Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, kun niin monet vanhemmat antavat lastensa tulla isokokoisiksi jo ihan pienestä lähtien.

Vierailija
24.11.2021 |

He ovat usein itsekin isokokoisia, joten perinne jatkuu. Erilaiset, fyysiset vaivat voivat alkaa jo hyvinkin nuorina, diabetes 2 -riskistä puhumattakaan. Ja entäpä koulukiusaaminen painon vuoksi?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lapsi on aina ollut kova ahmija, syö huvikseen. Jo päiväkodissa kehuivat että kaksi kertaa santsaa. Itse koitin pistää rajaa yhden lisäannoksen jälkeen ja yritin opettaa kuuntelemaan kylläisyyttä.

Normaalin rajoissa pysyi, kunnes isompana alkoi liikkua itsenäisemmin ja sai taskurahaa ym jolloin pääsi kauppaan. Lisäksi aina jos on kotona jotain "erityistä" hyvää, esimerkiksi mehua, mehukeittoa tai keittoon tarkoitettu nakkipaketti, se häviää ennen kuin itse olen ehtinyt maistaa ollenkaan, ellen erikseen painota asiaa etukäteen.

Tuntuu et hänellä ei toimi se kylläisyysnappi aivoissa, on vaan tosi perso kaikelle hyvänmakuiselle. En syö tuolla lailla itse vaan stoppi tulee vastaan, eli en ole opettanut tuota. Periaatteessa tuommoisia keittoja ja mehuja ei tietysti tarvisi kuulua ruokavalioon ollenkaan, mutta itsellä olisi "varaa" nauttia myös tuollaisia herkkuja kohtuudella. Lapsella ei vaan sitä kohtuuden tunnetta ole ollenkaan. Varmaan tähän jossain vaiheessa tulee lisää tutkimukseen perustuvaa tietoa, että miksi jotkut ihmiset ovat sellaisia ja jotkut ei.

Ykköseltä on tullut paljon Prisma-dokumentteja ylipainoon ja ruokavalioon liittyen. Toisilla on tosiaan eri lähtökohdat, mutta kaikkeen löytyy keinot. Niissä on ollut hyviä ohjeita, mutta ongelma niissä on vain se, että edelleenkin pitäisi tehdä ITSE ne muutokset. Ylivoimaista siis useimmille.

Vierailija
102/103 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loksahti leuka lattiaan kesällä, kun kiinnitin lähikaupassa huomiota isän ja lapsien ostoksiin. Molemmille lapsille oli ostettu oma laatikko jäätelötuutteja. 

Noh, me voidaan toukokuussa ostaa Jäätelöautosta kerralla 100 jäätelöä hyvästä tarjouksesta. Kas kun pakastin on keksitty, niin siitä määrästä syö nelihenkinen perhe vaikka syksyyn asti, ja riittää kavereillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loksahti leuka lattiaan kesällä, kun kiinnitin lähikaupassa huomiota isän ja lapsien ostoksiin. Molemmille lapsille oli ostettu oma laatikko jäätelötuutteja. 

Mistä tiedät että oli molemmille lapsille omat eikä tarjouksessa?

Ja miksei voi olla useampaa pakkausta, jos toinen tykkää mansikasta ja toinen suklaasta? Mistä tiedät ettei kukaan muu perheessä syö niitä jätskejä jne. jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi