisin jos heillä olisi hyvä biisi mutta kun sitä ei ole niin en äänestä heitä ja sillä sipuli.

Vierailija
456/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:46"]

[/quote]

Olet väärässä.

En äänestä kappaletta esiintyjien kehitysvammaisuuden takia, vaan siksi että kappale on hyvää ja uskottavaa punk-musiikkia ja sen tyylilaji sopii poikkeuksellisen hyvin esiintyjien persoonallisuuteen, eikä ole väkisin väännetty kuten esim. Opera Skaalan esitys (miten se nyt kirjoitetaankaan). Tuossakin laulaja on hyvä ja tuntee tyylilajinsa, mutta kokonaisuus on kamalan teennäinen ja junttimainen, mikä ei sovi ollenkaan yhteen tyylin kanssa (oopperan pitäisi päin vastoin olla ylevää ja hyvällä maulla toteutettua).

Pidän melkein minkä tyylisestä musiikista tahansa, kunhan se on toteutettu uskottavasti ja esiintyjä hallitsee ko. tyylilajin. Tällä kriteerillä arvioituna PKN on yksinkertaisesti ehdokkaista paras. Toinen hyvä on se Elton John -fani, jonka nimeä en nyt muista tähän hätään.

[/quote]Oletko minä? Sillä olen sanasta sanaan samaa mieltä!

Vierailija
457/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] Onhan ne alempiarvoisia.

[/quote]Nyt koski. Miksi me ollaan alempiarvoisia?
[/quote]
Koska yhteiskunta on niin perseestä

Vierailija
458/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]

Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.

[/quote]

Kommentoin nyt ensimmäistä kertaa heitä. Miksi minun pitäisi hävetä heidän vammaisuuttaan? Äänestäisin jos heillä olisi hyvä biisi mutta kun sitä ei ole niin en äänestä heitä ja sillä sipuli.

[/quote]Kiva. Tässä taidettiin kuitenkin viitata yleiseen ilmiöön eikä sinuun henkilökohtaisesti.

Vierailija
459/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:50"]Satin Circus tai Opera Skaala. Meidän, jotka emme halua PKN:n voittavan, tulisi valita yksi yhteinen suosikki voittoon. Muuten käy niin, että äänet hajautuvat liikaa ja PKN:n voitto on varma. [/quote] Tässä on ideaa!

[/quote]

Siispä äänestän Opera Skaalaa koska täältä ei ole koskaan vastaavaa lähetetty viisuihin. Essi Luttinen on kielitaitoinen nainen joka pärjää taatusti viisujen pyörityksessä. Hänessä on muutenkin sitä lavakarismaa enemmän kuin koko loppuporukalla.

Vierailija
460/535 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän huonoja kaikki. Onko tämä jokin lama-ajan edustajisto? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan