Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää toimia joidenkin äo 140 ihmisten kanssa

Vierailija
12.02.2015 |

kun omani on jotain 115!

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne, sanoo Iso Kirja. Siinä kun olemme hyviä, niin maailma on piirun verran parempi paikka.

Vierailija
62/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa toki sekin, että ihmisen ÄO ei ole mikään kiveen kirjoitettu juttu. Se voi vaihdella elämän aikana suurestikin. Jos esimerkiksi ottaisit muutaman kuukauden treenijakson, jonka aikana harjoittaisit aktiivisesti matematiikan kykyjäsi, voisit yllättyä uudesta tuloksesta ÄO-testissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:15"]

Itse olen huomannut että monet lääkärit ovat oikeasti varsinaisia palikoita. Ei ne automaattisesti ole mitään tosi fiksuja.

Tuosta 32 viestistä. Miksi tyhmät sitten aina huutelevat siitä sosiaalisesta älykkyydestä, jos kerran diktaattorikin on sellainen. Onpa tosi arvokasta.

Edelleen haluan painottaa että ihmisten ihailulla ja hyväksynnällä ei ole mitään väliä, jos ne fanit ovat jotain pässejä, kusipäitä tai muuten vain ikävää sakkia. Ei tuo minulle ainakaan onnellisuutta sellainen.

[/quote]

No eihän se ole välineen vika, että joku käyttää sitä väärin! (viittaan tuohon sosiaaliseen älykkyyteen) Veitsellä voi tappaa tai leikata leipää... Se mitä itse kukakin valitsee, eibole veitsestä huonoa. Sama monella taidolla ja ominaisuudella. Niitä voi käyttää hyvään tai pahaan. Vastuu on käyttäjällä.

Vierailija
64/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni äo on 134 ja naapurin rouvan 140- ei ole helppoa kommunikointi meilläkään...vaikka äo:t melkein samat

Vierailija
66/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en osaa tuota espanjaa vai mitä portugalia tuo kieli sitten lieneekin.

Vierailija
67/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain "kuukausikorvausta" se varmaan tarkoittaa translatorin mielestä. Nämä on aika kryptisia juttuja. Tollasia ne siellä mensassa pohtii.

Vierailija
68/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:56"]

https://www.google.fi/search?q=mensalaodi&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=dhPdVKLJNKKAzAOFn4LYCg

[/quote]

En tajunnut. Siis onko ne jotain korruptuneita poliitikkoja? Miksi heillä ei olisi tunneälyä?

Vierailija
69/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun nythän minä nero ratkaisin mikä tuo mensalaode on. Se on Mens ala ode, eli miehet hajun kanssa.

Vierailija
70/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen älykkäimmät ihmiset kokoontuvat jälleen av-palstalla. Kuinka ollakaan, että täällä kaikilla on huippu-äö:t?

Vierailija
71/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:04"]

Joidenkin kanssa voi olla vaikea toimia, vaan ei kaikkien. Esim. minun miehelläni on tutkitusti erittäin korkea ÄO, mutta ei hänen kanssaan ole ihmisten mitenkään vaikea toimia, koska hän on vaatimaaton, itseään korostamaton ja lisäksi ehkä älykkyytensä takia osaa selittää asiat erittäin selkeästi niin että "tyhmemmätkin" ymmärtää. Ja huomaa aina jos toinen näyttää siltä ettei ymmärrä, ja selittää toisella tapaa. 

Kontrastina on sitten vaikka oma äitini, joka on oikeasti aika yksinkertainen (vaikka muuten ihana, lämmin ihminen). Hän saattaa alkaa selittää jotain asiaa ilman että ymmärtää että ensin pitäisi jotenkin avata mistä puhutaan. Hän jotenkin ei tajua, että ihmiset ei osaa lukea hänen ajatuksiaan ja tiedä mitä hän on ajatellut, ja saattaa jopa suuttua jos keskustelukumppani ei heti ole kärryillä kun hän aloittaa mitenkään taustoittamatta puhua aiheesta. Samoin hän saattaa vaikka lukea lehteä, ja lehti selkäpäin keskustelukumppaniin alkaa kysellä kumppanin mielipidettä lehden kuvassa olevasta julkkiksen vaatteesta. Ei tajua että eihän se toinen voi nähdä sitä kuvaa jos hän ei näytä sitä kääntämällä lehteä tämän puoleen. 

[/quote]

Tuo äitiesimerkkisi kertoo mielestäni vain äitisi sosiaalisesta ajattelemattomuudesta tai piittaamattomuudesta, ei älykkyyden puutteesta.

Vierailija
72/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet OIKEAN ns. älykkyystestin, siis testin, jolla kartoitetaan kognitiivisia kykyjäsi, niin siitä et kyllä saa vastaukseksi mitään äo:ta. Tällainen testi tehdään asiaan perehtyneen psykologin vastaanotolla jos on syytä selvittää esim. oppimisvaikeuksia tai kognitiivista suoriutumista jostain muusta syystä. Tuloksista kerrotaan testattavalle aika ylimalkaisesti, esim. että kognitiiviset taidot ovat keskitasoa 

Mensan pilipali-palikkatestit ovat asia erikseen.

Vierailija
73/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava. [/quote] Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?

[/quote]Valtiotieteet on alani

[/quote]

Ulkoaoppimistieteissä ei älyä paljon vaadita. Toista se on kovissa tieteissä.

[/quote]

Kyllä on suorastaan kammottavan vaativaa opetella lukemaan taulukoita ja hs-piirrosta. Ja mitenköhän ne turbiinin hyötysuhteetkin sitten lasketaan, jos ei osata mitään ulkoa. Kaikilla teekareilla on varmasti äo yli 140. Eiku hetkinen.

Voi se tietysti sinulle ollakin erityisen vaativaa, en kiellä sitä.

Vierailija
74/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:16"]

Jos teet OIKEAN ns. älykkyystestin, siis testin, jolla kartoitetaan kognitiivisia kykyjäsi, niin siitä et kyllä saa vastaukseksi mitään äo:ta. Tällainen testi tehdään asiaan perehtyneen psykologin vastaanotolla jos on syytä selvittää esim. oppimisvaikeuksia tai kognitiivista suoriutumista jostain muusta syystä. Tuloksista kerrotaan testattavalle aika ylimalkaisesti, esim. että kognitiiviset taidot ovat keskitasoa 

Mensan pilipali-palikkatestit ovat asia erikseen.

[/quote]

Tämä. Onhan noita kehitysvammaisia esimerkiksi, jotka saavat älykkyystesteissä huippupisteitä mutta eivät osaa harjata hampaitaan. Simpassikin peittoaa ihmisen 100-0 työmuistin kapasiteetissa (tämä on muuten totta!)

Vierailija
75/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki eivät huomaa 135 pinnaani, koska osaan peittää ajatukseni ja omaan myös sosiaalisia taitoja. Tuskastuttaa usein toimia joidenkin hitaiden ja perussanastoon juuttuneiden ihmisten kanssa, mutta elämä on :) Onneksi on muutamia läheisiä ja ystäviä, joissa on vastusta ja samaa henkeä. Lähden moikkaamaan heistä yhtä heti! Omaa murua :)

Vierailija
76/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:09"]

Peruskoulussa ei kannata näyttää kenellekään että on luova ja älykäs, siinä joutuu helposti tuhotuksi. Opettajatkin voivat olla kateellisia ja tuntea itsensä uhatuiksi. Kiva se sitten on kun ei oikein mistään saa tukea.

[/quote]

Varsinkin jos ovat itse keski-ikäisiä tätejä ja itse on nätti nuori tyttö. No, näytin silti ja lopulta joutuivat nöyrtymään (ja jakamaan stipendit jne) kun olisi ollut niin väärin antaa niitä muille sijastani.

Vierailija
77/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tutkimusta, joka viittaa siihen että ihmisten on erityisen vaikeaa ymmärtää toisiaan, jos äo-ero on yli 40 pistettä.
Itselleni kävi niin, että alunperin mitattu oli 185 ja olin sosiaalisesti vaikea. Sitten jouduin onnettomuuteen jossa sain lievän aivovamman. Väitän, että elämäni on itse asiassa tuntunut sen jälkeen helpommalta. Nykyinen testi sanoo 125.

Vierailija
78/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:09"]

Peruskoulussa ei kannata näyttää kenellekään että on luova ja älykäs, siinä joutuu helposti tuhotuksi. Opettajatkin voivat olla kateellisia ja tuntea itsensä uhatuiksi. Kiva se sitten on kun ei oikein mistään saa tukea.

[/quote]

Varsinkin jos ovat itse keski-ikäisiä tätejä ja itse on nätti nuori tyttö. No, näytin silti ja lopulta joutuivat nöyrtymään (ja jakamaan stipendit jne) kun olisi ollut niin väärin antaa niitä muille sijastani.

[/quote]

Onpa tosi omituista, minua ne tätiopettajat taas suorastaan jumaloivat samasta syystä :O taidat olla vain luonteeltasi vittumainen ihminen

Vierailija
79/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:37"]

Kysyn nyt ihan vakavissani, että mikä mua vaivaa, kun musta tuntuu että suurin osa keskustelukumppaneista eli muista ihmisistä ajattelee/reagoi tuskastuttavan hitaasti. ääooni on kuitenkin vain jotain 120 enkä ole matemaattis-looginen ihminen tai muutenkaan menestynyt, joten onko tämä jonkun hormonihäiriön tai keskittymiskyvyttömyyden merkki?

[/quote]

Sinunlaisillesi ihmisille on sanakin. Kärsimätön.

Vierailija
80/115 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:24"]

On olemassa tutkimusta, joka viittaa siihen että ihmisten on erityisen vaikeaa ymmärtää toisiaan, jos äo-ero on yli 40 pistettä. Itselleni kävi niin, että alunperin mitattu oli 185 ja olin sosiaalisesti vaikea. Sitten jouduin onnettomuuteen jossa sain lievän aivovamman. Väitän, että elämäni on itse asiassa tuntunut sen jälkeen helpommalta. Nykyinen testi sanoo 125.

[/quote]

Kamalaa, että jouduit onnettomuuteen mutta samalla myös koomista, että olet aivovamman jälkeenkin älykkäämpi kuin valtaosa ihmisistä... :D Huomaatko eroa arjessasi? Minkälaisissa asioissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi