Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vierailija
23.11.2021 |

Tämä ei ole siis itseäni koskeva juttu (olen naimisissa ja meillä on mieheni kanssa lapsia), vaan seuraan sivusta useammankin pariskunnan elämää:

Pariskunnat ovat kolmenkympin molemmin puolin, yhdessä ovat olleet jo pitkään (5-10 v) eli ei ole mistään tuoreista suhteista kyse. Pariskunnat ovat vuosia asuneet yhdessä, monilla on yhteinen omistusasunto ja osalla pareista lapsi/lapsia. Pariskunnan osapuolet eivät ole olleet aiemmin naimisissa eli liitto olisi molemmille ensimmäinen. Naiset ovat tehneet hyvin selväksi, mitä ajattelevat avioliitosta: ovat sanoneet miehelle ja ulkopuolisille moneen kertaan, että haluaisivat naimisiin, mutta miehet eivät kosi. Miehet sanovat, että vielä ei ole sopiva aika mennä naimisiin, vaan haluavat odottaa. Naiset eivät miehiään kosi: osa kokee itse, että kosinnan pitää tulla mieheltä ja osalle mies on sanonut, että mies kosii sitten kun kokee hetken olevan sopiva. Naiset saattavat usein "muistuttaa" miestä kosimisesta esim. muiden häiden yhteydessä, muiden mennessä kihloihin, omien lasten ristiäisten/nimiäisten aikaan jne.

Sivusta seuraajana mietin, mitä ihmettä? Tajuan, että parikymppiset vasta tavanneet eivät ole menossa naimisiin, mutta pitkään yhdessä olleet, joilla on oma asunto ja jopa lapsia? Mitä tuossa vaiheessa pitää enää odottaa, kun yhdessä on oltu pitkään, on asunto ja lapsetkin? Yhteinen jälkikasvu on jo paljon suurempi sitoumus kuin avioliiton solmiminen. Itselleni tulee näistä tapauksista olo, haluaako mies koskaan naimisiin avopuolisonsa/lastensa äidin kanssa?

Enkä nyt tarkoita pariskuntia, jotka eivät haluakaan naimisiin (tämä on täysin ok), vaan näitä pareja, joissa nainen haluaisi naimisiin ja mies ei.

Ap

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vaihtoehdot

Kommentit (527)

Vierailija
101/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei hyödy avioliitosta mitään. Jos ajattelee leskeneläkettä, hyvin harva nainen kuolee alle 50-vuotiaana. Osa miehistä kuolee.

Suurin osa miehistä osannee käydä Tilastokeskuksen sivuilla. Valtaosa avioliitoista päätyy eroon. Ja näitä eroja hakevat naiset 75 prosenttisesti. Avioliiton kesto on näissä normi- eli eroliitoissa hieman päälle 10 vuotta. Seksin saanti päättyy yleensä jo paljon aikaisemmin.

Lisäksi miehiä ei ole millään lailla sosiaalistettu häihin tai muuhun avioliittohömpötykseen, kuten naiset on jo pikkulapsiajan prinsessasaduista lähtien.

Mies ei tosiaan hyödy avioliitosta mitään.

Valtaosa avioliitoista ei päädy eroon. Se on fakta.

Miesten ennenaikaiset kuolemat ovat tietysti usein oma valinta. Ei kukaan käske juomaan kaljaa, tupakoimaan ja olemaan liikkumatta.

Vierailija
102/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vedätti nuorena yksi poikaystävä monta vuotta lupauksilla yhteisestä elämästä. Seuraavan kanssa olin viisaampi ja löin jo parin vuoden päästä kortit pöytään, että edellytän sitoutumista avioliittoon, jos hän on kerran tosissaan kanssani. Kumpikaan ei siinä oikein kosinut toista, vaan yhdessä sovittiin että avioidutaan.

Kaikki miehet suostuvat naimisiin, kun kumppani on oikea. Liitosta lähteminen ei ole edes vaikeaa, joten jos mies ei suostu avioon, se kertoo ettei hän välitä sinusta edes sen vertaa, että luopuisi esittämästä sinkkua silloin kun sinä et ole paikalla.

"Kaikki miehet suostuvat naimisiin, kun kumppani on oikea." Nimenomaan! En ole tavannut ketään miestä, joka ei olisi kiikuttamassa alttarille naista, jota pitää unelmiensa kumppanina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa esimerkin tosielämästä. Tutustuin tulevaan mieheeni jo lukioikäisenä, muutettiin yhteen ja hankittiin kaksi lasta. Rakennettiin talo ja otettiin velkaa. Oltiin niin kuin kaikki muutkin, mutta naimisiin mieheni ei suostunut. Yrityksensä laajentaminen oli hänelle kaikki kaikessa. Hän ahkeroi ja me vaurastuimme. Sitten eräänä päivänä hän lähti kesätyöntekijäksi palkkaamansa tytön matkaan. Häitä he viettivät saman vuoden marraskuussa.

Eli miehesi ahkeroi ja hän vaurastui. On vain oikein, että eron tultua hän saa pitää työnsä hedelmät itsellään, ja sinä saat pitää omasi.

Vierailija
104/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että mikä pointti on enää mennä naimisiin, jos on asuttu vuosia yhdessä ja on jo lapsia. Tietysti sen voi varmaan hoitaa pois alta, jos haluaa, mutta mikä on pointti enää siinä vaiheessa?

No esim se, ettei toisen kuollessa joudu luopumaan kodista. Nimenomaan siellä elämän loppuvaiheessa on avioliiton suurimmat hyödyt.

Mieshän voi hankkia rahoillaan asunnon vain omiin nimiinsä.

Ja nainen oman omiinsa, jolloin ei voida asua yhdessä? Eli ainoa tapa, jolla voidaan asua yhdessä, ja turvata MOLEMPIEN oikeus leskenä asua omassa kodissa on avioliitto.

Älykäs nainen on kaukaa viisaasti ostanut ja maksanut yhteisestä asunnosta puolet. Leskenä hän saa oman osansa asunnosta ja voi ostaa itselleen mieleisensä asunnon esim. läheltä palveluja. Yhteinen asunto olisi kuitenkin liian suuri.

Vanhukselle muutto ei ole yleensä järkevä ratkaisu. Lähimuistin heiketessä uuteen asuntoon ei enää ole helppo sopeutua, eli on riski joutua hoitokotiin, vaikka vanhassa kodissa olisi vielä pärjännyt. Sukupuolesta riippumatta olisi leskelle helpompi, kun ei puolison kuollessa ja surun keskellä vanhuksen tarvitsisi muuttaa.

Tiedän paljon naisia jotka ovat puolison kuoltua muuttaneet isotöisestä omakotitalosta helppohoitoiseen rivitaloon tai kerrostaloon. Taitaa olla aika yleistä.

Joo, se on ihan ok, kun se on oma valinta, ja sen saa tehdä omassa tahdissa. Muistisairaalle tilanne on toinen.

Vierailija
105/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tulla sanomaan avioliiton taloudellisesta puolesta, avioehtoja saa räätälöityä monenlaisia eli ei ole rahastakaan kiinni. Mekin tehtiin miehen kanssa avioehto, joka on molemmille reilu: kumpikin pitää erotilanteessa oman omaisuutensa, avioliiton päättyessä kuolemaan omaisuus on yhteistä. Avioehdossa huomioidaan yhteinen ja kummankin oma omaisuus molempien kannalta reilusti ja tasapuolisesti. Lasta hoidimme hoitovapaalla tasapuolisesti vuorotellen ja kummallakin on sama palkkataso.

Vierailija
106/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei hyödy avioliitosta mitään. Jos ajattelee leskeneläkettä, hyvin harva nainen kuolee alle 50-vuotiaana. Osa miehistä kuolee.

Suurin osa miehistä osannee käydä Tilastokeskuksen sivuilla. Valtaosa avioliitoista päätyy eroon. Ja näitä eroja hakevat naiset 75 prosenttisesti. Avioliiton kesto on näissä normi- eli eroliitoissa hieman päälle 10 vuotta. Seksin saanti päättyy yleensä jo paljon aikaisemmin.

Lisäksi miehiä ei ole millään lailla sosiaalistettu häihin tai muuhun avioliittohömpötykseen, kuten naiset on jo pikkulapsiajan prinsessasaduista lähtien.

Mies ei tosiaan hyödy avioliitosta mitään.

Valtaosa avioliitoista ei päädy eroon. Se on fakta.

Miesten ennenaikaiset kuolemat ovat tietysti usein oma valinta. Ei kukaan käske juomaan kaljaa, tupakoimaan ja olemaan liikkumatta.

Lue tilastoja. Puolet avioliitoista päätyy eroon.

Vierailija
107/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole naimisissa, mutta kumpikin on ollut aiemmin. Silti yhdessä asuttu jo 19 vuotta. Nyt olen alkanut miettiä, kun 50 lähestyy, että tuo leskeneläkekysymys saattaa kääntää avioitumisen puolelle. Mitään muuta syytä en näe.  Se on nyt yksi ja sama, onko naimisissa muuten. Avioerokin maksaa vain reilun satkun ja avioliitto ei estä kenenkään eroamista.

Vierailija
108/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koen et noita naisia k*s*tetaan ihan 6-0. 

Mies nyppii rusinat pullasta kun saa avokin ja muun ilman avioliiton tuomia vastuita. Sillä avioliitolla on paljonkin väliä taloudellisen tilanteen takia, jos mies kuolee ja nainen jää leskeksi tai erotessa toinen jäisi tyhjin käsin.

Miks erotessa toiselle pitäs mitää antaa?eiköhän se nainen voi ihan omillaan tulla toimeen ja sama toisinpäin.jos mulla ois omaisuutta niin en todellakaan puolia antais toiselle eron hetkellä,en mä nyt kavereillekkaan antais jos välit menee poikki.

Vierailija
109/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin että yli 60% esikoisista syntyy nykyään avioliiton ulkopuolella. Kaikista lapsista n. 45%. On siis enemmän sääntö kuin poikkeus, että perhe perustetaan ilman avioliittoa. Aika moni pareista avioituu pian esikoisen syntymän jälkeen, mutta kuten tilastoista näkyy, ei suinkaan kaikki. Minusta tässä on kyse yhteiskunnallisesta muutoksesta ja ilmapiiristä, ei vain yksilötason päätöksistä. Moni lapsi jäisi kokonaan tekemättä, jos jäätäisiin odottamaan miehen avioaikeita, valitettavasti näin. Jotain on muuttunut nuorten asenteissa, mutta myös oma tuttavapiiri ja omat kokemukset kertoo sitä, että erityisesti miesten asenteissa. Lapsi, asuntolaina yms. vielä menee, mutta avioliitto on iso askel.

Oman empiirisen havainnon mukaan naimisiin pitäisi mennä pian huumavaiheessa tai lähes heti esikoisen synnyttyä. Siinä pikkulapsiarjessa miehiä ei enää kiinnosta.

Ja kyllä, minulle kävi myös näin. Avioliitosta keskusteltiin ja se oli suunnitelmissa, mutta lapsen syntymän jälkeen mies kieltäytyikin, siirsi suunnitelmaa koko ajan eteenpäin. Siinä vaiheessa olin itse ns. loukussa. Lapsi sitoo naisen suhteeseen ihan eri tavalla kuin miehen.

Vierailija
110/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoon painostava nainen on vain rahan perässä. Avioliitossa puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Avoliitossa nainen pysyy rakastavampana ja nöyrempänä, kun yhteiselo ei ole lakiin sidottu itsestään selvyys. Kaiken lisäksi ruokalaji, joka vie naisen seksuaaliset halut ( paitsi tietenkään palstamammoilta) on hääkakku.

Vierailija
111/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten pitäisi mennä naimisiin naisten toiveesta? Kyllä naimisiin kuuluu mennä VAIN jos se on KUMMANKIN toive.

Täällä monessa kommentissa on kuinka miehet välttelee vastuuta, että nainen ei saa rahaa ja kun mies kuolee jää tyhjän päälle. Ihan vaan tiedoksi, myös nainen voi kuolla ensin.

Ja se raha. Pakko päästä naimisiin koska raha. Mitä jos hommaisitte omat rahanne, ettei tarvi painostaa toisia naimisiin rahan vuoksi?

Kyllä on todella rumia asenteita täällä. Miehillä on oikeus haluta tai olla haluamatta naimisiin. Miehillä on myös täysi oikeus olla haluamatta elättää naista ja maksaa tämän kaikki oleminen. Deal with it.

Vierailija
112/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jos mies tulisi naiselle hokemaan "sun on pakko mennä mun kanssa naimisiin ja huolehtii mun elatus ja antaa mulle sun rahat kun kuolet, muuten olet vastuuntunnoton etkä rakasta mua!"

Mikä olis fiilis?

Vierailija
113/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä koen et noita naisia k*s*tetaan ihan 6-0. 

Mies nyppii rusinat pullasta kun saa avokin ja muun ilman avioliiton tuomia vastuita. Sillä avioliitolla on paljonkin väliä taloudellisen tilanteen takia, jos mies kuolee ja nainen jää leskeksi tai erotessa toinen jäisi tyhjin käsin.

Miks erotessa toiselle pitäs mitää antaa?eiköhän se nainen voi ihan omillaan tulla toimeen ja sama toisinpäin.jos mulla ois omaisuutta niin en todellakaan puolia antais toiselle eron hetkellä,en mä nyt kavereillekkaan antais jos välit menee poikki.

Avioliitossa nainen nyppii rusinat pullasta.

Vierailija
114/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä halusin naimisiin kun suhdetta oli takana reilu vuosi. Mies ei halunnut.  meni muutama vuosi niin ettei kukaan halunnut naimisiin :D Nyt mies on halunnut jo vuosia naimisiin mutta minä en. 

Ymmärrän että mies ei osannut sanoa syytä miksei halunnut ensin naimisiin kanssani, koska en minäkään osaa sanoa syytä miksi en enää halua.

Jotenkin se juna vain meni jo.

Vierailija
115/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avioliitto on miehen mielestä "turha"/sillä ei ole hänelle merkitystä, miksi...

...mies ei mene naimisiin ilahduttaakseen puolisoaan, jolle avioliitolla on merkitystä? Jos avioliitto on miehelle turha/merkityksetön, niin eikö sen voi solmia ihan vaan puolison iloksi vaikkei siitä mitään irti saakaan?

...jos avioliitolla ei ole mitään merkitystä eikä se miehen mielestä muuta suhdetta mitenkään, miksi avioliittoa ei sitten voi solmia (jos kerta sitä vastaan ei erityisemmin ole mitään)?

Juuri näin! Jos sillä ei ole väliä, miksei voi antaa sitä iloa sille, jolle sillä on väliä.

Sikso, koska on empatiakyvytön, ikävä ihminen kaiken alla.

Vierailija
116/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää menee musta vähän samaan kategoriaan kuin reilusti yli kolmekymppiset/liki nelikymppiset parit, joista mies hokee ettei vielä oo valmis saamaan lapsia. Turhan moni nainen odottelee rauhassa miehen kypsymistä lapsiasialle ja sitten lopulta mies ilmoittaakin, ettei halua lapsia/haluaa erota. Siinä jää pahimmillaan nainen ilman lapsia, kun hedelmällinen aika meni "hukkaan".

Niin siis, nainenhan on tuossa tapauksessa jo hukannut hedelmällisintä aikaa, ja on 10v myöhässä jo aloittaessaan. Tyhmä ja helposti höynäytettävä mies tekee lasta vasta parin vuoden suhteen jälkeen, jos naisella alkaa iän puolesta olla kiire jo, eli 30v tai yli.

Vierailija
117/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolesta riippumatta ihmisten pitäis olla tiukempia avioliiton suhteen, jos sellaisen haluavat. Ei mitään vuosikymmenen odotteluja, jos tiedossa on, että haluaa mennä naimisiin. Kukaan oikeasti jo reilusti aikuiseen ikään ehtinyt ei tarvitse vuosikymmentä tutustuakseen puolisoon niin, että tietää haluaako tämän kanssa naimisiin. Kyllä se parissa vuodessa näkyy, onko tästä suhteesta avioliittoon asti vai ei.

Ei näy, petolliset voi hyvin näytellä muutaman vuoden. Eihän niitä avioeroja muuten tulisi näin paljon. Naiset eivät yleensä edes ymmärrä mitä avioliitto tarkoittaa. Teille se on juhla, status, taloudellinen hyöty etenkin kun eroatte, eikä kuuna päivänä mietitä velvollisuuksia. Pöyristytte ajatuksestakin, että naisella muka voisi olla yhtään mitään velvollisuuksia miestä kohtaan.

Miehet eivät halua erota, naiset haluaa.

118/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on naisillekin usein fiksumpaa olla ilman avioliittoa. Oma omaisuus kannattaa pitää vain itsellä, mahdolliset perinnöt ym.

Ja suhteesta voi sitten lähteä matalammalla kynnyksellä. Ei ole sellaista ajatusta, että olisi pakko jäädä hoitamaan sairasta puolisoa tms. tai maksella hänen kuluja, jos hän jää työttömäksi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
119/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tulla sanomaan avioliiton taloudellisesta puolesta, avioehtoja saa räätälöityä monenlaisia eli ei ole rahastakaan kiinni. Mekin tehtiin miehen kanssa avioehto, joka on molemmille reilu: kumpikin pitää erotilanteessa oman omaisuutensa, avioliiton päättyessä kuolemaan omaisuus on yhteistä. Avioehdossa huomioidaan yhteinen ja kummankin oma omaisuus molempien kannalta reilusti ja tasapuolisesti. Lasta hoidimme hoitovapaalla tasapuolisesti vuorotellen ja kummallakin on sama palkkataso.

Ja kun nyt kerran lakimiehen kanssa kävitte avioehtoa rustaamassa, niin vastaavaan lopputulokseen olisitte päässeet pysymällä avoliitossa ja tekemällä keskinäisen testamentin.

Mitä lisäarvoa avioliitto toi?

Vierailija
120/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämmekö keskiajalla vielä? Miksi miesten pitäisi kosia naista? Miehen kanssa avioliittoon haluava nainen osaa kosia itsekin. Enemmän sellaista miehenä arvostaisin, ja saisi minut haluamaan avioliittoon, kuin ikivanha traditio jossa miesreppana etsii täydellistä hetkeä ja tilaisuutta kosinnalle ja polvistuu naisen eteen romanttisesti puku päällään. Voi elämä..

Koska vastaisin aina kieltävästi naisen kosintaan, vaikka olisin itse miettinyt asiaa samanaikaisesti.