UMK- finaaliketju!
Ketä kannustat, ketä vihaat, kuka yllättää, kuka pettää? Mitä vain!
Kommentit (535)
Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.
Aslakilla on euroviisumaisin biisi ja saisi sen takia pisteitä, mutta tätähän suomalaiset eivät ajattele :) Myös Solju sopii tyyliltään Euroviisuihin, mutta en saa mitään selvää tyttären laulusta! Pitäisi treenata enemmän. Älkää äänestäkö suomenkielisiä biisejä, niillä ei ikinä pärjää! Eniten inhoan Shavaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]
Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.
[/quote]Komppi! Etenkin jos tilanne on muissa euroopan maissa VIELÄ huonompi.
[/quote]
Vastustan PKN:ää vain sen takia, koska biisi on todella huono, en heidän vammaisuutensa takia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.
[/quote]
Eli jos pitää PKN:n kappaletta huonona, pitää kehitysvammaisia alempiarvoisina ihmisinä? Jos paras kappale olisi kehitysvammaisen bändin, äänestäisin silloin sitä. Nyt se ei ole, ja PKN:ää äänestetään, koska suvaitsevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:58"]
[/quote]
Vastustan PKN:ää vain sen takia, koska biisi on todella huono, en heidän vammaisuutensa takia.
[/quote]En voi tietää sinusta. Mutta kun katsotaan kokonaiskuvaa, on PKN AINOA esitys jota vastaan on suoranainen kansalaisliike. Tässä ketjussakin jotkut eivät mieti sitä ketä kannattavat ja kenestä tykkäävät, vaan kuinka saisivat shabotoitua Pertti Kurikan Nimipäiviä. En ole koskaan ennen tuollaiseen törmännyt. Niin ja biisin huonouteen: Suomalaista punkkia kuuntelevana keski-ikäisenä anarkistitätinä voin kertoa, että genressään biisi ei ole lainkaan huono! Päin vastoin. Tuo argumentti on siis täysin väärä. "Aina mun pitää" EI ole mitenkään objektiivisesti huono kappale. Minusta se on ehdottomasti kisojen paras.
Te PKN:n fanaatikot näette bändissä vain sen kehitysvammaisuuden, nostatte sen jalustalle ja pidätte sitä koko bändin tärkeinpänä osana. Onko se sitten sitä tasa-arvoa, haluaako vammaset, että heitä kohdelleen ja arvostellaan samoilla kriteereillä kuin "normaaleja" vai miten? Suurinosa PKN:n "vastustajista" arvostelee bändiä täysin samoilla kriteereillä, kuin muitakin finalisteja. Totuus on vaan, että heidän kappaleensa ei ole mistään kotoisin ja jos bändi voittaa, niin se on ainoastaan säälipisteillä.
Harmi ettei Jouni Aslakilla ole mahdollisuuksia. Ainoa tarttuva ja tyylikäs biisi. Mutta ei tätä tietenkään Suomessa tajuta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:35"]
Älkää äänestäkö suomenkielistä musiikkia viisuihin. Sitten muualla euroopassa kehtitysvammaisten asema on erilainen, kuin suomessa, jos luulette pkn: saavan positiivisen vastaanoton. Muualla euroopassa vammaisuutta pyritään piilottamaan, koska se on jotenkin häpeällistä. Miettikää nyt hiukan ketä äänestätte.
[/quote]
Länsi-Euroopassa on pitkän aikaa vammaisten asema ollut hyvä, Itä-Euroopassa on perinteisesti vammaiset hylätty lastenkoteihin (omasta halusta tai pakotettuna) mutta sielläkin yhä enemmän vammaiset jäävät omiin perheisiinä asumaan ja vammaisten asema on kohentunut.
Äänestän Opera Skaalaa ja Angelo de Nileä. Kumpikin käy. Pkn ei tod!
Minä pidän euroviisuja edelleen pääasiassa _laulu_kilpailuna. Ihan sama kuka sen laulaa jos laulu on hyvä ja laulaja osaa laulaa sen kauniisti (Conchitan laulu oli kaunis, hieno sanoma ja taitava laulaja. Vaikka myönnän että saikin varmasti paljon ääniä pelkän partansa ja sanomansa ansiosta). PKN:n laulu taas on aivan surkea kahden minuutin rääyntä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:08"]
Te PKN:n fanaatikot näette bändissä vain sen kehitysvammaisuuden, nostatte sen jalustalle ja pidätte sitä koko bändin tärkeinpänä osana. Onko se sitten sitä tasa-arvoa, haluaako vammaset, että heitä kohdelleen ja arvostellaan samoilla kriteereillä kuin "normaaleja" vai miten? Suurinosa PKN:n "vastustajista" arvostelee bändiä täysin samoilla kriteereillä, kuin muitakin finalisteja. Totuus on vaan, että heidän kappaleensa ei ole mistään kotoisin ja jos bändi voittaa, niin se on ainoastaan säälipisteillä.
[/quote]Minä näen PKN:ssä pirun kovan punkbändin joilla on kisan ainoa kappale joka ei ole muovinen vaan aito, näen hullun potentiaalin, itsensä ja olosuhteiden voittamisen, mahdollisuuden innoittaa suuria massoja. Sitä minä näen.
PKN:n biisi on minunkin mielestäni huono. Sori
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:34"]
PKN on aidoin ja tärkein esitys Euroviisuissa IKINÄ!
[/quote]
Joo ja ens vuonna laitetaan paremmaksi: laitetaan kädetön ja jalaton mykkäsokea tyttö soittamaan huuliharppua, samalla kun ajaa yksipyöräsellä ympäri lavaa! Siinäpä näkevät eurooppalaiset, kuinka suvaitsevaisia me suomalaiset ollaan! <3
[/quote]Eihän kyse ole suvaitsevaisuudesta vaan siitä, että vaiennettu kandanosa saa tilaisuuden ja äänen. Itsemääräämisoikeudesta, oikeudesta tulla nähdyiksi, niistähän tuossa on kyse. Eikä Eurooppa taatusti ole niin taantumuksellinen kuin taantumuksellinen osa suomalaisia kuvittelee.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:58"]
[/quote]
[/quote]En voi tietää sinusta. Mutta kun katsotaan kokonaiskuvaa, on PKN AINOA esitys jota vastaan on suoranainen kansalaisliike. Tässä ketjussakin jotkut eivät mieti sitä ketä kannattavat ja kenestä tykkäävät, vaan kuinka saisivat shabotoitua Pertti Kurikan Nimipäiviä.
[/quote]
Tämä on aivan totta, itsekin mietin miten PKN voidaan estää pääsemästä Wieniin. Tämä johtuu siitä, että kappale on kisan huonoin mutta monet kannattavat sitä. Kisassa on muitakin huonoja kappaleita, mutta niitä ei myöskään kannateta siten että ne saattaisivat voittaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"]
[/quote]Minä näen PKN:ssä pirun kovan punkbändin joilla on kisan ainoa kappale joka ei ole muovinen vaan aito, näen hullun potentiaalin, itsensä ja olosuhteiden voittamisen, mahdollisuuden innoittaa suuria massoja. Sitä minä näen.
[/quote]
Jos PKN:ää lähdetään arvostelemaan omassa genressään eli punkmusiikin näkökulmasta, niin punkbändiksi PKN on alle keskitason. Ei tätä voi kutsua kovaksi punkbändiksi hyvällä tahdollakaan.
Harmi ettei Jouni Aslakilla ole mahdollisuuksia. Ainoa tarttuva ja tyylikäs biisi. Mutta ei tätä tietenkään Suomessa tajuta.
[/quote]Onhan sillä mahdollisuuksia! Minäkin äänestän sitä. Hyvät saundit, hyvin tuotettu, kerrankin ei myötähäpeä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:12"]
[/quote] Näin!
PKN! PKN! PKN! PKN! PKN! PKN!