Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuettu loma oli pettymys

Vierailija
20.02.2015 |

No muuten oli ok, mutta mutta majoitus oli todella ankea. Kyseessä oli kai opiskeloijoille tarkoitettu soluasunto. Pieni keittiö+2 huonetta joissa kummassakin 2 runkopatjaa ja kattolamppu. Nurkassa putki-tv. Lasten kanssa reissussa kuitenkin siellä huoneessa ollaan aika paljon ja kyseessä siis LOMA. Ollaan oltu 5 kertaa ennenkin sopetumisvalmennuskursseilla/tuetuilla lomilla ja aina hotelli-tasoinen majoitus.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"]No oisko tarkoitettu, et sillä lomalla edes yritettäis olla aktiivisia - ulkona! Ei pleikkareita, ei isoja telkkuja... 
[/quote]
Tuetuilla lomilla käy usein sairaita ihmisiä. Eivät he jaksa olla aktiivisia koko päivää vaan joutuvat lepäilemään siellä huoneessaan.

Vierailija
62/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:50"]

Tuli mieleen se kerta, kun olimme lomalla anoppia katsomassa. Hänellä on vain yksiö, joten otimme opiskelija-asuntolasta tuommoisen kahden huoneen ja keittiön soluasunnon pariksi päiväksi. Olihan siellä aika ankeaa ja kuumaakin, kesä kun oli. Ei ollut tuettu loma, ihan itse maksoimme sen, mutta kyllä minäkin viihdyn paremmin jossakin mukavassa hotellissa kuin halvassa asuntolassa. Loman on tarkoitus olla lomaa eikä kärvistelyä ankeissa oloissa.

Ap on saanut vastaukseksi tuommoisia köyhät kyykkyyn -tylytyksiä. Varmaan suurin osa vastauksista on provoja ja jotain trolleja. Kai jokainen itsekin tajuaa, missä lomansa haluaa viettää, oli rahaa tai ei.

[/quote]

Samoin mekin olemme yöpyneet tuollaisessa asuntolatyyppisessä majoituksessa ja onhan se eri hotelliin verratessa. Samalla tavalla  olimme sukuloimassa ja nukkumapaikkoja ei siellä ollut tarpeeksi.

Olikohan hiihtolomaviikolla sitten kaikki hotellit varattuna ja siksi käyttivät asuntolamajoitusta? Tylyjä vastauksia ap olet saanut, anonyymisti on niin helppo heitellä herjoja. Toivottavasti saatte mukavamman lomapaikan seuraavalla kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:10"]Ei täällä näköjään porukoilla ole mitään käsitystä noista tuetuista lomista. Lomia myöntää mm erilaiset järjestöt, rahoitus yleensä RAY:lta. Hakukriteereinä mm sairaus, yksinhuoltajuus, varattomuus, elämän tilanne (esim jonkun kuolema tms).  Eli kyllä ne RAY:n varat tässä menee juuri hyvään tarkoitukseen.

Taidatte olla niitä samoja ihmisiä joiden mielestä joulupuu keräykseen voi viedä vanhoja vaatteita ja rikkinäisiä leluja? Onko se niin kamalaa jos vaikeassa elämäntilanteessa oleva saa jonkun pienen loman joskus vähän normihintaa halvemmalla?
[/quote]
Ei, vaan se valitus. Kyse ei ollut mistään slummi murjusta, vaan luksus puuttui.

Vierailija
64/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja ikinä en oo ollut tuetuilla lomilla. Nytkin suunnittelen josko lähtis Italiaan, Espanjaan jne. Itse maksan matkani.

Vierailija
65/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:15"]Olen yh ja ikinä en oo ollut tuetuilla lomilla. Nytkin suunnittelen josko lähtis Italiaan, Espanjaan jne. Itse maksan matkani.
[/quote]
Mutta sinäkin pääsisit jos vaan hakisit.

Vierailija
66/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea toimeentulotukea omavastuun maksamiseen, jos tulot ovat todella niin pienet.

Vierailija
67/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:40"]Ei muuten ollut verovaroin maksettu loma vaan ray:n maksama. Ja meillä on lapsi jolla 3 eri sairautta. Lomalle sai ottaa ilmaiseksi mukaan myös avustajan, jolla oli oma huone. Ja tämä oli syy miksi sinne lähdettiin. Avustaja oli lapsen kanssa aamupäivät, että muu perhe sai osallistua järjestettyihin aktiviteetteihin. Lopun aikaa sitten vuoroteltiin. Lukuvalo ja nettiyhteys olis ainakin kaivattu. Jos halusi lukea kirjaa illalla kun lapset nukkui, piti pitää sitä kattovaloa päällä. Ap [/quote] Nettiyhteyden? Lomalla? Ok. En kehtaisi valittaa jos teillä on avustajakin ollut.. Lukuvaloja saa kannettavana mallina ja oman mobiiliyhteyden jos nettiä halajaa btw

[/quote]

Älä viitsi keljuilla! Pitäisikö tuetulla lomalla palata jotenkin ajassa taaksepäin? Ja kannella omat valot mukana? Oletko jotenkin vajaa?

Vierailija
68/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettuja lomia saa kuka vaan jos hakee. Mekin haettiin ja saattiin vaikka ollaan isotuloisia, mutta laitettiin syyksi perheongelmat. Vuokatissa tosin oli tylsää, oltiin ajateltu että mentäisiin jonnekin parempaan paikkaan mutta ei niitä näemmä saa itse valita

Vierailija
69/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:15"]

Olen yh ja ikinä en oo ollut tuetuilla lomilla. Nytkin suunnittelen josko lähtis Italiaan, Espanjaan jne. Itse maksan matkani.

[/quote]

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...

Vierailija
70/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän erityislapsen "sairaudet" on varmaan just jotkut adhd, asperger ja erityisherkkyys. Loppuis toi lukulampusta itkeminen kun menisitte töihin, opettaisitte kakaroille käytöatapoja ja antaisitte esimerkkiä että miten tässä elämässä toimitaan. Ja joskus voisi sitten lähteä vaikka ihan omilla rahoilla kylpylälomalle niinkuin normaalit ihmiset.

Vierailija
71/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan oltu tuetulla lomalla kerran kylpylähotellissa ja toisella kertaa Ylläksellä ja hotelli sielläkin. Asuntola kuulostaa kyllä ankealta.

Vierailija
72/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:40"]Ei muuten ollut verovaroin maksettu loma vaan ray:n maksama. Ja meillä on lapsi jolla 3 eri sairautta. Lomalle sai ottaa ilmaiseksi mukaan myös avustajan, jolla oli oma huone. Ja tämä oli syy miksi sinne lähdettiin. Avustaja oli lapsen kanssa aamupäivät, että muu perhe sai osallistua järjestettyihin aktiviteetteihin. Lopun aikaa sitten vuoroteltiin. Lukuvalo ja nettiyhteys olis ainakin kaivattu. Jos halusi lukea kirjaa illalla kun lapset nukkui, piti pitää sitä kattovaloa päällä. Ap [/quote] Nettiyhteyden? Lomalla? Ok. En kehtaisi valittaa jos teillä on avustajakin ollut.. Lukuvaloja saa kannettavana mallina ja oman mobiiliyhteyden jos nettiä halajaa btw

[/quote]

Älä viitsi keljuilla! Pitäisikö tuetulla lomalla palata jotenkin ajassa taaksepäin? Ja kannella omat valot mukana? Oletko jotenkin vajaa?
[/quote]

No itse en ymmärrä mihin nettiä tarvii lomalla...Ja koska matkailen paljon, mulla on kirjaan kiinnitettävä 5e maksava pattereilla toimiva lukuvalo joka on oikein kätevä, todellakaan kaikissa majoituksissa ei ole lamppuja.

Vierailija
73/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:18"]

Voi hakea toimeentulotukea omavastuun maksamiseen, jos tulot ovat todella niin pienet.

[/quote]   Ohiksena vaan että oltaisiin saatu tuettu loma vaikean elämäntilanteen vuoksi (vakava sairaus + varattomuus) mutta ei ollut varaa omavastuuseen. Sossu EI myöntänyt toimeentulotukea siihen oska lomailu ei ole välttämätöntä.

Vierailija
74/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:19"]Tän erityislapsen "sairaudet" on varmaan just jotkut adhd, asperger ja erityisherkkyys. Loppuis toi lukulampusta itkeminen kun menisitte töihin, opettaisitte kakaroille käytöatapoja ja antaisitte esimerkkiä että miten tässä elämässä toimitaan. Ja joskus voisi sitten lähteä vaikka ihan omilla rahoilla kylpylälomalle niinkuin normaalit ihmiset.
[/quote]
Vaikea kehitysvammaisuus, epilepsia ja colitis ulcerosa.
Ap.

Vierailija
75/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:47"]

Ootte päässyt 5 kertaa, oikeasti moni jolla kipeästi tarvetta on ei pääse ollenkaan... :/

[/quote]

En kadehtis perhettä, jonka lapsi tarvitsee sairauksiensa takia avustajaa.

Vierailija
76/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä lomanne ansainneet. Tsemppiä jatkoon ap, rankka on lapsenne taival :(

Vierailija
77/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"]

Kyllä se vaan on itsestä ja omasta asenteesta kiinni, kuinka nuillakin lomilla viihtyy. 

[/quote]

Niinpä. Itse olen lomaillut ahkeraan Brittien maaseudulla ja välillä majoitus on ollut sellaista leirikeskustasoista joissa nukutaan samassa huoneessa vieraiden ihmisten kanssa, yhteiset vessat ja suihkut. Jotkut noista paikoista on olleet vielä vähän ränsistyneitäkin. Ja minä olen ihan itse vieläpä maksanut tästä. Ja viihtynyt lomillani erinomaisesti.
[/quote]
Ja sulla oli (sairaita) lapsia mukana.

Vierailija
78/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap jättää sitten jatkossa tuetut lomat niitä arvostaville ettei tarvitse lähteä noin mieltänsä pahoittamaan.

Vierailija
79/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] Kyllä se vaan on itsestä ja omasta asenteesta kiinni, kuinka nuillakin lomilla viihtyy.  [/quote] Niinpä. Itse olen lomaillut ahkeraan Brittien maaseudulla ja välillä majoitus on ollut sellaista leirikeskustasoista joissa nukutaan samassa huoneessa vieraiden ihmisten kanssa, yhteiset vessat ja suihkut. Jotkut noista paikoista on olleet vielä vähän ränsistyneitäkin. Ja minä olen ihan itse vieläpä maksanut tästä. Ja viihtynyt lomillani erinomaisesti. [/quote] Ja sulla oli (sairaita) lapsia mukana.

[/quote]

Miten vaikeasti kehitysvammainen ymmärtää edes mistään majoituksen tasosta mitään? Mihin vaikeasti kehitysvammainen tarvitsee lukulamppua ja nettiä?

Vierailija
80/131 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:20"]No itse en ymmärrä mihin nettiä tarvii lomalla...

[/quote]

AV on nytkin täynnä mammakirjoittelijoita hiihtolomillaan. Provoja tehtaillaan ja niin edelleen, vaikka siis täysin ilman nettiä ja puhelinta pitäisi heidänkin elää. Lomalla kun ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme