Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten riitely ”kuka auttaa vanhoja vanhempia”?

Vierailija
30.11.2021 |

Tää on ilmeisen yleistä, ja kuulisin mielelläni miten teillä muilla tää menee. Onko ollut riitaa? Miten sovitte?
Meillä on paska tilanne, sillä olen narsistivanhemman syntipukkilapsi jota koko perhe ”kiusaa”. En tule saamaan perintöä, kaikki on testamentattu veljelle ja loput lahjoitetaan veljelle. En haluaisi auttaa.
Nyt hirveä sota ja painostus että mun pitää olla se joka auttaa (ja kuuntelee haukut, solvaukset ja sit loppuviimein jää ilman perintöä).
Tekee mieli muuttaa 500 km päähän.

Miten teillä tää on mennyt?

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Kuolisi nyt vaan suosiolla pois.

Vierailija
2/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei varmaan riitaa niin tule jos vanhemmat on olleet tasapuolisia ja reiluja lapsiaan kohtaan. Ikävä kyllä se on aika harvinaista. Yleisempää taitaa olla yhden suosiminen tai jopa se että ”peluutetaan” lapsia toisiaan vastaan ja kilpailutetaan niitä keskenenään. Meillä tätä myös ja paska maku suuhun jää. Ei huvita paljoa autella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta turhaan riitelemään.

Vierailija
4/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanot sisaruksillesi? Että hoitakaa te, en osallistu? Eikö ne raivostu? Ap

Vierailija
5/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi auttaa. Yksin kertaisinta on että katkaiset kaikki yhteydet. Niin minä tekisin kuka tuollaisia sisaruksia ja vanhempia kaipaa.

Vierailija
6/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne eniten saavat aina ne riidat aloittaa../

Vierailija
7/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään auta. Ja muista että olet oikeutettu lakiosaan, mutta säästä se taistelu siihen kun vanhemmat menehtyy. Sinulla on oikeus perintöösi. Lakiosan epäämiseksi tulee olla todella raskaat perusteet, eli on joku massamurhaaja tmv, sitten oikeus voi katsoa että voi jättää perinnöttä.

Et auta. Piste. Hanki itsellesi tukea siihen. Terapia. 

Vierailija
8/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Riitaa voi joku haastaa mutta ei sitä haastetta ole mikään pakko vastaanottaa.

Vierailija
9/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä raivostuuko veljesi? Tai vanhempasi? Kasvata selkäranka ja sano niille että käyttävät sitä rahaa ja ostavat sillä siivoojan ym. Tai sano vanhemmillesi että pyytävät apua perilliseltään jolle ovat kaiken testamentanneet.

Vierailija
10/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa raivota, en jäisi kuuntelemaan.

Vierailija
11/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi sisarus hankkinut lapsia, ja olen ollut hieman ärsyyntynyt siitä, että vanhempani on "viety" mukana. Vanhempani matkustavat hoitoapuna kaikki lomat heidän mukanaan yms. äidilläni ei ole vapaa-aikaa tai jos on niin ei ole jaksamista esim kanssani nähdä tai tehdä.

Olisi ollut kiva että on kahden aikuisen suhde, äidin ja tyttären, kun äitini on eläkeellä, mutta sellaista ei tosiaan ole ollut.

Joten luonnollisesti tuo yksi sisarus on se joka voi ottaa vanhempani hoitoasiat itselleen. 

Vierailija
12/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Ei kiinnosta. Ei se heidän raivoamisensa minun päänsärkyni ole.

Vierailija
13/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sisarusten pitäisi heitä hoitaa?

Vierailija
14/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Riitaa voi joku haastaa mutta ei sitä haastetta ole mikään pakko vastaanottaa.

Narsisti ja hovinsa kyllä pystyy riitelemään ihan itseksensä. Loputtomiin. Se on kuin käärmeenpesä kaikkine lonkeroineen.

Vierailija
15/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö ne raivostu?" Tuota, en nyt jotenkin ymmärrä kysymystä? Mitä minä sillä tiedolla teen että raivostuuko ne vai ei? 

Vierailija
16/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Narsisti ja hovinsa kyllä pystyy riitelemään ihan itseksensä. Loputtomiin. Se on kuin käärmeenpesä kaikkine lonkeroineen.

No anna riidellä itsekseen. Miksi siihen edes pitäisi osallistua jos se hoituu hyvin yksikseenkin?

Vierailija
17/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä raivostuuko tai ei, jos välit on jo muutenkin huonot?

Teidän tapauksessa joko sinä raivostut tai veljesi raivostuu. Päätä itse kummin päin menee. Jos mielestäsi on parempi, että sinua raivostuttaa loppuelämäsi, niin tietysti sitten teet kuten veljesi haluaa. Miksi olet tuollainen tossu?

Vierailija
18/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään auta. Ja muista että olet oikeutettu lakiosaan, mutta säästä se taistelu siihen kun vanhemmat menehtyy. Sinulla on oikeus perintöösi. Lakiosan epäämiseksi tulee olla todella raskaat perusteet, eli on joku massamurhaaja tmv, sitten oikeus voi katsoa että voi jättää perinnöttä.

Et auta. Piste. Hanki itsellesi tukea siihen. Terapia. 

Ap tässä, en tule saamaan lakiosaa. Olen siis täysin nuhteeton eikä ole mitään rikosta koskaan tehty, mutta vanhempani ilmoitti että aikoo järjestää asiat niin että suosikki saa kaiken ja omaisuus siirretään. Siis siten että kuollessa se kuolinpesä on ehkä 100e enää. Saan siitä satasesta sitten lakiosan 25e.

Vierailija
19/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Mä kyllä sanoisin sitä psykoosiksi jos joku riitelee yksikseen.

Vierailija
20/168 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun asumaan tämän vanhempani luona, joten joudun myös olemaan se, joka auttaa. Olen siis itse työtön, tuloina vain työmarkkinatuki 540 euroa ja omiakin ongelmia ja vaivoja riittää mm. suolistovaivat ja aspergeriin viittaavat piirteet sekä kova ahdistus. En todellakaan sovellu ja edes halua olla mikään omaishoitaja, mutta kovaa vauhtia olen sellaiseksi yhä enemmän joutumassa ilma, että olen sellaiseen suostumustani antanut. Välimme ovat kaiken lisäksi monimutkaiset, enkä ole koskaan päässyt muuttamaan omilleni. Omiin ongelmiini en saa apua, mutta kaikki vain olettavat ja pitävät itsestään selvänä, että olen auttamassa ja hoitamassa vanhan ja sairaan vanhempani asioita, vaikka en pysty huolehtimaan edes itsestäni, enkä omista rajoitteisten johtuen tähän kykene. Tilanne nyt on tämä varmaan niin kauan kun vanhempani elää tai joutuu johonkin laitokseen. Köyhän työttömän hyväksikäyttöä tämä on. Perintöä ei ole tulossa, enkä sellaista edes kaipaa, vaan oman elämäni hallintaa ja sitä omaa elämää. Ehkä ainoa hyvä puoli tässä on, että tällä tavoin pystyn asumaan ilmaiseksi, mutta toki omat kuluni maksan itse tuolla työmarkkinatuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän