Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen koulukiusaaja, kysy mitä lystää?

Vierailija
16.02.2015 |

Jos kiusatutkin niin miksen minäkin.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:25"]Jos kiusatutkin niin miksen minäkin.
[/quote]

Oliko kivaa? :)

Vierailija
102/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:12"]

Kuuleppa nulikka. Jos sinuakin joka päivä haukuttaisiin milloin mistäkin johtuvasta seikasta, niin siinä kävisi niin, että loppupeleissä uskoisit itsekin olevasi huono ja arvoton. Kukaan, ei kukaan ihminen kestä tuommoista varsinkaan yksin vastaan kiusaajat. Ota vastuu teoistasi ja tajua, että olet saattanut hyvinkin pilata sen kiusaamasi henkilön elämän ja itsetunnon koko loppuelämäksi. Niitä itsetunnon rippeitä ei niin vaan kerätä uudestaan kokoon. Se vaatii paljon aikaa ja mahdollista terapiaa ja lääkitystä. Ei ole mikään leikin laskun asia tuo kiusaaminen. Kasva aikuiseksi ja tajua se.

[/quote] Voi kuule, minä jos joku tiedän, miltä tuntuu olla huono ja arvoton. Se, että omat vanhemmat ovat kusipäitä on miljoona kertaa vaikeampaa verrattuna siihen, että 6B luokan Pertti haukkuu koulussa. Mä olen kontannut oman helvettini läpi, kasvatin loistavan itsetunnon ja tässä olen. Ap
[/quote]
Minua on kiusattu joka luokkatasolla. Sen lisäksi kotona oli narsistinen vanhempi, jonka haukkuja, vittuilua ja vaatimuksia olen joutunut kuuntelemaan päivittäin. Silti suhtaudun ihmisiin empaattisesti, enkä halua pahaa muille. Sinä olet täynnä vihaa ja katkeruutta, jota purat sitten muihin ihmisiin. Mikä oikeuttaa kiusattusi ansaitsemaan sen kohtelun? Oletko koskaan miettinyt, että ehkä ne kiusattusi kotiolot eivät olleet kummoiset, jos hänellä oli huono hygienia? Kun perustarpeista ei huolehdittu, ehkä taustalla oli muutakin. Joskus ei tarvita paljoa, että vaaka keikahtaa. Kukin kokee oman tuskansa eri lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ap olikin joku kakara. No, ehkä elämä opettaa. Kai sitä tuossa iässä voi kiusaamista pitää vahvuutena ja oikeutettuna. Ei sitä aikuisiällä pidä enää kukaan, ei edes kiusaajat. Hygienia on muuten juttu, johon lapsilla on kovin pieni vaikutus itse. Se tulee kotoa ja se nyt on vähiten lapsen oma vika. Ja vaikka olisikin, niin eipä se oikeuta kiusaamiseen...

Vierailija
104/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro konkreettisesti, mitä tarkoittaa "muu epänormaali käytös". Olin koulukiusattu monta vuotta, enkä edelleenkään ymmärrä mikä käytöksessäni laukaisi kiusaamisen. Enkä minä edes ollut hiljainen. Miestäni on kiusattu myös rankasti. Ei suostu kertomaan ja muistelemaan asiaa, mutta hänestä tuli sen myötä vain hiljaisempi ja sulkeutuneempi, eikä pysty luottamaan ihmisiin ja jäätyy sosiaalisissa tilanteissa ja hän on hyvin normaali. Olen vihainen siitä, miten häntä on kohdeltu.

Vierailija
105/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:25"]

Jos kiusatutkin niin miksen minäkin.

[/quote]

Ehkä synnyt seuraavassa inkarnaatiossasi olosuhteisiin, joissa joudut kokemaan itse maailmaan lähettämäsi julmuudet. Toivottavasti myös hyvä osuu kohdallesi. Rakkaus, kunnioitus,armo ja anteeksianto.

Vierailija
106/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on perimmäinen ongelmasi? Etkö saanut normaalilla käytöksellä kavereita, onko sinulla vaikeat kotiolot, eikö vanhempasi välittäneet sinusta vai oletko vain ärsyttävä tyyppi, josta onnettomuuden tai sairauden sattuessa kukaan ei välittäisi olankohautusta enempää?

Vierailija
107/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jumala merkitsee sinulle?

Vierailija
108/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:42"]

Minne ajattelit tulevaisuudessa hakea töihin? Mikä on siis unelma-ammattisi?

[/quote] Unelma-ammatti on lakimies. Tai jonkun firman (toimitus)johtaja. Markkinointia, ehkä. Paljon vaihtoehtoja, näillä näkymin oikikseen ollaan menossa. Ap

[/quote]

Vai oikikseen menossa. No, onko kiusaaminen sinusta väärin? Miten kiusaamistilanteet pitäisi ratkaista?

[/quote] Riippuu tilanteesta. Jos kiusaamiseen on syy, se on oikeutettua. Kiusaamistilanteet pitäisi ratkaista passittamalla kiusattu hoitoon (jos tarvetta) ja puhutella kiusattuja. Jos ei auta, jonkun pitää vaihtaa koulua. Ap
[/quote]
eli mä saan piestä sua päivittäin fyysisesti ja henkisesti. :)

Vierailija
109/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia otsikossa on kysymysmerkki, vaikka se ei sisällä kysymystä?

Vierailija
110/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:38"]

Ap:lla ei ole omatuntoa, eikä sairaudentuntoa, vaikka jokainen viestinsä kertoo hänen olevan täysin tasapainoton nuori.

[/quote]

"Omatunnon" puuttuminen ei tee tasapainottomaksi.

Monet psykopaatit ovat erittäin menestyneitä ja yhteiskuntakelpoisia yksilöitä.

[/quote] Menestyminen ei tee ihmisestä normaalia tai psyykkisesti tervettä.

Vierailija
111/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:43"] Kadutko, että kiusasit? [/quote] En. Ap [/quote] ja mitenköhän koet olevasi oikeutettu olemaan tuollainen persereikä muita kohtaan?

[/quote] En koe olevani oikeutettu siihen. Ihmiset on eläimiä, heikot ihmiset piestään tavalla tai toisella. Ap
[/quote]

Eiköhän tuolla asenteella elämä anna jossain kohtaa sinullekin takaisin. Viimeistään silloin kun sairastumme, vanhenemme tai sitä ennen vammaudumme ja meistä ihmisistä, sinusta myös, tulee heikko. Ja mitä kiusaamiseesi tulee, olet raukka. Et uskaltanut valita uhriksesi ketään joka laittaisi sinulle pataan. Juuri kaltaistesi takia olen opettanut lapsilleni, että jos kiusataan niin ihan vapaasti vetää kiusaajaa kunnolla pataan että luulot lähtee. Kiusaaja on sen ansainnut ja ehkä oppii jotain kokemuksesta. Jokaisella on oikeus puolustaa itseään kiusaamista vastaan. Olisitko lopettanut kiusaamisen jos kohde ei olisikaan alistunut uhriksesi vaan olisit häpeällisesti saanut turpaasi?

Vierailija
112/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä olet? Nauratko tyhmille pissa- tai kakkavitseille?

Vierailija
113/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli, toivottavasti. Lukioikäisenä pitäisi ymmärtää elämästä edes jotain.

Mihin ap pyrkii jutuillaan, vappulehden tekoon? Näillä jutuilla voi joskus sormet näppiksillä kärähtää. Jos ei nyt, niin myöhemmin. Jos ei ole trolli, niin sääliksi käy - mitä itse asiassa haluat sanoa, ap?

Vierailija
114/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:54"] [quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:43"] Kadutko, että kiusasit? [/quote] En. Ap [/quote] ja mitenköhän koet olevasi oikeutettu olemaan tuollainen persereikä muita kohtaan? [/quote] En koe olevani oikeutettu siihen. Ihmiset on eläimiä, heikot ihmiset piestään tavalla tai toisella. Ap [/quote] Eiköhän tuolla asenteella elämä anna jossain kohtaa sinullekin takaisin. Viimeistään silloin kun sairastumme, vanhenemme tai sitä ennen vammaudumme ja meistä ihmisistä, sinusta myös, tulee heikko. Ja mitä kiusaamiseesi tulee, olet raukka. Et uskaltanut valita uhriksesi ketään joka laittaisi sinulle pataan. Juuri kaltaistesi takia olen opettanut lapsilleni, että jos kiusataan niin ihan vapaasti vetää kiusaajaa kunnolla pataan että luulot lähtee. Kiusaaja on sen ansainnut ja ehkä oppii jotain kokemuksesta. Jokaisella on oikeus puolustaa itseään kiusaamista vastaan. Olisitko lopettanut kiusaamisen jos kohde ei olisikaan alistunut uhriksesi vaan olisit häpeällisesti saanut turpaasi?

[/quote]

Mutta määrittele heikko? Tunneihminen? Empaattinen? Sosiaalisesti lahjakas? Onko Redrama heikko? Olet vahva vain omata mielestäsi ja olet kehittänyt suojakuoren, jotta sinua ei voi loukata. Ei ole heikkoutta jos kehittää itseään ihmisenä vaan se, että ei uskalla murtaa suojakuortaan ja tulle sieltä ulos tarvitsevana ihmisenä. Tuosta on lyhyt matka katkeruuteen. Olet oman maailmasi vanki. En minäkään saanut rakkautta lapsena - lähinnä vittuilua äidiltä ja lyöntejä isältä. Tässä seison heikkona - kärsin kun ihmiset kärsii eikä tämä tietysti mulle itselle ole kivaa. Jos joku mua nyt pilkkaa niin siitä vaan. En usko, että kenelläkään kiusaajalla on mitään annettavaa elämässä jos he eivät lähde purkamaan omi ongelmiaan.

Vierailija
115/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:54"] [quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:43"] Kadutko, että kiusasit? [/quote] En. Ap [/quote] ja mitenköhän koet olevasi oikeutettu olemaan tuollainen persereikä muita kohtaan? [/quote] En koe olevani oikeutettu siihen. Ihmiset on eläimiä, heikot ihmiset piestään tavalla tai toisella. Ap [/quote] Eiköhän tuolla asenteella elämä anna jossain kohtaa sinullekin takaisin. Viimeistään silloin kun sairastumme, vanhenemme tai sitä ennen vammaudumme ja meistä ihmisistä, sinusta myös, tulee heikko. Ja mitä kiusaamiseesi tulee, olet raukka. Et uskaltanut valita uhriksesi ketään joka laittaisi sinulle pataan. Juuri kaltaistesi takia olen opettanut lapsilleni, että jos kiusataan niin ihan vapaasti vetää kiusaajaa kunnolla pataan että luulot lähtee. Kiusaaja on sen ansainnut ja ehkä oppii jotain kokemuksesta. Jokaisella on oikeus puolustaa itseään kiusaamista vastaan. Olisitko lopettanut kiusaamisen jos kohde ei olisikaan alistunut uhriksesi vaan olisit häpeällisesti saanut turpaasi?

[/quote]

Mutta määrittele heikko? Tunneihminen? Empaattinen? Sosiaalisesti lahjakas? Onko Redrama heikko? Olet vahva vain omata mielestäsi ja olet kehittänyt suojakuoren, jotta sinua ei voi loukata. Ei ole heikkoutta jos kehittää itseään ihmisenä vaan se, että ei uskalla murtaa suojakuortaan ja tulle sieltä ulos tarvitsevana ihmisenä. Tuosta on lyhyt matka katkeruuteen. Olet oman maailmasi vanki. En minäkään saanut rakkautta lapsena - lähinnä vittuilua äidiltä ja lyöntejä isältä. Tässä seison heikkona - kärsin kun ihmiset kärsii eikä tämä tietysti mulle itselle ole kivaa. Jos joku mua nyt pilkkaa niin siitä vaan. En usko, että kenelläkään kiusaajalla on mitään annettavaa elämässä jos he eivät lähde purkamaan omi ongelmiaan.
[/quote]

Ap määritteli itse heikkouden tämän ketjun alussa. Lue sieltä. Ja ap, vastaapa kysymykseeni. Olisitko lopettanut kiusaamisen jos uhri ei olisikaan alistunut uhriksi vaan olisit saanut kunnolla turpaan? Kiusaajat vaikuttavat usein olevan ns. Heikompaa ainesta joihin ei järkipuhe tehoa, teot varmaan parhaiten. Siitä kiusaamisesta ei taida saadakaan tyydytystä jos saakin turpaansa?

Vierailija
116/116 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ën ymmärrä kiusaajia. Jokainen vois ruveta kiusaamaan jotakuta jos haluaisi, useimmiten ihmisellä vaan joku ääni sisällä sanoo, että se on väärin. Toivottavasti en itse koskaan vinksahda samalla tavalla kuin vaikka ap. Ehkä se on joku arvokysymys. Että haluaako aiheuttaa pahaa vai hyvää. Ja ehkä älykkyyskysymyskin. Ehkä ap on ajatellut että koska vanhempansa oli kusipäitä, muutkin ihmiset on. Moni vaan tajuaa että ihmiset on yksilöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi