Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?

Vierailija
01.12.2021 |

Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?

Kommentit (789)

Vierailija
221/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolestani saisi mennä, jos minäkin voisin lähteä vastaavasti kavereiden kanssa viettämään pikkujouluja ja yöpymään hotellissa yksin.

Tiedän että mies ei millään haluaisi sitä, koska on mustasukkainen, joten siinä tapauksessa ei sitten kumpikaan voi lähteä. Samat säännöt molemmille.

Miksi et mene? Miehesi mustasukkaisuus on hänen ongelmansa, ei sun. Ihana parisuhde, kun kumpikaan ei pääse mihinkään koskaan. Huoh

Vierailija
222/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi. Tosin se juo aina semmoset kännit, että löytäisiköhän hotellia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saisi.

Muutenkin meillä molemmilla on jonkin verran niin työhön kuin harrastuksiinkin liittyviä yön yli reissuja. Aika vaikeaksi menisi elämä, jos tällaiset eivät olisi OK.

Vierailija
224/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on yhtäältä mielenkiintoista luettavaa, toisaalta hieman surullista. Ajatella kaikkia niitä suhteita, joissa lähtökohta on, että 100% luottamusta ei ole olemassakaan ja aina on sellainen pieni kyräilyn ja epäilyksen ilmapiiri. Että aikuiset ihmiset "kieltävät" puoliskoaan menemästä jonnekin. Ohhoijaa. Sääliksi käy.

Sinäkö 100% uskot siihen että kukaan ihminen ei ikinä petä, että missään ei ikinä tapahdu pettämistä? Että kaikki pettäminen on vain kuvitelmaa tai satua? 

Että esim. tämä tutkimus on satua: Parisuhteensa melko onnelliseksi tuntevista miehistä joka viides ja naisista joka kymmenes on pettänyt kumppaniaan.

https://yle.fi/uutiset/3-9272405

Sinua taitaa pelottaa niin paljon että kiellät tosiasiat ja elät harhassa. Et ole oikein nähnyt maailmaa, etkä edes lukenut ihmiskohtaloita. Olet elänyt pumpulissa.

Totuus on se että keneenkään ihmiseen et voi luottaa 100%. Et omaan kumppaniin, et lapseen, vanhempaan, parhaaseen lapsuuden ystävään tai keneenkään. Kun suhde on vuosikymmeniä pitkä, ihminen ehtii muuttua tai vaikka sairastua, esim. mielenterveys voi heilahtaa niin että kiltistä kotiäidistä tulee hurjasteleva seksipeto tai voi kääntyä eri uskontoon ja ottaa sieltä uuden kumppanin.

Ainoa johon voit 100 % luottaa on lemmikkieläin.

Voi myös käydä niin, että saunakaljasta lipsahtaa päihderiippuvuus, 10% kansasta on päihderiippuvaisia. Voi alkaa peliriippuvuus pasianssista, peliongelmaisia on 1,4% suomalaisista. Voi myös kaatua pyörällä ja kuolla.

En siltikään kiellä puolisolta saunaolutta, pasianssia tai pyöräilyä kuten en pikkujoulujakaan. Aikuinen ihminen tekee omat päätöksensä ja minun tulee luottaa siihen, että päätökset ovat fiksuja. Jos epäilystä muusta tulee pitää siitä keskustella, mieluummin eroaisin, kun alkaisin kyttämään ja epäilemään.

Mikä tahansa tilanne voi johtaa mihin tahansa lopputulokseen, vaikka se, että kiellän pikkujoulut ja mies lähtee viemään roskia ja sillä reissulla kohtaa naapurin Marjatan viimeistä päivää kylässä olevan siskon ja rakastuu häneen silmittömästi ja muuttaa tämän kanssa Australiaan. Jos olisi ollut ollut pikkujouluissa yötä, olisi Marjatan sisko ehtinyt palata kotiin, eikä olisi he ikinä kohdanneet.

Vierailija
225/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka mitenkin kirjoitti:

Tottakai, ei aikuisen ihmisen tarvitse lupaa kysellä, nuo on ilmoitusluontoisia asioita - jos sitäkään.

Tietty on kiva, kun ilmoittaa ajoissa niin saa perheen muut kuviot toimimaan.

En vaan tajua, että omiin menoihin lupia kysellään, se kun on jo avioliittolain vastaista

2 § (16.4.1987/411)

Puolisot ovat keskenään yhdenvertaiset. Heidän tulee avioliitossa osoittaa keskinäistä luottamusta sekä yhteisesti toimia perheen hyväksi.

Kummallakin puolisolla on oikeus itse päättää osallistumisestaan ansiotyöhön sekä yhteiskunnalliseen ja muuhun toimintaan perheen ulkopuolella.

Käsittääkseni tuo "muu toiminta" kattaa myös pikkujoulut

Kun ei tarvitse edes ilmoittaa menoistaan, jääkö lapset keskenään kotiin, jos molemmilla on omat menot samaan aikaan? Mikä rangaistus tulee pettäjälle, joka ei noudata tätä lakitekstiä? Aivan, ei mitään.

Vierailija
226/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tottakai saisi jäädä! Ihan kuin minulla olisi joku veto-oikeus toisen pikkujouluihin. En hyväksyisi itsekään mitään kieltoja jos paikat olisi toisin eli minä lähdössä. Helpompi vaan ettei itse tarttisi lähteä hakemaan. 

Onko tässä nyt ap:lla joku luottamuspula, miksei saisi jäädä yöksi?

Enpä kyllä minäkään luottaisi mieheen joka haluaa lähteä yksin pikkujouluihin jossa ollaan yötä. Luottamus pitää ansaita, mikä ihmeen hyve tämä on että pitää sinisilmäisesti luottaa?

Kunnon ihmiselläkin humalatilassa saattaa harkintakyky pettää ja tapahtuu pettämistä vaikka selvinpäin ei pettäisikään. 

Muutenkaan mitkään ryyppybileet eivät enää kuulu elämään sen jälkeen kun on tehty lapsia.

Mitä tarkoitat sillä, että luottamus pitää ansaita? Onko lähtökohtana epäluottamus, ja sitten henkilön täytyy erilaisin keinoin todistella, että häneen voi luottaa? Yleensä se kai menee päinvastoin, että suhteessa lähtökohtana on luottamus, ja se menetetään vasta, jos tekee jotain mikä rikkoo luottamuksen.

Vierailija
227/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on yhtäältä mielenkiintoista luettavaa, toisaalta hieman surullista. Ajatella kaikkia niitä suhteita, joissa lähtökohta on, että 100% luottamusta ei ole olemassakaan ja aina on sellainen pieni kyräilyn ja epäilyksen ilmapiiri. Että aikuiset ihmiset "kieltävät" puoliskoaan menemästä jonnekin. Ohhoijaa. Sääliksi käy.

Sinäkö 100% uskot siihen että kukaan ihminen ei ikinä petä, että missään ei ikinä tapahdu pettämistä? Että kaikki pettäminen on vain kuvitelmaa tai satua? 

Että esim. tämä tutkimus on satua: Parisuhteensa melko onnelliseksi tuntevista miehistä joka viides ja naisista joka kymmenes on pettänyt kumppaniaan.

Sinua taitaa pelottaa niin paljon että kiellät tosiasiat ja elät harhassa. Et ole oikein nähnyt maailmaa, etkä edes lukenut ihmiskohtaloita. Olet elänyt pumpulissa.

Totuus on se että keneenkään ihmiseen et voi luottaa 100%. Et omaan kumppaniin, et lapseen, vanhempaan, parhaaseen lapsuuden ystävään tai keneenkään. Kun suhde on vuosikymmeniä pitkä, ihminen ehtii muuttua tai vaikka sairastua, esim. mielenterveys voi heilahtaa niin että kiltistä kotiäidistä tulee hurjasteleva seksipeto tai voi kääntyä eri uskontoon ja ottaa sieltä uuden kumppanin.

Kertoisitko jo, mitä siis pitää alkaa tehdä päätettyään, ettei enää voi luottaa 100 %.

Vierailija
228/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan tämän olevan trollausta, mutta vastataanpa silti. Luotan täysin ja se on minusta ainoa tapa olla ja elää parisuhteessa. Kuten jo sanottu, elämä on riskejä täynnä emmekä voi elää niin, että murehdimme jotain teoreettisia mahdollisuuksia päätyä pettäväksi tai petetyksi tai jäädä bussin alle.

Vierailija
229/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotatko puolisoosi 100%? Et usko hänen pettävän koskaan, saavan peliongelmaa, sairastuvan alkoholismiin, kavaltavan perheen rahat?

En ole tuo, jolta kysyt, mutta itse aina miettisin tällaisia ongelmia sitten, jos osuvat kohdalle. Parisuhde perustuu luottamukseen. En itse ainakaan ihmissuhteissani ajattele, että "luotan sillä-ja-sillä varauksella", jolloin koko ajan takaraivossa nakuttaisi epäilys tai tietoisuus mahdollisuudesta vaikkapa pettämiseen tai peliongelman syntyyn. Sehän olisi ihan naurettavaa. Ja käytännössä sellainen varauksellinen luottamus tarkoittaa, ettei tosiasiassa ei ole luottamusta. Se joko on tai ei ole - ei ole mitään "osittaista luottamista" tyyliin "luotan kumppaniini 70 prosentin verran" tms. 

Teillä ei siis ole avioehtoa, koska mietit asioita vasta kun osuu kohdalle? Ok, vähän myöhäistä ja tyhmää ehkä.

Vierailija
230/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ukko ei lähtisi edes maksusta tollasiin bileisiin. Korkeintaan yleisestä painostuksesta alkuiltaan mutta saisin hakea hänet kotiin ennen puoltayötä XD Niillä oli muutama vuosi sitten pikkuujoulut laivalla, ei lähtenyt. 

Oma ukko ei kans ja kieltäytyi myös laivaryyppypanoristeilystä. Ollaan molemmat mustasukkaisia toisistamme, miettikää sitä!

Vierailija
231/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotatko puolisoosi 100%? Et usko hänen pettävän koskaan, saavan peliongelmaa, sairastuvan alkoholismiin, kavaltavan perheen rahat?

En ole tuo, jolta kysyt, mutta itse aina miettisin tällaisia ongelmia sitten, jos osuvat kohdalle. Parisuhde perustuu luottamukseen. En itse ainakaan ihmissuhteissani ajattele, että "luotan sillä-ja-sillä varauksella", jolloin koko ajan takaraivossa nakuttaisi epäilys tai tietoisuus mahdollisuudesta vaikkapa pettämiseen tai peliongelman syntyyn. Sehän olisi ihan naurettavaa. Ja käytännössä sellainen varauksellinen luottamus tarkoittaa, ettei tosiasiassa ei ole luottamusta. Se joko on tai ei ole - ei ole mitään "osittaista luottamista" tyyliin "luotan kumppaniini 70 prosentin verran" tms. 

Teillä ei siis ole avioehtoa, koska mietit asioita vasta kun osuu kohdalle? Ok, vähän myöhäistä ja tyhmää ehkä.

Ei ole avioehtoa. En ole tosin naimisissakaan.

Vierailija
232/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimoni kieltäisi minulta tuon, niin takuulla olisin reissussa koko viikon. Onhan se nyt jumalauta älytöntä, että aikuista(?) miestä komennellaan kuin pikkupoikaa.

Onneksi vaimoni tietää tämän, eikä takerru pikkuseikkoihin. 

Maksatko vaimon sukupuolitauteihin määrättävät lääkkeet kuitenkin vai maksaako itse?

Vierailija
233/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa. En ole tosin naimisissakaan.

Luottamus 1%

Vierailija
234/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tottakai saisi jäädä! Ihan kuin minulla olisi joku veto-oikeus toisen pikkujouluihin. En hyväksyisi itsekään mitään kieltoja jos paikat olisi toisin eli minä lähdössä. Helpompi vaan ettei itse tarttisi lähteä hakemaan. 

Enpä kyllä minäkään luottaisi mieheen joka haluaa lähteä yksin pikkujouluihin jossa ollaan yötä. Luottamus pitää ansaita, mikä ihmeen hyve tämä on että pitää sinisilmäisesti luottaa?

Kunnon ihmiselläkin humalatilassa saattaa harkintakyky pettää ja tapahtuu pettämistä vaikka selvinpäin ei pettäisikään. 

Muutenkaan mitkään ryyppybileet eivät enää kuulu elämään sen jälkeen kun on tehty lapsia.

Jos miehesi työnantaja on järjestänyt jotain muutakin ohjelmaa ja tärkeää infoa firmasta, niin pitääkö hänen silloinkin jättää  menemättä. Kaikki muutkin työkaverit menevät, myös sellaiset joila on perjhe, miksi juuri sinun miehesi pitäis jäädä kotiin?

En ikimaailmassa alkaisi edes seurustelemaan enää sellaisen miehen kanssa jonka työnkuvaan kuuluu kostea työskentely ja työnantajan "edut" kuten strippitarjoilijat ym.

Vierailija
235/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että on olemassa ns maalaissieluja tai kotikissoja joita juhliminen alkoholin kanssa ei kiinnosta, eikä myöskään tanssiminen tai edes viaton flirttailu muiden ihmisten kanssa.  

Jos pariskunnasta kumpikin on ns maalaissielu tai kotikissa, niin ymmärrän että jos jommankunmman työnantaja järjestää pikkujouluja, ja vielä niin että ollaan hotellissa, niin niihin ei osallistuta. Kotikissat pysyvät kotona.

Appivanhempani ja heidän tyttärensä eli vaimoni ovat sellaisia, minä en. Olen aina joutunut selittämään että työpaikan tilaisuuksiin osallistumien on enemmän tai vähemmän pakko jos haluaa pysyä mukana kehityksessä ja edistää uraa. Useimmiten olen saanutkin lähteä sellaisiin tilaisuuksiin. 

Joskus takavuosina kielsi vaimoni minua lähtemästä kerran, koska edellisen kerran olin juonut liikaa viiinaa enkä olltut tolpillani kun tulin kotiin. Se siis johtui viinasta ja hän ymmärsi kanssa että noin kännisestä ei kukaan naine ole kiinostunut eikä pahemmin ole uralle hyödyksi.

Nyt tänä vuonna  en ole lähtenyt mutta se on johtunut koronasta ksoka vaimollani on keuhkosairaus ja kuuluu riskiryhmään  Tosin olen jo kuuskymppine että minkään uran takai ei  ole pakko osallistua. Muuten olisi kiva lähteä, katsotaan ensi vuonna sitten.

Vierailija
236/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ukko ei lähtisi edes maksusta tollasiin bileisiin. Korkeintaan yleisestä painostuksesta alkuiltaan mutta saisin hakea hänet kotiin ennen puoltayötä XD Niillä oli muutama vuosi sitten pikkuujoulut laivalla, ei lähtenyt. 

Oma ukko ei kans ja kieltäytyi myös laivaryyppypanoristeilystä. Ollaan molemmat mustasukkaisia toisistamme, miettikää sitä!

Varmaan on sitten hyvä suhde tuollainen 😂 ymmärrän mustasukkaisuuden, jos sille on aihetta, esim. toinen käyttäytyy, kuin sinkku ja on jäänyt kiinni kaikista viestittelyistä ja vikittelyistä. Silloinkin sellainen suhde pitää päättää. Mitä on siis tapahtunut, että olette mustasukkaisia? On käyty joskus vieraissa vai? En vaan pysty käsittämään.

Vierailija
237/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän elämässä mihinkään voi luottaa, aina kannattaa suhtautua varauksella muihin ihmisiin eikä antaa höynäyttää itseään. Tämä kannattaa myös opettaa lapsilleen. Säästyy paljolta murheelta.

Vierailija
238/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta luottamus on parisuhteen perusta. Luottamusta on niin kauan kuin sitä on. Tähän mennessä minulla ei ole ollut syytä epäillä miestä vaikka hän on tehnyt parinkin viikon harrastusreissuja kavereidensa kanssa. Sellaisesta parisuhteesta ei tule mitään, jos alusta asti pitää epäillä toista, en vaan jaksaisi.

Vierailija
239/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi työnantaja on järjestänyt jotain muutakin ohjelmaa ja tärkeää infoa firmasta, niin pitääkö hänen silloinkin jättää  menemättä. Kaikki muutkin työkaverit menevät, myös sellaiset joila on perjhe, miksi juuri sinun miehesi pitäis jäädä kotiin?

En ikimaailmassa alkaisi edes seurustelemaan enää sellaisen miehen kanssa jonka työnkuvaan kuuluu kostea työskentely ja työnantajan "edut" kuten strippitarjoilijat ym.

En minä kirjoittanut mitään strippitarjoilijoista. Työnantajan juhlissa joissa olen ollut on ollut parin kolmen tunnin aikana ensin virallista ohjelmaa ja infoa, joihin osallistumien on ollut pakollista työaikaa. Sen jälkeen vasta syörty ja juotu, drinkkilippuja on jaettu ruhtinaallisesti 4/osallistuja. Koska juhlat on järjestetty aina Helsingissä, ovat ne jotka tulevat Jyväskylää pohjoisempaa olleista toimipisteistä, saaneet yöpyä hotellissa. Muilel järjestetty bussikuljetus kotiin yöllä ja helsinkiläiset tietysti omin neuvoin kotiin.

Vierailija
240/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en kiellä, mutta mökötän ja kiukuttelen niin paljon, että mies ymmärtää nykyään jo itsekin olla lähtemättä

Ja meinasit olla pitkäänkin avioliitossa? Ei tämän tapauksen takia vaan jos tuo on tapa suhtautua kaikkiin asioihin. Onnea vaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän