Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei suostu hakemaan lapsia hoidosta!

Vierailija
25.02.2015 |

olen palaamassa töihin kolmen vuoden tauon jälkeen. lapsia siis hoidin kotona niin kauan kuin meillä talous antoi periksi. nyt sain päivähoitopaikat lapsille hommattua ja olen menossa tekemään sopimuksia. juttelin miehen kanssa siitä, miten olisi järkevintä hoitaa lasten vieminen ja hakeminen. mutta äijäpä sanoi ihan pokkana ettei aio viedä TAI hakea lapsia. kuulemma liikaa vaivaa! tästä saatiin riidanpoikasta aikaseksi ja mies lähti lenkille. en vaan tajua tätä. olisiko pitänyt tajuta että näinkin voi käydä?

mies menee aikaisin aamulla töihin, joten minun on järkevämpi viedä lapset, koska oma työpäiväni alkaa vasta kahdeksalta. mutta sitten tietysti mies pääsee aiemmin pois töistä ja tietysti lyhyempi hoidossa olo olisi lapsille parempi. minulla menee töissä neljään. mies ei tunnu tajuavan "mitä väliä muutamalla tunnilla on?" ja "miksi hänen pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa hakeakseen lapset?". mies siis joutuisi pienen matkan kävelemään päiväkodille ja sieltä takaisin lasten kanssa. tämä on siis vieläpä matka, jonka itse kävelin lasten kanssa joka päivä puistoon mennessämme!

kun olin kotona lasten kanssa, tein kaikki kotityöt. joskus jäi jotain tekemättäkin, huonona päivänä. mies ei ikinä puuttunut siivoukseen tai ylipäätään yhtään mihinkään. ajattelin että onpa kiva kun ei ole paineita. vaikka välillä otti päähän tehdä ihan kaikki itse, lastenhoidon sivussa. ymmärsin kuitenkin etten tuonut silloin "tarpeeksi" rahaa talouteemme ja miehellä on fyysinen työ, joten ajattelin että ehkä sitä väsytti. joten oli ihan okei hoitaa koti. mutta jälkikäteen ajatellen.... ehkä mies vaan on hemmetin laiska vätys? ja sellaisen kanssa tein lapsia tieten tahtoen. hyvä minä, hyvä me....

sitäkin mietin, ettei minulle jää töiden jälkeen paljoakaan vapaa-aikaa, koska todellakin voin lyödä pääni pantiksi siitä, että töiden jälkeen teen ruuan, tiskaan, siivoan, pyykkään.... eli teen samat asiat kuin ennenkin. mutta mies sitten on tuntikausia yksin kotona päivällä, mitä lie sitten puuhailee? saa ainakin olla ihan yksin. minä tulen kirkuvien lasten kanssa kotiin tekemään kotitöitä ja laittamaan kiukuttelevia lapsia nukkumaan ja sitten menen nukkumaan itsekin, varmasti rättiväsyneenä. tuntuu epäreilulta.

voiko mies kieltäytyä noutamasta lapsia hoidosta? voinko jotenkin saada sen hakemaan? yhdessä lapset tehtiin ja asiat sovittiin, mutta jostain syystä miehellä on aina oikeutensa ja minulla velvollisuuteni.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 08:44"]

Jokos AP miehesi on tullut järkiinsä? Uskomaton tyyppi. Mun mies osallistuu käsi kipsissä päiväkotirumbaan, kotitöihin ja lastenhoitoon ihan normaalisti. Mutta me olemmekin molemmat tasavertaisia, akateemisia vanhempia.

[/quote]

NO voi hyvänen aika. Meillä ollaan ihan duunareita ja silti mun mies tekee kaikkia kotitöitä, siivousta, lastenhoitoa jne. Mitenhän se osaa kun ei ole käynyt akateemisen lastenhoidon luennoilla siellä yliopistolla?

Paskanaurut teille akateemisille. =D

[/quote]

Senkus naurat, mutta tosiasia on että korkeasti koulutetuissa perheissä mies käyttää enemmän perhevapaita ja osallistuu kotitiöihin ja lastenhoitoon. Osittain kyllä ihan pakosta, koska molempien vanhempien tehdessä vaativaa työtä on molempien myös oltava kotona aktviinen mikäli halutaan pysyä edes jonkinlaisessa järjestyksessä ja nauttia kotitekoisesta ruuasta.

Vierailija
42/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kaiken törkeyden huippu. Jopa ne tuntemani isät, joilla on "perinteiset" käsitykset perhe-elämästä eivätkä juuri tee kotitöitä, todellakin joko vievät tai hakevat lapset. Koska muussa ei ole mitään järkeä! Voi jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä pitkästä aikaa. nopeasti ehdin kertoa että mies osallistuu mietittyään lasten hakemiseen :)

Vierailija
44/69 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!

Vierailija
45/69 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että hän hakee, koska pääsee aikaisemmin ja piste. Näin toimitaan jokaisessa normaalissa perheessä.

Vierailija
46/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit kaiken? Ei kai mies halua tapojaan muuttaa, jos on jo vuosikausia tottunut passaamiseen. Ehkä häntä pelottaakin, kun ei tiedä miten iiden kakaroiden kanssa pitää toimia. Aloitatte sillä, että mies viettää kesälomansa lasten kanssa, kyllä se sitten syksyyn mennessä oppii omista lapsistaan huolehtimaan ja osaa kulkea kodin ja päiväkodin väliä. Olet aikamoisen syltyn itsellesi askarrellut, eikä auta kuin lähteä muuttamaan yksi asia kerrallaan.

Vierailija
47/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapsen mielelläni, samalla jutustelen parin hiton hyvän näköisen äidin kanssa ja tarhassa on ihan kivan näköinen harjoittelijakin, eihän sitä ikinä tiedä?
Lapsikin innoissaan kun isi hakee.

Vierailija
48/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein kaiken koska mies ei pyynnöistä huolimatta tehnyt kotitöitä. ei sitä ole koskaan haitannut likainen koti tai pesemättömät astiat. tuskinpa on edes moista huomannut. en ymmärrä, miten aikuisen miehen voi pakottaa auttamaan? asioista on meillä aina keskusteltu, ei olla mitään kiukuttelijoita ja mykkäkoululaisia. mutta eri asia on sitten se, johtaako ne keskustelut mihinkään.

ehkä vähän höpsöä, mutta kaikki muutkin kuin mieheni tuntuivat olettavan, että kotona ollessa tehdään kotityötkin. oma äitinikin kerran käydessään ihmetteli, kun roskapussi seisoi eteisessä. kerroin että mies sen lupasi viedä kunhan ehtii. äitini sitten ihmetteli, miksi teetän työtä tekevällä miehellä moisia askareita, vaikka itse olen vain kotona. joten...

ap

Vierailija
49/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi kieltäytyä. Miksi annat kohdella itseäsi noin? Onhan ne lapset hänenkin myös

Vierailija
50/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa kysyn kuin edelläkin eli miksi olet tehnyt kaiken? Et kai oleta, että mies nyt alkaa tekemään kotitöitä ja hoitamaan lapsia, jos ei ole ennenkään tarvinnut. Meillä on ollut alusta saakka itsestään selvää, että molemmat tekee kotihommia ja hoitaa lapsia. 

Vierailija
51/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies joko vie tai hakee. Eihän siitä tarvitse edes neuvotella. 

Se joka on ensin kotona laittaa myös ruoan. 

Vierailija
52/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aikaisin mies siis pääsee töistä?

Vierailija
53/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pääsee töistä kahteen mennessä joka päivä.... en ymmärrä miten voin aikuista ihmistä pakottaa! jos se sanoo ettei hae? sanonko sitten että kylläpä haet. ja mitä jos se sittenkään ei hae?

ap

Vierailija
54/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoittaisin, että lapset on haettava klo xx.xx mennessä, ei mitään neuvotteluita. Tai jos jostain syystä joudut itse hakemaan lapset töidinb jälkeen, niin olettaisin, että kotona on ruoka valmiina odottamassa ja muutenkin kotitöistä miehen osuus (50%) tehtynä. 

llmoittaisin myös päiväkotiin lasten hakuajaksi aikaisemman ajankohdan (miehen päästyä töistä) ja antaisin ensisijaiseksi yhteystiedoksi miehen puhelinnumeron, että voivat siihen sitten soitella, jos ei hakijaa kuulu. 

Vierailija
55/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh. Mihin olet miehessäsi rakastunut?

Vierailija
56/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsia tällaisten timanttien kanssa?

Vierailija
57/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli muuten hyvä ehdotus! taidankin tosiaan tehdä noin, että sanon miehen tulevan hakemaan ja annan numeron niin ei kai se sitten kehtaa olla vastaamatta ja hakematta? tosi hyvä.

rakastuin mieheeni, koska hän on hauska ja fiksu, komea ja rehellinen. ja tottakai tärkeää on, että voin luottaa hänen sanaansa. hän ei lupaile turhia, tosin.

ap

Vierailija
58/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, mutta jos nyt yrittäisin kuvitella omalle kohdalle. Sanoisin miehelle, että kun palaan töihin ja olemme sitten molemmat työssäkäyviä ihmisiä, niin ei kai hän oleta, että kokopäivätyön lisäksi huolehdin kokonaan lapsista ja kotitöistä ja hän vain lusmuilee työssäkäyntinsä ohella? Ja että ne ovat yhtä paljon hänen lapsiaan ja hänellä on niistä yhtäläinen huolehtimisvelvollisuus. Ja että muu kuin lastenhaku, lastenhoito- ja kodinhoitohommien jako puoliksi ei käy. Jos hän vänkäisi vastaan, ettei aio hakea, tuhahtaisin ja sanoisin, että tuo ei ole aikuisen miehen puhetta vaan lapsellista ininää ja että isänä hän ei voi väistellä lastensa hoitovastuuta. Sitten en enää jankkaisi, vaan ilmoittaisin lasten hakuajaksi sen ajan, jolloin mies ehtii heidät hakea.

Vierailija
59/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tosiaan lappuun lasten hoitoaika niin, että miehen on haettava, pieni pelivara kuitenkin. Esim klo 15. Poikkeustapauksista voitte sitten ilmottaa päiväkotiin erikseen.

Vierailija
60/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:10"]

tuo oli muuten hyvä ehdotus! taidankin tosiaan tehdä noin, että sanon miehen tulevan hakemaan ja annan numeron niin ei kai se sitten kehtaa olla vastaamatta ja hakematta? tosi hyvä.

rakastuin mieheeni, koska hän on hauska ja fiksu, komea ja rehellinen. ja tottakai tärkeää on, että voin luottaa hänen sanaansa. hän ei lupaile turhia, tosin.

ap

[/quote]

Muista sitten että jos miehesi ei hae lapsia, ei vastaa puhelimeensa etkä sinäkään pääse hakemaan, niin joutuvat soittamaan sosiaalipäivystykseen ja lastensuojelu käy hakemassa lapset hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän