Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki, tilille rahaa palautuksesta

Vierailija
18.03.2026 |

Ostin lapselle vk kengät jotka eivät olleet sopivat. Palautin ne kauppaan ja tililleni tuli 50 e " palautuksena". Nyt se oli otettu huomioon tulona toimeentulotuessa? Siis ostin kengät 3 päivää ennenkuin palautin ne. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä korjausta ja pistä kuitti todisteeksi tai jotain?

Vierailija
2/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa se on, ihan sama mistä tuli.

Kaikki vähennetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä itse kestäisi tuollaista kyttäystä ja holhoamista raha-asioissani. nöyryyttämistä....

Vierailija
4/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää aina tehdä erillinen selvitys asiasta. Lyhyt teksti.

Vierailija
5/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa sitten valittaa niille vaan teet tänne ikäänkuin olisi pahempikin vääryys. 

Vierailija
6/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta voisi valittaa, mitään vääryttä ei ole tapahtunut.

Tilille tullut rahaa,joka käytettävissä. Se vähennetään tt-tuesta.

Vierailija
7/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Kalevi Toilet.

Vierailija
8/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kyllä tietää mutta sopiva syy jankata ns. mahdollisesta virheesta koska vähentää syyllisyyttä toimeentulotuesta. 

Vierailija
9/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle googlaa prepaid maksukortti. Käteiselläkin r-kioskilta. Niillä voi tehdä nettikauppoja, palautukset voi kestää hiukan kauemmin. 

Vierailija
10/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa haukkuja. Olisi pitänyt hankkia lapselle ne kengät, edelleen ei niitä ole ha tukea sain vähemmän. Lapsi kasvaa sellaista vauhtia että vaatteita saa ostaa koko ajan. 10 v pojalle ei löydy enää kirpparilta kuten pienmmälle. 

Vierailija
11/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on rahaa. Jos sinulla on rahaa, muiden aikuisten ihmisten ei tarvitse maksaa sinulle lisää rahas. Ei ole vaikea konsepti. Toimeentulotuki ei ole kansalaispalkka tai elinkeino vaan lyhytaikainen apu aivan äärimmäisessä hädässä.

Vierailija
12/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisuuden varalle googlaa prepaid maksukortti. Käteiselläkin r-kioskilta. Niillä voi tehdä nettikauppoja, palautukset voi kestää hiukan kauemmin. 

Lokit jakavat neuvoja toisille lokeille

Vierailija
13/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene noin, olen saanut satoja euroja palautuksia eikä ole ikinä vähennetty kun olen selittänyt tilanteen.

Vierailija
14/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa haukkuja. Olisi pitänyt hankkia lapselle ne kengät, edelleen ei niitä ole ha tukea sain vähemmän. Lapsi kasvaa sellaista vauhtia että vaatteita saa ostaa koko ajan. 10 v pojalle ei löydy enää kirpparilta kuten pienmmälle. 

Syytä siis mennä töihin jos on lapsikin tehty tähän maailmaan elätettäväksi.

Vierailija
15/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, olen palauttanut usein ilman ongelmia. Viimeksi palautin Gigantista ostamani robotti-imurin eikä rahoja vähennetty toimeentulotuesta.

Vierailija
16/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en kyllä itse kestäisi tuollaista kyttäystä ja holhoamista raha-asioissani. nöyryyttämistä....

Kaikkeen kuule tottuu...

Vierailija
17/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rakastetaan nöyryyttää heikompiosaisia. Oikein kalliilla palkattu laaja byrokratiakoneisto laadittu tätä varten.

Vierailija
18/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei voi syödä. Rahalla saa ruokaa. Sinulla on rahaa. Saat ruokaa, lapsesi saa ruokaa. Jäätte henkiin. Toimeentulotuki toimii.

Vierailija
19/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietihän miksi Suomessa itsemurhia tehdään 700-800 vuosittain.

Nuorten itsarit myöskin lisääntyneet.

Vierailija
20/49 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on rahaa. Jos sinulla on rahaa, muiden aikuisten ihmisten ei tarvitse maksaa sinulle lisää rahas. Ei ole vaikea konsepti. Toimeentulotuki ei ole kansalaispalkka tai elinkeino vaan lyhytaikainen apu aivan äärimmäisessä hädässä.

Kuule. Sinä olet niin täysi kusipåä, että täydempää kusipäätä on vaikea löytää. Kuljet nettisivulla haukkumassa ihmisiä, koska sinulla ei ole elämässäsi mitään muuta sisältöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi