Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten riitely ”kuka auttaa vanhoja vanhempia”?

Vierailija
30.11.2021 |

Tää on ilmeisen yleistä, ja kuulisin mielelläni miten teillä muilla tää menee. Onko ollut riitaa? Miten sovitte?
Meillä on paska tilanne, sillä olen narsistivanhemman syntipukkilapsi jota koko perhe ”kiusaa”. En tule saamaan perintöä, kaikki on testamentattu veljelle ja loput lahjoitetaan veljelle. En haluaisi auttaa.
Nyt hirveä sota ja painostus että mun pitää olla se joka auttaa (ja kuuntelee haukut, solvaukset ja sit loppuviimein jää ilman perintöä).
Tekee mieli muuttaa 500 km päähän.

Miten teillä tää on mennyt?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En auta. Kuolisi nyt vaan suosiolla pois.

Mitä sanot sisaruksillesi? Että hoitakaa te, en osallistu? Eikö ne raivostu? Ap

Eikö tuossa jo kerrottu: EN AUTA.

..

Taidat aika lapanen olla.

Mitä väliä jos raivostuu.

Elät omaa elämääsi OMASSA kodissasi.

Ei luulisi muiden raivot haittaavan sua.

eri

Vierailija
82/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintö annetaan testamentilla vain yhdelle lapsista, mielestäni silloin vain siltä lapselta on lupa odottaa apua vanhana. Ei niiltä, joita on loukattu törkeästi jättämällä perinnöttä.

Mutta narsisteihin törmänneenä tiedän, että narsisti suunnittelee asiat juuri tahallaan niin että voi maksimoida kaikki loukkaukset yhtä lastaan kohtaan. Eli se tietoisesti tekee kaiken mahdollisimman loukaten ja kipua ja tuskaa aiheuttaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun asumaan tämän vanhempani luona, joten joudun myös olemaan se, joka auttaa. Olen siis itse työtön, tuloina vain työmarkkinatuki 540 euroa ja omiakin ongelmia ja vaivoja riittää mm. suolistovaivat ja aspergeriin viittaavat piirteet sekä kova ahdistus. En todellakaan sovellu ja edes halua olla mikään omaishoitaja, mutta kovaa vauhtia olen sellaiseksi yhä enemmän joutumassa ilma, että olen sellaiseen suostumustani antanut. Välimme ovat kaiken lisäksi monimutkaiset, enkä ole koskaan päässyt muuttamaan omilleni. Omiin ongelmiini en saa apua, mutta kaikki vain olettavat ja pitävät itsestään selvänä, että olen auttamassa ja hoitamassa vanhan ja sairaan vanhempani asioita, vaikka en pysty huolehtimaan edes itsestäni, enkä omista rajoitteisten johtuen tähän kykene. Tilanne nyt on tämä varmaan niin kauan kun vanhempani elää tai joutuu johonkin laitokseen. Köyhän työttömän hyväksikäyttöä tämä on. Perintöä ei ole tulossa, enkä sellaista edes kaipaa, vaan oman elämäni hallintaa ja sitä omaa elämää. Ehkä ainoa hyvä puoli tässä on, että tällä tavoin pystyn asumaan ilmaiseksi, mutta toki omat kuluni maksan itse tuolla työmarkkinatuella.

Vanhempiensa asunnossa ilmaiseksi asuva työtön saa kylläkin vain puolet työmarkkinatuesta. Oletko huijannut???

En ole huijannut. Olen 38-vuotias ja olen suorittanut AMK-tutkinnon. Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä kotona asuvan lapsen työmarkkinatuen suuruuteen, mutta niiden jäädessä tietyn rajan alapuolelle maksetaan työmarkkinatuki täysimääräisenä. Hakemuksessa kyllä kysytään vanhemman tuloista ja aivan varmasti Kela on ne tarkastanut. Tämäkin on todella nöyryyttävää. Maksan menoni itse, enkä saa vanhemmaltani rahaa. Tuloni ovat siis kokonaisuudessaan työmarkkinatuki, enkä saa yhtään rahaa mistään muualta. Säästöjä tai omaisuutta ei ole.

No eiköhän se olisi vielä nöyryyttävämpää, jos saisit puolet siitä mitä nyt.

Sinuna muuttaisin heti kun mahdollista. Saisit asumistukea ja toimeentulotukea, ja loppuisi tuo ahdistava, nöyryyttävä elämä.

Vierailija
84/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

eri

Ne kuule haittaa. Tässä myös yksi narsistivanhemman kiusaama.

Sun nimissä tilataan lehtiä, tilataan sontakuorma sun pihalle, palkataan hulluja uhkailemaan, laitetaan uhkauskirjeitä, hiipparoidaan ympäristössä. Ei kuule auta mikään välit poikki. Mutta kiva että sulla on oma voimafantasia! Et ole näköjään koskaan törmännyt patologiseen narsistiin. Et tiedä mitään.

Vierailija
85/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään auta. Ja muista että olet oikeutettu lakiosaan, mutta säästä se taistelu siihen kun vanhemmat menehtyy. Sinulla on oikeus perintöösi. Lakiosan epäämiseksi tulee olla todella raskaat perusteet, eli on joku massamurhaaja tmv, sitten oikeus voi katsoa että voi jättää perinnöttä.

Et auta. Piste. Hanki itsellesi tukea siihen. Terapia. 

Ap tässä, en tule saamaan lakiosaa. Olen siis täysin nuhteeton eikä ole mitään rikosta koskaan tehty, mutta vanhempani ilmoitti että aikoo järjestää asiat niin että suosikki saa kaiken ja omaisuus siirretään. Siis siten että kuollessa se kuolinpesä on ehkä 100e enää. Saan siitä satasesta sitten lakiosan 25e.

A) ilkeevät virelä pyytää apua

B) ja sinä vielä mietit avun antamista

C) sairaita olette kaikki, koko perhe: sinä sairastunut kohtelusta (= uhri) ja muut muuten vaan sairaita

Vierailija
86/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun asumaan tämän vanhempani luona, joten joudun myös olemaan se, joka auttaa. Olen siis itse työtön, tuloina vain työmarkkinatuki 540 euroa ja omiakin ongelmia ja vaivoja riittää mm. suolistovaivat ja aspergeriin viittaavat piirteet sekä kova ahdistus. En todellakaan sovellu ja edes halua olla mikään omaishoitaja, mutta kovaa vauhtia olen sellaiseksi yhä enemmän joutumassa ilma, että olen sellaiseen suostumustani antanut. Välimme ovat kaiken lisäksi monimutkaiset, enkä ole koskaan päässyt muuttamaan omilleni. Omiin ongelmiini en saa apua, mutta kaikki vain olettavat ja pitävät itsestään selvänä, että olen auttamassa ja hoitamassa vanhan ja sairaan vanhempani asioita, vaikka en pysty huolehtimaan edes itsestäni, enkä omista rajoitteisten johtuen tähän kykene. Tilanne nyt on tämä varmaan niin kauan kun vanhempani elää tai joutuu johonkin laitokseen. Köyhän työttömän hyväksikäyttöä tämä on. Perintöä ei ole tulossa, enkä sellaista edes kaipaa, vaan oman elämäni hallintaa ja sitä omaa elämää. Ehkä ainoa hyvä puoli tässä on, että tällä tavoin pystyn asumaan ilmaiseksi, mutta toki omat kuluni maksan itse tuolla työmarkkinatuella.

Tuohan on silkkaa hyväksi käyttöä! Käytät sairasta vanhempaasi hvyäksi loisimalla hänen kotonaan ilmaiseksi, etkä voi edes auttaa häntä. Olet todella itsekäs oman navan tuijottaja. Toivottavasti hän nakkaa sinut ongelminesi pihalle!

Tilanne on juuri päinvastoin. Kuten yritin selittää, en yksinkertaisesti pysty vaadittuun omista rajoitteistani johtuen. Yritän kyllä tehdä sen, minkä vanhempani vaatii. Tässä on lisäksi tapahtunut vuosien aikana paljon kaikenlaista ikävää tilannetta entisestään vaikeuttanutta. Ehkä jonkun mielestä olen sitten joku loisipummi, vaikka tuskin tällaiseksi haukkuva tietää todellisesta elämästäni yhtään mitään. Elämäni on välillä aikamoista selviytymistä, jossa millekään muulle ei oikein jää tilaa. Olen joutunut tähän tilanteeseen tahtomattani, enkä ole tällaista elämää valinnut. Liian paljon liian ikäviä asioita on vain tapahtunut, enkä koskaan edes saanut mahdollisuutta omaan elämään. Kaikille ei todellakaan anneta samoja mahdollisuuksia elämään.

Vierailija
87/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perintö annetaan testamentilla vain yhdelle lapsista, mielestäni silloin vain siltä lapselta on lupa odottaa apua vanhana. Ei niiltä, joita on loukattu törkeästi jättämällä perinnöttä.

Mutta narsisteihin törmänneenä tiedän, että narsisti suunnittelee asiat juuri tahallaan niin että voi maksimoida kaikki loukkaukset yhtä lastaan kohtaan. Eli se tietoisesti tekee kaiken mahdollisimman loukaten ja kipua ja tuskaa aiheuttaen.

Onko vanhemmilla ylipäätään lupa odottaa lapsilta apua? Ei lapsilla ole mitää velvollisuutta huolehtia vanhemmistaan. Vanhemmat ihan itse päättävät kelelle antavat perinnön, lapset siitä onko heillä mahdollisuus vanhempia auttaa. Velvollisuutta sen paremmin perinnön jättämiseen kuin apuunkaan ei ole.

Vierailija
88/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole isosta perinnöstä kyse, nostaisin kytkintä enkä taakseni katsoisi. Jos taas on, kurvaisin lakimiehen kautta ja vaikka kiusallani ilmiantaisin saadut lahjat verottajalle. Perunkirjoituksessa vaatisin osuuttani kaikista ennakkoperinnöistä.

Vierailija
89/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit on vaarallisia ja sekopäisiä hulluja, mielipuolisia kostajia. Niiden kanssa ei kannata alkaa sotimaan. Ei todellakaan.

Vierailija
90/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhemmilla ylipäätään lupa odottaa lapsilta apua? Ei lapsilla ole mitää velvollisuutta huolehtia vanhemmistaan. Vanhemmat ihan itse päättävät kelelle antavat perinnön, lapset siitä onko heillä mahdollisuus vanhempia auttaa. Velvollisuutta sen paremmin perinnön jättämiseen kuin apuunkaan ei ole.

No ainakaan niillä ei ole lupa odottaa apua lapselta jota tietoisesti on kohdeltu vittumaisesti. Puolustatko noita kusipäitä?

Vierailija
91/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

eri

Sun nimissä tilataan lehtiä, tilataan sontakuorma sun pihalle, palkataan hulluja uhkailemaan, laitetaan uhkauskirjeitä, hiipparoidaan ympäristössä. Ei kuule auta mikään välit poikki. Mutta kiva että sulla on oma voimafantasia! Et ole näköjään koskaan törmännyt patologiseen narsistiin. Et tiedä mitään.

Minusta tehdään viranomaisilmoituksia, kuskaillaan pullokasseja pihalle ja soitellaan lastensuojeluun että olen juoppo, verottajalle että kavallan firmasta jne jne jne

Vierailija
92/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun on varaa jättää perintöä, niin hoivaaminen ja muut avut on varaa hankkia ostopalveluina. Lapset eivät ole piikoja eikä orjia kuten tässä oletetaan.

Vierailija
93/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan niillä ei ole lupa odottaa apua lapselta jota tietoisesti on kohdeltu vittumaisesti. Puolustatko noita kusipäitä?

Katkaise napanuora.

Vierailija
94/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

eri

Salainen numero, salainen osoite, lähestymiskielto ja rikosilmoitus joka ikisestä töllöntyöstä. Tarvittaessa nimenmuutos.

Vierailija
95/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Meillä sisarus sai mökin lahjaksi ja vanhemmat maksoi lahjaveron sisaruksen puolesta, aivan naurettavan pieni ja koko mäkki ”puoleen hintaan” arvotettu. Sitten ne remppaso ja korjasi sitä vielä lahjaksi, se ei näy missään. Tekivät vielä lappusen ”tämä ei ole ennakkoperintö” eli en voi vaatia sitä huomioitavaksi aikanaan.

Kyllä vanhempi voi monella lailla tehdä kiusaa ja varmistaa epäreiluuden.

Juu toi on kyllä ilkeää :( meillä äiti puukotti minua ja kirjoitti lapun "tämä ei ollut murhayritys". Ajatella miten fiksua. Ei siinä kukaan poliisi tai muu mitään voinut kun oli lappu ja kaikki. Ei voi tollasille huippunerojen älyllisille superkikoille yhtään kukaan mitään :(

Vierailija
96/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella yleistä narsistivanhemmilla että vain suosikki saa perintöä. Täällä sama tilanne, minä jään ilman, ja tätä vielä vanhemmat kehtaa hieroa mun naamaan ja ilkkua tästä. Siis toistuvasti. Ja usein.

Miksi ihmeessä pidät yhteyttä vanhempiisi???

Sisarukseni. Jos en ole yhteyksissä menetän sisarukseni. Ja mistä tiedän tän? Siitä kun kahdesti välit on olleet jo poikki. Vanhemmat veti sisaruksen ja koko suvun puolelleen ja kielsi niitä olemasta yhteydessä minuun. Olin nuo vuodet täysin yksin ilman sukua ja mitään yhteyttä keneenkään lapsuudenperheestä.

Haluan sisarukseni pitää elämässä ja siksi joudin maksamaan siitä hinnan vanhempien ilkeilyä kuunnellen.

Miksi ihmeessä pidät yhteyttä sisaruksiin - ja muuhun sukuun, jotka myös kohtelevat sinua kaltoin?!

MITÄ sinä saat noilta ihmisiltä muutakuin väheksyntää ja mitätöintiä??

Hanki OMA elämä ja unohda sukulaiset.

Vierailija
97/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ajankohtaista, mutta oletan, että pääasialliset auttajat ovat ne sisarukseni, joiden lapsia vanhempani ovat hoitaneet vähän väliä ja joiden kanssa ovat muutenkin eläneet melko symbioosissa. Tai sitten nämä kyseiset lapsenlapset, jos ovat silloin jo sen ikäisiä. Tuntuisi oudolta, että ko. perheet olisivat vain saamapuolella ja katoaisivat, kun on aika tehdä vastapalveluksia. Ja vaikka tämä kirjoitettuna näyttää varsin oudolta, niin olemme kaikki hyvissä väleissä ja toivon, että näin on jatkossakin.

Vierailija
98/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on silkkaa hyväksi käyttöä! Käytät sairasta vanhempaasi hvyäksi loisimalla hänen kotonaan ilmaiseksi, etkä voi edes auttaa häntä. Olet todella itsekäs oman navan tuijottaja. Toivottavasti hän nakkaa sinut ongelminesi pihalle!

Tilanne on juuri päinvastoin. Kuten yritin selittää, en yksinkertaisesti pysty vaadittuun omista rajoitteistani johtuen. Yritän kyllä tehdä sen, minkä vanhempani vaatii. Tässä on lisäksi tapahtunut vuosien aikana paljon kaikenlaista ikävää tilannetta entisestään vaikeuttanutta. Ehkä jonkun mielestä olen sitten joku loisipummi, vaikka tuskin tällaiseksi haukkuva tietää todellisesta elämästäni yhtään mitään. Elämäni on välillä aikamoista selviytymistä, jossa millekään muulle ei oikein jää tilaa. Olen joutunut tähän tilanteeseen tahtomattani, enkä ole tällaista elämää valinnut. Liian paljon liian ikäviä asioita on vain tapahtunut, enkä koskaan edes saanut mahdollisuutta omaan elämään. Kaikille ei todellakaan anneta samoja mahdollisuuksia elämään.

Älä uhriudu. Sinulla on joka päivä mahdollisuus hankkia oma asunto ja oma elämä. Tee se äläkä leiki vankia kun et sellainen ole.

Vierailija
99/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Meillä sisarus sai mökin lahjaksi ja vanhemmat maksoi lahjaveron sisaruksen puolesta, aivan naurettavan pieni ja koko mäkki ”puoleen hintaan” arvotettu. Sitten ne remppaso ja korjasi sitä vielä lahjaksi, se ei näy missään. Tekivät vielä lappusen ”tämä ei ole ennakkoperintö” eli en voi vaatia sitä huomioitavaksi aikanaan.

Kyllä vanhempi voi monella lailla tehdä kiusaa ja varmistaa epäreiluuden.

Juu toi on kyllä ilkeää :( meillä äiti puukotti minua ja kirjoitti lapun "tämä ei ollut murhayritys". Ajatella miten fiksua. Ei siinä kukaan poliisi tai muu mitään voinut kun oli lappu ja kaikki. Ei voi tollasille huippunerojen älyllisille superkikoille yhtään kukaan mitään :(

Et ole penaalin terävin kynä. Se on ihan laissa että juuri noin pitää tehdä jotta lahjaa ei tulkita ennakkoperinnöksi. Eli lahjakirjaan tulee laittaa maininta juuri sanoilla tämä ei ole ennakkoperintö. Mutta olipa kiva että tietämättömänä keksit hassunhauskan vitsin, hah hah kun nauratti…

Vierailija
100/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriudu. Sinulla on joka päivä mahdollisuus hankkia oma asunto ja oma elämä. Tee se äläkä leiki vankia kun et sellainen ole.

Tuossa on joku läheisriippuvaisuus tjsp.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan