Mitä tienasit laskennallisesti 2022?
Eli koko vuoden bruttotulot jaettuna 12.
Ja oletko mielestäsi hyväosainen, köyhä vai jotain siltä väliltä tai niiden ylä-/alapuolelta.
Itellä tulot 4225e/kk ja olen puilla paljailla ja KÖYHÄ kuin kirkonrotta.
Kommentit (10)
Nettona noin 1900e. Aika heikkoa on. Kansainvälinen firma ja asiantuntijatyötä tavallaan.
Yllättävän mukavasti vuositasolla.
Yövuoroja tein enemmän ja palkatkin nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän mukavasti vuositasolla.
Yövuoroja tein enemmän ja palkatkin nousseet.
Niin eli paljonko? Sitähän tässä kysyttiin.
3750€/kk
Olen velkajärjestelyssä, sitä ennen olin ulosotossa, köyhä olen.
9154 ja tilastojen mukaan hyvätuloinen vaikkei se tunnu itsestä mitenkään erikoiselta
Enpä viitsi eurolleen summaa etsiä, mutta vähän alle 50 000 e. Siitä voi laskea, mitä se tekee kuukaudelle.
5700 euroa. Ei hääppöinen summa, mutta menoni ovat onneksi pienet.
Bruttona 2030e/kk. Nettona siitä jäi 1600e/kk.
Tulot oli hiukan normaalia pienemmät, olin pitkällä saikulla, enkä yhdeltä kuulta saanut lainkaan palkkaa.
Ihan hyvin tuolla summalla elelee, kun ei ole velkaa ja taloudessa on toinenkin maksaja, jolla on jonkin verran suuremmat tulot.
On talo, mökki, koira, pari teiniä, pari autoa ja kaikenlaista lelua moottorikelkasta ralliautoon.
Saan käteen n. 2000€ eli bruttona n. 2800€ kk.
Asun syrjäkylällä vanhassa talossa, joten asumiskulut pyörii varmaan 150€/kk sisältäen vesi ja sähkö, puulla kun lämpiää joten iha ok tässä pärjäillään kun vain yksi lapsi ja kaksi palkansaajaa. Enempään tenavia ei kyllä ole varaa vaikka haluaisi. Pyörällä sotken töihin 20km ihan kuntoilumielessä pääsöntöisesti. Autolla jos sataa ei huvita tai venähti yöunet.
Nettona tosta on jäänyt karkeasti käteen 3400e/kk, sisältäen kaikki lomarahat sun muut kertaluontoiset erät. Todellinen kuukausitulo on tietenkin paljon pienempi.
Kyllä on eläminen Suomessa kallista.
ap