Ärsyttää toimia joidenkin äo 140 ihmisten kanssa
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:43"]
Jokainen ÄO:taan mainostava on kusipää.
[/quote]Niin ja eivät kovin viisaitakaan.ÄO nyt ei juuri kerro ihmisen älykkyydestä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:43"]
[/quote] EI tarvitse mainostaa, kyllä sen huomaa milloin omat palikat eivät riitä!
ap
Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava.
[/quote]
Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?
Heh, keran menin Mensan testiin ja sain 138 pistettä. Olen kotiäiti.
Eipä se ole kiva toisinkaan päin... Olen 16-v ja autoin tänään 20-v merkonomia kemian tehtävissä. "Mikä on hiili? Niinkuin... Öö.. Onko se kivi?"...
Itse pääsin yläasteella kemiasta just ja just läpi, olisin muuten jäänyt kemian numeron takia ylimääräseks vuodeks yläasteelle ja luulin olevani huono kemiassa, mutta tämä tapaus veti kyllä pohjanoteerauksen :D
Muita merkonomien suusta: "Mä laitoin faceen, kun Ruotsi voitti Suomen 6-0 jääkiekossa!"
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava. [/quote] Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?
[/quote]Valtiotieteet on alani
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]
Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava.
[/quote] meinasin itsekin mennä.
ap
Ap, tiedän tunteen. En ole missään testeissä käynyt, mutta huomaan välillä olevani todella hidas, kun ei vaan leikkaa. Onneksi mulla on hyvä yleissivistys (ja älykkäitä ystäviä, joilta oppia), niin kykenen edes joskus antamaan itsestäni fiksun vaikutelman. ;)
^Toisaalta on se joskus toisinkin päin. Ehkä olen vaan liian älykäs ja huomaan erot.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:43"]
[/quote]Niin ja eivät kovin viisaitakaan.ÄO nyt ei juuri kerro ihmisen älykkyydestä.
[/quote]
ÄO nimenomaan kertoo siitä älykkyydestä (älykkyysosamäärä).
Viisaus taas on eri asia kuin älykkyys.
Mensan testeissä testatasnkin vain tietynlaista älykkyyttä. Jos mensalaodet testaisivat tunneälynsä tai sosiaalisen älynsä, mikä mahtaisi olla tulos?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:50"]Kerran menin mensan testiin, tulos oli 89.Ja olen sentään tohtorikoulutettava. [/quote] Heh heh, onko napanöyhdän kaivajillekin joku tohtorinkoulutus?
[/quote]Valtiotieteet on alani
[/quote]
Ulkoaoppimistieteissä ei älyä paljon vaadita. Toista se on kovissa tieteissä.
Mensan testit mittaa matemaattis-loogista älykkyyttä. Tunneälyä, sosiaalista älyä ei mittaa millään tavalla. Mittaa tiettyjä älykkyyden osa-alueita. Sain mensan testistä 116. Ihan perus fiksuna kansalaisena itseäni pidän, hyvällä yleissivistyksellä, mutta paljon on asioita, joista en ymmärrä tuon taivaallista. M32
Jos tunneälyä ja sosiaalista älyä mitattaisiin Mensan testeillä, kaikki nykyisen testin dissaajat olisivat toki 150 pinnan neroja! Helvetti kun ärsyttää, kun ikinä ei voida puhua älykkyydestä ilman, että tunneälyn huutelijat tulevat mölisemään ja väheksymään matemaattis-loogista älykkyyttä ja älykkäitä ihmisiä.
t. Keskiverto sadan pisteen tollo
Joidenkin kanssa voi olla vaikea toimia, vaan ei kaikkien. Esim. minun miehelläni on tutkitusti erittäin korkea ÄO, mutta ei hänen kanssaan ole ihmisten mitenkään vaikea toimia, koska hän on vaatimaaton, itseään korostamaton ja lisäksi ehkä älykkyytensä takia osaa selittää asiat erittäin selkeästi niin että "tyhmemmätkin" ymmärtää. Ja huomaa aina jos toinen näyttää siltä ettei ymmärrä, ja selittää toisella tapaa.
Kontrastina on sitten vaikka oma äitini, joka on oikeasti aika yksinkertainen (vaikka muuten ihana, lämmin ihminen). Hän saattaa alkaa selittää jotain asiaa ilman että ymmärtää että ensin pitäisi jotenkin avata mistä puhutaan. Hän jotenkin ei tajua, että ihmiset ei osaa lukea hänen ajatuksiaan ja tiedä mitä hän on ajatellut, ja saattaa jopa suuttua jos keskustelukumppani ei heti ole kärryillä kun hän aloittaa mitenkään taustoittamatta puhua aiheesta. Samoin hän saattaa vaikka lukea lehteä, ja lehti selkäpäin keskustelukumppaniin alkaa kysellä kumppanin mielipidettä lehden kuvassa olevasta julkkiksen vaatteesta. Ei tajua että eihän se toinen voi nähdä sitä kuvaa jos hän ei näytä sitä kääntämällä lehteä tämän puoleen.
Oletteko ikinä ajatelleet sitä, miten tuskastuttavaa on 150 äo:n ihmisen joskus kanssakäydä 100 äo:n omaavan henkilön kanssa:D
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:05"]
Oletteko ikinä ajatelleet sitä, miten tuskastuttavaa on 150 äo:n ihmisen joskus kanssakäydä 100 äo:n omaavan henkilön kanssa:D
[/quote]
Suunnilleen tuon ÄO:n omaavana sanoisin, että ei yhtään turhauttavaa. Itse asiassa pidän älykkyyttä yleensäkin ihmisissä ihan yliarvostettuna ominaisuutena, jolla loppujen lopuksi on elämässä aika vähän käyttöä. Useimmat asiantuntijatyötkin on ihan tehtävissä keskivertoälykkyydellä, eikä ylimääräisestä ole juuri hyötyä. Lisäksi älykkyys voi aiheuttaa ainakin nuorena vaikeuksia ihmissuhteisiin, kun tuntee itsensä aina ulkopuoliseksi ja erilaiseksi. Itse vaihtaisin mielelläni matemaattis-loogisen älykkyyteni vaikka iloiseen sosiaaliseen luonteeseen. Olisi paljon hyödyllisempi ominaisuus.