Milloin radi vaikuttaa vauvaan?
Tämä voi olla tyhmäkin kysymys, mutten saanut edes neukulta kunnon vastausta. Mulla on ruokavaliolla kurissa pysyvä radi siis, ja arvot on heitelleet nyt kuukauden aikana 2-3 kertaa ja tiedostan hyvinkin miksi (mm. tuoremehusta nous kerran 7.8 arvon yli 8.3, enää en siihen litkuun koske).
Terkka sanoi, ettei radin pitäisi vaikuttaa vauvan kokoon jos arvot eivät ole koholla, mut kuinka paljon arvojen sitten pitää olla koholla jotta vaikuttaa? Joka päivä sekä paasto- että ruuan jälkeinen arvo? Onkohan nuo 3 kohonnutta arvoa vaikuttaneet jo vauvaani?
:--D tunnen itseni tyhmäksi, mut toivottavasti joku osaa vastata fiksusti. Rv33 menossa.
Kommentit (10)
Mullakin oli viime raskaudessa radi ja vauva painoi 3220g syntyessään. Ruokavalio hoitona myös ja muutama lipsahdus oli kyllä! Mulle sanoi polilla synnytyslääk. Kun kävin rv 36 että viimesillä viikoilla voi tulla noåpeasti painoa jos mässää ja vauvan sokerit voi sitten olla huonot ja joutua sokeritippaan. Vaan kun herkkuja kohtuudella niin kaikki menee hyvin! :)
Olipa huojentava ketju tämä. Itsellä todettiin just radi ja kauhukuvat alkoi heti pyöriä mielessä. Tiedän että ihan oma vika koko radi, alkuraskaudessa olin tosi tarkka ruokavaliosta, mutta nyt ehkä viimeiset 6 viikkoa oon vaan enemmän ja enemmän syönyt karkkia ja muuta. Eli ilmeisesti kun huolehtii ruokavaliosta niin sokerit saa hallintaan ja vauvalle ei tuu mitään ongelmia??
jos et viitsi edes kirjoittaa koko radia oikein, kukaan ei varmaankaan vastaa.
Pari kertaa oli koholla kun söin vähän enemmän jotain herkkua, mutta muuten arvot pysyivät normaaleina kun vähän katsoi mitä suuhun pisti. Jos koko ajan olisi arvot tapissa, sitten olisi aihetta huoleen, mutta parin koholla olevan arvon jälkeen ei ole hätää. Mulle syntyi siro, alle 3200g vauva.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:48"]
Pari kertaa oli koholla kun söin vähän enemmän jotain herkkua, mutta muuten arvot pysyivät normaaleina kun vähän katsoi mitä suuhun pisti. Jos koko ajan olisi arvot tapissa, sitten olisi aihetta huoleen, mutta parin koholla olevan arvon jälkeen ei ole hätää. Mulle syntyi siro, alle 3200g vauva.
[/quote]
Sitä mietinkin, ettei pari kohoumaa arvoissa voi vaikuttaa kamalasti. Kai se on sitten jos koko ajan mässää sokerilla ja arvot huitelee korkealla?
Yritän googlettamallakin etsiä tietoa kaiken maailman sivuilta, ei millään meinaa löytyä tietoa :D
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Tai sitten radi on ihan yleisesti keskustelupalstoilla käytetty lyhenne. Elikäs tiedoksesi - raskausdiabetes.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:48"]
[/quote]
Sitä mietinkin, ettei pari kohoumaa arvoissa voi vaikuttaa kamalasti. Kai se on sitten jos koko ajan mässää sokerilla ja arvot huitelee korkealla?
Yritän googlettamallakin etsiä tietoa kaiken maailman sivuilta, ei millään meinaa löytyä tietoa :D
[/quote]
Mulle sanottiin neuvolassa, että tietenkin voi välillä herkutella eikä mitään pahaa tapahtu, vaikka arvo välillä olisikin vähän koholla sen jälkeen.
Jos sulla arvot on pääsääntöisesti normaalit, pieni heitto silloin tällöin ei ole vaarallista :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Tai sitten radi on ihan yleisesti keskustelupalstoilla käytetty lyhenne. Elikäs tiedoksesi - raskausdiabetes.
[/quote]
Eikö tämä ollutkaan RAID keskustelu? Jatkakaa.
Pienet satunnaiset heittelyt eivät haittaa, mutta jos sokeriarvot ovat usein ja pitkään korkealla, vauva ottaa kasvuspurtteja noiden aikana. Ja tämä on sitä ylimääräistä kasvua. :-) Syö normaalisti ja herkuttele välillä, mittaile sokereita niin tiedät mihin mikäkin vaikuttaa.
Se tuoremehu tekee monelle murheita, sekoittaa sokereita vaikkei radia olisikaan.