Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en usko, että masennusta oikeesti on.

Vierailija
21.02.2015 |

ihmisillä on vaan ongelma asennoitua tilanteisiin, helpompaa ja kivempaa se on sääliä itseensä ja voivotella kun mikään ei onnistu (vaikkei mitään edes yritä) ja muut tekee kaiken puolesta. Ja saa paljon huomiota, eikä tarttee käydä töissä. Saa loikoilla sohvalla ja katsoa telkkua. Tän takia yhteiskuntaan on vaikea saada parannusta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:44"]Jos te oikeesti oisitte vakuuttuneita masennuksen olemassa olosta, niin tuskin täällä noin riehuisitte ja ottaisitte itteenne. Teillä taitaa olla enemmän tarve todistella itsellenne sen olemassaoloa. ;) Jos itse näen keskustelun, jossa kyseenalaistetaan asia, jonka olemassa olon tiedän todeksi, niin naureskelen ja hyppään seuraavaan keskusteluun. 
[/quote] Niin väität ettei esimerkiksi kaltaisiani ihmisiä, jotka ovat läpikäyneet helvetin kyseisen asian vuoksi, loukkaisi yhtään tällaiset jutut, joita joku ihan tosissaan laukoo? Ei ole uskon asia tämä. Mutta tyhmiä ihmisiä voi edes yrittää saamaan ajattelemaan puheitaan.

Vierailija
42/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:44"]

Jos te oikeesti oisitte vakuuttuneita masennuksen olemassa olosta, niin tuskin täällä noin riehuisitte ja ottaisitte itteenne. Teillä taitaa olla enemmän tarve todistella itsellenne sen olemassaoloa. ;) Jos itse näen keskustelun, jossa kyseenalaistetaan asia, jonka olemassa olon tiedän todeksi, niin naureskelen ja hyppään seuraavaan keskusteluun. 

[/quote]

Sinä taidat pitää itseäsi vallan erinomaisena ihmisenä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, jotenkin samaa mieltä ap:n kanssa ja kyllä on paljon kokemusta alasta. On oikeesti sairaita ja sit on niitä reppapöksyjä jotka hajoo joka asiasta. Jos vähän painetta töissä tai jopa jo koulumaailmassa niin ei pysty jaksaan/tekeen mitään muuta ku saikkuasaikkua vaan. Jollain tavalla muoti-ilmiö joka toivottavasti kääntymässä jo poispäin ja tilalle tulee joku uusi trendi.

Vierailija
44/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:55"]

Niin tai näin, jotenkin samaa mieltä ap:n kanssa ja kyllä on paljon kokemusta alasta. On oikeesti sairaita ja sit on niitä reppapöksyjä jotka hajoo joka asiasta. Jos vähän painetta töissä tai jopa jo koulumaailmassa niin ei pysty jaksaan/tekeen mitään muuta ku saikkuasaikkua vaan. Jollain tavalla muoti-ilmiö joka toivottavasti kääntymässä jo poispäin ja tilalle tulee joku uusi trendi.

[/quote]

No olisko mitenkään mahdollista että näillä "reppapöksyillä" on todennäköisesti aika paljon kehnommat lähtökohdat kuin niillä vahvemmilla, normaalin toimintakykyisillä? Stressisietokyky kehittyy jo lapsuudesta alkaen, turvallisessa ja tasapainoisessa kasvuympäristössä kasvaa pärjääviä ja nää muut on joutunu kasvamaan ja elämään vääränlaisessa ympäristössä (jollaista täällä kyllä joutuu viimeistään koulumaailmassa kokemaan jokainen lapsi - siksi niin yleisiä nämä ongelmat).

Vierailija
45/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:55"]

[/quote]

No olisko mitenkään mahdollista että näillä "reppapöksyillä" on todennäköisesti aika paljon kehnommat lähtökohdat kuin niillä vahvemmilla, normaalin toimintakykyisillä? Stressisietokyky kehittyy jo lapsuudesta alkaen, turvallisessa ja tasapainoisessa kasvuympäristössä kasvaa pärjääviä ja nää muut on joutunu kasvamaan ja elämään vääränlaisessa ympäristössä (jollaista täällä kyllä joutuu viimeistään koulumaailmassa kokemaan jokainen lapsi - siksi niin yleisiä nämä ongelmat).

[/quote]

Tämä minua juuri ärsyttää. Osa ihmisiä katsoo, että voi voi, kun isi sanoi mulle nuorena rumasti, saan loppuelämän saikuttaa ja elää muiden rahoilla ja voi voi, kun en voi mitään, kun olen heikompi. Vahvat ihmiset saavat maksaa mun elämisen.

On tässä perkele monella muullakin ollut lapsena vaikeaa, mutta silti on menty eteen päin ja tehty töitä ja elätetty itsensä. Nykymaailma on sellaista, että jos nostat kädet pystyyn ja nyyhkit, palkitaan ilmaisella rahalla ja asunnolla ja asumistuella ja kaikella mahdollisella. Mutta jos olet vahva  ja selviät, maksat joka saatanan euron itse elämisestäsi ja teet töitä 65 vuotiaaksi asti, että "herkät ja heikot" ihmiset saa maata kotona ja kaivaa omaa napaansa ja sitä isänsä sanomista koko elämän

Vierailija
46/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:56"]

ihmisillä on vaan ongelma asennoitua tilanteisiin, helpompaa ja kivempaa se on sääliä itseensä ja voivotella kun mikään ei onnistu (vaikkei mitään edes yritä) ja muut tekee kaiken puolesta. Ja saa paljon huomiota, eikä tarttee käydä töissä. Saa loikoilla sohvalla ja katsoa telkkua. Tän takia yhteiskuntaan on vaikea saada parannusta.

[/quote]

Lapsellani alkoi 12-vuotiaana tuo huono asennoituminen. 4 vuotta oli käymättä koulua, telkkarin katsominen, kaverit, mikään muukaan ei kiinnostanut. Neljä vuotta asennoitui makaamaan huoneessaan verhot kiinni kesät talvet. Onneksi masennuslääkityksen aloittaminen 16-vuotiaana auttoi asennoitumaan oikein ja 18v:na olikin omillaan asuva opiskelija jolla kavereita ja tyttöystävä ja elämässä takaisin. 

Siskoni asennoitui tosi ikävästi niin että useampaa lääkettä vuosien ajan kokeiltiin mutta mikään ei asenteeseen tuntunut auttavan. Miehensä asennoitui vielä ikävämmin ja joutui ihan osastolle ottaen psykoosin asenteekseen. Lapset joutuivat lastenkotiin kun vanhemmilla niin ikävä asenne.

Mutta pahin asennevamma oli kyllä veljelläni jolla oli niin ikävä asenne että lopetti elämänsä itse.

Meillä on tällainen suku jossa ikävä asennoituminen on ihan geeniperimässä. Useimmilla kuitenkin serotoniinitason saaminen normaaliksi lääkityksellä korjaa asenteen kummaksi. Itse olen superpositiivinen ja minulla masennus oireilee hirveällä väsymyksellä ja aloitekyvyttömyydellä vaikka mieli on iloinen niin en kykene toimimaan normaalisti koska kaikki sujuu hitaasti. Itse olen saanut tähän aina avun masennuslääkkeistä. 

Olisikohan lääkettä jolla korjaisi ap:n asennevamman?

Vierailija
47/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:03"]Mä olen ihan tosissani. Ymmärrän kyllä, että ajatellaan provoksi. Mulla on lähipiirissä parikin "masentunutta" ja ei kyllä yhtään kiinnosta olla tekemisissä. Aina sais kuunnella voivottelua. Mistähän ne sen energian siihen valittamiseen saa? Suuntaisi sen edes johonkin hyödylliseen. Mutta kuten sanoin ni on kivempaa kun saa vaan olla, eikä ole vastuuta mistään.
[/quote]

Entäs kun se elämänmyönteinen ja onnellinen hyväasenteinen ihminen yhtäkkiä masentuu? Ei persoonallisuuden piirteet muutu "yhdessä yössä" ja tapa suhtautua ongelmiin on sellainen.

Vierailija
48/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus johtuu vähemmän aivokemiasta kuin luullaan. Enemmän masennus on yhteydessä persoonallisuushäiriöihin. Psykopaatin elämässä masennus ja tyhjyydentunne on ainiaan läsnä, tällaisiä ihmisiä on keskuudessamme runsaasti. Selitys myös sille, miksei ympäristön lämminhenkinenkään suhtautuminen kosketa sairastunutta.

Vierailija
49/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut lukea muuta kuin aloituksen. Alkoi itkettämään. Miehen paras ystävä on vakavasti masentunut. Se aiheuttaa lähipiirille samanlaista tuskaa kuin sairastuneen alkoholismi tai huumeiden käyttö.

Toivon ap:lle onnellisia päiviä jatkossa ja pitäköön typeryydet ihan vain itsellään. Ei niitä tarvitse julkisesti laukoa. 

Vierailija
50/50 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:36"]Ei mitään mielenterveysonngelmia ole olemassa: kukaan ei kärsi unettomuudesta, skitsofreniasta tai masennuksesta. Ihmiset ovat vaan turhan negatiivisia. 
[/quote] joo ja itsemurhiakin tehdään vaan siksi kun se on niin kivaa :)))))))))))))))