Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreä tee

Vierailija
16.03.2015 |

Löytyykö Suomesta laadukasta Vihreää teetä? Olen nyt koittanut muutamia vaihtoehtoja mm. Clipperssin ja Forsamanin omia, mutta mielestäni nuo ovat aivan liian karvaita? Googleteltuani hieman löysin muutamia nettikauppoja, mutta en ole vielä raaskinut tilata. Olisiko jollain heittää vinkkejä, mistä kaupasta kannattaisi lähteä kokeilemaan? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clipperin vihreestä irtoteestä tulee hyvää, kun veden keittämisen jälkeen antaa veden seistä emsin pari minuuttia, kaataa veden mukiin ja hauduttaa teetä sitten n. minuutin.

Vierailija
2/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ensimmäisena kannattaa tarkastaa teen laatu

Japanilainen sencha on paljon parempaa kuin kiinalainen gunpowder (joka on kitkerää)

Lisäksi tietysti laatu vaikuttaa. Itse pidän Clippersin teetä parhaana kauppatuotteena (maustamattoman ehdottomasti). Teekaupoista osta lisäksi senchaa ja niistä löytyy todella kalliitakin vaihtoehtoja ja kyllä ne kalliimmat ovat parempia.

Vihreää teetä juon yli 2 litraa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreästä teestä tulee kitkerää kiehuvalla vedellä ja liian pitkällä hauduttamisella. Saat vedestä sopivaa odottelematta, jos laitat kupin pohjalle n. 1/6-1/5 viileää vettä ja loput sitä sata-asteista. Hyviä oikeita teekauppoja on mm. Chaya ja Mandragora, kuvailevat teelaatuja havainnollisesti ja myyvät pienempiäkin eriä joista on hyvä maistella ensin suosikkinsa.

Vierailija
4/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordqvistin Japan Sencha on hintaansa nähden tosi hyvää. Tarkkana kuitenkin haudutuksen kanssa, vihreä tee on helppo pilata esim. liian kuumalla vedellä tai liian pitkällä haudutusajalla.

Vierailija
5/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen menemään lähimmälle teehuoneelle.
Turun sellaisesta ostan omat vihreät. Saa just sellasen, kun tarvii :)

Vierailija
6/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:04"]

Mä suosittelen menemään lähimmälle teehuoneelle. Turun sellaisesta ostan omat vihreät. Saa just sellasen, kun tarvii :)

[/quote]

Missä Turussa on hyvä teehuone?

Vierailija
7/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin vihreässä teessä LongJing teetä ja käytän sellaista vedenkeitintä, mistä saa asteet säädettyä, koska muuten tee muuttuu tosiaan kitkeräksi hetkessä. Olen myös saanut hyviä tuotteita Chaya tee kaupasta, mutta törmäsin vastikään Chinesetea.fi nettikauppaan ja ainakin itse pidin tuosta vihreästä erittäin paljon. Joten suosittelen myös kokeilemaan sitä!!

Vierailija
8/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuosta Gunpowderista tosiaan pidä vaan etsin ennemminkin laadukasta Longjing teetä, sillä olin vastikään vaihdossa Kiinassa ja siellä totuin HIVENEN parempiin laatuihin, mitä en valitettavasti ole suomesta vielä onnistunut löytämään. Tiedä johtuisiko teen väärä säilöminen maun huonontumiseen, sillä Kiinassa neuvoivat aina säilyttämään vihreän teen viileässä.

Vierailija
9/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revolution on hyvää.

Vierailija
10/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:55"]

Oikeastaan ensimmäisena kannattaa tarkastaa teen laatu

Japanilainen sencha on paljon parempaa kuin kiinalainen gunpowder (joka on kitkerää)

Lisäksi tietysti laatu vaikuttaa. Itse pidän Clippersin teetä parhaana kauppatuotteena (maustamattoman ehdottomasti). Teekaupoista osta lisäksi senchaa ja niistä löytyy todella kalliitakin vaihtoehtoja ja kyllä ne kalliimmat ovat parempia.

Vihreää teetä juon yli 2 litraa päivässä.

[/quote] Itse en tuosta Gunpowderista tosiaan pidä vaan etsin ennemminkin laadukasta Longjing teetä, sillä olin vastikään vaihdossa Kiinassa ja siellä totuin HIVENEN parempiin laatuihin, mitä en valitettavasti ole suomesta vielä onnistunut löytämään. Tiedä johtuisiko teen väärä säilöminen maun huonontumiseen, sillä Kiinassa neuvoivat aina säilyttämään vihreän teen viileässä.

Vierailija
11/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:13"]

Itse suosin vihreässä teessä LongJing teetä ja käytän sellaista vedenkeitintä, mistä saa asteet säädettyä, koska muuten tee muuttuu tosiaan kitkeräksi hetkessä. Olen myös saanut hyviä tuotteita Chaya tee kaupasta, mutta törmäsin vastikään Chinesetea.fi nettikauppaan ja ainakin itse pidin tuosta vihreästä erittäin paljon. Joten suosittelen myös kokeilemaan sitä!!

[/quote] Tuo Chinesetea.fi tuli tosiaan yhtenä vaihtoehtona, kun rupesin googlettelemaan, mutta onko tuo 6€ normaali hinta laadukkaasta teestä vai löytyykö jostain halvempia vaihtoehtoja? Toki halvalla ei varmaan helposti löydä mitään hirveen laadukasta tuotetta :) :) Kiitos kaikille myös vastauksista

Vierailija
12/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreän teen laatuja on paljon erilaisia. Maistelemalla löydät omasi. Moni täällä suosittelikin jo miedompaa Senchata. Älä myöskään laita vihreää teetä hautumaan 100 asteiseen veteen, voi tulla kitkerää. 80 asteen vesi on paras. Myös haudutusaikaa voi vähentää jos haluat miedompaa.

Vierailija
13/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saa halvalla senchaa?

masennus hävisi heti kun aloin juomaan vihreeä teetä 

Vierailija
14/14 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssssssssso