Naurattaa ökymaasturit kirpparin pihalla
On niin huvittavan näköistä kun mammat kurvaavat valtavalla ökymaasturilla tai muulla kalliilla autolla kirpparin pihaan. Olisiko kannattanut ostaa halvempi auto, niin ei tarvitsisi käydä kirpparilla? Ovat siis ostoksilla, ei myymässä. Jos autoon olisi laittanut parikymmentätuhatta vähemmän, niin olisi laittaa se 20 000 e vaatteisiin, eikä tarvitsisi haalia kirpparirytkyjä.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:10"]Missään ei lue että kirppikset on köyhille. Kierrätystä kannattaa harrastaa jokaisen.
[/quote] On se kuitenkin mielestäni epäreilua. Sama jos joku rikas hamstraa kaupan punalappuisia ruokia ja köyhä jotuu ostamaan täyteen hintaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:10"]Missään ei lue että kirppikset on köyhille. Kierrätystä kannattaa harrastaa jokaisen.
[/quote] On se kuitenkin mielestäni epäreilua. Sama jos joku rikas hamstraa kaupan punalappuisia ruokia ja köyhä jotuu ostamaan täyteen hintaan.
ap
[/quote]
Miten niin köyhä joutuu ostamaan täyteen hintaan? Ihan yhtälailla se köyhäkin voi hamstrata niitä punalappuisia tuotteita. Yleensä köyhäthän ovat vielä työttömiäkin eli päivät aivan jouten, joten heillä on aikaa juosta tarjousten ja punalappujen perässä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:10"]Missään ei lue että kirppikset on köyhille. Kierrätystä kannattaa harrastaa jokaisen.
ap
[/quote]
No miten luulet että se on tullut rikkaaksi? Säästämällä tietenkin eikä ottamalla pikavippejä merkkilaukkuihin.
T:kallis ja turvallinen auto, ostan vaatteet kirppikseltä säästäen rahaa sekä luontoa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:10"]Missään ei lue että kirppikset on köyhille. Kierrätystä kannattaa harrastaa jokaisen.
ap
[/quote]
Nopeat syö hitaat...niin se vaan on!
Vai pitäisikö kaupassa olla erillinen osasto niile punalapputuotteille johon pääsee vain kun näyttää työkkärin asiakaskortin??
ap
[/quote]
No ei se ihme että koyhät ovat ja pysyvätkin köyhinä jos ajattelutapa on todella tuo. Ihan pukki vinkki vastaisuuden varalle: kyllä niitä punalappuisia tuotteita saavat myös köyhät ostaa. Myös esim. hintojen vertailu on ihan viisasta ja sallittua.
ÖH...? Eikös se ökyauto voi olla ihan velaksi ostettu, tyyliin siis että maksettu hinnasta vasta jotain 1000 euroa ja loput 20000 maksamatta..ja juuh,turvallisuus yms.pointtina ostaessa.
ap
[/quote]
Ei jumalauta....
Niin se rikas köyhää riistää TÄLLÄKIN tavalla.
Minun äitini oli niin köyhä, ettei sillä ollut varaa vessapaperiin mutta oli pakko saada asua omakotitalossa. Se sitten varasti kirjastosta vessapaperia ja käsipaperia. Se vietti muutenkin todella ankeata elämää. Ei ollut varaa mihinkään mutta kunhan sai asua omakotitalossa!
Ehkä on viemässä vaatteita sinne köyhille?
"On se kuitenkin mielestäni epäreilua. Sama jos joku rikas hamstraa kaupan punalappuisia ruokia ja köyhä jotuu ostamaan täyteen hintaan." - Paljastan nyt julkisesti salaisuuden. Harva on tullut rikkaaksi siksi, että aina maksaa kaikesta kalleimman hinnan. Ja kun on aikansa säästänyt ja miettinyt kulutustaan, niin tuo tapa jää hieman päälle, vaikka saattaisi joskus ostaakin niin huonon "sijoituksen" kuin uuden öky-maasturin. Ns. äkkirikastuneet ja muut ns. nousukkaat ovat rahan käytössään sitten oma ryhmänsä. "Vanhan rahan omistajat" harvoin sortuvat ylettömään pröystäilyyn ja saattavat olla todellisia kitupiikkejä. Kyllä minuakin olen toisinaan kokenut lievää myötähäpeää kun isäntä motkottaa torikahvien kalleudesta, vaikka tiedän hänen saavan palkkaa ihan kohtuullisesti, eihän toki miljonääri ole. Tai kun tuttu miljönääri kertoo -on muuten julkisestikin on kertonut- että tekee vaateostoksensa mieluummin jenkeistä, koska siellä vaatteiden ostaminen on halvempaa. - Hänellä on myös useampi auto, mutta en tiedä, että hän olisi, niistäkään ostanut ainuttakaan uutena ja varmasti on säästänyt niin useammankin euron.
Mulla on kaksi kertaa vuodessa kirpparipöytä, jolla myyn kaiken ylimääräisen. Itse ostan myös paljon kirpparilta. Nyt just mm sisustan uutta toimistoa kierrätystavaroin. Meillä on kaksi hyvää autoa, koska pyörimme paitsi keskustassa ( jossa talviauraus on mitä on) myös maalla kakkosasunnolla, jonne ei pääse kuin maasturilla.
T. Yrittäjä
Siis piti sanomani, että Kyllä minuakin on hieman harmittanut ja olen toisinaan kokenut lievää myötähäpeää kun isäntä motkottaa torikahvien kalleudesta, vaikka tiedän hänen saavan palkkaa ihan kohtuullisesti. Ei hän toki miljonääri ole. (Hänen nettotulonsa kuukaudessa oat "vain" noin 10 000€).
entäs jos auto onkin miehen, ja naisen oma auto voi olla vaikka mikä rämä. tai perheessä voi olla vain yksi auto?
mä ainakin olen iloinen, kun viimeviikolla ostin vauvanvaatteita 50snt-1e/kpl, äitiyshousut+hameen 4e/kpl, maisa-kirjoja 20snt, sukset 9e, monot 9e, pari hametta 4vlle kesäksi 1e/kpl, vauvalle ensikeväälle/syksylle reimatecin haalarin 10e. tätä väriä myytiin viimevuonna, että ei edes mikään vanha rääsy ;)
säästyneet rahat käytän vaikkapa uuteen turvakaukaloon, sitä meillä ei ole säästetty.
Jaa mutta kun meillä on kirppis ja Elixia samassa pihassa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:01"]
onko käynyt mielessä että ne ökymammat tuo sinne Kirppiksille ainoat ostettavaksi kelpaavat tuotteet kun muut yrittää myydä jotain kulahtaneita rättejä..
[/quote]Juurihan kirjoitin että tarkoitan ostoksilla olevia, en myyviä. Toisaalta harvoin se kirpparitili on kovin iso, joten eipä se myyntikään suuria rahoja tuo auton hintaan verrattuna.
Jos jollain on niin paljon rahaa ettei ökyauton ostaminen tunnu missään, niin minusta on epäreilua että hän vie hyviä tavaroita kirpparilta köyhän nenän edestä. Ostakoon kaupasta jos on varaa ja jättäköön kirppislöydöt meille muille.
ap
[/quote]
Vaikutat aika kateelliselta tyypiltä.
Ja rikkaat nauraa partaansa, kun naureskelet heidän "köyhäilylleen". Tiesitkös, että kirpparilta voi ostaa muutakin kuin vanhoja rytkyjä? Esim. designiä, arabiaa, antiikkihuonekaluja, yms. Tunnen yhden tyypin, joka löysi kivat lusikat kymmenellä eurolla. Kotona tutki sitten tarkemmin, niin kyseessä oli aidot kullatut helanderin lusikat. Laittoi ne huutokauppaan ja sai pari tonnia.
Minä naureskelen niille, jotka ostaa tusinatavaraa kalliilla stokkalta, kun sen saman tuotteen, tai jopa parempaa saa kirpparilta murto-osalla uuden hinnasta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:01"]
onko käynyt mielessä että ne ökymammat tuo sinne Kirppiksille ainoat ostettavaksi kelpaavat tuotteet kun muut yrittää myydä jotain kulahtaneita rättejä..
[/quote]Juurihan kirjoitin että tarkoitan ostoksilla olevia, en myyviä. Toisaalta harvoin se kirpparitili on kovin iso, joten eipä se myyntikään suuria rahoja tuo auton hintaan verrattuna.
Jos jollain on niin paljon rahaa ettei ökyauton ostaminen tunnu missään, niin minusta on epäreilua että hän vie hyviä tavaroita kirpparilta köyhän nenän edestä. Ostakoon kaupasta jos on varaa ja jättäköön kirppislöydöt meille muille.
ap
[/quote]
olet ap sekaisin tai muuten vaan tyhmä. Ei kierrätys ja kirppistely kerro kenenkään "yhteiskunnallista asemaa" jos et tiennyt. nukyään kirppiksillä käy laidasta laitaan ihmisiä, varoista huolimatta ja siinäs sitä ihmettelet sitten vaikka maailman ääriin?
Siis mitä?!?? Minä ja mieheni kuulumme maakuntamme rikkaimpiin, sitä tuskin moni ulkopuolinen tietää jos ei niitä pirun julkaistuja verotietoja ole lukenut. Mukava omakotitalo ja ökyauto meillä on. Olen pihi raha-asioissa, vertailen todellakin hintoja. Ruuan ostan halvimman kilohinnan mukaan ja juoksen punaisten lappujen perässä. Suuremmissa hankinnoissa kyttään hyviä tarjouksia. Kirppareilla käyn useasti, sieltä löytää ihania vaatteita, niin merkki kuin halpisvaatteita halvalla, kodintavaroita myös! Siis mitä väärää tässä on?? Ap voisi mennä itseensä ja pohtia omia kulutustottumuuksiaan ;) Ja jos niin paljon vituttaa, hanki hyvä koulutus :D Siis naurettavaa, kaikki me olemme samalla viivalla. Toiset vaan osaa säästää
Vanha sanonta pitää paikkansa. Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostaankaan.
Mulla oli amk:ssa yksi todella tyylikäs opettaja, hyvin pukeutuva ja aina ihania vaatteita. Tämä saman olen bongannut useita kertoja kirpparilta vaatteita ostamassa. Tuskin nyt kovin huono palkka on kuitenkaan. Miehensä on joku pankin pikkupomo.