Saako kerrostalossa juosta sisällä tömistellen, jos on alanaapureita?
Olin pitänyt naapureitani kivoina, mutta alkaa jo pikkuhiljaa jurppimaan toi. Millainen ÄO on vanhemmalla, joka antaa lapsensa tehdä noin? (Puhumattakaan äänekkäiden ulkolelujen käytöstä sisällä, pianon rämpyttämisestä yöllä, kantapääkävelystä ja isän karjahduksista leikin keskellä.)
Kommentit (203)
Ja ap:n kysymykseen vastaus: kyllä kerrostalossakin saa juosta ja elää omaa elämää.
T: nro 124
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:33"]
Äly hoi. Joidenkin on käytävä töissäkin ja ne työvuorot eivät aina osu 8-16 välille.
[/quote]
Mitä sitten? ei se ole muiden ongelma jos sulla on epäsäännölliset työajat.
Saa elää omaa elämää, eikä tarvitse kokoajan ajatella mitä naapuri ajattelee siitä että lapsi leikkii ja touhuaa.
Ihmiset on erilaisia ja lapsista vain lähtee enemmän ääntä touhutessa minkäs tee, siis saa juosta ja touhuta, toivottavaa on että ne lapset on joskus ulkonakin...
EI SAA!!! KERROSTALOSSA OLLAAN HILJAAN JA KUUNNELLAAN JOSKOS NAAPURISTA KUULUU ÄÄNTÄ JA MENNÄÄN HETI VALITTAMAAN JOS PIENIKIN PIHAUS KUULUU.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:34"]
Jos se lapsi herää kuudelta, niin menee todennäköisesti nukkumaan klo 20 ja voit parin tunnin ajan huudattaa tv:tä tai musiikkia vähän tavallista kovemmalla. Jos vanhemmat tulevat valittamaan, voit avautua klo 6 herätyksistä ja veikkaan, että pääsette yhteisymmärrykseen.
Jos ette, hanki korvatulpat.
Minua ärsyttää asenne, että lapset eivät osaa olla hiljaisia ja siksi ölömölöä saa olla mihin aikaan tahansa. Tottakai pitkin päivää voi kuulua jalkojen töminää ja jotain rääkäisyäkin mutta ei ole normaalia eikä missään nimessä reilua antaa sen lapsen ravata, paiskoa ja huutaa aamutuimasta iltaan asti. Sitä ei tarvitse kenenkään sietää. Elämisen äänet kuuluvat asiaan kerrostalossa, mutta tuollainen jatkuva ravaaminen ja huutaminen eivät niitä ole. Lelujen paiskominen lattiaan ei ole lapsen perusoikeus ja vanhempien velvollisuus on opettaa lapsi leikkimään nätisti tai hankkimaan pehmustettuja leluja tai vaikkapa mattoja.
Olen itse aika kovaääninen kävelijä mutta en ravaa aamusta iltaan edestakaisin ja vaikka kovaääninen olenkin, en huuda ja kilju jatkuvalla syötöllä enkä paisko tavaroita lattiaan, vaikka kuinka suututtaa. Mistäkö opin nämä asiat? Vanhemmillani oli järki päässä enkä saanut pitää meteliä metelin tähden. Minua ihan kiellettiin. Sanottiin se kauhea sana, jota nykyään ei saa sanoa ja sanottiin niin monta kertaa, että meni perille. Suosittelen kokeilemaan.
[/quote]
Todellinen urpo lähtee koston tielle, ei klo 6:00 ole oikeasti mikään ihmeellinen, kanttaa totutella normaalinen ihmisten rytmiin.
Me ainakin juostaa ja hypitään!;)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:04"]
Entäpä kun sekä alakerran että seinänaapurin petipuuhat kuuluu selvänä sängyn ryskämisenä seinää vasten?.... Jotenkin noloa vaikkakin normaalia.
[/quote]
No toi ei oo vielä mitään. MUn poikaystävän naapuri huutaa ja voihkii tosi äänekkäästi :D
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:04"]
Entäpä kun sekä alakerran että seinänaapurin petipuuhat kuuluu selvänä sängyn ryskämisenä seinää vasten?.... Jotenkin noloa vaikkakin normaalia.
[/quote]
No toi ei oo vielä mitään. MUn poikaystävän naapuri huutaa ja voihkii tosi äänekkäästi :D
[/quote]
Kivahan se on kuunnella..., älkää edes muuta väittäkö!
Mun kotiin kuuluu tosi hyvin alakerran mummon television äänet. Mummo on ilmeisesti puolikuuro ja pitää televisionsa volanupin kaakossa. Rappukäytävässä on välillä oikein dramaattinen tunnelma, jos mummo katsoo illalla vaikka jotain jännäriä ja trillerimusat pauhaavat taustalla.
Aluksi vitutti, mutta nyt nuo äänet tuntuvat suorastaan kodikkailta. On kiva mennä nukkumaan, kun kuulen mummon katsovan vielä telkkua. Tuntuu kuin asuisi jonkun kanssa ja tulee turvallinen olo. :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:17"]
Mun kotiin kuuluu tosi hyvin alakerran mummon television äänet. Mummo on ilmeisesti puolikuuro ja pitää televisionsa volanupin kaakossa. Rappukäytävässä on välillä oikein dramaattinen tunnelma, jos mummo katsoo illalla vaikka jotain jännäriä ja trillerimusat pauhaavat taustalla.
Aluksi vitutti, mutta nyt nuo äänet tuntuvat suorastaan kodikkailta. On kiva mennä nukkumaan, kun kuulen mummon katsovan vielä telkkua. Tuntuu kuin asuisi jonkun kanssa ja tulee turvallinen olo. :)
[/quote]
#OOT IHANA# *HALI*
Onks huono käytös jotenkin muotia nykyään? Meneekö lapset rikki jos ne opettaa käyttäytymään vai tehdäänkö niistä tahallaan ääliöitä?
mun naapurissa on pieni vauva, eikä sen itkuntietenkn haittaa koska se on luonnollista ja menee ohi.
yläkerran kaksi lähes teiniä lasta plus isänsä taas voisin murhata kun saavat niin helvetillistä mölyä aikaan yötäpäivää. Kolinaa, huonekalujen rajaamista, pallon pompotusta, huutoa ja kirkunaa asunnossa ja rappukäytävässä.
En tiedä mistä pellosta ne on tulleet, mutta lähtö on lähellä jollei käytös muutu. Ei vaan kuulu käyttäytyä noin ja metelöidä kaupungissa, muuttakoon takaisin sinne mistä on tulleetkin, stanan eläimet!
Vähän vanha juttu, mutta aina niin ajankohtainen..
Vai ettet "usko", että talo voi täristä? Kyllä muuten voi. Ja juuri kantapäitään lattiaan hakkaavat aiheuttavat sen.
Meidän taloyhtiössä tällainen taloa tärisyttävä valas sai huomautuksen, vaikka nillitti kuinka : Ihminen on kanta-astuja luonnostaan. Jos et kestä normaalia elämisen ääniä, muuta maalle" Tuo kanta-astumis-nillitys on muuten ihan bullshittiä. Jos et usko, niin mene avojaloin hietikolle tai metsään kävelemään. Astutko kantapää edellä? Et.
Anyway, MIKÄLI kärsitte tällaisesta itsekeskeisestä putkiaivoisen aiheuttamasta häiriöstä, niin todisteet tuollaiseen on helppo saada: Pyydä hallituksen puheenjohtajaa käymään kahvilla, tai nauhoita melu ja tärinä.
Minäkin palaan tähän vuoden vanhaan ketjuun.Ymmärrän,että lapset leikkivät ja juoksevat päivällä,illalla kannattaa vanhempien lopettaa ajoissa lasten suuriäänisimmät leikit,tai siis ainakin kymmeneen mennessä.Päivällä saa musisoida,laulaa ym.Se kuuluu elämään.Tuota kantapääkävelyä en kyllä tajua.Miksi täytyy normaalikokoisessa asunnossa ottaa sellainen spurtti,kun lähtee vessaan,keittiöön,lapsia nukuttamaan tai mihin tahansa.Kuninkaanlinnan käytävillä ymmärrän kun on käveltävää kilometritolkulla,että siellä lähdetään oikein kävelykävelemään,tai kartanossa tai 400 neliön luksuskämpässä.Mutta normaalikokoinen asunto,karkeasti ajatellen kahdesta kuuteen huoneeseen.Miksi täytyy lyhyttäkin matkaa varten ottaa sellainen"minä menen nyt"-tyyli.Ärsyttää todella alakerrassa asujaa.
Minulla oli aikanaan miesystävä,joka asui huoneen,keittokomeron ja eteisen asuntoa.Lähti vaikka olkkarista keittiön puolelle,matkaa n.20 askelta,niin täysveto päällä ja pomp pomp pomp pomp.Ihmettelin sitä hänelle,ei käsittänyt mitä erikoista siinä on.Minä laahustelen villasukissa tai tohveleissa.
Kiva että mullakin on kanta-astujia naapureina. Mulla meinaa palaa hihat just nyt kun olen kotona koska teen erittäin kovaa keskittymistä vaativaa hommaa mutta toi yläkerran akka TÖMP. TÖMP tömptömtpötm prkl!!!
Vierailija kirjoitti:
Riippumatta siitä, montako tunteisiinkäyvää koko kansan uutista noista melutapauksista tänne linkkaatte, lastenkin aiheuttamat äänet saattavat aiheuttaa perheelle häädön. Sori. :)
Netti on tulvillaan vaikka mitä juttuja.
Te jotka olette sitä mieltä että lapsista lähtevän äänen takia voi saada häädön niin linkatkaapa juttu tänne, kiitos.
lapsiperheistä ei pidetä sen takia kun vanhemmat eivät enää kasvata lapsiaan. ennen kasvatettiin siihen ettei kerrostalossa saa mölytä. se oli normaalia. ulos piti mennä huutamaan ja juoksemaan.
Kyllä on elämä rankkaa, miten te oikein jaksatte? Mä ainakin olen onnellinen että ympärilläni on monenlaisia ihmisiä jopa niitä jotka ärsyttävät minua... siis oikeasti, kaikella rakkaudella.