Mitä mieltä kynttilästä joululahjana? Minusta se on rätti silmille kaikissa tilanteissa
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Kynttilä on hyvä lahja kun tässä pitäjässä jatkuvasti sähkökatkoksia. Käyttöä on.
Ehkä sitten ledikynttilä tai muu paristoilla toimiva valonlähde, vaikka taskulamppu.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilä on ihan hyvä lahja. Kynttilän palaessa voi hyvinkin ajatella lämpöisin tuntein lahjan antajaa ja kiittää mielessään että muisti ja hakusi antaa lahjan juuri sinulle.
Kynttilä in myös hyvä lahja siinä mielessä, että kun se on tehnyt tehtävänsä, palanut loppuun. Siitä ei jää mitään oysyvää roinaa kaappeihin tai laatikoihin jemmattavaksi, joka pahimmillaan keväällä myydään kirpputorilla tai annetaan vainmoois tarpeettomana.
Tähän voisi vielä lisätä eikä sisällä kaloreita, kuten suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa todella googlata miten fiksua on poltella kynttilöitä sisällä."
Minä en jaksa kaikesta niuhottaa. Aivan sama. Ihmiset polttavat takkaakin. Onhan tuota hengissä selvinnyt tähänkin asti. Ja kynttilöitä ei tule vuodet ympäriinsä poltettua.
Sinä voit itse polttaa vaikka tupakkaa, ihan sama, mutta älä nyt vie sitä tupakka-askia kummilapsen perheeseen.
Tämä. Kynttilän polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia, joten ei kai kukaan vie kenellekään tupakkaa lahjaksi?
Voihin sitä viedä pussillisen sätkätupakkaa ja papereita pukin konttiin. Niitä on sitten mukava kääriä ja poltella kynttilän valossa aattoiltana ku; makaroonilaatikko on syöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa kaikesta niuhottaa. Aivan sama. Ihmiset polttavat takkaakin. Onhan tuota hengissä selvinnyt tähänkin asti. Ja kynttilöitä ei tule vuodet ympäriinsä poltettua.
Sinä voit itse polttaa vaikka tupakkaa, ihan sama, mutta älä nyt vie sitä tupakka-askia kummilapsen perheeseen.
Tämä. Kynttilän polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia, joten ei kai kukaan vie kenellekään tupakkaa lahjaksi?
Joopa joo. Ja punaisesta lihasta tulee syöpä, oliivin kiveen voi tukehtua, vehnäkin aiheuttaa masennusta ja porkkanasta voi saada A-vitamiinin yliannostuksen.
PS. Sain kerran veljeltä röökiaskin lahjaksi kun ei muutakaan keksinyt, meni käyttöön sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynttilä on hyvä lahja kun tässä pitäjässä jatkuvasti sähkökatkoksia. Käyttöä on.
Ehkä sitten ledikynttilä tai muu paristoilla toimiva valonlähde, vaikka taskulamppu.
Ai, eikö täällä nyt saa muut edes itse päättää mitä haluaisivat? 😂
Näitä keskusteluja lukiessa ei voi kun kiittää itseään siitä päätöksestä, että en ikinä osta joululahjoja kellekään. Aina joku nurisemassa kuitenkin.
Mä tykkään kyllä kynttilöistä! Mielellään joku ihan perus jonka raaskii polttaakin :D
Te jotka kynttilöitä vih aatte: lahjoittakaa jollekin toiselle tai heittäkää roskiin. Ihme it kua taas tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ketokaa jo välillä, mitä joululahjoja SAA ostaa 😄
Aikuiset eivät tarvitse yhtään mitään.
Oon 34, sisareni on 31 ja äitimme 65. Kyllä me edelleen muistetaan jotenkin toisia ja heidän kumppaneita myös.
Sisaren kumppani tekee myös jotain omin käsin joka joulu kaikille ❤️
Ihanaa. Tekeekö jokaiselle erikseen vai niin että muut seuraavat vieressä ja voivat halutessaan osallistua? Meneekö koskaan pitemmälle kuin pelkkään käsillä tekemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ollut sähkökatkoja vuosiin. pääkaupunkiseudulla ollaan.
Ladattava taskulamppu olisi huomattavasti fiksumpi lahja, sellainen, jota voi käyttää vaikka 6 h ja ladata autossakin. Tai kunnon ladattava led otsalamppu, niin sen kanssa voi lähteä reippailemaan luontoon pimeällä tai vaikka hiihtämään, jos valaistusta ei ole. Kynttilän kanssa ei metsäretkelle ole mitään asiaa ja eläin- tai pienten lasten perheissä kynttilät ovat ikäviä. Jos joku kuitenkin sellaisia haluaa ostaa, niin siinä voisi viedä sammutuspeitteen samalla.
Typerä provo se jaksaa jankuttaa.
Kyllä mä tykkäisin jostain hienommasta kynttilästä. Valitettavasti kissan takia meillä ei juuri kynttilöitä polteta, mutta käyhän ne koristeestakin. En itse raaski koskaan ostaa muita kuin perustuikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitkin kirjoittanut taskulamppuratkaisun samaan aikaan, kun minäkin alempana.
Olen yrittäjä ja saan usein yhdestä mainoskynäfirmasta näytekappaleita uusista kynistä ja pienistä taskulampuista, jotka voi laittaa avaimenperään. Vaikka ne ovatkin aika leluja, niin ne ovat olleet pari kertaa ihan paikallaan, kun olen tarvinnut nopeasti valoa. Joku sellainen pieni sormen kokoinen taskulamppu tulisi siis monelle varmasti enemmän käyttöön kuin Kynttilä. Suosittelen lämpimästi. Siinä on ideaa ja ajatusta paljon enemmän kuin kynttilässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ollut sähkökatkoja vuosiin. pääkaupunkiseudulla ollaan.
Ladattava taskulamppu olisi huomattavasti fiksumpi lahja, sellainen, jota voi käyttää vaikka 6 h ja ladata autossakin. Tai kunnon ladattava led otsalamppu, niin sen kanssa voi lähteä reippailemaan luontoon pimeällä tai vaikka hiihtämään, jos valaistusta ei ole. Kynttilän kanssa ei metsäretkelle ole mitään asiaa ja eläin- tai pienten lasten perheissä kynttilät ovat ikäviä. Jos joku kuitenkin sellaisia haluaa ostaa, niin siinä voisi viedä sammutuspeitteen samalla.
Otsalamppu on erinomainen lahja aktiiviselle ulkona liikkuvalle ihmiselle ja lapsetkin tykkäävät niistä. Meidän lähelle on nyt parina vuonna tehty heijastinpolku lasten iloksi, eli lyhyehkö metsässä kulkevan luontopolun reunoille on ripusteltu heijastimia ja pimeinä iltoina lapsiperheet ja muutkin ovat voineet mennä kulkemaan sen taskulamppujen kanssa.
Heijastinkin on hyvä lahjaidea. Sellaisia erilaisia on vaikka kuinka ja ne ovat nyt kuukausien ajan hyödyllisiä ja toimivat moitteettomasti vuosia tästä eteenpäinkin. Teimme joskus heijastimia myös itse lasten kanssa ja niistä tuli nättejä.
Minkä tahansa lahjan voi antaa halutessaan eteenpäin. Opettajana ollessani sain aina joltain vanhemmalta jonkun Alkon pullon. Itse en käytä alkoholia ollenkaan mutta kiitin lahjan antajaa kohteliaasti. Lahjoitin pullon aina jollekin työtoverilleni ja jokainen otti sen ilolla vastaan. En halunnut siitä mitään korvausta enkä vastalahjaa. Mutta lahjan saaja halusi ehdottomasti antaa jotain. Ja silloin ehdotin jotain aivan tavallista pöytäkynttilää. Lämmin olo oli sitten jouluna kynttilän palaessa.
Mulle saa tuoda (vegaanisia) kynttilöitä. Mun läheiset tietää, että olen kynttiläaddikti. Mielummin kynttilän valoissa kuin sähkölampun valossa.
Minusta sekä kynttilät että suklaa tai muut herkkulahjat on siinä mielessä hyviä lahjoja, että ne ovat kuluvaa joka ei oleteta jäävän nurkkiin pyörimään. MUTTA lahjanantajan pitää tietää mistä lahjan saaja pitää, jotta ei vahingossa osta tuoksukynttilää astmaatikolle tai vihreitä kuulia karppaajalle. Eli nämäkin vaativat lahjanantajalta aivotyötä.
Paras lahja ilmastolle ja ihmisten joulurauhalle olisi sopia hyvissä ajoin ennen joulua, että jätetään joululahjat vaihtamatta ja käytetään säästyvä raha johonkin mitä itse kukin pitää arvokkaana ja tärkeänä.
Näin meillä on tehty jo pitkään. Ei mennyt montaa vuotta kun viimeisetkin sukulaiset lopetti lahjojen ostamisen kun oltiin tehty tämä sopimus ja sen nojalla ei ostettu vastavuoroisia lahjoja vaikka joku meille vielä lahjan toi. Vaatii toki kylmähermoisuutta mutta toimii parhaiten. Harva oikeasti vuodesta toiseen ostaa joululahjoja yksipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia menen aina partsille seisomaan kynttilä kädessä ja poltan kynttilän siellä. Pirun kylmä oli eilen illalla seistä siellä -nainen
Ei se nyt kovin kummoinen lahja ole siinä mielessä, että en paljon kynttilöitä polttele. Mutta arvostan ajatusta ja ymmärrän, että kynttilään päädytään yleensä silloin kun on vaikea hankkia toiselle sopiva lahja. Itse yleensä vastaavassa tilanteessa hankin syötävän tai juotavan herkun, jonka oletan sopivan lahjansaajan ruokavalioon. Onkohan sellainenkin suurimman osan mielestä huono lahja?
Miten olis yleispäteväksi lahjaksi ässäarpa? Sen voi raaputtaa ja heittää menemään, ei sen enempäå vaivaa. Tai saaja voi yllättyä todella iloisesti.