Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vierailija
23.11.2021 |

Tämä ei ole siis itseäni koskeva juttu (olen naimisissa ja meillä on mieheni kanssa lapsia), vaan seuraan sivusta useammankin pariskunnan elämää:

Pariskunnat ovat kolmenkympin molemmin puolin, yhdessä ovat olleet jo pitkään (5-10 v) eli ei ole mistään tuoreista suhteista kyse. Pariskunnat ovat vuosia asuneet yhdessä, monilla on yhteinen omistusasunto ja osalla pareista lapsi/lapsia. Pariskunnan osapuolet eivät ole olleet aiemmin naimisissa eli liitto olisi molemmille ensimmäinen. Naiset ovat tehneet hyvin selväksi, mitä ajattelevat avioliitosta: ovat sanoneet miehelle ja ulkopuolisille moneen kertaan, että haluaisivat naimisiin, mutta miehet eivät kosi. Miehet sanovat, että vielä ei ole sopiva aika mennä naimisiin, vaan haluavat odottaa. Naiset eivät miehiään kosi: osa kokee itse, että kosinnan pitää tulla mieheltä ja osalle mies on sanonut, että mies kosii sitten kun kokee hetken olevan sopiva. Naiset saattavat usein "muistuttaa" miestä kosimisesta esim. muiden häiden yhteydessä, muiden mennessä kihloihin, omien lasten ristiäisten/nimiäisten aikaan jne.

Sivusta seuraajana mietin, mitä ihmettä? Tajuan, että parikymppiset vasta tavanneet eivät ole menossa naimisiin, mutta pitkään yhdessä olleet, joilla on oma asunto ja jopa lapsia? Mitä tuossa vaiheessa pitää enää odottaa, kun yhdessä on oltu pitkään, on asunto ja lapsetkin? Yhteinen jälkikasvu on jo paljon suurempi sitoumus kuin avioliiton solmiminen. Itselleni tulee näistä tapauksista olo, haluaako mies koskaan naimisiin avopuolisonsa/lastensa äidin kanssa?

Enkä nyt tarkoita pariskuntia, jotka eivät haluakaan naimisiin (tämä on täysin ok), vaan näitä pareja, joissa nainen haluaisi naimisiin ja mies ei.

Ap

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vaihtoehdot

Kommentit (527)

Vierailija
1/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on muksut ja talot jo yhdessä hankittu niin miksi se avioliittoon sitoutuminen ahdistaa? avioeron saa aina, lapsen vanhempia ollaan koko elämän ajan oltiin yhdessä tai eronneita.

Vierailija
2/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen et noita naisia k*s*tetaan ihan 6-0. 

Mies nyppii rusinat pullasta kun saa avokin ja muun ilman avioliiton tuomia vastuita. Sillä avioliitolla on paljonkin väliä taloudellisen tilanteen takia, jos mies kuolee ja nainen jää leskeksi tai erotessa toinen jäisi tyhjin käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miksi puoliso ei suostu menemään naimisiin, jos se on toiselle todella tärkeä asia?

-kuinka kauan naimisiin menemistä pitäisi odottaa, jos yhdessä on oltu vaikka jo 10v? toiset 10 v? 

Vierailija
4/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei osaa asettua miesten asemaan.

Mies joutuu maksamaan sormukset.

Mies joutuu maksamaan juhlat.

Mies joutuu antamaan puolet omaisuudestaan naiselle heti sillä hetkellä, kun nainen haluaa erota (ryöstää miehen).

Mies ei hyödy avioliitosta. N21

Vierailija
5/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan kasan alapeukkuja, mutta mun mielestä reippaasti aikuiseen ikään ehtineillä avioliittoa ei odotella loputtomiin. Kyllä suurin osa n. kolmekymppisistä ja jokusen vuoden yhdessä olleista pareista tietää, haluaako mennä naimisiin puolisonsa kanssa vai ei. Kovin nuorena on eri juttu, kun oma elämä on niin kesken, mutta kyllä kolmekymppinen jo aika hyvin tietää kuka on ja millaisen puolison haluaa. Jos puoliso ei pitkänkään yhdessäolon jälkeen kosi, niin kertoo musta siitä ettei halua naimisiin nykyisen kumppaninsa kanssa.

Vierailija
6/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joutuu antamaan puolet omaisuudestaan naiselle heti sillä hetkellä, kun nainen haluaa erota (ryöstää miehen).

Me maksoimme toistemme sormukset.

Maksoimme juhlat yhdessä puoliksi.

Meillä on avioehto, eli erotessa kumpikaan ei joudu antamaan toiselle puolia omaisuudestaan.

Meillä molemmat hyötyy avioliitosta.

T. Ap

Vierailija
7/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nyppii rusinat pullasta kun saa avokin ja muun ilman avioliiton tuomia vastuita. Sillä avioliitolla on paljonkin väliä taloudellisen tilanteen takia, jos mies kuolee ja nainen jää leskeksi tai erotessa toinen jäisi tyhjin käsin.

tämä!! säälittää naiset, jotka odottelevat kosintaa tyyliin n. 10 v parisuhteen jälkeen ja mies on sanonut, ettei saa hoputtaa asian kanssa. mies saa tuossa avoliiton myötä kaikki hyvät puolet, mutta ei sitoudu puolisoon juridisesti. 

Vierailija
8/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä halua naimisiin, koska en hyödy siitä. Ja jos nainen oikeasti rakastaa minua, niin ei hän ala turvautumaan henkiseen väkivaltaan vihjailemalla avioliitosta. -nuori mies

Vierailija
9/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muiden asiat sulle kuuluu?

Vierailija
10/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu kosii sellaista naista joka kokee että kosinnan on tultava mieheltä?

Vierailija
11/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Jos on yhteisiä lapsia ja omaisuutta, niin kannattaa mennä avioliittoon. Avioliittolaki velvoittaa myös elättämään toisen. Miehet eivät mene naimisiin, koska a) vapauden illuusio särkyy, kuvittelevat, ettämavoliitosta on helpompi lähteä b) miksi ostaa koko meijeriä, kun muutenkin saa maitoa c) kusettavat monia naisia taloudellisesti- mies maksaa kiinteän omaisuuden, ja nainen huoksevat menot, kuten lapsesta koituvat kulut.

Vierailija
12/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttää tuo. Itse olen juuri tuossa tilanteessa, että yhyeinen talolaina on, autot on puoliksi ostettu ja vauvaa odotellaan. Olen aina sanonut että haluan tehdä lapset aviossa, mutta ikä tuli vastaan ja piti luopua siitä. Varmasti odottaa, että vauva saa hänen sukunimen, mutta enpä usko. Sanoinkin siitä miehelle. Nyt se varmaan miettii että pitäisikö edes kihlata minut (tietenkin pitkällä mahalla kun en voi edes juhlia). Typerys!

Vierailija
13/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksoimme toistemme sormukset.

Maksoimme juhlat yhdessä puoliksi.

Meillä on avioehto, eli erotessa kumpikaan ei joudu antamaan toiselle puolia omaisuudestaan.

Meillä molemmat hyötyy avioliitosta.

T. Ap

Paras tapa turvata omaisuus on mennä naimisiin, ja tehdänavioehto.

Vierailija
14/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ongelma, että mies palvoo, mutta ei halua "vielä" muuttaa yhteen.

Itsellä on tietysti sellainen fiilis, että mies ei ole aivan rehellinen, skannaa mahdollisia vikojani ja odottaa josko niitä ilmaantuisi.

Rakastan tuota miestä, mutta en laske hänen varaansa. Koskaan ei kannata laittaa kaikkia munia yhteen koriin.

Mies on ihan tavallinen, mutta hellä ja kiltti. Olen jo ottanut sen asenteen, että emme päädy saman katon alle. Täytyy katsoa, miten tämä elämä menee...

Vierailija
15/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava tilanne, minä (N28) haluaisin naimisiin mutta mieheni (33 v.) ei ikinä halua mennä naimisiin, hän ei usko avioliittoon. 5 vuotta yhdedssä ja siitä 4 vuotta avopuolisoina. En koe (ainakaan toistaiseksi) että minun pitäisi lopettaa toimiva suhde vain sen takia etten pääse naimisiin hänen kanssa. Lapsia ei ole, omistusasunto minun nimissä sillä mies ei halunnut vielä ostaa asuntoa.

Vierailija
16/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö tämä myös toisinpäin jos nainen ei halua naimisiin?

Vierailija
17/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on se, että jos kerta kokee avioliiton itselleen tärkeäksi, niin ennen sitä ei pidä ottaa yhteistä asuntolainaa tai tehdä lapsia. Tällä tavalla tuollaista tilannetta ei pääse ikinä edes syntymään ja voi siirtyä seuraavaan, jos toinen ei ole tähän valmis.

Vierailija
18/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö tämä myös toisinpäin jos nainen ei halua naimisiin?

Ei tietenkään. Naiset rakastavat kaksoisstandardeja. Naisen oma etu menee AINA miehen edun edelle. -nuori mies

Vierailija
19/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ärsyttää tuo. Itse olen juuri tuossa tilanteessa, että yhyeinen talolaina on, autot on puoliksi ostettu ja vauvaa odotellaan. Olen aina sanonut että haluan tehdä lapset aviossa, mutta ikä tuli vastaan ja piti luopua siitä. Varmasti odottaa, että vauva saa hänen sukunimen, mutta enpä usko. Sanoinkin siitä miehelle. Nyt se varmaan miettii että pitäisikö edes kihlata minut (tietenkin pitkällä mahalla kun en voi edes juhlia). Typerys!

No ei tietenkään vauvalle miehen sukunimeä tuollaisessa tilanteessa! Eihän siitä ole kahta puhetta, vauva sinun nimelle vaan eikä sit tarvitse sen kummemmin edes miettiä kun tilanne on tuo.

Vierailija
20/527 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielipiteeni on se, että jos kerta kokee avioliiton itselleen tärkeäksi, niin ennen sitä ei pidä ottaa yhteistä asuntolainaa tai tehdä lapsia. Tällä tavalla tuollaista tilannetta ei pääse ikinä edes syntymään ja voi siirtyä seuraavaan, jos toinen ei ole tähän valmis.

JEP. Minulle avioliitto on tärkeä, ja en muuttaisi ylipäätään virallisesti samaan asuntoon ennen avioliittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän