Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävimme Amarillossa - ei tarvitse mennä enään...

Vierailija
14.02.2015 |

Menimme iltapäivällä paikalliseen Amarilloon neljän hengen seurueemme kanssa.

Virhe #1: En ressukka tajunnut, että ovensuussa oli kyltti jossa pyydettin odottamaan pöytiinohjausta. Käymme tuolla usein arki-iltaisin jolloin tuota kylttiä ei ole. Eli erehdyimme painelemaan suoraan sisään etsimään vapaata pöytää, jonka seurauksena erittäin piukean oloinen tarjoilija tuli huutamaan, että "Menkää sinne ovelle odottamaan". Selvä, näin teimme.

Virhe #2: Kun tämä tarjoilija tuli sitten meidät siitä ovelta parinkymmenen sekunnin päästä noutamaan (eli olisi voinut meidät samantien siitä ohjata sinne vapaaseen pöytään mutta kai meille piti näyttää paikkamme) tivattiin meiltä erittäin kovaäänisesti, onko meillä pöytävarausta. Auts, en ollut tajunnut että tällaisen keskikokoisen kaupungin mahantäyteketjuravintolaan pitäisi tehdä lauantai-iltapäiväksi pöytävaraus. Anteeksi.  Meidät ohjattiin sitten lopulta pöytään, jossa oli sen verran heikko valaistus että me normaalinäköiset ihmiset jouduimme käyttämään kännyköiden valoa nähdäksemme ruokalistasta jotain. 

Ruoka oli sitä normaalia pakasteesta sulatettua mättöä, mahat tulivat täyteen ja ruoka tuli ruuhkaan suhteutettuna melko nopeasti ja muut tarjoilijat ainakin yrittivät olla ystävällisiä. Laskua sen sijaan yritimme tilata puolisen tuntia, mutta ketään ei näkynyt.

Ehkä kiire juu yllättänyt ja kaikilla hermo kiristyy joskus, mutta jäin silti miettimään miksi ihmeessä maksoimme tuosta "lystistä" toista sataa euroa. Palvelualojen on turha kummastella miksi menee huonosti jos touhu on samaa luokkaa muuallakin... 

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:22"]

Muistakaa myös, että te ette ole ainoita asiakkaita ravintolassa. Tarjoilijalla voi olla parhaimmillaan 10-15 pöytää hoidettavana itse.. 

[/quote]

Eli kiireessä tarjoilijat ei piittaa nistä asiakkaita, joilla on enää vain lasku maksamatta.

Vierailija
42/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarjoilijan kuulu vittuilla asiakkaalle missään vaiheessa, sillä ilman asiakasta ei ole työtä. Suomalaiset syövät muutenkin niin vähän ulkona, että ihmettelen palveluhaluttomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut "Ravintolassa" sisältä jäistä Ruokaa.

Valkosipuliperunoita joissa oli raakaa valkosipulia "oli kai valkosipuliperunat loppu ja lisätty Kermaperunoihin raakaa Valkosipulia"

Vaimon kanssa saatiin annokset eri aikaan n10min viiveellä. Itse söin ja Vaimo odotteli omaansa.

Tarjoilija "Teini" laittoi räkärokin soimaan kesken ruokailun ja kaiutin oli suoraan korvani yläpuolella.

Ravintola annos jossa pikkuruinen Lehtipihvi ja n 10 Ranskanperunaa heilui lautasella. Ei mitään muuta.

Onneksi osaan itse tehdä ruokaa.

Vierailija
44/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että satasen maksava ruokailu neljältä on niin halpa...Kyllä nyt meni ulkosuomalaiselta cappuccino väärään kurkkuun.

Vierailija
45/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillossa pöytävaraus :DDDDDDD

Ah... Hyvät naurut!

Vierailija
46/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:48"]

Amarillo, Ei enään.

Menee vain herne nenään.

Pakasteruoka ja äksy tarjoilija-akka.

Jälkimieli on täysin kakka.

Ole hyvä ap, toivottavasti pieni runo piristää mieltäsi. :)

[/quote]

Kiitokset tästä! XD

Vierailija
47/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa oikein harmittaa miten vähään suomalaiset tyytyvät, huono asiakaspalvelu ja surkea, kallis ruoka näytää olevan ihan normijuttu monelle. En ikinä menisi Amarilloon, tai kävin siellä n 10 v sitten, oli kamala kokemus etten koe olevani niin epätoivoinen että menisin takaisin. Vaatikaa parempaa ruokaa!

Vierailija
48/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin tarjoilijana joka on viimeiset 10h juossut asiakkaita palvellen on pakko kommentoida hieman.
.
1. Pöytiin ohjaus. Arkena ja normi viikonloppuina tilanne ei ole niin kriittinen, mutta juhlapyhät ja esim. ystävänpäivä ajavat ihmiset syömään ulos. Se että yksi seurue mokaa ei ketään tapa, mutta todennäköisesti ette olleet se ensimmäinen jonka vuoksk tarjoilijalla oli jo hermo kireällä. Työkavereiden tästä ollaan vitsailtu, ständi pitäisi olla suoraan asiakkaiden edessä etteivät varmasti pääse ohi sitä huomaamatta, mutta aina joku puunsilmä sen missaa. Tarjoilijan käytöksestä et kommentoinut muuta kuin että kovaäänistä, mutta onko tämä voinut olla juuri tilanteesta johtuvaa? Kaikki melu ja häslinki ympärillä saavat ihmisen luonnostaan korottamaan ääntään jolloin se voi kuulostaa törkeämmältä kuin tarkoitus.
.
2. Lasku. Tässä kohtaa on selvä moka henkilökunnan puolelta, todennäköisesti juuri kiireestä johtuva. Yleinen ohjeistus on että 5-10 minuutin välein kuuluu käydä kysymässä onhan kaikki hyvin.
.
Nämä kohdat läpi käytyäni en kyllä edelleenkään huomaa missä se suuri vääryys on tapahtunut. Valitettavasti mielensäpahoittajia löytyy aina, mutta heille neuvoisinkin asioimaan yrityksissä kiireisten aikojen ulkopuolella - tällöin saa takuu varmasti hyvää palvelua. Jos ei niin joko yritys ei tule kauaa kestämään tai vika todellakin löytyy sieltä peilistä.

Vierailija
49/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:41"]

Hei haloo ap! Tottakai ne siellä kysyy onko päytävarausta, kun sellainen on sinne mahdollisuus ottaa (netin kautta lomakkeella). Kuuluu asiaan, ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus ketään kohtaan.

[/quote]

Olen käynyt tuolla säännöllisesti vuodesta 2005 ja tuo oli eka kerta kun pöytävarauksen perään kyseltiin. 

Eikä siinä mitään, totta kai saa kysäistä. Mutta ei tarvitse huutaa tai tiuskia. 

- ap
[/quote]

Ei tullu mieleen että näin ystävänpäivänä aika moni on varannut pöydän etukäteen?? Apina.

Vierailija
50/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä kirjoitat "enään", niin lyön sua nenään!

Vierailija
51/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Amarillojen työntekijät nyt rykässy tähän ketjuun?! Onhan se kovinkin huono paikka, en tiedä miksi 2000luvun alun jälkeen jokapaikasta saa nykyisin pakastekökköä, oli se Amarillo, Rosso tai sitten jokin ns. Itsenäinen paikka. Jos oikeaa ruokaa haluaa, sen pitää olla hyvinkin kallis ravintola :(... Ja siitäkin pitää ottaa ehkä jopa etukäteen selvää, tekevätkö kaiken itse tms. :( 

itse käyn noin kerran puolessatoista vuodessa Amarillossa, ehtii unohtaa sen kokemuksen ja tekee mieli ehkä meksikolaishenkistä ruokaa... Paha mieli siitä kyllä usein tulee :(... 

Minne oikea ruoka on kadonnut?!?!?!?

tosta pöytiin ohjauksesta suuttunut tajoilija nyt olisi jo etukäteen voinut luulla tsempanneen itseään tiedostamaan, että asiakkaat ei aina huomaa sitä kylttiä, erityisesti jos se ei joka päivä siinä ole. Mutta apn seurue tietty olisi voinut sitten pöydässä miettiä, haluavatko jäädä jos mieli pahoittui. Ja voihan siitä tarjoilijan suuttumisesta tai epäkohteliaisuudesta palautettta nettisivujen kauttakin antaa... Kyllä varmaa ravintolapäälikkö ne lukee joskus. Vituttaahan se tietenkin, jos muita vaihtoehtoja kaupungisa ei ole kuin amarillo ja kotipitsa. Siitä saa tsemppiä alkaa kokkailemaan itse parempia pyhäruokia... Olikohan toi MIKKELI..? jyväskylästäkään ei saa kyllä ns oikeaa ravintolaruokaa kuin paremmissa ala carte mestoissa, kaikki ravintolat samaa burgerikuraa ja pastoja, ehkä pakastelohtakin! Wow...

Vierailija
52/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhhhahhaa, tais olla aapeen eka kerta ravintolassa..

Vierailija
53/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoilijan tylyä käytöstä puolusta, mutta ymmärtäkää sekin, että on todella rasittavaa kun asiakkaat eivät katsele yhtään ympärilleen ravintolaan saapuessa/pöytiin istuessa. Kun on oikeasti kiire niin aika menee siinä kun asiakkaat eivät muka näe tätä ''odota tässä''-kylttiä vaan menevät ominpäin valitsemaan pöytää ja sitten juokset heidän perässä sanomassa, että odottavat pöytään ohjausta ravintolan aulassa. Pöydässä voi olla varattu lappu, mutta siitä ei välitetä vaan istutaan siitä huolimatta pöytään, valitaan se likainen pöytä ja ihmetellään kun ei saada palvelua kun tarjoilija ei ole tajunnut, että pöydässä on uudet asiakkaat eivätkä likaiset tai puolityhjät lasit ole heidän, ei tiedosteta että sinua ennen saattaa olla 5 seuruetta odottamassa vapautuvaa pöytää, silloin en voi vapaata pöytää antaa sinulle heidän ohitseen..

Vierailija
54/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarjoilijan työ on olla kohtelias. Jos asiakas on kusipää niin portsari hoitaa pihalle. Siihen asti tarjoilija voi tehdä työnsä kohteliaasti. Amarillossa ilmeisesti ei apn tilanteessa tarvinnut olla pöytävarausta, koska kuitenkin pääsivät heti pöytään. Kokemuksesta tiedän, että ne amarillon odota tässä kyltit on superpieniä, eikä nit tosiaan käytetä edes johdonmukasesti, vaan satunnaisesti... Tarjoilijalla ei tollasessa tilanteessa oikesti vaan pitäis voida pystyä menemään hermo :D...mno, ne jakojäännökset sielläkin työkseen tarjoilee, eka 10vuotta mäkkärissä, sitten amarillloon!!

Vierailija
55/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah :D onneksi tehtiin miehen kanssa varaus yli viikko etukäteen kun katsottiin että saattais olla ruuhkainen viikonloppu siellä. Ettekö älynneet että ystävänpäivänä saattaisi olla vähän enemmän porukkaa liikkeellä?

Vierailija
56/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, sellainen baari. Hyvä tietää ettei astu samaan ansaan. thanks

Vierailija
57/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 03:08"]

No näin tarjoilijana joka on viimeiset 10h juossut asiakkaita palvellen on pakko kommentoida hieman. . 1. Pöytiin ohjaus. Arkena ja normi viikonloppuina tilanne ei ole niin kriittinen, mutta juhlapyhät ja esim. ystävänpäivä ajavat ihmiset syömään ulos. Se että yksi seurue mokaa ei ketään tapa, mutta todennäköisesti ette olleet se ensimmäinen jonka vuoksk tarjoilijalla oli jo hermo kireällä. Työkavereiden tästä ollaan vitsailtu, ständi pitäisi olla suoraan asiakkaiden edessä etteivät varmasti pääse ohi sitä huomaamatta, mutta aina joku puunsilmä sen missaa. Tarjoilijan käytöksestä et kommentoinut muuta kuin että kovaäänistä, mutta onko tämä voinut olla juuri tilanteesta johtuvaa? Kaikki melu ja häslinki ympärillä saavat ihmisen luonnostaan korottamaan ääntään jolloin se voi kuulostaa törkeämmältä kuin tarkoitus. . 2. Lasku. Tässä kohtaa on selvä moka henkilökunnan puolelta, todennäköisesti juuri kiireestä johtuva. Yleinen ohjeistus on että 5-10 minuutin välein kuuluu käydä kysymässä onhan kaikki hyvin. . Nämä kohdat läpi käytyäni en kyllä edelleenkään huomaa missä se suuri vääryys on tapahtunut. Valitettavasti mielensäpahoittajia löytyy aina, mutta heille neuvoisinkin asioimaan yrityksissä kiireisten aikojen ulkopuolella - tällöin saa takuu varmasti hyvää palvelua. Jos ei niin joko yritys ei tule kauaa kestämään tai vika todellakin löytyy sieltä peilistä.

[/quote]

On NIIN suomalaista, kun asiakaspalvelija alkaa selittelemään herne nenässä, sen sijaan että pyytäisi korrektisti anteeksi ja esiintyisi ammattimaisen kohteliaasti! Tarjoilijan kiire tai aiemmat huonot kokemukset samana päivänä eivät kuulu asiakkaalle, vaan raflan omistajalle. Jos itse saisin asiakkaalta valituksen ja työntekijän vastaus olisi tyyliin "mutta kun ne on koko päivän juosseet itse sinne pöytiin niin alko jo vituttamaan", niin tulisi vähintäänkin varoitus tai sitten potkut.

Vierailija
58/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän hengen safkoista juomineen "toista sataa euroa" (eli luultavasti hieman päälle satasen, eli noin 25e/nassu) ei ravintolassa ole kovin kummoinen hinta, joten tuskin kummoista safkaa tai palvelua edes kannattaa odottaa. 

Vierailija
59/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikan Amarillossa olen käynyt kaksi kertaa. toisella kerralla tarjoilu oli helvetin hidasta, no ajateltiin sen johtuvan ruuhkasta, vaikka henkilökuntaa oli. Siis meni ainakin vartti, ennen kuin kukaan tuli kysymään mitään. Toisen kerran kävin arki-iltana yksin, kun mulla oli tunnin päästä menoa. Tilasin salaatin. Juuri ja juuri ehdin sinne menopaikkaan muutaman sadan metrin päähän, sen verran hidasta oli. Kävin jo kerran kysymässä ja sanottiin, että tuodaan kohta. Lopulta sain pienen tilalle salaatin ja vielä hetken tuntuivat miettivän, veloittavatko sen tuodun salaatin hinnan. Mä sanoin, että mulla on vähän kiire, ja minä tilasin eri hintaisen annoksen, joten en maksa teidän virheestänne, mutta kiireen takia tuo kelpaa, mutta en varmaan ehdi ja jaksa edes syödä kaikkea.  Vielä mennessäni olin kysynyt, että onko ruuhkaa kun mun täytyy klo 18 olla paikassa X ja ei kuulemma ollut. Salaatin luulin saavani nopeammin kuin jonkun lämpimän annoksen, olin kai väärässä. 

Vierailija
60/119 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:48"]Amarillo, Ei enään.

Menee vain herne nenään.

Pakasteruoka ja äksy tarjoilija-akka.

Jälkimieli on täysin kakka.

Ole hyvä ap, toivottavasti pieni runo piristää mieltäsi. :)
[/quote]

Isken sua nenään jos kirjoitat enääN! >:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi