Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et pttanut miehesi sukunimeä avioituessasi

Vierailija
19.02.2015 |

Vastaa rehellisesti. Pidätkö tyhminä heitä, jotka ovat nimensä vaihtaneet?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Kuhan ei kovin monta kertaa avioidu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kukin tavallaan.

Vierailija
5/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olisin itsekin vaihtanut jos miehen nimi olisi ollut kauniimpi. Minulla ei ole mitään tunnesiteitä nimiin, otan sen mikä kuulostaa kivimmalta.

Vierailija
6/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
7/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulle on kyllä ihan saakelin sama mitä kukakin nimellään tekee!

Vierailija
8/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos väittävät nimenvaihtoa "perinteiseksi" tai asiaksi, joka "totta kai" tehdään, niin pidän. Jos on ollut oma valinta (esimerkiksi miehen nimi kauniimpi), niin en pidä.

Vierailija
9/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miehellä oli vain niin umpitavallinen sukunimi omaani verrattuna etten voinut harkitakaan vaihtavami. Teimme kompromisdin ja otimme molemmat uuden, kausn sitten suvussa käytetyn nimen.

Vierailija
10/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toisinaan ihmettelen jos joku on vaihtanut kauniin ja harvinaisen sukunimensä joko johonkin typerään (esim. Mällinen) tai todella yleiseen (Korhonen). Mutta jotkut ovat vanhoillisia, antaa olla.

Vierailija
11/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kukin tekee, niin kuin parhaaksi näkee. Olisin voinut ottaa mieheni nimen, yhdessä päädyttiin lopulta tähän ratkaisuun - kauniimpi nimi voitti.

Vierailija
12/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 17:46"]

En. Miehellä oli vain niin umpitavallinen sukunimi omaani verrattuna etten voinut harkitakaan vaihtavami. Teimme kompromisdin ja otimme molemmat uuden, kausn sitten suvussa käytetyn nimen.

[/quote]

kumman suvun nimen?

Vierailija
13/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee vaikutelma että vaimo taitaa olla nyrkin ja hellan välissä jos vaihtaa kauniin ja harvinaisen nimensä miehen rumaan/superyleiseen.

Vierailija
14/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sukunimi on harvinainen, mutta se pitää aina tavata, ja ihmiset lausuu sen usein väärin, vaikka oikeastaan se on hyvin helppo nimi. Omani on perus - nen päätteinen ja tykkään siitä. Joten pidin sen.

Vierailija
15/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
16/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tyhmänä jos vaihtaa nimensä, ainakaan pääsääntöisesti. Mutta en ymmärrä miksi joku ottaa väkisin miehensä nimen jos se tuottaa ongelmia, esim. työpaikallani on naimisiin menon jälkeen kaksi samannimistä naista samalla osastolla, nimet vielä erittäin yleisiä tyyliä "Maria Virtanen". Molemmat ovat harmitelleet kun menevät sekaisin nimiensä takia ja kun nimet ovat niin yelisiä. Kolmas taas otti miehensä suomenkielisen nimen oman ruotsinkielisen etunimensä jatkeeksi ja päivitteli kun tulee "hassu" nimi.

Lisäksi monet haluavat nimellään osoittaa olevansa naimisissa, mikä on mielestäni turhaa.

Vierailija
17/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön nimellään mitä lystää, ei aiheuta ihmetystä!

Ja mitä perinteisiin tulee, niin isoisoäitini otti käyttöön yhdysnimen naimisiin mennessään 1870-luvulla, koska oli itse "vaikutusvaltaisesta" suvusta eli on sitä osattu nimillä taiteilu ennenkin!

Vierailija
18/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Itse otin miehen sukunimen koska lapsilla oli jo miehen sukunimi ja halusin saman kun lapsillakin. Nimestä en kyllä tykkää, en sitten yhtään. Se kaikkein tavallisin mitä olemassa on (tai yksi niistä vaihtoehdoista). Oma sukunimi oli kauniimpi ja harvinaisempi, olisi käynyt lastenkin nimiin paremmin.

Vierailija
19/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Minä en ottanut miehen sukunimeä koska tykkään omastani. Säästyin samalla myös korttien yms. vaihtamiselta.

Vierailija
20/94 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ketään nimenvaihtajia tyhminä. Itse aion ottaa miehen sukunimen siksi, että se on harvinainen ja lapsellammekin on se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi