Naurattaa ökymaasturit kirpparin pihalla
On niin huvittavan näköistä kun mammat kurvaavat valtavalla ökymaasturilla tai muulla kalliilla autolla kirpparin pihaan. Olisiko kannattanut ostaa halvempi auto, niin ei tarvitsisi käydä kirpparilla? Ovat siis ostoksilla, ei myymässä. Jos autoon olisi laittanut parikymmentätuhatta vähemmän, niin olisi laittaa se 20 000 e vaatteisiin, eikä tarvitsisi haalia kirpparirytkyjä.
Kommentit (71)
Ajan vanhalla lintalla vaikka on maallista enemmän kuin teillä foorumisteilla yhteensä. Enkä käy kirppareilla vaan ostan vaatteeni kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:20"]
Siis mitä?!?? Minä ja mieheni kuulumme maakuntamme rikkaimpiin, sitä tuskin moni ulkopuolinen tietää jos ei niitä pirun julkaistuja verotietoja ole lukenut. Mukava omakotitalo ja ökyauto meillä on. Olen pihi raha-asioissa, vertailen todellakin hintoja. Ruuan ostan halvimman kilohinnan mukaan ja juoksen punaisten lappujen perässä. Suuremmissa hankinnoissa kyttään hyviä tarjouksia. Kirppareilla käyn useasti, sieltä löytää ihania vaatteita, niin merkki kuin halpisvaatteita halvalla, kodintavaroita myös! Siis mitä väärää tässä on?? Ap voisi mennä itseensä ja pohtia omia kulutustottumuuksiaan ;) Ja jos niin paljon vituttaa, hanki hyvä koulutus :D Siis naurettavaa, kaikki me olemme samalla viivalla. Toiset vaan osaa säästää
[/quote]
Ainoa naurettava tässä olet sinä, kun tuollaista p*skaa päästät suustasi. Heräisit todellisuuteen pahvi.
Ap, yritä muistaa että ei se tavara maailmasta lopu ja kirppikset eivät siitä tyhjene että erituloiset asiakkaat käyvät niillä.
Kyllähän usein näkee perheitä, joilla on 60k€ auto ja päällä vanhaa verkkaria, 90-l farkkua, lippistä jne. junttikamaa. Niiiin suomalaista.
No se on ekologista kierrättää, sen verran olen pihi etten kaikkia viitsi antaa eteenpäin. Maasturi on lexus hybridi, pakko olla meillä talon sijainnin takia nelivetoauto.
Ei se auto ja varallisuus mene aina yksiin. Eikä kirppariasiakkuus. Meidän talouden (2 aikuista ja yksi leikki-ikäinen) tulot ovat noin 120 000e/ vuosi. On oma omakotitalo, kesämökki. Kaupasta ostetaan mitä ostetataan, syödään usein ravintoloissa, matkustellaan ja ei olla mitään himosäästäjiä.
Auto. Se on kulkuväline. Ajetaan 12v vanhalla autonrämällä, jonka nykyarvo on varmaan 2000e. Kun se hajoaa, niin ostetaan ehkä joku käytetty vw golf farmari tilalle. Hinta ihan maksimissaan 7000-8000e. Ei tarvitse esitellä autoa yhtään kenellekkään.
Kirppikset. Käyn siellä, mutta käyn myös stockalla. Kirppikset ovat ihania, ostelen itselle ja lapselle vaatteita, kirjoja, leluja. Ehkä puolet mun vaatteista on kirppikseltä ja puolet kaupasta, lapsella sama suhde. Mies ostaa kaikki kaupasta. Mä ostan kirppikseltä, koska olisi aivan älytöntä maksaa kymmenkertainen hinta kaupassa. Jos on joku lapsityövoimarytky, niin käytetään nyt sitten moneen kertaan.
Ostin juuri WV Golfin 28 000 €..kuuluuko sekin ökyauto sarjaan..:)
On kateus kyllä huipussaan...
kateus vie kalatkin vedestä
Hohhoo. Me ajetaan ikivanhalla vuoden 1999 bemarilla. Arvo noin 1000e. Tulot on hyvät ja talo on komea. Yksi ystäväni asuu nihkeästi pienessä asunnossa elementtitalolähiössä. Heillä on noin 50 000e bemari. Huvittaa koko homma. Käydään kirppareilla molemmat.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:18"]
Mitä ihmettelemistä tossa muka on? Kyllähän niitä löytyy, jotka ostavat kalliit mersut tai citymaasturit ihan vaan näyttääkseen ja sitten syövät puuroa seuraavat 20 vuotta, että pystyvät maksamaan ne kalliit autonsa. Ei kallis auto mikään varallisuuden merkki ole.
[/quote]Sehän se ideani olikin. Jos ostaisi halvemman auton, ei tarvitsisi köyhäillä muuten.
Sitten joku sanoi että käy kirpparilla vaikka rahaa on. Se on minusta epäreilua köyhiä kohtaan.
ap
[/quote]
Tuolla jo aikaisemmin joku sanoi hyvin, että on tosi vanhanaikaista luulla että kirpputoreilla tarvitsee käydä. Kirpparihinnat on pääsääntöisesti aika korkeita nykyään, halvemmalla löytyy monesti kauppojen alennuslaareista.
t. köyhä opiskelija
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:07"]
Köyhä tyhmä on köyhä ja köyhänä pysyy. Itse ostelen kirpparilta käytettynä jos löytyy sopivaa ja kivann äköistä tai hyväkuntoisena mitä kotiin on etsimässä. Katson myös mikä on halvin vaihtoehto, kun jotakin vähänkin kalliimpaa pitää ostaa. Teen paljon itse, ostan tarjouksesta. En kuitenkaan kituuta, siksi olenkin tarkka, että voin elää huoletonta elämää ja ajaa vaikka silla hyvällä ja luotettavalla autolla. Sen sijaan että tuhlaisin, ajaisin romulla ja kituuttaisin loppukuusta.
[/quote]
Mä oon samaa mieltä. Mä halun kaikki vittumaiset yrittäjät nuriin muutenkin
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:08"]
Meillä 10k kk tulot ja rakastan kirppareita! Ei tod ole varallisuuskysymys monelle. Ikävää luonnon kannalta, että ajattelet noin.
[/quote]Miten se on luonnon kannalta huono juttu että kirpparitavaran ostaa köyhä eikä rikas?
[/quote]
Siksi että ap:n mielestä rikkaat ei saa kierrättää.
[/quote]
Mutta silloinhan rikkaat laittaa pienet lastenvaatteet kaatopaikalle ja köyhät kierrättää halpahallin riepuja keskenään? Sääli kirppariyrittäjää....