Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää toimia joidenkin äo 140 ihmisten kanssa

Vierailija
12.02.2015 |

kun omani on jotain 115!

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:09"]

Peruskoulussa ei kannata näyttää kenellekään että on luova ja älykäs, siinä joutuu helposti tuhotuksi. Opettajatkin voivat olla kateellisia ja tuntea itsensä uhatuiksi. Kiva se sitten on kun ei oikein mistään saa tukea.

[/quote]

Varsinkin jos ovat itse keski-ikäisiä tätejä ja itse on nätti nuori tyttö. No, näytin silti ja lopulta joutuivat nöyrtymään (ja jakamaan stipendit jne) kun olisi ollut niin väärin antaa niitä muille sijastani.

[/quote]

Onpa tosi omituista, minua ne tätiopettajat taas suorastaan jumaloivat samasta syystä :O taidat olla vain luonteeltasi vittumainen ihminen

[/quote]

Ainoastaan itsevarmat ja mukavat pitivät. Epävarmat liehakoivat nuoria poikia. (Taidat itse olla vittumainen, kun tuollaista väität yhden viestin perusteella ;))

Vierailija
82/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ÄO 89 ja olen sentään tohtorikoulutettava."

Kommentoin tuota. Tunnen tohtorin, joka ei osaa kirjoittaa kunnollisia lauseita. En arvosta häntä ihmisenä - minusta hän on suorastaan yksinkertainen ja töykeäkin. Mutta hoitaa työnsä. Itsekin olen korjannut opinnäytetöiden kieliasuja - kaikkeen löytyy apua ja joissakin opinnoissa korkealle pääsee työllä, vaikka ei matemaattis-loogisissa testeissä menestyisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:22"]

Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne, sanoo Iso Kirja. Siinä kun olemme hyviä, niin maailma on piirun verran parempi paikka.

[/quote]

Mitä järkeä kilpailla, jos muut eivät kilpaile. Mitä järkeä kilpailla jos voittaakin, ja huomaa että olet se joka kunnioittaa eniten ja muut paskat välittää. Ei voi kun hävintä.

[/quote]

Minä kunnioitan sinua. Sinun vuorosi :)

Vierailija
84/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:37"]

Kysyn nyt ihan vakavissani, että mikä mua vaivaa, kun musta tuntuu että suurin osa keskustelukumppaneista eli muista ihmisistä ajattelee/reagoi tuskastuttavan hitaasti. ääooni on kuitenkin vain jotain 120 enkä ole matemaattis-looginen ihminen tai muutenkaan menestynyt, joten onko tämä jonkun hormonihäiriön tai keskittymiskyvyttömyyden merkki?

[/quote]

Sinunlaisillesi ihmisille on sanakin. Kärsimätön.

[/quote]

Niinpä. Kärsimättömyys. Kysyjä tietysti haluaisi kuulla olevansa älykäs. Reagoinnin hitaus ja nopeus liittyy kuitenkin persoonallisuustyyppeihin, ei suoraviivaisesti älykkyyteen. Hyvinkin älykkäät ihmiset saattavat puhua hitaasti.

Vierailija
85/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:41"]

Onko kaikki vastanneet tehneet oikean testin vai mistä tiedätte oman äo: n? Itse huomaan usein, että kuljen eri taajuuksilla kuin muut. Esim. työpaikalla palavereissa olen yleensä monta askelta muita edellä ajatuksissani, jos erehdyn sanomaan ajatukseni ääneen (harmittavan usein), saan kokoushuoneen yleensä hiljaiseksi. Tuntuu, että nolaan itseäni jatkuvasti, yleensä olen kuitenkin ollut oikeassa, muilla vain kestää hieman kauemmin pureskella asia läpi ja pohtia sitä kaikilta eri puolilta. Ja osa ei kykene siihen koskaan. Ärsyttää, että jotkut eivät vain ymmärrä. En tiedä onko vika minussa vai muissa. Luonteeltani olen introvertti enkä ystävysty helposti. Sosiaaliset taidot on kuitenkin hyvät, teen myös ihmisläheistä työtä ja olen työssäni pidetty.

[/quote]

Tiedän tunteen. Nuorempana luulin että olen sanonut jotain tyhmää ja kuvittelin että muut ovat tosi paljon älykkäämpiä kuin minä. Lankesin yksinkertaiseen ansaan, tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun pitää suunsa kiinni. Kun kaikki ympärillä vaikenevat ja menevät hankalan näköisiksi, tuntuu että on tehnyt jotain väärää.

Peruskoulussa ei kannata näyttää kenellekään että on luova ja älykäs, siinä joutuu helposti tuhotuksi. Opettajatkin voivat olla kateellisia ja tuntea itsensä uhatuiksi. Kiva se sitten on kun ei oikein mistään saa tukea.

[/quote] Onko teille oikeasti pälkähtänyt päähän, että olette vain ärsyttäviä DDD? Joka työpaikalla on näitä välkkyjä, jotka jo alkumetreillä kertovat, mihin tämä kaikki johtaa ja mä niin tiesin. Muut haluavat kuunnella rauhassa ja pohtia - niin ne tyhmemmät kuin viisaammatkin. Todella viisas ihminen on vain iloinen, että saa etumatkaa muihin ihmisiin nähden, eikä ahdistu. Jotkut tilanteet vaativat nopeita hoksottimia, jotku pidempää pohdintaa. Hosumalla ei tule kuin kusipäitä.

Vierailija
86/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:30"]

Mensan testeissä testatasnkin vain tietynlaista älykkyyttä. Jos mensalaodet testaisivat tunneälynsä tai sosiaalisen älynsä, mikä mahtaisi olla tulos?

[/quote]

Ihan helvetin huono ainakin omalla kohdalla. Olen täysin osaamaton sosiaalisessa älykkyydessä. Mutta varmasti niitäkin jotkaa handlaa molemmat.

Vierailija
87/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:05"]

Oletteko ikinä ajatelleet sitä, miten tuskastuttavaa on 150 äo:n ihmisen joskus kanssakäydä 100 äo:n omaavan henkilön kanssa:D

[/quote]

Suunnilleen tuon ÄO:n omaavana sanoisin, että ei yhtään turhauttavaa. Itse asiassa pidän älykkyyttä yleensäkin ihmisissä ihan yliarvostettuna ominaisuutena, jolla loppujen lopuksi on elämässä aika vähän käyttöä. Useimmat asiantuntijatyötkin on ihan tehtävissä keskivertoälykkyydellä, eikä ylimääräisestä ole juuri hyötyä. Lisäksi älykkyys voi aiheuttaa ainakin nuorena vaikeuksia ihmissuhteisiin, kun tuntee itsensä aina ulkopuoliseksi ja erilaiseksi. Itse vaihtaisin mielelläni matemaattis-loogisen älykkyyteni vaikka iloiseen sosiaaliseen luonteeseen. Olisi paljon hyödyllisempi ominaisuus.

[/quote] Amen. Saan itsekin huippupisteitä ÄO-testeistä, mutta eipä siitä minulle sen kummempaa hyötyä ole loppupeleissä ollut. Olen ujo ja syrjäänvetäytyvä, joten minulla ei ole kovin suuria etenemismahdollisuuksia. Työssäni joudun kysymään ja varmistamaan juttuja asiantuntijoilta, jotka hallitsevat hommansa (yleensä jokin yksittäinen asia jostain kokonaisuudesta) ja tiedän tai oikeastaan tunnistan, että olen todennäköisesti jopa huomattavastikin älykkäämpi kuin suurin osa noista asiantuntijoista, mutta mitä ihmeen iloa siitä minulle on? Teen ns. likaisen työn kuppaisessa avokonttorissa kuppaisella palkalla ja näillä asiantuntijoilla on omat huoneet, luontoisedut, helppo duuni ja iso palkka DDD.

Ja älyllään kerskailevat tyypit ovat oikeasti noloja - ja vähän tyhmiä. Silleen aikuisten oikeesti tyhmiä. Ja on hienoa, et älyltään kaikentasoiset voivat menestyä. Minä en vain löytänyt ajoissa omaa alaani ja ajauduin hommiin, jotka eivät oikeasti kiinnosta. Tyhmyydestä sakotetaan DDD. 

Vielä kun löytyisi ujoille ja syrjäänvetäyvillekin jotain käyttöä tässä yhteiskunnassa. Sylkykuppina? Kynnysmattona? Nyrkkeilysäkkinä?

Vierailija
88/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne, sanoo Iso Kirja. Siinä kun olemme hyviä, niin maailma on piirun verran parempi paikka.

[/quote]

Mitä järkeä kilpailla, jos muut eivät kilpaile. Mitä järkeä kilpailla jos voittaakin, ja huomaa että olet se joka kunnioittaa eniten ja muut paskat välittää. Ei voi kun hävintä.

Vierailija
89/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:27"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:15"]

Itse olen huomannut että monet lääkärit ovat oikeasti varsinaisia palikoita. Ei ne automaattisesti ole mitään tosi fiksuja.

Tuosta 32 viestistä. Miksi tyhmät sitten aina huutelevat siitä sosiaalisesta älykkyydestä, jos kerran diktaattorikin on sellainen. Onpa tosi arvokasta.

Edelleen haluan painottaa että ihmisten ihailulla ja hyväksynnällä ei ole mitään väliä, jos ne fanit ovat jotain pässejä, kusipäitä tai muuten vain ikävää sakkia. Ei tuo minulle ainakaan onnellisuutta sellainen.

[/quote] No eihän se ole välineen vika, että joku käyttää sitä väärin! (viittaan tuohon sosiaaliseen älykkyyteen) Veitsellä voi tappaa tai leikata leipää... Se mitä itse kukakin valitsee, eibole veitsestä huonoa. Sama monella taidolla ja ominaisuudella. Niitä voi käyttää hyvään tai pahaan. Vastuu on käyttäjällä. [/quote]

Kerro esimerkkejä miten sitä tulisi sitten käyttää! Tuohon edeltävään lauseeseen kuuluu laittaa huutomerkki koska imperatiivilauseissa, vaan pitää. Minusta se näyttää kyllä jotenkin aggressiiviselta.

Vierailija
90/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tässä keskustelussa on jo pari huippuälykästä julistautunut juuttaiksi ja pettänyt heimonsa. Ei kai missään ole ihan harkitusti luvattu, että roima älykkyys tekisi yksilön omasta elämästä miellyttävämpää? Silti siitä voi olla valtava hyöty - yhteisölle, maailmalle, luonnolle... Jos siis niin halutaan, ja ollaan valmiita ottamaan älykkäät hyötykäyttöön täysimääräisesti. Meillä näin ei juurikaan tehdä. Seurauksena on tätä itsemitätöintiä, jotta olo olisi vähemmän erilainen.

Ei se ole älykkäiden syytä, että yhteiskunta on päättänyt juhlia keskiarvoisuutta tässäkin asiassa, ja ääriyksilöiden tehtävä on häpeillä ja teeskennellä halki elämän, että heillä on kaikki välttämättömät resurssit käytettävissä. Harvemmin on, ja älykkäillä ryhmänä varmaankin kaikkein harvimmin, koska heitä ei sääli oikein kukaan, mutta pelkää joka iikka. Siitä sitten seuraakin kaikenlaista kivaa mitätöimistä, aina ja kaikkialla. Mensasta en tiedä, miten hyvin osaavat siellä tarjota toisilleen tukea. Kertoisiko joku?

Vierailija
91/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:10"]

No nyt tässä keskustelussa on jo pari huippuälykästä julistautunut juuttaiksi ja pettänyt heimonsa. Ei kai missään ole ihan harkitusti luvattu, että roima älykkyys tekisi yksilön omasta elämästä miellyttävämpää? Silti siitä voi olla valtava hyöty - yhteisölle, maailmalle, luonnolle... Jos siis niin halutaan, ja ollaan valmiita ottamaan älykkäät hyötykäyttöön täysimääräisesti. Meillä näin ei juurikaan tehdä. Seurauksena on tätä itsemitätöintiä, jotta olo olisi vähemmän erilainen.

Ei se ole älykkäiden syytä, että yhteiskunta on päättänyt juhlia keskiarvoisuutta tässäkin asiassa, ja ääriyksilöiden tehtävä on häpeillä ja teeskennellä halki elämän, että heillä on kaikki välttämättömät resurssit käytettävissä. Harvemmin on, ja älykkäillä ryhmänä varmaankin kaikkein harvimmin, koska heitä ei sääli oikein kukaan, mutta pelkää joka iikka. Siitä sitten seuraakin kaikenlaista kivaa mitätöimistä, aina ja kaikkialla. Mensasta en tiedä, miten hyvin osaavat siellä tarjota toisilleen tukea. Kertoisiko joku?

[/quote]

Ei ne asiat nyt ihan niin huonosti ole. Vähän vanhempana älykkönä huomaan, että

a) jos on muuten laiska eikä valittu, opiskeltu ala kiinnosta, menee homma helposti kännäämiseksi tai muuhun tuottamattomaan

b) sen isommin yrittämättä on ehtinyt elämässä oppia useampia asioita kuin moni muu

c) viitaten kertomaasi: jos systeemin edustaja tulisi kertomaan mulle, että minun olisi pakko tehdä sitä missä olen hyvä, vastustaisin todennäköisesti jo ihan periaatteesta.

Outoa kyllä, jossakin vaiheessa työuraa joku pomo kuitenkin hoksaa, että tuosta tyypistä olisi johonkin parempaankin, ja osaa kannustaa ja ohjata.

Vierailija
92/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:45"]

Vielä kun löytyisi ujoille ja syrjäänvetäyvillekin jotain käyttöä tässä yhteiskunnassa. Sylkykuppina? Kynnysmattona? Nyrkkeilysäkkinä?

[/quote]

Löytyy, muttei välttämättä Suomesta.

Vierailija
93/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:10"]

[/quote]

Ei ne asiat nyt ihan niin huonosti ole. Vähän vanhempana älykkönä huomaan, että

a) jos on muuten laiska eikä valittu, opiskeltu ala kiinnosta, menee homma helposti kännäämiseksi tai muuhun tuottamattomaan

b) sen isommin yrittämättä on ehtinyt elämässä oppia useampia asioita kuin moni muu

c) viitaten kertomaasi: jos systeemin edustaja tulisi kertomaan mulle, että minun olisi pakko tehdä sitä missä olen hyvä, vastustaisin todennäköisesti jo ihan periaatteesta.

Outoa kyllä, jossakin vaiheessa työuraa joku pomo kuitenkin hoksaa, että tuosta tyypistä olisi johonkin parempaankin, ja osaa kannustaa ja ohjata.

[/quote]

Nooo, mitä tähän nyt sanoisin? Mies on jäänyt c-kohdan uhriksi, koska torpedoi oman uransa kun ei halunnut pitemmälle profiloitua siihen mitä oli siihen asti tehnyt. Jäi siis jurnuttamaan, saa kyllä kiitosta laajuudesta muttei suostu tekemään mitä odotetaan. Mikä tietysti on aika lailla tärkeäkin erivapaus vaalittavaksi, joten en ole hennonut häntä suuremmin asiasta toruakaan. Olen vain kehottanut miettimään enemmän, mitä itse sitten ihan itse haluaa tehdä. Iso osa tekemisistä kun tuntuu vuosi toisensa perään olevan jotain lapsuusasetelman mukaista syyllisyydenhoitoa.

Itse olen jämähtänyt b-kohtaan, en osaa päättää mitä tehdä, kun kaksi alaa sujuu heittämällä. Liiankin heittämällä, koska sitten pitäisi löytyä jaksamista selittää muillekin, mitä on tullut tehtyä. Iskee laiskuus, mutta ei luonteenpiirrelaiskuus vaan jotain sellaista, mikä muistuttaa enemmänkin opittua avuttomuutta. Tuottamattomuutta harrastan tällä kertaa täällä, kun alkoholi ei maistu.

Kannustajaohjaaja on puuttunut koko ajan, ja nykyaika ei oikein suosi renessanssineroilua. Kukaan kun ei pääse nostamaan egoaan pitämällä vapaasti touhaavaa lemmikkiälykköä, vaan rahoitus tulee byrokratian korkeimpien periaatteiden mukaan kasvottomasti. Tai sitten pitäisi suostua olemaan kivasti pikkusärmikäs ja julkinen olento. Kuulun sukupolveen, joka tipahti työuralta heti aluksi. Älykkyyden käyttäminen toimeentulon ja naisvelvollisuuksien suremiseen on todella turhauttavaa.

Mutta siis, jännästi onnistuit listaamaan meidän perheen ongelmakohdat...

Vierailija
94/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:01"]

[/quote]

[/quote]

Minä kunnioitan sinua. Sinun vuorosi :)

[/quote]

Arvostan tuota pientäkin elettäsi, et pelännyt nolata itseäsi naivilla komenttillasi, vaikka kaikki tietävät, kuinka helppo on sanoa kunnioittavansa toista, kun ei tiedä hänestä yhtään mitään, ja vieläpä ihan anonyymina itsekin.

Vierailija
95/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:56"]

Mutta siis, jännästi onnistuit listaamaan meidän perheen ongelmakohdat...

[/quote]

No nämä nyt tuli tänään mieleen. Jos pitää ohje antaa, se on: vaihda työpaikkaa ja alaakin jos mahdollista, mutta tee jotain, vaikka se ei olisikaan kaikin puolin mukavaa. Jossakin vaiheessa oma perspektiivisi asioihin muuttuu, tosin aika taitaa olla ainoa mikä oikeasti auttaa. Vaikka unelmatyötä ja äkkirikastumista ei tulisikaan, sitä normielämää oppii sietämään paremmin.

Olen itse (myös?) ensimmäistä varsinaista pätkätyösukupolvea, en niin kovin vanha vielä.

Vierailija
96/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Onko teille oikeasti pälkähtänyt päähän, että olette vain ärsyttäviä DDD? Joka työpaikalla on näitä välkkyjä, jotka jo alkumetreillä kertovat, mihin tämä kaikki johtaa ja mä niin tiesin. Muut haluavat kuunnella rauhassa ja pohtia - niin ne tyhmemmät kuin viisaammatkin. Todella viisas ihminen on vain iloinen, että saa etumatkaa muihin ihmisiin nähden, eikä ahdistu. Jotkut tilanteet vaativat nopeita hoksottimia, jotku pidempää pohdintaa. Hosumalla ei tule kuin kusipäitä.

[/quote]

Todella viisas ihminen on iloinen etumatkasta? Niin se riippuu ihan hänen arvomaailmastaan, onko kilpailuhaluinen vai haluaisiko ehkä toimia tiiminä.

Kyllä tiedän että se on ärsyttävää jos yleensä tietää asian laidan paremmin kuin muut, koska silloin toiset tuntevat itsensä typeriksi. Olen sitten pitänyt nykyisin turpani kiinni ja puren kieltäni, siten en pahoita kenekään mieltä, mutta turhauttavaa se silti on, kun tietää että asiat voisi tehdä tehokkaammin ja siten että kaikki hyötyisivät.

Miettikää vaan kaikki ihan rauhassa asioitanne, minä en enää jaksa katsella tässä iässä sitä meininkiä. Työllistän itse itseni kun olen niin ärsyttävä.

Olen nähnyt noita jahkailijoita ihan tarpeeksi. Marmatetaan, juoruillaan, inistään ja nillitetään. Kukaan ei uskalla sanoa mitään, ja kaikki vaan odottavat että joku uhrautuisi heidän puolestaan maalitauluksi.

Vierailija
97/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:37"]

Kysyn nyt ihan vakavissani, että mikä mua vaivaa, kun musta tuntuu että suurin osa keskustelukumppaneista eli muista ihmisistä ajattelee/reagoi tuskastuttavan hitaasti. ääooni on kuitenkin vain jotain 120 enkä ole matemaattis-looginen ihminen tai muutenkaan menestynyt, joten onko tämä jonkun hormonihäiriön tai keskittymiskyvyttömyyden merkki?

[/quote]

Sinunlaisillesi ihmisille on sanakin. Kärsimätön.

[/quote]

Niinpä. Kärsimättömyys. Kysyjä tietysti haluaisi kuulla olevansa älykäs. Reagoinnin hitaus ja nopeus liittyy kuitenkin persoonallisuustyyppeihin, ei suoraviivaisesti älykkyyteen. Hyvinkin älykkäät ihmiset saattavat puhua hitaasti.

[/quote]

Itselläni kun ajatus kulkee aika nopeasti, niin on vittumaista jos tietää mitä toinen on kysymässä(jälkeen päin käynyt ilmi että tiesin)ja se höpöttäminen ja ihmettely vaan kestää ja kestää, ja sillä aikaa on itselle kerennyt tulla jo vaikka kuinka paljon uutta asiaa mieleen, mutta ei saa keskeyttää toisen kysymystä, ja vastata siihen lyhyen tehokkaasti, mikä onnistuu kyllä jonkun nopeamman ihmisen kanssa, ja sellainen ihminen itsekin heittelee ideoita, ja keskutelu on antoisaa.

Tuntuu inhottavalta keskustella hitaamman ihmisen kanssa, koska se on kuin 6:s luokkalaisena olisit komennettu tokaluokkalaisen ryhmätyöpariksi tjsp.

Vierailija
98/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:24"]

[/quote]

Varsinkin jos ovat itse keski-ikäisiä tätejä ja itse on nätti nuori tyttö. No, näytin silti ja lopulta joutuivat nöyrtymään (ja jakamaan stipendit jne) kun olisi ollut niin väärin antaa niitä muille sijastani.

[/quote]

Onpa tosi omituista, minua ne tätiopettajat taas suorastaan jumaloivat samasta syystä :O taidat olla vain luonteeltasi vittumainen ihminen

[/quote] Niin olet vittumainen, koska eihän niissä opettajissa voi olla mitään eroja. Sinussa on totta kai vika. mmm.. Ei ole olemassa sellaista opettajaa joka olisi epäreilu, joka muuta väittää on pölhöpopulisti!

Vierailija
99/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testit ovat käytännössä mittaavat vain tiettyjä kapeita älykkyyden sektoreita. Nämä kapealta alalta mitatut tulokset sitten laajennetaan typerästi kuvaamaan mukamas jotain yleiskattavaa älykkyyttä. Sama kuin laittaisi ihmiset heittämään tikkaa ja kutsuisi siinä eniten pisteitä saaneita huippu-urheilijoiksi.

Vierailija
100/115 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei kyseessä ole se legendaarinen "Hämeen hitain" niin älykkyydellä tai sen puutteella ei ole suurtakaan merkitystä keskinäisessä vuorovaikutuksessa.

Sen sijaan heikko yleistieto kyllä rasittaa tilannetta kuin tilannetta. Kaikki metaforat pitää pudottaa pois, lainaukset sieltä sun täältä tai yleiset sivistyssanat lähinnä vain sotkee keskustelua. Eikä sekään tee keskustelusta mahdotonta, mutta tylsää sellainen on.

Keskimääräisellä älykkyydellä pärjää muuten oikein hyvin, ellei peräti loistavasti. Melkein kaikki on tehty tai suunniteltu juurikin sen keskimääräisen ihmisen ehdoilla ja häntä varten. Ja kun tekee jotain jossa joutuu funtsimaan, niin kyllä se älykkyys pysyy ihan terävänä. Huono muistikin voi saada ihmisen vaikuttamaan tyhmältä, kaikki on vähän epämääräistä kun ei oikein muista mitään.

Tunnen kaksi muuta MENSA:n jäsentä. Kuulun yhdistykseen mutta olen täysin passivinen jäsen. Yhdistävänä tekijänä meillä kolmella tuntuu olevan se, että olemme kaikki käyneet vain peruskoulun. Mitään "kirjaviisaita" emme suinkaan ole. Itse esimerkiksi olen työtön, eli en ainakaan ole kokenut että tästä älykkyydestä olisi mitenkään ollut työuralla hyötyä. Tiedän kyllä ihmisiä jäseniä jotka lähinnä keskustelee fysiikasta ja vastaavasta, mutta se on heidän intohimonsa. Samoihin keskusteluihin voi ottaa osaa täysin tasavertaisesti kuka tahansa jolla on vastaavat tiedot. Itse olen kiinnostunut historiasta ja elämänkerroista, ja lukenut niistä vaikka kuinka. Tälläkin saralla suurempi ilo on ollut hyvästä muistista kuin "ylivertaisesta" älystä.

Älykkyysosamäärälleen ei kukaan juurikaan mitään voi, mutta huono sivistystä ei voi perustella millään tekosyyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi