UMK- finaaliketju!
Ketä kannustat, ketä vihaat, kuka yllättää, kuka pettää? Mitä vain!
Kommentit (535)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:08"]Näköjään Iltasanonien gallupissa Satik circus on ainut haastaja Pknlle. Pitää äänestää siis sitä. [/quote]niin pitää. Oma suosikkini olisi yks toinen mutta haluan että sc saa äänivyöryn ja voittaa pkn:n.
[/quote]
Joo oma suosikki olisi Opera scaala (biisi+show) tai Angelomikälie samasta syystä. Eihän ne euroviisu-voittajabiisejä ole, mutta taattua finaalikamaa ja erityisesti tykkään että showhun panostettu.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa.
[/quote]
No olen itse vammaisalalla töissä. Ei vammaisia tarvitse nostaa millekään jalustalle, kuten moni ymmärtämätyömyyttään näyttää tekevän. Se ei ole sitä aitoa välittämistä, vaan pelkoa ja epävarmuutta omasta vammaisen henkilön kohtaamisesta. Jotkut alalla olevat yrittävät ostaa vammaisen suosiota ja voin pahoin huomattuani sellaista.
Ja itse biisi on huono.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] No olen itse vammaisalalla töissä. Ei vammaisia tarvitse nostaa millekään jalustalle, kuten moni ymmärtämätyömyyttään näyttää tekevän. Se ei ole sitä aitoa välittämistä, vaan pelkoa ja epävarmuutta omasta vammaisen henkilön kohtaamisesta. Jotkut alalla olevat yrittävät ostaa vammaisen suosiota ja voin pahoin huomattuani sellaista. Ja itse biisi on huono.
[/quote]a) lyön vaikka vetoa, että et ole oikeasti hoitaja vaan joku joka yrittää kaikkensa saadakseen trollattua PKN:ää. b) Kukaan ei ole nostanut näitä jätkiä jalustalle. Julkisuudessa ei OLE kehitysvammaisia joita nostaa jalustalle. Ja nyt näitäkin yritetään epäurheilijamaisesti kampittaa. c) olen itse (ihan oikeasti) toiminut kehitysvammahoitajana ja sydämestäni toivon tälle porukalle mahdollisuuden tulla näkyvämmäksi, kertoa oman näkökantansa. Kuten "ammattilaisena" ;) varmaan tiedät, nykyisin on paljon puhetta osallistamisesta, itsemääräämisoikeudesta ja oikeudesta omaan persoonaan jota ei määrittele vammaisuus.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:01"]Niin... jos PKN:n laulun laulaisi joku terve, kukaan ei äänestäsi. Tiedättekö miksi? KOSKA SE LAULU KERTOO SIITÄ MILTÄ TUNTUU OLLA KEHARI. Vitun pellet. Ostakaa aivot.
[/quote]
Mutta niin pitää meidän tavallistenkin kansalaisten siivota ja tiskata. Useissa maissa ei ole edes tekstityksiä niin mistä he voisivat tietää, mistä lauletaan?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:01"]Niin... jos PKN:n laulun laulaisi joku terve, kukaan ei äänestäsi. Tiedättekö miksi? KOSKA SE LAULU KERTOO SIITÄ MILTÄ TUNTUU OLLA KEHARI. Vitun pellet. Ostakaa aivot. [/quote] Mutta niin pitää meidän tavallistenkin kansalaisten siivota ja tiskata. Useissa maissa ei ole edes tekstityksiä niin mistä he voisivat tietää, mistä lauletaan?
[/quote]1. Terve aikuinen voi itse päättää. Ei ole holhouksen alainen. 2. Sillä mitä lauletaan ei ole niin paljon merkitystä kuin sillä, että he saavat kerrankin näkyä. Ja kaikki tietävät, että punk on kapinaa ymmärsi sanoja eli ei.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:01"]Niin... jos PKN:n laulun laulaisi joku terve, kukaan ei äänestäsi. Tiedättekö miksi? KOSKA SE LAULU KERTOO SIITÄ MILTÄ TUNTUU OLLA KEHARI. Vitun pellet. Ostakaa aivot. [/quote] Mutta niin pitää meidän tavallistenkin kansalaisten siivota ja tiskata. Useissa maissa ei ole edes tekstityksiä niin mistä he voisivat tietää, mistä lauletaan?
[/quote]
Käännetyt tekstitykset ovat vain Suomella ja Virolla.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:52"]Tajuatteko te PKN:n vastustajat itse, että vammaisuus hävettää teitä ja pidätte vammaisia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä? Sen näkee kommenteistanne. Teidänlaistenne vuoksi toivon, että PKN voittaa. [/quote] No olen itse vammaisalalla töissä. Ei vammaisia tarvitse nostaa millekään jalustalle, kuten moni ymmärtämätyömyyttään näyttää tekevän. Se ei ole sitä aitoa välittämistä, vaan pelkoa ja epävarmuutta omasta vammaisen henkilön kohtaamisesta. Jotkut alalla olevat yrittävät ostaa vammaisen suosiota ja voin pahoin huomattuani sellaista. Ja itse biisi on huono.
[/quote]a) lyön vaikka vetoa, että et ole oikeasti hoitaja vaan joku joka yrittää kaikkensa saadakseen trollattua PKN:ää. b) Kukaan ei ole nostanut näitä jätkiä jalustalle. Julkisuudessa ei OLE kehitysvammaisia joita nostaa jalustalle. Ja nyt näitäkin yritetään epäurheilijamaisesti kampittaa. c) olen itse (ihan oikeasti) toiminut kehitysvammahoitajana ja sydämestäni toivon tälle porukalle mahdollisuuden tulla näkyvämmäksi, kertoa oman näkökantansa. Kuten "ammattilaisena" ;) varmaan tiedät, nykyisin on paljon puhetta osallistamisesta, itsemääräämisoikeudesta ja oikeudesta omaan persoonaan jota ei määrittele vammaisuus.
[/quote]
Kyllä tiedän nykyajan trendin itsemääräämisoikeuksineen kaikkineen. Olen silti sitä mieltä, että oikeuksia pitäisi antaa kunkin vastuunkantokyvyn mukaan. Kehitysvammaisilla on todella hyvin asiay Suomessa ja etuja ja palveluja enemmän, kuin muilla erityisryhmillä esim, vrt vanhuksiin. Olen mielelläni viemässä työtäni siihen suuntaan, että heidän palveluja voisi jopa karsia. Onneksi voin vaikuttaa asioihin, ja onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi kukkahattuja. Nyt on kyse parhaan biisin metsästyksestä. Vammaisten markkinoiminen voidaan hoitaa muita väyliä pitkin.
Toi niin ei ole kehitysvammahoitaja. Ehkä joku jalkahoitaja... tai siivooja. ;)
Minulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, mutta ajatelkaa nyt sitä tilannetta jos PKN pääsisi finaaliin ja heitä haastateltaisiin... Heillä pitäisi olla tulkki mukana, kun ei luultavasti edes perus kysymyksiä ymmärrettäisi. Osaan kuvitella, kuinka he viljelisivät "fuck"-sanaa ja käyttäytyisivät epäkohteliaasti muita kohtaan (mikä laitettaisiin kehitysvamman piikkiin). Kivittäkää rauhassa PKN-fanit, mutta mielestäni ko. yhtye ei ole millään tasolla sopiva Euroviisuihin. Kappale on huono, lyhyt eikä se jää mieleen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:31"]Minulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, mutta ajatelkaa nyt sitä tilannetta jos PKN pääsisi finaaliin ja heitä haastateltaisiin... Heillä pitäisi olla tulkki mukana, kun ei luultavasti edes perus kysymyksiä ymmärrettäisi. Osaan kuvitella, kuinka he viljelisivät "fuck"-sanaa ja käyttäytyisivät epäkohteliaasti muita kohtaan (mikä laitettaisiin kehitysvamman piikkiin). Kivittäkää rauhassa PKN-fanit, mutta mielestäni ko. yhtye ei ole millään tasolla sopiva Euroviisuihin. Kappale on huono, lyhyt eikä se jää mieleen.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:24"]Toi niin ei ole kehitysvammahoitaja. Ehkä joku jalkahoitaja... tai siivooja. ;)
[/quote]
En ole hoitaja, vaan ohjaaja. Ajattelussa vissi ero.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:35"]
Älkää äänestäkö suomenkielistä musiikkia viisuihin. Sitten muualla euroopassa kehtitysvammaisten asema on erilainen, kuin suomessa, jos luulette pkn: saavan positiivisen vastaanoton. Muualla euroopassa vammaisuutta pyritään piilottamaan, koska se on jotenkin häpeällistä. Miettikää nyt hiukan ketä äänestätte.
[/quote] Teitkö tämän tarkoituksella? Annoit juuri parhaan syyn ikinä äänestää PKN:ää :)