Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisrahat

Vierailija
25.02.2015 |

Onko säästössäsi sellainen summa, että kuoltuasi läheisesi saavat hautajaiskulut kuitattua?
Minulla ei vielä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:49"]Ei ole. Minun puolesta minut voi vain kipata monttuun. Ei tarvitse kahvituksia järjestää. [/quote] No joku ne järjestää kuitenkin. Hautakiveen kirjoitus: pummi viimeiseen saakka. [/quote] Helvetin typerää järjestää tahdon vastaisesti kahvitukset ja sitten valittaa kun on pummi. Jos ei tarvitse, niin ei tarvitse. Jos itse välttömättä haluaa, niin ei se minunkaan hommani ole maksaa muiden haluista.

[/quote]Kyllä ihmisen kuolema on aina omaisille järkytys, ja koska kuollut itse tavallaan sen järkytyksen aiheutti, niin on korrektia kyetä kustantamaan omaisille hautajaiset eräänlaiseksi debriefing-tilaisuudeksi.

Vierailija
82/84 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoitus on pakollinen, ja sekin maksaa, jos ei itse tee papereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin laatikon pohjalta hautaustoimiston laskun äitini jälkeen, päiväys 30.9.2011.

Arkku vaatetuksineen 897€

Uurna - (sehän oli lainauurna)

Vainajan arkkuun huolto ja pukeminen 39€

Kuljetus kappeliin 105€

----------------------------------

1041€, sis. alv

Hoidettu laskuunne: tuhkaus 95€

Yhteensä 1136€

Ja siinä siis kaikki, mitä äitini hautaukseen kului rahaa.. Mitä nyt päälle sitten auton bensat vanhaan kotikaupunkiini, jossa vaihdoin mieheni kanssa veljeni autoon ja hänen autossaan matkasimme mökille ripottelemaan äidin tuhkat mereen. Niin, valkoisen ruusun ostin äidin arkkuun, laitoin sen hänen päänsä viereen tyynylle sairaalan kappelissa. Olisikohan se maksanut jotain 18€? En muista enää tarkkaan. Kuolinilmoitusta veljeni ei halunnut, koska äitini kuolinpäivänä soitin hänen puhelinmuistiossaan olleita tärkeitä numeroita läpi ja kerroin ystäville hänen kuolemastaan. Olin tämän luvannut äidille joskus kauan, kauan sitten. Veljeni mielestä se oli aivan riittävästi enkä halunnut alkaa kinata. Joskus vain äidin kanssa olimme jutelleet kuolinilmoituksesta ja hän sanoi, että Eino Leinon Nocturne, joka muutenkin oli äidin lempiruno, kuulostaisi ilmoituksessa kauniilta. Mutta turhaahan ilmoitus olisi ollut, ja sitä paitsi hirveän kallista, ihan pikkukaupungin lehdessäkin.

Isäni jälkeistä hautaustoimistolaskua minulla ei varmaankaan ole enää. Se oli suunnilleen saman verran kuin äidin, tosin tuhkaus maksoi muistaakseni 80€ vuonna 2005, joten hinta oli noussut 15 euroa kuudessa vuodessa. Mitähän lienee nyt? Äitini halusi vanhan kotikaupunkinsa lehteen isän kuolinilmoituksen, joten se maksoi sitten jokusen satasen lisää. Mutta muuten meillä ei ollut kummankaan jälkeen mitään erikoisempia pippaloita, me lähimmät sukulaiset keräännyimme vain arkun ääreen jättämään viimeiset jäähyväiset. Tämä oli kummankin toive, niin isän kuin äidinkin, ja niitä toiveita noudatimme kirjaimellisesti aivan loppuun saakka.

Vierailija
84/84 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:13"]

Perunkirjoitus on pakollinen, ja sekin maksaa, jos ei itse tee papereita.

[/quote]

Ja sukuselvityksen teko! Kallista ja aikaa vievää, jos vainaja on asunut monella paikkakunnalla, koska kaikista virkatodistuksista tarvitaan erillinen paperi. Monet hautaustoimistot tosin tekevät palvelunaan sukuselvityksiä, ja meillä sen teki perunkirjoitusta varten palkkaamani lakimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän