Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä kynttilästä joululahjana? Minusta se on rätti silmille kaikissa tilanteissa

Vierailija
21.11.2021 |

Oletteko eri vai samaa mieltä?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä on hyvä lahja kun tässä pitäjässä jatkuvasti sähkökatkoksia.  Käyttöä on.

Ehkä sitten ledikynttilä tai muu paristoilla toimiva valonlähde, vaikka taskulamppu.

Ai, eikö täällä nyt saa muut edes itse päättää mitä haluaisivat? 😂

Ei saa! Elämäänsä katkeroituneet päättää sinun asiasi , senkin ....

Vierailija
82/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se mahtuu pyllyyn, on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua enkä tarvitse lahjoja. Mun puolesta voitte ihan hyvin ostaa sen vuohen afrikasta tai laittaa eläinsuojeluun kissanruokaa, eikä minulle tarvitse siitä edes erikseen ilmoittaa. Tai voitte vaikka samalla rahalla ostaa itsellenne ihan mitä haluatte. 

T. ekohörhö, joka vihaa turhaa kulutusta. 

Vierailija
84/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua enkä tarvitse lahjoja. Mun puolesta voitte ihan hyvin ostaa sen vuohen afrikasta tai laittaa eläinsuojeluun kissanruokaa, eikä minulle tarvitse siitä edes erikseen ilmoittaa. Tai voitte vaikka samalla rahalla ostaa itsellenne ihan mitä haluatte. 

T. ekohörhö, joka vihaa turhaa kulutusta. 

Minä en ole edes ekohörhö, mutta en tarvitse lahjoja. Minunkin puolesta vaikka kissanruokalahjoitus kissatalolle olisi hyvä idea. Itse olen myös lähettänyt kukkakaupan kautta yksinäisille vanhuksille joulukukkia ja kirjoittanut korttiin lämpimät jouluterveiset perheeltämme.

Vierailija
85/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin jo vuosia sitten erittäin järkevä sopimus siitä, että aikuiset sisarukset eivät osta toisilleen lahjoja.

Eikä lahjoja vaihdeta myöskään ystävien kesken.

Meillä ostetaan lahjoja omille lapsille ja kummilapsille. Lisäksi ostamme jotain puolison kanssa toisillemme.

Vierailija
86/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa todella googlata miten fiksua on poltella kynttilöitä sisällä."

Minä en jaksa kaikesta niuhottaa. Aivan sama. Ihmiset polttavat takkaakin. Onhan tuota hengissä selvinnyt tähänkin asti. Ja kynttilöitä ei tule vuodet ympäriinsä poltettua.

Sinä voit itse polttaa vaikka tupakkaa, ihan sama, mutta älä nyt vie sitä tupakka-askia kummilapsen perheeseen.

Tämä. Kynttilän polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia, joten ei kai kukaan vie kenellekään tupakkaa lahjaksi?

Tämän takia menen aina partsille seisomaan kynttilä kädessä ja poltan kynttilän siellä. Pirun kylmä oli eilen illalla seistä siellä  -nainen

Kielletään parvekekynttilöinti!!!

Vierailija
87/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olis yleispäteväksi lahjaksi ässäarpa? Sen voi raaputtaa ja heittää menemään, ei sen enempäå vaivaa. Tai saaja voi yllättyä todella iloisesti.

Erityisen ihanaa on, kun ostamallasi arvalla voitetaan suuria summia, ei arpoja lahjaksi 😬

Vierailija
88/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei polteta kynttilöitä, menisi kiertoon. Annan usein saamiani itselle tarpeettomia lahjoja eläinsuojeluyhdistysten myyjäisiin tai fb-kirppareille. 

Vierailija
89/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jokunen vuosi sitten kaverilta vanilijantuoksuisia tuikkukynttilöitä. Mieheni sai astmakohtauksen.

Vierailija
90/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirille en vie kynttilöitä, kun tiedän hyvin mikä kiinnostaa ja mille olisi tarvetta. Mutta mikä on sitten hyvä lahja sellaisille ihmisille, joita ei tunne niin hyvin, että osaisi viedä tarkasti henkilön mieltymyksiin osuvan lahjan? Tyhjin käsinkään ei kehtaa mennä.

Vaikka glögi ja kukka/leipomus riippuen henkilöstä. Suklaa sellaiselle joka tykkää suklaasta. Ja jos vierailet jollain, niin kai tunnet tuon henkilön, ettet ihan vieraalla käy. Osaat sitten miettiä hänelle sopivaa viemistä.

Kynttilä on tosiaan terveysriski, joten kannattaa jättää väliin.

Vihaan glögiä ja joulukukille on moni muu lisäkseni allerginen. Pipareita, torttuja ja kuivakakkuja inhoan ja niitä tursuaa jouluna muutenkin joka tuutista.

Kynttilät on sen sijaan ihania.

Vierailija
91/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran ns isona ( täytin pyöreitä) synttärinä kynttilän lahjaksi sukulaiselta. Olipa vielä joku halpismerkin tuote. Kyllä oli oikeesti kuin märkä rätti naamalle et tämän verran sinua arvostan että ihan näin panostin lahjaan. Joku laadukkaampi tuoksu tms kynttilän jouluksi on eri asia ja otan mielelläni vastaan.

Vierailija
92/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kynttilästä. Olen saanut ystävältäni ruusun ja nallen muotoiset. En ole tosin raaskinut polttaa niitä.

Vierailija
93/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa todella googlata miten fiksua on poltella kynttilöitä sisällä."

Minä en jaksa kaikesta niuhottaa. Aivan sama. Ihmiset polttavat takkaakin. Onhan tuota hengissä selvinnyt tähänkin asti. Ja kynttilöitä ei tule vuodet ympäriinsä poltettua.

Sinä voit itse polttaa vaikka tupakkaa, ihan sama, mutta älä nyt vie sitä tupakka-askia kummilapsen perheeseen.

Tämä. Kynttilän polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia, joten ei kai kukaan vie kenellekään tupakkaa lahjaksi?

Voihin sitä viedä pussillisen sätkätupakkaa ja papereita pukin konttiin. Niitä on sitten mukava kääriä ja poltella kynttilän valossa aattoiltana ku; makaroonilaatikko on syöty.

Ois täydellinen lahja tähän taloon 🤟

Vierailija
94/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän laadukkaampi tuoksukynttilä ok.

Vierailija
95/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät ovat minulle mieluisia lahjoja, kunhan eivät tuoksu. Saan tuoksukynttilöistä migreenin.

Ehkä en haluaisi myöskään hautakynttilää.

Vierailija
96/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saaja tykkää kynttilöistä niin on aina hyvä joululahja. Jotain herkkua siihen vielä mukaan 

Vierailija
97/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olis yleispäteväksi lahjaksi ässäarpa? Sen voi raaputtaa ja heittää menemään, ei sen enempäå vaivaa. Tai saaja voi yllättyä todella iloisesti.

Erityisen ihanaa on, kun ostamallasi arvalla voitetaan suuria summia, ei arpoja lahjaksi 😬

No eikö suurehko rahasummakaan kelpaa lahjaksi? Mitä sä sitten oikeen haluaisit?

Vierailija
98/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jokunen vuosi sitten kaverilta vanilijantuoksuisia tuikkukynttilöitä. Mieheni sai astmakohtauksen.

Miehelläsi on astma ja sä pistät tuoksukynttilän palamaan? Ottaisin eron, murhayritys.

Vierailija
99/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan paljon lahjakynttilöitä minulla on kaapeissa? Emme polta oikeita kynttilöitä sisällä oikeastaan koskaan kissojen takia. Joitakin kynttilöitä laitan talvella ikkunan taakse lyhyen, mutta se lyhtykin falskaa sen verran, että parhaimmat siinä on ne pitkään palavat öljykynttilät.

Niinpä olen laittanut lahjakynttilöitä kiertoon paljon ja tulen laittamaankin, jos sellaisia tulee. Mielestäni se ei siis ole todellakaan kaikille mikään hyvä lahja ja parempi olisi silloin, että tuollaiset lahjat ja lahjat yleensäkin jätettäisiin antamatta.

Kissojen takia? Eivätkö kissasi tykkää kynttilän liekeistä? Itsellä on kolme kissaa ja polttelen kynttilöitä koko talven, aloitan marraskuussa ja lopetan helmikuussa. Kynttilä tai kynttilät ovat minulle ainakin hyvin mieluinen lahja. Kissani eivät hypi pöydille, olen kouluttanut ne pieninä, että kissa saa korkeintaan nousta tuolille. 

Vierailija
100/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen kateus.