Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää toimia joidenkin äo 140 ihmisten kanssa

Vierailija
12.02.2015 |

kun omani on jotain 115!

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:30"]

Mensan testeissä testatasnkin vain tietynlaista älykkyyttä. Jos mensalaodet testaisivat tunneälynsä tai sosiaalisen älynsä, mikä mahtaisi olla tulos?

[/quote]

Mikä v***n tunneäly? EI sellaista ole.

Vierailija
42/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava. [/quote] Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?

[/quote]Valtiotieteet on alani

[/quote]

Ulkoaoppimistieteissä ei älyä paljon vaadita. Toista se on kovissa tieteissä.
[/quote] Valtsikassa nimenamaan vaaditaan analyyttista ajattelua. Kirjat joutuu lukemaan pääsykokeisiin todella ajatellen ja pääsykoekysymykset testaavat asian sisäistämistä. Sosiologiassa jopa kirjallinen tyyli lisää vastauksen arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:41"]

Onko kaikki vastanneet tehneet oikean testin vai mistä tiedätte oman äo: n? Itse huomaan usein, että kuljen eri taajuuksilla kuin muut. Esim. työpaikalla palavereissa olen yleensä monta askelta muita edellä ajatuksissani, jos erehdyn sanomaan ajatukseni ääneen (harmittavan usein), saan kokoushuoneen yleensä hiljaiseksi. Tuntuu, että nolaan itseäni jatkuvasti, yleensä olen kuitenkin ollut oikeassa, muilla vain kestää hieman kauemmin pureskella asia läpi ja pohtia sitä kaikilta eri puolilta. Ja osa ei kykene siihen koskaan. Ärsyttää, että jotkut eivät vain ymmärrä. En tiedä onko vika minussa vai muissa. Luonteeltani olen introvertti enkä ystävysty helposti. Sosiaaliset taidot on kuitenkin hyvät, teen myös ihmisläheistä työtä ja olen työssäni pidetty.

[/quote]

Tiedän tunteen. Nuorempana luulin että olen sanonut jotain tyhmää ja kuvittelin että muut ovat tosi paljon älykkäämpiä kuin minä. Lankesin yksinkertaiseen ansaan, tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun pitää suunsa kiinni. Kun kaikki ympärillä vaikenevat ja menevät hankalan näköisiksi, tuntuu että on tehnyt jotain väärää.

Peruskoulussa ei kannata näyttää kenellekään että on luova ja älykäs, siinä joutuu helposti tuhotuksi. Opettajatkin voivat olla kateellisia ja tuntea itsensä uhatuiksi. Kiva se sitten on kun ei oikein mistään saa tukea.

Vierailija
44/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:43"]

Jokainen ÄO:taan mainostava on kusipää.

[/quote]Niin ja eivät kovin viisaitakaan.ÄO nyt ei juuri kerro ihmisen älykkyydestä.
[/quote]
T: kateellinen typerys

Vierailija
45/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:41"]Onko kaikki vastanneet tehneet oikean testin vai mistä tiedätte oman äo: n? Itse huomaan usein, että kuljen eri taajuuksilla kuin muut. Esim. työpaikalla palavereissa olen yleensä monta askelta muita edellä ajatuksissani, jos erehdyn sanomaan ajatukseni ääneen (harmittavan usein), saan kokoushuoneen yleensä hiljaiseksi. Tuntuu, että nolaan itseäni jatkuvasti, yleensä olen kuitenkin ollut oikeassa, muilla vain kestää hieman kauemmin pureskella asia läpi ja pohtia sitä kaikilta eri puolilta. Ja osa ei kykene siihen koskaan. Ärsyttää, että jotkut eivät vain ymmärrä. En tiedä onko vika minussa vai muissa. Luonteeltani olen introvertti enkä ystävysty helposti. Sosiaaliset taidot on kuitenkin hyvät, teen myös ihmisläheistä työtä ja olen työssäni pidetty. [/quote] Olen tehnyt valvotun testin. Ei mensaan ilmankaan pääse. Oma tulos 144 vuoden 2000 skaalalla ja testeillä. Se kotiäiti (ja laiskakin vielä)

[/quote]

Laiska ja saatanan vanha. Mikä tuo 2000 skaala on?

Vierailija
46/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testeissä testatasnkin vain tietynlaista älykkyyttä. Jos mensalaodet testaisivat tunneälynsä tai sosiaalisen älynsä, mikä mahtaisi olla tulos?

[/quote]

[/quote]

Sellainen tunneäly, jota mensalaodeilla ei ole. Sen voi testata epämensalaodeiden säätämällä testillä.

Se on helppo. Siinä on yksi kysymys: Oletko samaa mieltä minun kanssani kaikesta, ja pidätkö minua ihanana?

Vierailija
47/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillit huurussa? Sheldon?

Vierailija
48/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

Sellainen tunneäly, jota mensalaodeilla ei ole. Sen voi testata epämensalaodeiden säätämällä testillä.

Se on helppo. Siinä on yksi kysymys: Oletko samaa mieltä minun kanssani kaikesta, ja pidätkö minua ihanana?

[/quote]

Mikä on mensalaodi?

Vierailija
49/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:05"]Oletteko ikinä ajatelleet sitä, miten tuskastuttavaa on 150 äo:n ihmisen joskus kanssakäydä 100 äo:n omaavan henkilön kanssa:D
[/quote]

Kyllä minulta on eskarissa onnistunut keskustelut lasten kanssa, vaikkei silloin tietenkään väitellä mistään ydinfysiikasta :)

Vierailija
50/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:25"]

Mutta eihän mensan testissä menestyminen sulje pois tunneälyä tai sosiaalista älykkyyttä. Jollain tavalla kyllä uskon, että mensan testi pystyy mittaamaan g-faktoria. Jotenkin tuntuu, että jos on looginen päättelykyky kutsuisin tätä myös "maalaisjärjeksi" niin se auttaa yli kaiken älykkyyden lajien (osaa siis käyttäytyä sosiaalisesti, tiedon hyvä prosessointi on tehnyt ihmisestä empaattisen, asioita monesta näkökulmasta pohdiskelevan jne.)

^vai vaaditaanko yllämainittuun juuri tietyn tasoista äo:tä? Jos on huippu, niin on liian terävä, älykäs, prosessori pyörii liian terävästi eivätkä yllamainitut asiat tule huomioiduksi.

No älyni ei riitä tähän!

ap

[/quote]

Luonteita on erilaisia älykkäissäkin. Jotkut vaan on esim. erittäin epäsosiaalisia, ei kiinnostuneita toisista ihmisistä tai sosiaalisista suhteista, ja silloin ei varmaan "sosiaalista älykkyyttä" juuri ole. Mutta on myös sosiaalisia älykkäitä. 

Vierailija
51/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt ihan vakavissani, että mikä mua vaivaa, kun musta tuntuu että suurin osa keskustelukumppaneista eli muista ihmisistä ajattelee/reagoi tuskastuttavan hitaasti. ääooni on kuitenkin vain jotain 120 enkä ole matemaattis-looginen ihminen tai muutenkaan menestynyt, joten onko tämä jonkun hormonihäiriön tai keskittymiskyvyttömyyden merkki?

Vierailija
52/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]

Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava.

[/quote]

Humanistisella alalla

Vierailija
53/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:57"]

Jos tunneälyä ja sosiaalista älyä mitattaisiin Mensan testeillä, kaikki nykyisen testin dissaajat olisivat toki 150 pinnan neroja! Helvetti kun ärsyttää, kun ikinä ei voida puhua älykkyydestä ilman, että tunneälyn huutelijat tulevat mölisemään ja väheksymään matemaattis-loogista älykkyyttä ja älykkäitä ihmisiä.

t. Keskiverto sadan pisteen tollo

[/quote]

Olen niin samaa mieltä. Ja mitä se sosiaalinen äly sitten edes oikeasti on. Mielestäni se ei vaadi älyä, että matkii ja imitoi toisten käyttäytymismalleja ja on samaa mieltä mainstreamin kanssa joka asiasta.

Mukava osaa olla kuka tahansa kusipääkin, sanoo vaan ihmisille sen mitä ne haluaa kuulla, ja mielistelee. Itse huomaan ihmisten äänensävyt ja painot, olen hyvä havannoimaan asioita joita keskivertoihmiset eivät edes huomaa. Näen monesti ihmisten läpi. En ole jokaiselle mukava, olen rehellinen, enkä jaksa esittää mitään.

Olen mieluummin yksin, kuin seurassa, jossa keskustellaan vain yhteenkuuluvuuden vuoksi, eikä mennä syvällisyyksiin. Myös aihealueet, joissa käsitellään arvostellaan ja paheksutaan ulkopuolista henkilöä tms. eivät motivoi.

Vierailija
54/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava. [/quote] Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?

[/quote]

[/quote]
Mitkä ovat ulkoaoppimistieteitä? Kaikki muut kuin matlu-tieteet ja tekniikka? Entä lääketiede, kielitieteet, kauppatieteet ja psykologia?
[/quote]

Nämä on kaikki roskaa, erityisesti lääketiede. Kauppatiedekin on melkoista hömppää, ja no psykologia on tunnetusti sitä itseään.

Vierailija
55/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:02"]

[/quote]

[/quote]
Mitkä ovat ulkoaoppimistieteitä? Kaikki muut kuin matlu-tieteet ja tekniikka? Entä lääketiede, kielitieteet, kauppatieteet ja psykologia?
[/quote]

Nämä on kaikki roskaa, erityisesti lääketiede. Kauppatiedekin on melkoista hömppää, ja no psykologia on tunnetusti sitä itseään.
[/quote]

Siis roskatieteitä.

Vierailija
56/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:37"]

Kysyn nyt ihan vakavissani, että mikä mua vaivaa, kun musta tuntuu että suurin osa keskustelukumppaneista eli muista ihmisistä ajattelee/reagoi tuskastuttavan hitaasti. ääooni on kuitenkin vain jotain 120 enkä ole matemaattis-looginen ihminen tai muutenkaan menestynyt, joten onko tämä jonkun hormonihäiriön tai keskittymiskyvyttömyyden merkki?

[/quote]

Minustakin tuntuu että tuossa 120 kieppeillä, on kaikkein vittumaisinta. Olen huomannut samaa yhdessä tutussani, joka on myös samalla "tasolla".

Miten voisi muuttuua kärsivällisemmäksi? Kärsin hitaammista ihmisistä ja masennun aina, kun huomaan että joku on vielä tyhmempi kuin minä. Siitä tulee toivoton olo ja maailmantuska.

Toisaalta kärsivällisyyteni ei riitä opiskelemaan mitään kvanttifysiikkaa vaikka se kiinnostaisikin.

Vierailija
57/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]

Olen niin samaa mieltä. Ja mitä se sosiaalinen äly sitten edes oikeasti on. Mielestäni se ei vaadi älyä, että matkii ja imitoi toisten käyttäytymismalleja ja on samaa mieltä mainstreamin kanssa joka asiasta.

Mukava osaa olla kuka tahansa kusipääkin, sanoo vaan ihmisille sen mitä ne haluaa kuulla, ja mielistelee. Itse huomaan ihmisten äänensävyt ja painot, olen hyvä havannoimaan asioita joita keskivertoihmiset eivät edes huomaa. Näen monesti ihmisten läpi. En ole jokaiselle mukava, olen rehellinen, enkä jaksa esittää mitään.

Olen mieluummin yksin, kuin seurassa, jossa keskustellaan vain yhteenkuuluvuuden vuoksi, eikä mennä syvällisyyksiin. Myös aihealueet, joissa käsitellään arvostellaan ja paheksutaan ulkopuolista henkilöä tms. eivät motivoi.

[/quote]

Mä pidän sosiaalisesti älykkäänä semmoista henkilöä, josta ihmiset pitää ja jonka mielipiteistä ollaan kiinnostuneita. Useimmat ihmiset ei pidä mielistelijöistä ja sellaisista, jotka ovat kaikkien kanssa samaa mieltä ja sanovat mitä muut haluavat kuulla (olen itse ollut nuorempana tällainen..). Mäkin kyllä mielestäni huomaan kaikenlaisia asioita muista ihmisistä, mutta onko se sitten sosiaalista älykkyyttä vai havainnointikykyä- musta ei olisi minkään porukan johtajahahmoksi esim., sellaiset joista on on yleensä sosiaalisesti älykkäitä (ja yleensä muutenkin älykkäitä). Voihan diktaattorikin olla sosiaalisesti älykäs mutta se taas on toinen juttu.

Vierailija
58/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:55"]

Minustakin tuntuu että tuossa 120 kieppeillä, on kaikkein vittumaisinta. Olen huomannut samaa yhdessä tutussani, joka on myös samalla "tasolla".

Miten voisi muuttuua kärsivällisemmäksi? Kärsin hitaammista ihmisistä ja masennun aina, kun huomaan että joku on vielä tyhmempi kuin minä. Siitä tulee toivoton olo ja maailmantuska.

Toisaalta kärsivällisyyteni ei riitä opiskelemaan mitään kvanttifysiikkaa vaikka se kiinnostaisikin.

[/quote]

Ehkä sitä on sitten jossain no man's landilla.  Musta tuntui yhdessä vaiheessa että juoksen lääkärissä ihan vain päästäkseni vuorovaikutukseen jonkun älykkään ihmisen kanssa. Mulla on todella huono itsetunto joten en ole vakavissani ajatellut että joku toinen (normaali ihminen) olisi älyltään minua hitaampi, mutta voihan se olla että näin onkin ja sitten ei kuitenkaan itse ole päässyt semmoisiin piireihin joissa niitä samantasoisia tai älykkäämpiä tyyppejä pyörisi ja siksi olo on turhautunut. Ja sitten pitäisi olla vielä muitakin taitoja että ne muut haluaisi nauttia säkenöivästä ajatuksenjuoksustani.

Vierailija
59/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että monet lääkärit ovat oikeasti varsinaisia palikoita. Ei ne automaattisesti ole mitään tosi fiksuja.

Tuosta 32 viestistä. Miksi tyhmät sitten aina huutelevat siitä sosiaalisesta älykkyydestä, jos kerran diktaattorikin on sellainen. Onpa tosi arvokasta.

Edelleen haluan painottaa että ihmisten ihailulla ja hyväksynnällä ei ole mitään väliä, jos ne fanit ovat jotain pässejä, kusipäitä tai muuten vain ikävää sakkia. Ei tuo minulle ainakaan onnellisuutta sellainen.

Vierailija
60/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti "Oletteko ajatelleen kuinka tuskastuttavaa 150äo omaavan on käydä keskusteluita 100äo omaavan kanssa."

Tuota noin. Veikkaanpa, että moni noissa mensan testeissä menestyvä, on muillakin osa-alueilla niin menestynyt, ettei sille tule mitään ongelmia kyseisenlaisessa tilanteessa.

Vittumaisimpia ihmisiä maapallolla on ne, jotka yrittää päteä omalla älyllään alentamalla muita. Se ei ole älykästä. Älyätkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän