Siis menettekö nopeasti sänkyyn, vaikka olette tosissanne?
Eli olette aidosti kiinnostuneita ja ihastuneita, haluatte tutustua ihan sillä mielellä että voisiko tästä ihmisestä tulla jopa elämänkumppani, niin harrastatteko oikeasti muutaman viikon sisällä yökyläilyjä ja seksiä??
Tätä tosissani ihmettelen, kun olen lueskellut näitä ”tapailu”-juttuja täällä.
Ja tietty tilanne on eri, jos jostain yhden illan jutusta syntyykin sattumalta ihastus ja rakastuminen, mutta jos tutustutte muilla tavoin uuteen ihmiseen niin ettekö tosiaan tutustu rauhassa ennen seksiä?
Mietin tätä myös siitä näkökulmasta, kun itse kyllä loukkaannun jos mies yrittää heti seksiä.
Että tajuavatkohan sitten edes käyttäytyvänsä törkeästi, jos kerran nopea seksiin eteneminen kuuluu yleisesti romanttiseen tutustumiseen?
Kommentit (828)
Jännä tuo ap:n Netflix&chill -ajatus... Ekoilla treffeillä me tapailumiehen kanssa istuttiin sohvalla juttelemassa, keitettiin välillä teetä ja syötiin jäätelöä. Juteltiin lisää. Joskus myöhemmin illalla - tai no yöllä - keitettiin iltapuurot. Sitten ajelin kotiin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo ap:n Netflix&chill -ajatus... Ekoilla treffeillä me tapailumiehen kanssa istuttiin sohvalla juttelemassa, keitettiin välillä teetä ja syötiin jäätelöä. Juteltiin lisää. Joskus myöhemmin illalla - tai no yöllä - keitettiin iltapuurot. Sitten ajelin kotiin nukkumaan.
Iltapuurot, ufojako olette?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on maailman luonnollisin asia haluta seksiä ihmisen kanssa, josta on kiinnostunut tai johon on jopa jo ihastunut. Kenen muunkaan kanssa? Ja jos mies on niin vanhanaikainen ja kaksinaismoralistinen, että hänen mielestään se on miehelle ok, mutta ei naiselle, niin hyvä vain, jos paljastuu nopeasti.
Kukaan mies ei arvosta naista, joka antaa helposti. Tälle naiset eivät voi mitään vaikka kuinka paljon haluaisivat. Aivan kuten naiset eivät arvosta miestä, jolla ei ole osaamista. Naisella ei tarvitse olla mitään erityistaitoja, riittäisi että hän osaa olla nainen. Mutta tuokin on jo liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On treffejä ja seksitreffejä. Jos treffit tapahtuvat aina toisen kotona, ensin hieman netflixiä ja keskustelua, sitten sänkyyn, se ei ole suhde eikä johda parisuhteeseen.
Oikeassa suhteessa tehdään asioita yhdessä, liikutaan julkisesti, sinä tutustut kumppanisi ystäviin ja perheeseen.
Jos itse hakee aitoa suhdetta ja myös henkistä yhteyttä, on erittäin haavoittavaa aloittaa suhde seksillä ja vain heittää arpaa joka kerta uudelleen, mitä tuo toinen nyt sattuisi haluamaan.
Parisuhdetta haluava kertoo jo viestittelyvaiheessa kaipuustaan viettää aikaa toisen kanssa ja kokea erilaisia asioita yhdessä toisen kanssa. Hän ei aloita tutustumista kyselemällä ensimmäiseksi seksuaalisista viehtymyksistä tai kehumalla toisen seksikkyyttä.
Muista, että sinä päätät, millaista suhdetta olet etsimässä ja missä vaiheessa asiat tapahtuvat. Jos tykkäät seksistä ensitreffeillä, se on ok. Mutta jos haluat päästä varmuuteen toisen aikeista ensin, sekin on ok. Jokainen voi puhua mitä tahansa, mutta ne teot ratkaisevat loppupeleissä.
Todellakin.
Minä olen lakannut vastaamasta miehelle kokonaan, jos se on ehdottanut tapaamiseksi hengailua hänen luonaan ja ”jotain leffaa ja ruoan laittamista”.
Tietää heti mikä on miehiään, Netflix and chill-jäbän elkeet ja itselleni tuollainen ”netflix & chill”-meininki on ihan kauhistus.Tuossakin oli kieltämättä pettymys, kun tutustuin kyseiseen mieheen puistossa ja monta tuntia juteltiin, vaikutti oikeasti kiinnostuneelta jne., mutta olikin sitten tuollainen netflix&chill-mies.
Ei näitä ensinäkemältä tunnista, mutta ajan kanssa sitten näkee.
Ap
Tämä on muuten todella ikävä asenne ja toimintamalli. Odotat jotain tiettyä, mutta sen sijaan, että kertoisit mitä haluat, katsot mitä mies ehdottaa ja sen jälkeen sitten ghostaat, koska väärin ehdotettu.
Voit nyt ihan miettiä missä kohtaa meni vikaan. Mies olisi voinut ihan hyvin lähteä kanssasi uudestaan sinne puistoon jos olisit asian tälle ilmaissut. Ei se mies voi tietää mitä haluat, jos et sitä kerro.
Oltiin puhuttu siellä puistossa, että _tehdään_ jotain ja tuo oli sitten se hänen ehdotus joka kertoi sen, ettei ole minun tyyppinen ihminen kyseessä (en jaksa katsella juurikaan mitään sarjoja yms. ja poikaystävän kanssa haluaisin tehdä asioita enkä kyhnyttää kämpillä netflix&chillaamassa).
Etenkin kun on ensimmäiset treffit, niin ei kyllä mitään kotona kyhnäystä silloin…Tuo vain kertoi ihan tarpeeksi, ja hän löysi sitten myöhemmin paljon sopivamman tyttöystävän.
Ap
Mitä itse ehdotit, että voisitte tehtä?
En mitään, koska hän kerkesi ehdottaa tuota ja paljasti sillä ettei ole minun makuuni, eli minulla meni maku.
Samalla tavalla kun jollain seksiä uuden ihmisen kanssa harrastavalla, seksin kautta tutustuvalla sammuukin sen seksin seurauksena kiinnostus, kun ei tuntunutkaan tarpeeksi tai oikealta…
Ap
Meinaatko, että jos kiinnostus on syventynyt, ei sitten haittaa yhtään, jos seksuaalisesti ei sovitakaan yhteen eikä seksi toisen kanssa tunnukaan hyvältä?
En ole Ap, mutta sivusta kommentoin että haittaa huomattavasti vähemmän kuin se että menen tuntemattoman kanssa sänkyyn ja seksi on kamalaa tai ihanaa mutta hän jättää seuraavana päivänä yms. En siis koe yhdessä vietettyä aikaa hukattuna, mutta seksi "väärän" ihmisen kanssa kaduttaa. Olen vain sellainen enkä voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on maailman luonnollisin asia haluta seksiä ihmisen kanssa, josta on kiinnostunut tai johon on jopa jo ihastunut. Kenen muunkaan kanssa? Ja jos mies on niin vanhanaikainen ja kaksinaismoralistinen, että hänen mielestään se on miehelle ok, mutta ei naiselle, niin hyvä vain, jos paljastuu nopeasti.
Kukaan mies ei arvosta naista, joka antaa helposti. Tälle naiset eivät voi mitään vaikka kuinka paljon haluaisivat. Aivan kuten naiset eivät arvosta miestä, jolla ei ole osaamista. Naisella ei tarvitse olla mitään erityistaitoja, riittäisi että hän osaa olla nainen. Mutta tuokin on jo liikaa vaadittu.
Koittaakaa päättää, mitä haluatte. Miksi miehiä yleisesti ottaen tuntuu häiritsevän se, jos naisella on alhainen libido ja hän haluaa seksiä vain todella harvoin? Sellainen nainenhan nimenomaan ei "anna" helposti, ja silti sekään ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On treffejä ja seksitreffejä. Jos treffit tapahtuvat aina toisen kotona, ensin hieman netflixiä ja keskustelua, sitten sänkyyn, se ei ole suhde eikä johda parisuhteeseen.
Oikeassa suhteessa tehdään asioita yhdessä, liikutaan julkisesti, sinä tutustut kumppanisi ystäviin ja perheeseen.
Jos itse hakee aitoa suhdetta ja myös henkistä yhteyttä, on erittäin haavoittavaa aloittaa suhde seksillä ja vain heittää arpaa joka kerta uudelleen, mitä tuo toinen nyt sattuisi haluamaan.
Parisuhdetta haluava kertoo jo viestittelyvaiheessa kaipuustaan viettää aikaa toisen kanssa ja kokea erilaisia asioita yhdessä toisen kanssa. Hän ei aloita tutustumista kyselemällä ensimmäiseksi seksuaalisista viehtymyksistä tai kehumalla toisen seksikkyyttä.
Muista, että sinä päätät, millaista suhdetta olet etsimässä ja missä vaiheessa asiat tapahtuvat. Jos tykkäät seksistä ensitreffeillä, se on ok. Mutta jos haluat päästä varmuuteen toisen aikeista ensin, sekin on ok. Jokainen voi puhua mitä tahansa, mutta ne teot ratkaisevat loppupeleissä.
Todellakin.
Minä olen lakannut vastaamasta miehelle kokonaan, jos se on ehdottanut tapaamiseksi hengailua hänen luonaan ja ”jotain leffaa ja ruoan laittamista”.
Tietää heti mikä on miehiään, Netflix and chill-jäbän elkeet ja itselleni tuollainen ”netflix & chill”-meininki on ihan kauhistus.Tuossakin oli kieltämättä pettymys, kun tutustuin kyseiseen mieheen puistossa ja monta tuntia juteltiin, vaikutti oikeasti kiinnostuneelta jne., mutta olikin sitten tuollainen netflix&chill-mies.
Ap
Tämä on muuten todella ikävä asenne ja toimintamalli. Odotat jotain tiettyä, mutta sen sijaan, että kertoisit mitä haluat, katsot mitä mies ehdottaa ja sen jälkeen sitten ghostaat, koska väärin ehdotettu.
Voit nyt ihan miettiä missä kohtaa meni vikaan. Mies olisi voinut ihan hyvin lähteä kanssasi uudestaan sinne puistoon jos olisit asian tälle ilmaissut. Ei se mies voi tietää mitä haluat, jos et sitä kerro.
Oltiin puhuttu siellä puistossa, että _tehdään_ jotain ja tuo oli sitten se hänen ehdotus joka kertoi sen, ettei ole minun tyyppinen ihminen kyseessä (en jaksa katsella juurikaan mitään sarjoja yms. ja poikaystävän kanssa haluaisin tehdä asioita enkä kyhnyttää kämpillä netflix&chillaamassa).
Etenkin kun on ensimmäiset treffit, niin ei kyllä mitään kotona kyhnäystä silloin…Tuo vain kertoi ihan tarpeeksi, ja hän löysi sitten myöhemmin paljon sopivamman tyttöystävän.
Ap
En mitään, koska hän kerkesi ehdottaa tuota ja paljasti sillä ettei ole minun makuuni, eli minulla meni maku.
Samalla tavalla kun jollain seksiä uuden ihmisen kanssa harrastavalla, seksin kautta tutustuvalla sammuukin sen seksin seurauksena kiinnostus, kun ei tuntunutkaan tarpeeksi tai oikealta…
Ap
Meinaatko, että jos kiinnostus on syventynyt, ei sitten haittaa yhtään, jos seksuaalisesti ei sovitakaan yhteen eikä seksi toisen kanssa tunnukaan hyvältä?
Jos nyt noin kävisi niin harmi juttu, mutta pienempi paha se minulle on kuin se, että menee ihastuneena liian nopeasti sänkyyn ja sotkee sillä tutustumisen tai loukkaa itseään tms.
Ap
Rakkaudessa on aina se riski että voi tulla satutetuksi toimi sitten miten vain. Se ei kysy sitä milloin se tapahtuu, nopeammin tai hitaammin.
Juu aivan, mutta minä tosiaan tunnen itseni ja tiedän omalta kohdaltani mistä puhun. :)
Sinä voit sitten toimia kuten sinulle sopii, mutta älä yritä puhua toista samaan muottiin sillä samasta muotista emme me ihmiset keskenämme ole.Ap
Tietenkin jokainen tekee miten itselle hyvältä tuntuu. Pointti oli lähinnä se että ei kannata ajatella että se oma tapa olisi paras siitä näkökulmasta että sillä suojaisi itseään pettymyksiltä. Pettyä voi aina kun kyse on rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIllä vuosisadalla oikein elät? Toki osa miehistä asettaa tällaisia arvotuksia mutta että ei kukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus on se, että mitä pidempään lykätään sänkyyn menoa niin sitä todennäköisimmin ei mennä koskaan, eli jäädään pysyvästi friendzonelle. Vaimon kanssa mentiin ekana iltana sänkyyn ja sillä tiellä ollaan oltu kohta 20-vuotta.
Ja toisten kanssa tämä ei pidä lainkaan paikkaansa. Että sellainen viisaus se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaakaa päättää, mitä haluatte. Miksi miehiä yleisesti ottaen tuntuu häiritsevän se, jos naisella on alhainen libido ja hän haluaa seksiä vain todella harvoin? Sellainen nainenhan nimenomaan ei "anna" helposti, ja silti sekään ei käy.
Ihmisillä nyt vain on kummallisia ajatusketjuja seksin ja moraalin yhteydessä. Haluta pitäisi mutta vain juuri oikeissa paikoissa ja siis sen miehen näkökulmasta, ei naisen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on?
Olen minäkin ollut miehen luona nopealla aikataululla yksin iltasella kylästelemässä, MUTTA minä tiesin sen miehen pidemmältä ajalta, luotin siihen 100%, tiesin että se on demiseksuaali, ja varmistin vielä ennen menoani, että eihän tähän iltaan sisälly seksioletusta.
Hän siis kutsui minut saunomaan, ja käytännössä chillattiin yhteensä joku 12h ja saunottiin myös pitkään, makoiltiin vierekkäin lattialla nauramassa yhteiselle huumorille jne.
Ei ollut missään vaiheessa mitään muuta kuin vapaa ja kotoinen olo, koska kyseinen mies ei ollut YHTÄÄN hyökkäävä, eikä millään tavalla yrittänyt mitään.
Eli ei minulla mitään "KAIKKI KOTIINSA KUTSUVAT MIEHET OVAT NETFLIX-CHILLAAJIA JA YRITTÄVÄT HETI SEXIÄ"-ajatusta tässä ole. Vain selkeistä tapauksista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin.
Ap
Ap
Ap
Jos nyt noin kävisi niin harmi juttu, mutta pienempi paha se minulle on kuin se, että menee ihastuneena liian nopeasti sänkyyn ja sotkee sillä tutustumisen tai loukkaa itseään tms.
Ap
Rakkaudessa on aina se riski että voi tulla satutetuksi toimi sitten miten vain. Se ei kysy sitä milloin se tapahtuu, nopeammin tai hitaammin.
Ei siis kannata rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kyllä vaan kiinnosta ollenkaan, onko miehellä osaamista vai ei.
Voin opettaa, jos ei ole, ja mitään lisäpisteitä siitä osaamisesta ei saa.
Ihan mielellään opetan.
Ap
Yäk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapuurot, ufojako olette?
Ei. UFO tarjosi kaakaon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kuviitteellinen ihmemies sitten tietää milloin arvon AP on tarpeeksi syvällisesti tutustunut, siirtyäkseen seksuaaliselle tasolle.
En voi ymmärtää, on, niin monimutkaista?
Mieluiten teen itse sen ensimmäisen aloitteen seksiin.
Muutenkaan aloitteiden tekeminen ei ole minulle rasite, toisin kuin liian hyökkäävät miehet.Ap
Sinun kannattaisi tehdä kirjalliset säänöt mies kadeille, jotta osaisivat suhtautua personaasi edes hitusen...
Vahvasti epäilen, että et tule löytämään miestä tai oikeammin "satujen prinssiä".
Suosittelen tuota ohjekirjasta, miten kanssasi ylipäätään voisi olla, kun koet mies vihaa.
Miehet ja naiset ovat aivan eri laisia ja on täysin normaali mieheltä tehdä aloitetta ja normasli mies ymmärtää, jos sille kerrot, että haluat tutustua syvällisemmin ja kerrot milloin itse milloin haluat seksi astuvan kuvaan...
Ei miehet mitään yliluonnollisia telepastikoita ole, kai sen ymmärrät.
Ei minulla ole mitään miesvihaa.
Perus kunnioittava ja kohtelias käytös on se millä pääsee pitkälle, ei mitään temppuja tarvitse.
Tosin jos tulee yrittämään jotain muilta naisilta/netistä/pelimiehen käsikirjasta opittuja temppuja, niin haistan sen ja pieleen menee 100 varmasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kanssa mentiin sänkyyn ekana iltana. Nyt 25v yhdessä ja kaksi lasta 😁
Onko lapsilla sama isä, ja onko nykyinen puoliso kummankaan lapsen isä? Onko nykyinen puolisi tietoinen lasten todellisesta isästä/isistä? Jos on tietoinen, niin ilmeisesti aika anteeksiantavainen, tai sitten teillä on TODELLA vapaa suhde!
Keskiaika soitti ja pyysi sua palaamaan kotiin. Siellä on jokin roviojuttu, mitkä kuulemma hoidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on?
Olen minäkin ollut miehen luona nopealla aikataululla yksin iltasella kylästelemässä, MUTTA minä tiesin sen miehen pidemmältä ajalta, luotin siihen 100%, tiesin että se on demiseksuaali, ja varmistin vielä ennen menoani, että eihän tähän iltaan sisälly seksioletusta.
Hän siis kutsui minut saunomaan, ja käytännössä chillattiin yhteensä joku 12h ja saunottiin myös pitkään, makoiltiin vierekkäin lattialla nauramassa yhteiselle huumorille jne.
Ei ollut missään vaiheessa mitään muuta kuin vapaa ja kotoinen olo, koska kyseinen mies ei ollut YHTÄÄN hyökkäävä, eikä millään tavalla yrittänyt mitään.
Eli ei minulla mitään "KAIKKI KOTIINSA KUTSUVAT MIEHET OVAT NETFLIX-CHILLAAJIA JA YRITTÄVÄT HETI SEXIÄ"-ajatusta tässä ole. Vain selkeistä tapauksista.
Ap
Nyt vain pitäisi tietää että missä se ongelma oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on?
Ap
Silti kirjoitustesi perusteella sinulla on tapana kuitenkin niputtaa kaikki tällaista ehdottavat miehet kyseiseen kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on?
Ap
Nyt vain pitäisi tietää että missä se ongelma oli?
En ymmärrä mistä ongelmasta puhut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kuviitteellinen ihmemies sitten tietää milloin arvon AP on tarpeeksi syvällisesti tutustunut, siirtyäkseen seksuaaliselle tasolle.
En voi ymmärtää, on, niin monimutkaista?
Mieluiten teen itse sen ensimmäisen aloitteen seksiin.
Muutenkaan aloitteiden tekeminen ei ole minulle rasite, toisin kuin liian hyökkäävät miehet.Ap
Entäpä jos se toinen pitää aloitettasi liian nopeana? Et kai halua olla törkeä sitä toista kohtaan?
Kyllä voisin itse mennä jos haluaisin toista palavasti. Ei sulje pois vakavaa suhdetta.